Pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Kumpi?

Tuntematon lapsi
128
59%
Oma lemmikkisi
88
41%
 
Ääniä yhteensä: 216

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Meike R. kirjoitti:Loka, mun mielestä tommosen listan pitäminen on aika mautonta. Mun mielestä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ilman, että sitä erikseen listataan tänne. Koko gallupilta putoaa pohja tollaisen listan jälkeen.
HAHAHHAHHA, en muuta enää sano. Mauton oli just se tarkotus, ja päivitettävääkin on näköjään tullut lisää. Se on kumma, kuinka kestään ei ole mautonta vastata että jättäisi ihmisen kuolemaan ja pelastaisi sen elukkansa? :lol: Olenko mä ihan totta ainoa jonka mielestä se on sairasta pelkästään ajatuksen tasolla jo? Lista ei tule katoamaan minnekään, itse asiassa lupaan päivittää sitä maailman tappiin saakka pelkästään siksi että voin muistuttaa itseäni kuinka idiootteja osa täällä kirjoittavistakin on.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

joey kirjoitti: Tämä on sikäli huono kysymys, että:
- henkilöt, joilla ei ole omia lapsia / pieniä, itselleen läheisiä lapsia lähipiirissään mutta jotka sen sijaan omistavat lemmikkejä, vastaavat todennäköisesti lemmikin puolesta
- kaikki, joilla on omia lapsia, vastaavat ehdottomasti pelastavansa lapsen.
joey kirjoitti:Ja Lokalle terveisiä, että eiköhän tässäkin ole jokaisella oikeus omaan mielipiteeseensä, vaikka jonkun vastaus sinuun äitinä koskeekin. Ei luulisi olleen mikään yllätys, että palstalla, joka kerää aihealueensa takia kirjoittajiksi kohtalaisen asosiaalisia ja kuolemasta kiinnostuneita, masentuneitakin ihmisiä, ihmiselämää ei koeta kovinkaan arvokkaaksi. Palstalla on kymmeniä ihmisiä jotka ovat kymmenissä ketjuissa kertoneet, kuinka ovat joutuneet pettymään toisiin ihmisiin enemmän tai vähemmän lopullisesti. En yhtään ihmettele heidän vastauksiaan. Ja mielestäni he ovat oikeutetut vastaamaan niin.

Älä selitä. Kyllä tässä on IHAN TURHA VEDOTA mihinkään mammajuttuihin, tämä on maalaisjärjen käyttöä joka näköjään myös sulta uupuu. Kyse on arvotuksesta, ihminen vai eläin. Ja se joka vastaa eläin on mun ajatuksissa myös eläimen tasolla. Kohdeltakoon samoin kuin eläintä.
silentservice
Sabrina Duncan
Viestit: 375
Liittynyt: La Touko 26, 2007 12:19 am

Viesti Kirjoittaja silentservice »

Kyllä noi lemmikin pelastajien viestit täytyy olla provoja. Ei kukaan voi olla niin itsekäs, että antaisi (edes vieraan) ihmislapsen kuolla lemmikkinsä sijaan. Jos totuus olisi tuo, en toisaalta ihmetelisi nykyajan meininkiä...

Kotoa löytyy huippuelukoita kissoista hevosiin, mutta ne on vain eläimiä.
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Viesti Kirjoittaja neitix »

Meillä nyt ei tällä hetkellä lemmikkiä ole, mutta koko lapsuuteni ajan meillä aina koira oli. Siitä huolimatta ehdottomasti ihmishenki menee eläimen edelle.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

rapier kirjoitti:
Clyde kirjoitti:
rapier kirjoitti:Kysymys kuului: Kumman pelastaisit, tuntemattoman lapsen vai oman lemmikkisi?
Kysymys kuuluu; pelastaisitko tuntemattoman lapsen vai lemmikkisi? ;) Voidaan siis jossitella, on varmasti ihmisiä jotka pelastaisi oman lemmikkinsä mieluummin mutta osa heistä voi olla niitä jotka tosipaikan tullen ei edes miettisi sitä miten omalle lemmikille käy vaan pelastaisi sen rääkyvän lapsen tulipalosta 8)
Clyde, kuka hevonvitunkääpiö pelastaisi jonkun tsihuaaviahhin ennemmin kuin ihmislapsen?
Nyt ei ole totta. Te provoatte. Kaikki.
Minä kallistun samaan, ei oikeasti aikuinen ihminen voi ajatella muuten kuin ihmishengen pelastamista. Itseasiassa muotoilen vielä tarkoituksella noin, koska mulle tuo lapsiaspekti on vain piste iin päälle. Vaikka se olisi naapurin doku 70 vee Reino, se lähtis mun messiin silmääkään räpäyttämättä jos vaihtoehtona olisi omat koirat. Kyllä voikin puuttua ihmisiltä JÄRKEÄ.
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

