Saako lapsia kurittaa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Pennuille piiskaa?

Kyllä
35
52%
Ei
32
48%
 
Ääniä yhteensä: 67

NaapurinTyttö
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: Pe Heinä 25, 2008 9:23 pm
Paikkakunta: Naapurista

Viesti Kirjoittaja NaapurinTyttö »

Maybrick kirjoitti:
Minä olen sitä mieltä, että lapselle pitää kertoa, että se piikki sattuu vähän tai kirvelee. Niin helposti se lääkärikammokin tulee. Ehkäpä se lapsi pelkää seuraavalla kerralla sinne lääkäriin menoa, kun ei tiedä mitä siellä tapahtuu.
8) Pitää lapselle jotain kertoa, mutta valitettavasti lääkärit eivät ole kovin hyviä selittämään lapselle (oman kokemukseni mukaan) tuollaisia asioita. Se menee jorinaksi. Osaan itse selittää paremmin, koska tunnen penskani ja osaan sen tarvittavan hienosäädön. Tiedän myös milloin selittää ja milloin olla selittämättä. Lapsi ei pelkää seuraavallakaan kerralla tikattavaksi menoa. Sen vain tiedän :wink:
Niin, en siis tarkoittanut, että juuri sun lapsesi pelkäisi seuraavalla kerralla lääkäriin menoa, kirjoitin huonosti. Ihan vaan yleisesti tarkoitin, että joku lapsi saattaa saada kammon jo siitä yhdestä kerrasta.
Toki nuo lääkärien jorinat ja suhtautuminen riippuu ihan lääkäristäkin, se on totta. Me ollaan pyritty käymään lasten kanssa pelkästään lastenlääkärillä ja heillä sentään on joku tatsi lapsiinkin, toisin kun esim. yleislääkärillä, joka ei kyllä osannut käsitellä lasta ei sitten yhtään. :roll:
Otus85
Alokas
Viestit: 7
Liittynyt: La Maalis 15, 2008 2:57 am

Viesti Kirjoittaja Otus85 »

Jeps. Piiskaa vaan ja tukkapöllyä mutta "hellästi". Lapsen pitää tietysti olla tarpeeksi vanha ymmärtääkseen miksi näin tapahtuu. Paras keino rankaista on laittaa lapsi itse hakemaan Mr. Koivuniemi. Se itsessään on jo senverran pelottava kokemus että äkkiä siitä oppii tai ainakin minä opin.
Ps. ei traumoja.
Bombay
Adrian Monk
Viestit: 2830
Liittynyt: Ma Touko 07, 2007 9:25 am

Viesti Kirjoittaja Bombay »

Jeps. Piiskaa vaan ja tukkapöllyä mutta "hellästi". Naisen pitää tietysti olla tarpeeksi vanha ymmärtääkseen miksi näin tapahtuu. Paras keino rankaista on laittaa nainen itse hakemaan Mr. Koivuniemi. Se itsessään on jo senverran pelottava kokemus että äkkiä siitä oppii tai ainakin nainen oppi.
Ps. Naisella ei ole traumoja.

->

Jos toi kuulosti pahalle niin on jo omituista että pienen avuttoman lapsen kohdalla se ei kuulosta pahalle. Ihmisellä on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen (varsinkin väkivaltaa kohden, että ei kukaan ala saivartelee vaippojen vaihdosta tms. ), varsinkin lapsilla.
Vastaa Viestiin