Itsepuolustusvälineet

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Itsepuolustusvälineet

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Nykyään voi kimppuunsa saada ties minkä hullun ja osa kansalaisista arvostaa henkeänsä ja koskemattomuuttaan sen verran, että viis veisaavat järjestyslaista joka kieltää teräaseiden kanniskelun. Mutta miten foorumilaiset, kuljetatteko mukana itsepuolustusvälinettä vai ette ja miksi? Ja allekirjoitanut aikoo hankkia nyrkkiraudat, koska veitsellä lyötäessä tulee liian pahaa jälkeä. Eipä silti, kyllä nyrkkiraudoillakin nirri lähtee, mutta toivonkin ettei niille koskaan tulisi tarvetta.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

No en mitään. Ainahan sitä puhutaan, että esim. veitsen kantajilla on paljon suurempi todennäköisyys joutua itse veitsihyökkäyksen kohteeksi. Vaikka tuskin kyse onkaan kausaalisuudesta. En luota veitsenkäsittelytaitooni: luultavasti se napattaisiin minulta ja käytettäisiin minua vastaan.

Jostain Englannista saa tilata veitsenkestäviä huppareita. Sellaisen voisi hankkia jos alkaisi tuntea olonsa liian uhatuksi kadulla.
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

En kanna mukanani veistä tai muuta asetta itsepuolustustarkoituksessa, en pyöri sellaisissa paikoissa missä sitä tarvitsisin. Tietenkin välillä pimeällä kadulla kävellessä, kun alkaa vainoharhaisuus ja pelko hiipiä hipiään, toivoisi ottaneensa jonkun puolustukseen sopivan välineen mukaan, mutta toisaalta taas... Kun ei ole kokemusta siitä, miten veistä pitäisi pitää, ettei toinen saisi sitä minulta riistettyä jne. niin voisi olla ihan turha joka tapauksessa. Ja lisäksi veikkaan, että pahimman edessä jos itsesuojeluvaisto vain pelaa eikä jähmety, niin nyrkit, jalat ja hampaat on iso apu.

Aiheeseen liittyen, en muuten tajua miksi niin moni oikeasti kantaa jotain turvanaan. Siis sellainenkin, joka ei sitä todellakaan tarvitsisi. Rikollista toimintaa harjoittaneet on erikseen ja tämmöiset, mutta miksi esim. vaikkapa perheen äiti tarvitsisi normaalilla iltalenkillä veitsen turvakseen, kun todennäköisyys siihen että kimppuun hyökätään on aika pieni?

/Muokkasin kirjoitusvirheen!
Viimeksi muokannut Howler, Ti Elo 19, 2008 5:09 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
albaanisissi
Frank Drebin
Viestit: 382
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 8:59 pm

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

autos on penkin välis viidakkoveitti, on kyllä aivan liian iso ja kömpelö mtu fearfactor on taattu ;D mukana ei oo mitää ikinä paitti reilu puolenkilon kaulaketju joka on mallia pujotetaan kaulaan ettei tarvi mitää lukkoja alkaa räplään, silläku mätkäsee ohimoon ni varmaan putoo kuka vaan :roll: sitäpaitti kaikki mis tutkitaan taskut tms ni ton saa vietyä aina vaik kaikki olis kielletty viemästä...
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
tri Dee
Alibin satunnaislukija
Viestit: 53
Liittynyt: Ma Loka 01, 2007 8:58 pm
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Väline

Viesti Kirjoittaja tri Dee »

9mm.. cz75 sopii lapsenkin käteen ja puolihalvaantunutkin 97 vuotias mummokin pystyy pienellä harjoittelulla siirtämään vanhusten raiskaaja RYÖSTÄJÄ jengin soittelemaan tuonelan ovikelloa.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

kannan kyynelkaasua jos joudun pimeässä yksin liikkumaan. turvaa tuo myös puhelimeen puhuminen ja teräskärkiset maiharit. luulen että näillä pärjää, ei oo tosin mitään tarvinu koskaan käyttää.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.




Eipä ole tarvetta kanniskella itsepuolustusvälineitä mukana. Kun on tarpeeksi ruma lärvi niin jengi harvoin tulee avautumaan.




