Horoskooppisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

it`s really me
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 7:18 pm

Viesti Kirjoittaja it`s really me »

Kuumerkki tietyllä tavalla sekoittaa pakkaa, kuten asiaan tavalla tai toisella ehkä vihkiytyneet huomaavatkin. Itse ajattelen että voi olla potaskaa, mutta ainakaan mua ei voisi kuvitella esim. neitsyenä aurinkomerkiltä koskaan :)
K.E Miesmann
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 9:54 pm
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja K.E Miesmann »

Jousimies, ja ei oo koskaan tehty itelle noita astrologia hommeleita. En kylläkään niihin juurikaan missään määrin uskokkaan. Mut ei pidä tietty tuomita ennen kun on kokeillut.
Ei pidä liikoja kikkailla...
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

ei kai astrologian ole ollut koskaan tarkoituskaan olla mitään eksaktia tiedettä. samaistaisin sen tarot kortteihin -molemmissa kyse on enemmänkin itsetutkiskelusta kuin tulevaisuuteen kurkistelusta. välineenä astrologia tai tarot antavat ihmiselle mahdollisuuden havainnoida omia persoonallisuuden piirteitä itsensä ulkopuolelta, ikäänkuin vieraan näkökulmasta. voi punnita omaa reagoimistaan eri tilanteisiin ja kiinnittää huomiota omiin kummallisiin tapoihin joita ei muuten tulisi koskaan ajatelleeksikaan.

että siinä mielessä astrologia toimii jokaisen kohdalla, uskoi siihen tai ei. itsetutkiskelu ei ole ajan hukkaa, aina jää jotain käteen.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
it`s really me
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 7:18 pm

Viesti Kirjoittaja it`s really me »

Itselleni tein joku vuosi sitten karttaa ja esiin tuli terveyteen liittyvää ja elämään voimakkaasti vaikuttavaa ja muuttavaa. Mietin mitä se voisi olla. Sitten muutos tuli eteeni. Aloin odottaa lasta ja lähin omainen, äitini sairastui vakavasti ja kuoli. Olin omaishoitajana loppuun asti.
it`s really me
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 7:18 pm

Viesti Kirjoittaja it`s really me »

Kartassa tuli esiin kaiken muun lisäksi voimakkaasti tuo sairastumisen aspekti ja sen kohtalokkuus. Olinkin varma että olen itse lähdössä pois.
Loppujen lopuksi se merkkasikin ainoaa elossa olevaa lähisukulaista.
Muuten elämä sitten muuttuikin täysin.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^itsellä kävi vähän arkipäiväisempi astrologiaan liittyvä juttu (itseasiassa tänään). oon monta päivää kiukutellu poikaystävälle sen hölmöistä möläytyksistä ja rahan syytämisestä hedelmäpeleihin ja pokeriin. kaivoin hyllystä linda goodmanin kirjan astrologiasta. siinä selvästi luki että jousimiehet ovat kuuluisia suustaan pääsevistä sammakoista, mutta he harvoin tarkoittavat mitään pahaa sanomisillaan, ovat vain suorapuheisia ja rehellisiä kuten lapset. lisäksi jousimiehet nauttivat riskeistä, uhkapelit yhtenä esimerkkinä. minä taas kauriina en voi käsittää sitä että joku laukoo mitä sylki suuhun tuo, itse harkitsen ja punnitsen sanani tarkkaan. olen myös säästäväinen ja taloudellinen, kulutan vaatteeni loppuun asti. tämä osaltaan selittää törmäyskurssin ja nyt kun olen sen tiedostanut siihen on helpompi suhtautua. poikaystävä ei todellakaan möläyttele ilkeyttään, kun tarkemmin ajattelin, vaan katuu oikeasti sanomisiaan kun tajuaa loukanneensa.
hyvä, kirja, suosittelen tutustumaan: linda goodman - aurinkomerkit.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

sorsake kirjoitti:En usko pätkääkään. Ihmisen mieli toimii sillä tavalla, että kun luulee persoonallisuusanalyysin koskevan itseään, alkaa äkkiä näkemään ympäripyöreyksissä totuuksia elikkä Forer-efekti. Astrologin tekemä massamurhaajalle syntymätietojen perusteella tekemä horoskooppi näytettiiin suurelle määrälle ihmisiä, antaen heidän luulla että kyseessä on heidän oma horoskooppinsa ja kas kummaa 94% arvioi sen hyväksi kuvaukseksi itsestään.

http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/astrologia.html

Merkkiäni en sano, yrittäkää arvata...

