Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kumpi?

Tuntematon lapsi
128
59%
Oma lemmikkisi
88
41%
 
Ääniä yhteensä: 216

Nepenthe
Neuvoja-Jack
Viestit: 546
Liittynyt: Ke Syys 24, 2008 4:19 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Nepenthe »

Vastasin että pelastaisin ennemmin tuntemattoman lapsen. Elukat on kyllä kivoja ja itselläkin niitä on, mutta sillä lailla kylmällä logiikalla järkeilin, että kummalla olisi todennäköisemmin enemmän elinaikaa jäljellä. Lapsella saattaa hyvinkin olla edessä vielä 70 vuotta elämää, kun taas elukoilla se jää lajista ja yksilöstä riippuen yleensä korkeintaan 10 vuoden tietämille. Mutta jos pitäisi valita terminaalitapaus syöpäpotilaan (max. vuosi elinaikaa) ja oman hyväkuntoisen lemmikin väliltä, niin sitten olisi kyllä paljon vaikeampi valinta.

Toinen hyvä syy lapsen pelastamiselle tuollaisessa tilanteessa olisi laki ja kuolemantuottamus. Plus siinähän olisi omakin henki vaarassa, jos vanhemmat saisivat tietää, että olen pelastanut oman rakkaan karvanaaman heidän muksunsa sijaan. Ja vaikka kuka sanoisi, että on vapaa maa, niin tuollainen juttu vuotaisi ihan takuuvarmasti "arvolehdistön" tietoihin ja sitten pitäisi yrittää selvitä hengissä, kun kaikki päättäisivät, että laitetaan tuo kärsimään kun tappoi lapsen, jne.

Useat ovat huomioineet lähinnä tuon ensimmäisen näkökohdan, eivätkä ehkä tajunneet ottaa huomioon edesvastuullisia seurauksia, joita lemmikin laittaminen lapsen edelle aiheuttaisi.
"You have robbed my revenge of sweetness, and now I must go hence in bitterness, in debt to your mercy."
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Jos haluan laskea itseni ihmiseksi, pelastaisin lapsen ennenkuin lemmikkini. Ja toivoisin, että pelastettu lapsi on hyvä tyyppi eikä noita lapsihirviöitä, joita ilman maailma olisi hieman parempi paikka.
Nothing is quite what it seems
pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

Ei tarvitse edes miettiä, oman lemmikkini.
tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

tuntemattoman lapsen ehdottomasti sanoohan järki nyt kumpi on tärkeempi asia.....ja ne jotka sanovat pelastavansa elukan ennemmin kuin lapsen ovat henkisesti jälkeenjääneitä tai yksinäisiä...ja ne sais sinne taloon laittaa ja elukatkin vois pelastaa ennen heitä :mrgreen:
tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

ja palatakseni vielä minulla ollut aina koiria...mutta hetkeäkään en tollasta asiaa miettis.....
pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

tapparanmiäs kirjoitti:tuntemattoman lapsen ehdottomasti sanoohan järki nyt kumpi on tärkeempi asia.....ja ne jotka sanovat pelastavansa elukan ennemmin kuin lapsen ovat henkisesti jälkeenjääneitä tai yksinäisiä...ja ne sais sinne taloon laittaa ja elukatkin vois pelastaa ennen heitä :mrgreen:
Pitääkö olla henkisesti jälkeen jäänyt, jos ei piittaa pahemmin ulkopuolisista tuntemattomista ihmisistä. Eläimet ovat kuitenkin rehellisempiä, uskollisempia ja luotettavampia kuin suurin osa ihmisistä.
Ja olen siis perheellinen mies.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Ja ovat loppupeleissä kuitenkin vain elukoita eivätkä ajattele edes neljäsosaa sillä tasolla kuin lapsi.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
devil_doll
Javier Pena
Viestit: 1881
Liittynyt: Su Huhti 04, 2010 5:22 am
Paikkakunta: From Hell

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja devil_doll »

^ Aikuisen koiran ajattelu vastaa parhaimmillaan parivuotiasta lasta.

Useat eläinlajit ovat itsestään tietoisia, joten niiden ajatteleminen "vain" eläiminä on yksi aikamme suurimmista moraalisista ongelmista.
Sika naiseksi

There's nothing in my dreams, just some ugly memories. Kiss me like the ocean breeze.
härkä
Jack Bauer
Viestit: 936
Liittynyt: Ke Syys 17, 2008 6:34 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja härkä »

^
Jaa vain eläin :D
Mitähän tuohon oikeastaan pitäisi sanoa ????
Ehkä parempi , etten mylvi nyt mitään. :mrgreen:

Voisiko ylläpito poistaa tämän ketjun , please , jooko ?
Tämä ei yksinkertaisesti kuulu rikosfoorumissa käsiteltäviin aiheisiin.

