Testaa: tulkitsetko oikein m/n kiinnostuksen merkit

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Testaa: tulkitsetko oikein m/n kiinnostuksen merkit

Viesti Kirjoittaja ABC »

Linkki "treffitestiin" (joka on englanninkielinen, mutta mielestäni aika helppo):

https://www.indiana.edu/~abcwest/webexp/
Miehen kiinnostus paistaa läpi
Seksi- tai elämänkumppanin löytäminen helpottuu, mikäli pystyy tulkitsemaan pienistä vihjeistä, kuka tykkää kenestä. Usein ajatellaan, että naiset ovat tässä miehiä parempia, sillä heillä on pariutumisleikeissä enemmän pelissä.

Vika saattaa kuitenkin olla pikemminkin tulkittavassa kuin tulkitsijassa, huomasi yhdysvaltalaisen Indianan yliopiston tutkija Skyler Place kollegoineen. Naiset näyttävät peittävän todelliset tunteensa ja aikeensa miehiä paremmin.

Ryhmä laittoi 28 nuorta naista ja 26 nuorta miestä katselemaan pikatreffeillä kuvattuja videoita. Niissä 24 toisilleen vierasta miestä ja naista tutustuivat muutaman minuutin ajan.

Koehenkilöiden piti päätellä, ketkä treffaajista kiinnostuivat seuralaisestaan ja ketkä eivät. Arviota vaikeutti se, että sokkotreffeillä puhuttiin saksaa, jota koehenkilöt eivät ymmärtäneet. He olivat siis ei-kielellisten vihjeiden varassa.

Siitä huolimatta arvio syntyi hyvin nopeasti, kymmenessä sekunnissa, eikä pidempi katselu parantanut tulosta.

Sekä miehet että naiset lukivat paremmin miespuolisia kuin naispuolisia treffaajia. Viiden naisen kohdalla jopa 80 prosenttia koehenkilöistä näki ihastuksen merkkejä, vaikkei nainen todellisuudessa ollut pätkääkään kiinnostunut seuralaisestaan.

Naiselle on siis ilmeisesti eduksi paljastaa korttinsa vasta selvitettyään, mikä seuralainen on miehiään.

Tutkimuksen julkaisi Psychological Science.
http://tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3658

Tämä on siis erään amerikkalaisen yliopiston tekemä tieteellinen testi, jonka tuloksia ilmeisesti edelleen kerätään, nyt netin välityksellä.

Omat tulokseni:
Your accuracy in predicting male interest is 20%.
Your accuracy in predicting female interest is 70%.
Eli justiinsa päinvastainen kuin tutkimustulos. Vihdoinkin selvisi, miksi maistraattiin pitää kohta laittaa pyöröovet. Voi ittu. Ehkä pitäisi ns. vaihtaa pelaamaan toiselle puolelle? :x
Every ship must sail a world.
PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

Your accuracy in predicting male interest is 60%.
Your accuracy in predicting female interest is 30%
Jokseenkin arpapelillä tuli vastauksia heiteltyä, mutta oikeasti noissa videoissa näytti kuin lähes kaikki miehet olisivat kiinnostuneet kaikista, mutta naiset eivät oikeastaan kenestäkään. (Mitä en ihmettelisi, mutta ilmeisesti he kuitenkin siis olivat.) Miksi minun piti vastata kenestä olisin itse kiinnostunut? Siksikö, että silloin arvelisin myös videon naisen olevan kiinnostunut, vai mitä? (En ollut kiinnostunut kenestäkään :D )
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Testi olisi varmaan helppo, jos osaisi paremmin englantia.
Mutta jos nuo ukot oli saksalaisia, niin enää en ihmettele miksi ilotyttöily laillistettiin Saksassa.
Kuka nyt noille ilmaiseksi... :o :roll: :oops:
Clyde
Axel Foley
Viestit: 2478
Liittynyt: Su Syys 14, 2008 9:12 pm

Viesti Kirjoittaja Clyde »

Siis kauhean näköisiä vaikka ulkonäkö ei mulle koskaan olekaan ollut se tärkeä vaan sillä nyt piti pelata kun ei luonnetta tiedä 8)

Your accuracy in predicting male interest is 50%.
Your accuracy in predicting female interest is 30%

Ehkä johtui osaksi siitä että ei mua noista mikään kiinnostanut, kaikki sai 1 tai 2 :lol: Tai ehkä se johtui vain enkun taidosta.. tai tai..
Viimeksi muokannut Clyde, Ke Helmi 04, 2009 9:23 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nanika ga tooku matteiru to
Sten
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 92
Liittynyt: To Kesä 12, 2008 11:13 am