Astrologia on sen verran laajalle levinnyt nykymaailmassa (esim kaikki lehdet) että on vaikea olla tietämättä merkkiään. Kiinalaisen horoskoopin eläinhahmot ovat hauskoja, ja tiedän merkkini, vaikka en mitään siitä, millainen persoonallisuus muka sen perusteella olen.
Astrologiasta aika iso osa perustuu siihen, että kaikissa ihmisissä on yleisinhimillisiä piirteitä. Osan voi selittää se, että eri vuodenaikoina syntyvien alttius sairastua psyykkisiin sairauksiin poikkeaa jonkun verran toisistaan tutkimusten mukaan. Tätä efektiä ei osata täysin selittää, mutta planeettojen vetovoiman kanssa sillä ei ole mitään tekemistä.

Astrologia, kuten psykologia, on hyvä itsetutkimuksen väline, kuten yllä jo todetaankin. Syntymäkartasta voi myös tulla itsensä toteuttava ennuste.

En käyttäisi astrologiaa ennustamiseen. Siitä sekoaa pönttö. Determinismiin taipuvaisuus ei ole koskaan hyvä asia.

Parhaimmillaan astrologia on tosiaankin hauska leikki, kuten uudenvuodentaiat tai vastaavat. Siksi en itse oikein jaksa esim. Skepsiksen ristiretkeä astrologiaa ja muuta huuhaata vastaan. Asiallisesti pitää tarjota tietoa, mutta Skepsiksen ihmisiä nöyryyttävä tapa, ideologinen ristiretki, ei saa ihmisiä vastaanottavaisiksi tieteelle, vaan luo turhaa muutosvastarintaa. Jokainen voi itse tykönään miettiä, miksi Skepsis ei koskaan hyökkää valtionkirkkoa vastaan, tai miksi sen jäseninä on aika vähän ammattitutkijoita.

Englantia taitaville esimerkki USA:n Skepsiksen eli CSICOPin toimintatavoista löytyy täältä:

http://cura.free.fr/xv/14starbb.html
Every ship must sail a world.
it`s really me
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Helmi 28, 2008 7:18 pm

Viesti Kirjoittaja it`s really me »

Enpä suosittelekaan joittenkin kirjojen perusteella itselleen ennustuksia tekemään. Mutta kyllä varmaa joku perusleijona erottaa itsensä luonteeltaan esim ravusta.
Hassua, mutta kokeilkaapa nyt itse.
Muusta tarkennuksesta nyt puhumattakaan. Sepähän tässä juuri mättääkin, oma luonteeni ei passaisi ollenkaan johonkin vastakkaiseen merkkiini.
Sopisko teillä?
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

ABC kirjoitti:Parhaimmillaan astrologia on tosiaankin hauska leikki, kuten uudenvuodentaiat tai vastaavat. Siksi en itse oikein jaksa esim. Skepsiksen ristiretkeä astrologiaa ja muuta huuhaata vastaan. Asiallisesti pitää tarjota tietoa, mutta Skepsiksen ihmisiä nöyryyttävä tapa, ideologinen ristiretki, ei saa ihmisiä vastaanottavaisiksi tieteelle, vaan luo turhaa muutosvastarintaa. Jokainen voi itse tykönään miettiä, miksi Skepsis ei koskaan hyökkää valtionkirkkoa vastaan, tai miksi sen jäseninä on aika vähän ammattitutkijoita.

Englantia taitaville esimerkki USA:n Skepsiksen eli CSICOPin toimintatavoista löytyy täältä:

http://cura.free.fr/xv/14starbb.html
Joo, joskus ne skeptikot on tuommoisia. En kuulu Skepsikseen, tuossa linkissä vaan oli suomeksi tiivistetty ne syyt, miksi astrologia minun mielestäni ei ole uskottavaa.

Minulla on kyllä se käsitys, että Skepsiksessä on ammattitutkijoitakin, ainakin niissä julkisuudessa olleissa jäsenissä on ollut fyysikoita jne. En sitten tiedä koko jäsenpopulaatiosta tai siitä, mikä ylipäänsä on paljon tai vähän.