Ja sillä sipuli !
tapparanmiäs
Nikke Knakkertton
Viestit: 151
Liittynyt: La Heinä 24, 2010 10:26 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja tapparanmiäs »

ei eläintä ja ihmistä oikein vois verrata keskenään......mitä pete sanoisit jos sun oma lapsi ja naapurin 12vuotias kolli kissa olis palavas talossa ja naapuri tulis ulos vanhan ja kapisen kolli kissansa kanssa :?: äläkä sano että se olisi tyyliin hänen päätös...mieti ajattele :?: :?: :?:
Antarktis
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 8:01 am
Paikkakunta: Nordbotten

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

Jos pelastaisin lemmikkini, tekisin sen siksi että rakastan sitä/ niitä, mutta jos pelastaisin sen lapsen, tekisin sen vain siksi etten haluaisi sen vanhempien vihoja niskoihini.

Koska tällä hetkellä mun perhe on mun lemmikit, ja (mulle) tuntemattomia lapsia on maailma täynnä, vastaan että lemmikin.
Irma Lam
Sabrina Duncan
Viestit: 363
Liittynyt: To Touko 07, 2009 9:06 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Irma Lam »

pete-79 kirjoitti:
tapparanmiäs kirjoitti:tuntemattoman lapsen ehdottomasti sanoohan järki nyt kumpi on tärkeempi asia.....ja ne jotka sanovat pelastavansa elukan ennemmin kuin lapsen ovat henkisesti jälkeenjääneitä tai yksinäisiä...ja ne sais sinne taloon laittaa ja elukatkin vois pelastaa ennen heitä :mrgreen:
Pitääkö olla henkisesti jälkeen jäänyt, jos ei piittaa pahemmin ulkopuolisista tuntemattomista ihmisistä. Eläimet ovat kuitenkin rehellisempiä, uskollisempia ja luotettavampia kuin suurin osa ihmisistä.
Ja olen siis perheellinen mies.
Olen täsmälleen samaa mieltä ja näin ollen siis ilmeisesti henkisesti jälkeenjäänyt, mutta minulle on tasan samantekevää, mitä minusta ajatellaan. Homo sapiens, viisas ihminen, ei nyt yksinkertaisesti ole viisas, koska ei tippaakaan kunnioita muuta elämää tai luontoa ja on päättänyt tuhota koko saatanan maapallon. Häpeän olla vain ihminen.
pete-79
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: To Elo 19, 2010 10:31 pm

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja pete-79 »

tapparanmiäs: Toki se sattuisi, mutta voisinko tuomita naapurin, kun tiedän miten toimisin itse vastaavassa tilanteessa. En voisi.
Qtar
Susikoski
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Elo 23, 2010 12:22 am

Re: Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Qtar »

Kyllä se tuntematon lapsi olisi, jonka sieltä pelastaisin. Vaikka useammankin lemmikin omistan ja ne ovat minulle kuin lapsia, laitan ihmishengen silti niiden edelle.
Avatar
Geissimummo
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1392
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 4:03 pm

Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Viesti Kirjoittaja Geissimummo »

Enpä todellakaan käyttänyt tämän asian miettimiseen aikaa: Ehdottomasti kissani :wink:

En ole koskaan pitänyt erikoisemmin lapsista, enkä ole sellaisia itsekään tekemässä tähän pahaan maailmaan lisää (toivottavasti ei muutkaan :roll: )

Olen niin monta kertaa saanut huomata, että välitän kissastani enemmän kuin naapurini omista lapsistaan (ihan vain esimerkkinä). Ja kun miettii ihmisiä, jotka eivät koskaan saa lapsia, heille eläin saattaa olla yhtä tärkeä kuin ihmislapsi joillekin perheille. Tämä on monipiippuinen asia, kaikilla on omat mielipiteensä. Eriasia sitten mitä lapsen vanhemmat tekisivät minulle, kun tulisinkin talosta kissani kanssa, enkä heidän lapsensa :roll:
Ystävä ei ole mitään muuta, kuin tuttu vihollinen.
A friend is nothing, but an known enemy.
Vastaa Viestiin