Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Onneksi (?) flunssani äityi niin pahaksi, että en jaksanut ajatellakaan homejuuston ihanuutta eilen illalla, jolloin normaalisti olisin sillä herkutellut. Joten yksi homejuustoton viikko taas ohi! :x
Nothing is quite what it seems

elwira
Armas Tammelin
Viestit: 81
Liittynyt: La Huhti 21, 2007 8:23 am
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja elwira »

No telekkari tietty ja rikokset siinä sivussa!
Siis en tee itte, mutta innolla luen ja kattelen kui muut tuuskaa!
Sitten näen painajaisia ja valvon...
muttako kiinnostaa nii kiinnostaa.

Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^ Tosiaan hyvä ku muistutit: rikokset on munkin addiktio ja nyt jo kauan varsinkin vanha kunnon Jack the Ripper. Siitä en voi koskaan saada tarpeekseni (kai). Itse en tosin tee minkäänlaisia rötöksiä.
Nothing is quite what it seems

Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja janis »

minulla on myös oniomania (liittymättä mitenkään sipuliin, hehh :D), on ajoittain melko sietämätöntä vaikka saattaa kuulostaakin harmittomalta huvilta :roll: . vastikään opin sen olevan jonkinlainen impulssikontrollin häiriö mikä on toisaalta lohduttavampi vaihtoehto kuin se, että olisin vaan täydellinen idiootti (siltä tuo itsestä(kin) on nimittäin välillä tuntunut). ja tosiaan lienee 'sukua' kleptomanialle.
allekirjoitus.

MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re:

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

esmes- kirjoitti:ootte te aika pliisua väkeä jos pahimmat riippuvuudet on suklaa ja kahvi..
Ei kun kahvi ja tupakka. Tosin kärsin pahasta bentsoriippuvuudesta joitain vuosia sitten, mistä onneksi pääsin eroon!
esmes- kirjoitti:^en pitäny tipatonta tammikuuta mut heroiiniton helmikuu vois olla helpompi toteuttaa.
Siinäpä hyvä idea, kun en ajatellut tipattomalle minäkään ryhtyä, muutenkin nautin alkoholia aikas vähän! Tosin en kyllä taida käyttää heroiinia muidenkaan kuukausien aikana... :mrgreen:
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?

Lumienkeli
Martin Beck
Viestit: 830
Liittynyt: To Helmi 05, 2009 6:01 pm
Paikkakunta: Hells Ladder

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

janis kirjoitti:minulla on myös oniomania (liittymättä mitenkään sipuliin, hehh :D), on ajoittain melko sietämätöntä vaikka saattaa kuulostaakin harmittomalta huvilta :roll: . vastikään opin sen olevan jonkinlainen impulssikontrollin häiriö mikä on toisaalta lohduttavampi vaihtoehto kuin se, että olisin vaan täydellinen idiootti (siltä tuo itsestä(kin) on nimittäin välillä tuntunut). ja tosiaan lienee 'sukua' kleptomanialle.
Anteeksi kun kyselen, mutta siis oikeasti? Ettei vain tämä yleinen, useimmiten naisille tyypillinen shoppailuvimma? :mrgreen: Onko tuohon mitään hoitoa, muuta kuin hmm, rahattomaksi heittäytyminen...? :D Siihenhän moinen johtaisi hyvin pian ainakin jos omalle kohdalle sattuisi..

Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja janis »

lyhyesti ja suurpiirteisesti: kyse ei ole enää ihan normaalista shoppailuvimmasta :oops: . 'hoitona' olen luovuttanut korttini ja pankkitunnukset miehelleni joka huolehtii siitä että laskut tulee maksetuksi :roll: ... en minä nyt taloa ole alta shoppaillut mutten myöskään pidä mahdottomana että niin kävisi jos saisin siihen mahdollisuuden. se siitä...

kyllähän impulssikontrollin häiriöitä on lääkittykin, litiumilla sekä karbamatsepiinilla mm, mutta en tiedä onko mitän vakiintunutta käytäntöä olemassa. itse en kyllä sille tielle lähde.
allekirjoitus.

EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Tupakanpoltto. Vaihteeksi taas lakossa, vaikka useasti olen moneksi kuukaudeksi onnistunutkin. Kovin vaan on murheellista ajatella tulevaisuutta ilman sikareitakaan =(
Noh kaipa tähän tottuu taas ajan myötä.

MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Sama vika. Nyt taas on lopetus harkinnassa. ...maanantaina...tiistaina...??? Antakaa joku hyvä vinkki! Itse ajattelin säästämistä. Niin kehon kuin rahan. Ja rahat voisi laittaa ihan omaan purkiinsa, päivittäin.
Nuotio & Äreät Tiput

Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 370
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja janis »

tupakkalakkolainen täälläkin... vasta 2 viikkoa, mutta toivon mukaan en enää röökiin tartu. pisimmillään olin 2,5 vuotta polttamatta, sitten tuli eroa ja muuta skeidaa niskaan ja kas, vanha tapa löytyi taas :oops: ...
minulla ei ole toiminut säästäminen koska en osaa säästää... muutenkaan lakot ei ole muutamaa tuntia pidempään onnistuneet, jos ei ole ollut todellista motivaatiota lopettaa. nyt olen psyykannut itseäni tupakan vaaroilla, ja aina kun on tehnyt mieli polttaa, olen kuvitellut mielessäni tuskallisen tukehtumiskuoleman syöpäosastolla letkuissa. ei houkuttele. saas nähdä, kauanko tällä kertaa saan peloteltua itseni olemaan erossa tupakasta. toivon mukaan pitkään...
allekirjoitus.

kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja kaia »

Kahvi ja energiajuomat tulee ainoana mieleen.

Kahvia juon tosin melko kohtuullisesti nykyään. Energiajuomia korkeintaan kaksi purkkia päivässä, joskus vain yksi ja joskus ei yhtään.

Avatar
Sajaki
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Maalis 19, 2010 8:53 pm
Paikkakunta: Left-hand path

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja Sajaki »

Henkinen riippuvuus tupakkaan. Ja epäilijöille: ei, ei ole ollenkaan niin helppo rikkoa kuin fyysinen riippuvuus.

Kahvia juon päivittäin, mutta olen myös joskus ilman, eli en ole ihan varma addiktion vahvuudesta.

Varmoista addiktioista voisin sanoa että nettiä ilman en kauaakaan jaksaisi. En edes pidä sitä mitenkään hävettävänä asiana. Olen aina ollut enemmän tai vähemmän sosiaalinen, viihdyn erittäin hyvin yksikseni, tietokoneen vieno hurina taustalla.
"Karkea kysymys koko kriminaalipolitiikan historian ajan on ollut, onko rikoksiin syyllistynyt (tai muuten poikkeava) henkilö paha vai hullu."

aga
Adrian Monk
Viestit: 2752
Liittynyt: Pe Elo 01, 2008 11:21 am

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja aga »

Alkoholi, tupakka, Internet. Salatut Elämät.

Olen myös pari kertaa ollut hoidossa periaatteessa riippuvuuden takia, mutta se ei ole liittynyt em. asioihin.

Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8116
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Läppäri ja Internet = Addiktio. Selviän toki tarvittaessa muutaman päivän ilmankin, mutta jos suinkin vain on käytettävissä niin kuin yleensä, niin tuleehan sitä koneen ääressä paljolti aikaa vietettyä. Siitäkin ajasta voisi käyttää jonkinverran liikunnan lisäämiseen. Onneksi työ on sellaista ettei siinä tietokoneilla pulata.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.

insomniac
Nikke Knakkertton
Viestit: 152
Liittynyt: Ke Elo 25, 2010 2:48 pm

Re: Onko sinulla joku riippuvuus/addiktio?

Viesti Kirjoittaja insomniac »

Sajaki kirjoitti:Henkinen riippuvuus tupakkaan. Ja epäilijöille: ei, ei ole ollenkaan niin helppo rikkoa kuin fyysinen riippuvuus.
Samasta riippuvuudesta kärsin. Tosin vielä mä itseni tästä ulos taistelen!
puhui suoraan sydämeen kadotetun

Vastaa Viestiin