.
.

kaukana poissa


.
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

en kanna mitään itsesuojeluvälineitä mukana. ei mulla edes ole mitään sellasia siviilissä...pimeällä liikun yleensä vain ja ainoastaan koiran (rottweiler) kanssa, koska ei mulla muuta syytä oo kuljeksia iltasella kuin sen kanssa...

työssäni mulla on olemassaan lupa sumuttimelle, kun teen kotikäyntejä, mutta useimmiten se jää mukaan ottamatta, eikä itseasiassa koskaan ole minun kimppuun käyty kotikäynneillä työssäni, yksinhän minä liikun vaikka minkälaisissa paikoissa.

vain ja ainoastaan sairaalaolosuhteissa on tartuttu pillistä kiinni (oon psyksh).

edit.korjattu nolo kirotusvihre :oops:
Viimeksi muokannut mareritt, Ti Elo 19, 2008 7:49 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Katjushka
Theo Kojak
Viestit: 1166
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 9:17 pm

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Mulla on usein turvana ulkonaliikkuessa kultainen noutaja :lol: Rotikasta nyt varmaan olisikin apua, mutta epäilen että kultsusta on apua lähinnä jos kimppun käy koirankeksi :roll:

Mutta kannoin tosi pitkään jotain tällaista sumutinsysteemiä. Se ois kai tyyliin värjänny kimppuunkäyjän, ei kai siinä mitään kovempaa ollut. Kerran olin tosi lähellä joutua käyttämään, mutta pääsin siitä sitten puhumalla.
I wonder sometimes about the outcome of a still verdictless life.
Am I living it right?
John Mayer
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti: Eipä ole tarvetta kanniskella itsepuolustusvälineitä mukana. Kun on tarpeeksi ruma lärvi niin jengi harvoin tulee avautumaan.
Paitti että jos on liian ruma niin kaikki tulevat avautumaan 8)

On todistettu että pienet, terävääkin terävämmät rystyset pienenpienissä nyrkeissä sattuvat isoakin miestä. Ei siis tarvitse muita puolustusvälineitä mukana kantaa.

edit: Jahas, tuli Katjushkan postauksesta mieleen että itseasiassa koira on turvana lähes aina ulkona kävellen liikkuessani. Koira on lempeä kuin mikä, mutta saa poikkeuksetta vastaantulijat vaihtamaan toiselle puolen kävelytietä. Pari kertaa on vastaantulija ohimennessään jopa huikannut "Hui!".
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

meillä oli itseasiassa työn puolesta sellaista itsepuolustusharjoittelua, jossa pystyi mm. irroittautumaan otteesta, jos joku on tarttunut takaapäin kiinni jne. En ole todellakaan joutunnut kokeilemaan ja en tiedä, tulisiko ne edes mieleen tositilanteessa. Testattu kotioloissa ja tää onneton pätkä sai isokokoisen miehen maahan niillä tempuilla... :shock:
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

mareritt kirjoitti: en tiedä, tulisiko ne edes mieleen tositilanteessa.
Ei...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Judge Dredd
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Ma Kesä 23, 2008 9:14 pm

Viesti Kirjoittaja Judge Dredd »

Noissa itsepuolustusharjoituksissa on tuo just, että niitä pitää toistaa, toistaa, toistaa tuhansia kertoja ennen kuin ne menevät selkärankaan.
On vaikea katsoa, kun Stalin makaa vain murtuneena sohvalla.
"Ovatko suomalaiset pystyneet tekemään niin suuria tuhoja kunniakkaalle puna-armeijalle? Selittäkää minulle," vaatii Stalin.
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

Harrastin joitakin vuosia jujutsua, ja ehkä top formissa ollessani olisin (siis ehkä...) pystynyt tekemään jotain hyökkäyksen sattuessa. En menisi siitäkään vannomaan, lähinnä siksi että paniikki saattaa jähmettää... Harjoituksissa tehtiin usein spontaaneja puolustuksia yllätyshyökkäksiä vastaan, mutta silloin oli kuitenkin varautunut tilanteeseen. Tai no kerran jouduin tositilanteessa puolustautumaan, tosin hyökkääjä olin minä itse: kompastuin kiveen mutta vaistomaisesti heittäydyin ukemiin eteenpäin sen sijaan että olisin kaatunut pärställeni. Jotain hyötyä kai tuostakin.

Nyt tietysti tuo kaikki taito on ruostunut. Eli en laske sitä aseeksi.
mareritt
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:21 pm

Viesti Kirjoittaja mareritt »

joey kirjoitti: edit: Jahas, tuli Katjushkan postauksesta mieleen että itseasiassa koira on turvana lähes aina ulkona kävellen liikkuessani. Koira on lempeä kuin mikä, mutta saa poikkeuksetta vastaantulijat vaihtamaan toiselle puolen kävelytietä. Pari kertaa on vastaantulija ohimennessään jopa huikannut "Hui!".
juu, sama homma täälläkin.. vaikka koira on lempee ja lauhkee rottweiler, niin maine ja ulkoinen olemus tekee tehtävänsä.. Ainoo, mitä se ei siedä lähelle tulevaksi on humalassa örveltävät, silloin on niskakarvat pystyssä ja asento sellanen, että lähelle ei ole tulemista..

meillä pätee kyllä sanonta, että älä koirasta välita, varo emäntää.. :oops:
Vastaa Viestiin