Mitä ristiretkeen tulee, ainakin itse olen useita kertoja joutunut Skepsiksen vastustamien asioiden puolestapuhujien käännytyksen ja pakkomielteiden kohteeksi. Tämä tosin koskee astrologiaa varsin vähäisessä määrin, enemmänkin eräitä vaihtoehtohoitoja. En jaksa ihmisten kanssa niistä vängätä, mutta joskus hyökkäyksen aloittamiseksi riittää se, että sanon, että itse en usko. Minulla lienee yhtä suuri oikeus olla uskomatta kuin heillä uskoa.

Kaikenlaista viatonta hupia on maailmassa, eipä kai astrologia yleensä sen kummempaa ole. En minäkään usko, että niiden analyysien lukeminen tai laatiminen kauheasti harmia aiheuttaa, mutta en vaan kauheasti itse jaksa niihin perehtyä, on muitakin tapoja lisätä itsetuntemusta.
aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Sorsake; no olikko sää kalat tai neitsyt? :D


Minfon virallinen jakauma tällä hetkellä vastanneista;
Vaaka,Härkä,Kaksonen,Vesimies Kauris - kutakin 3kpl
Jousimies, Kalat, Oinas, Neitsyt - kutakin 2kpl.
Rapu ja Skorppari, - 1 kpl kumpaakin (MITÄ? olenko ainokainen Rapu :wink: )

Leijonia ei ole yhtä ainuttakaan.

Niin, ja yksi VUOHI :lol: :lol: :lol:

Pidätän oikeuden virhelaskelmiin...
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Kaksonen olen, mutta tunnen olevani aika epätyypillinen sellainen. Kaksosia kuvataan vilkkaiksi, aktiivisiksi ja puheliaiksi kun taas itse olen melko rauhallinen, usein vetäytyvä ja valitsen erittäin tarkkaan mihin aktiviteetteihin osallistun. Tosin luulen, että suuri osa vetäytyvästä luonteestani johtuu kokemuksista, ja kun alan vanhemmiten päästä niistä hieman eroon, on kaksosluonnettakin kenties vähän nähtävissä. Kiinalaisessa horoskoopissa olen käärme, ja sen luonnekuvaus tuntuu osuvan paremmin kohdalleen, se kun on sellainen auringossa näennäisen joutilaana köllöttelijä ja esteetikko.

Uskon horoskooppeihin ihan vähän. Olisi mielenkiintoista saada jokin tarkempi kartta, mutta en halua ainakaan kauheasti siitä maksaa. En tiedä osaisinko itse laskea. Paljonko perehtymistä sellainen vaatii ja lieneekö vaikeaa?
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

http://astro.mtv3.fi/cgi-bin/astro/natal

Tuolta saa kartan ja alustavan tulkinnan myös. Jos ei tiedä kellonaikaa, niin se ei ole pakollinen, mutta nousevaa merkkiä ja huoneita ei silloin saa, ja kuumerkkikin voi mennä väärin.
Every ship must sail a world.
aamu
Sofia Karppi
Viestit: 414
Liittynyt: Ti Loka 21, 2008 10:11 pm
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aamu »

Tuota astroa olen kokeillut, ainakin ihan oikeanlaisen kartan laati...

Mun kuumerkki on Vesimies..Sieltä nähtävästi tuleekin ne ravuille erittäin epätyypilliset luonteenpiirteet ja muut=)
sorsake
Neuvoja-Jack
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 11:06 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja sorsake »

aamu kirjoitti:Sorsake; no olikko sää kalat tai neitsyt? :D
Sori unohdin vastata aiemmin. En kumpikaan :) Otetaan vielä yksi arvaus ja sitten kerron. Hih.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Tuo astrohomma oli mielenkiintoinen. Tein testin: avasin useamman sivun valiten niihin eri paikkakunnat, kellonajat ja syntymäajat, kuitenkin siten että kaikki olisivat kaksosia. Luin ne sitten läpi siten, että vältin katsomasta tarkkaa päivää ja kas, tunnistin omani joukosta. Jännittävää.

Sitä en kyllä ymmärrä, miksi tuohon oli laitettava sukunimi?
Vastaa Viestiin