Viesti Kirjoittaja Sten »

predicting male interest 70%
predicting female interest 20%

selvä..
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

PaulaDrew kirjoitti:
Your accuracy in predicting male interest is 60%.
Your accuracy in predicting female interest is 30%
Jokseenkin arpapelillä tuli vastauksia heiteltyä, mutta oikeasti noissa videoissa näytti kuin lähes kaikki miehet olisivat kiinnostuneet kaikista, mutta naiset eivät oikeastaan kenestäkään. (Mitä en ihmettelisi, mutta ilmeisesti he kuitenkin siis olivat.) Miksi minun piti vastata kenestä olisin itse kiinnostunut? Siksikö, että silloin arvelisin myös videon naisen olevan kiinnostunut, vai mitä? (En ollut kiinnostunut kenestäkään :D )
Terve vaan, sielunsisko :shock: Mä sain ihan samat prosentit kuin säkin, mutta olin sentään muutamassa naisessa huomaavinani kiinnostuksen merkkejäkin.
Joo, enpä minäkään tainnut yhdellekään miehelle antaa kuutosta enempää edes siinä yhden illan kategoriassa... Oliskohan sittenkin sopivasti vipinää vielä kotioloissakin :wink: 8)

-mulla ei kyllä tuo äänipuoli pelittänyt, en kuullut mitään, mitä ne jutteli-
jsamu84
Lauri Hanhivaara
Viestit: 142
Liittynyt: La Heinä 07, 2007 9:49 am

Viesti Kirjoittaja jsamu84 »

Your accuracy in predicting male interest is 60%.
Your accuracy in predicting female interest is 50%
Idiootit pitävät yllä järjestystä, nerot hallitsevat kaaoksen.
katupoika
Theo Kojak
Viestit: 1170
Liittynyt: Ma Kesä 11, 2007 6:05 pm
Paikkakunta: päihdehelvetti

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Olipas hölmö testi. Heti alkuun kysellään innoissaan rotua ja homo sapiensin sijaan listalla on jotain mantereita ynnä muuta paskaa. Lupaava alku siis. Lisäksi miten helvetissä mä voin pelkästä naisen kuvasta päätellä, että onko se kiinnostunut jostain miehestä vai ei. Ja näiden miesten videopätkätkin oli niin lyhyitä ja suttuisia, että eihän niistäkään mitään selkoa saanut. Vastailin sit vaan sen mukaan, että jos nainen oli ok näköinen, niin mies haluis nussia sitä, eli on kiinnostunut. Ja jos nainen oli ok näköinen ja mies joku urpo, niin nainen ei ollut kiinnostunut miehestä. Tällä kaavalla sain tulokseksi:

Your accuracy in predicting male interest is 50%.
Your accuracy in predicting female interest is 50%
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Predicting male interest 70%
Predicting female interest 50%
Nothing is quite what it seems
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Clyde kirjoitti:Ehkä johtui osaksi siitä että ei mua noista mikään kiinnostanut, kaikki sai 1 tai 2 :lol:
Hah, sama vika.

Your accuracy in predicting male interest is 50%.
Your accuracy in predicting female interest is 50%.
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

No huh, luen miehiä liian hyvin, jäääärkytys :D

Accuracy predicting male interest is 100%
Accuracy predicting female interest is 50%

Onpa hyvä, että olen hetero.
miinushka
Olivia Benson
Viestit: 700
Liittynyt: La Elo 23, 2008 1:13 am
Paikkakunta: valtatie 12. varrella

Viesti Kirjoittaja miinushka »

Oma tarkkuus miesten suhteen oli vain 30%
ja naisten suhteen 50%

Tää kyllä selittää monta asiaa. :lol:
Täytyisi varmaan kanssa vaihtaa pelijoukkuetta.. :roll:

edit: Olisko tossa pitäny olla äänet päällä vai? Hittolainen, mulla oli kajarit kiinni.. :? Näin kyllä että suut kävi osalla porukasta kuin papupadat, mut blondi mikä blondi. ;)
Quis custodiet ipsos custodes?
Ingrid
Harjunpää
Viestit: 315
Liittynyt: To Loka 16, 2008 10:57 pm

Viesti Kirjoittaja Ingrid »

^ ei ollu ääniä niissä keskusteluissa, ihan kehonkieltä siinä piti katsella :)
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ingrid kirjoitti:^ ei ollu ääniä niissä keskusteluissa, ihan kehonkieltä siinä piti katsella :)
Nimenomaan. Se kyllä lukikin ihan siellä testin aikana, ettei siellä ääniä ole. 8)

40% ja 40%.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Avatar
HBIC
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 5:06 am
Paikkakunta: Blue Ridge Mtns

Viesti Kirjoittaja HBIC »

Ihan mielenkiintoinen testi sinällään. Harmi vaan, että naisista näki vain kuvan, ei elekieltä. Kyllähän usean miehen kohdalla näki perinteisiä hermostumisen merkkejä/osa kumartui eteenpäin/osa laittoi kädet puuskaan ja kallistui poispäin/harotti haarat levällään, ym. Yritin myös katsella toisilleen sopivia naimanaamoja. :wink:

Vaan enpä itsekään kovin hyvin osannut tulkita suttuisia videokuvia; miehistä arvasin 70%, naisista 40%.
Vastaa Viestiin