Itse en pidä lemmikkiäni "vain eläimenä". Se on minulle rakas perheenjäsen. En silti varmasti kykenisi jättämään lasta palavaan taloon pelastaakseni koiran. Mutta täytyy myöntää, että jos naapurin 70- vuotias deeku sytyttäisi kännipäissään talon tuleen, jossa oma koirani jostain kumman syystä olisi, juoksisin varmasti sisään hakemaan koiraani.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
kukkuu
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1369
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 12:25 pm

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

Jos cayanne, WhoIam, NeitiEtsivä, Damien, Parks ja combat118 olisivat siinä talossa, niin antaisin palaa kaikkien. Sairaita.
kelmikontio
Alibin satunnaislukija
Viestit: 65
Liittynyt: To Loka 02, 2008 9:42 pm
Paikkakunta: helsinki

Viesti Kirjoittaja kelmikontio »

Tässä huomaa hyvin missä piilee vika viimeaikoina velloneeseen koira keskusteluun ja koirien käytös ongelmiin. Koira EI ole ihminen tai lapsi, se on eläin joka käyttäytyy eläimen vaistojen turvin ei niinkuin ihminen, siksi koiraa ei tulisi kohdella ihmisenä.

Mutta asiaan, tottakai lapsi olisi pelastettava, ei sitä kovin kauaa tarttisi pohtia.
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

menipä tämä ketju vakavaksi, kyseessä kuitenkin vaan minfon galluppi. ei kai tämmösen takia kannata ketään lähteä teilaamaan, kumota ihmisoikeudet ja sananvapaus kanssakeskustelijoilta yhden äänestyksen perusteella. roviolle ollaan suurinpiirtein jengiä yhden mielipiteen vuoksi heittämässä :shock:
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

esmes- kirjoitti:menipä tämä ketju vakavaksi, kyseessä kuitenkin vaan minfon galluppi. ei kai tämmösen takia kannata ketään lähteä teilaamaan, kumota ihmisoikeudet ja sananvapaus kanssakeskustelijoilta yhden äänestyksen perusteella. roviolle ollaan suurinpiirtein jengiä yhden mielipiteen vuoksi heittämässä :shock:
???

Sä edelleen pidät ihmisen arvoisena henkilöä, joka pelastaisi rakkinsa ennen esim. sun 3 vee siskoa? Käsittämätöntä.

Ja justiin noinhan se on, että nämä henkeen ja vereen koiraihmiset pitää todellakin sessujaan ihmisiin verrattavina ja tulokset on nähty just kuten kelmikontio sanoi.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

maija turjukka kirjoitti: Juu, toki olen äiti, mutta silti en vastannut kysymykseen äitinä vaan ihmislajin edustajana. Eikös kuitenkin jokaisella (niin ihmisellä kuin eläimelläkin) yksilöllä tule arvojärjestyksessä ekana oma henki ja tokana suvun/oman lajin jatkaminen?
Oikeassa olet, mutta nuo suvun ja oman lajin jatkamiset eivät välttämättä tunnu niin läheisiltä tavoitteilta niille, jotka eivät sitä vielä ole tehneet.

Ja Lokalle: en missään nimessä väheksy äitiyttä tai yritä vedota mihinkään "mammajuttuihin". Olen vain huomannut, että äitiyden mukana moni nainen oppii arvostamaan elämää toisin kuin ehkä aikaisemmin on arvostanut.

Summa summarum: menetykseen on vaikea eläytyä silloin, kun vastaava menetys ei voisi sattua omalle kohdalle.
kelmikontio kirjoitti:Tässä huomaa hyvin missä piilee vika viimeaikoina velloneeseen koira keskusteluun ja koirien käytös ongelmiin. Koira EI ole ihminen tai lapsi, se on eläin joka käyttäytyy eläimen vaistojen turvin ei niinkuin ihminen, siksi koiraa ei tulisi kohdella ihmisenä.
Se, että jollekin koira on tärkeämpi kuin yksikään ihminen, ei kyllä tarkoita sitä että koiraa pitäisi ihmisenä.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

joey kirjoitti:
maija turjukka kirjoitti: Juu, toki olen äiti, mutta silti en vastannut kysymykseen äitinä vaan ihmislajin edustajana. Eikös kuitenkin jokaisella (niin ihmisellä kuin eläimelläkin) yksilöllä tule arvojärjestyksessä ekana oma henki ja tokana suvun/oman lajin jatkaminen?
Oikeassa olet, mutta nuo suvun ja oman lajin jatkamiset eivät välttämättä tunnu niin läheisiltä tavoitteilta niille, jotka eivät sitä vielä ole tehneet.
Mä taas ajattelin asiaa siltä kantilta, että ihminen on (kaikesta sivistyneisyydestään huolimatta) kuitenkin pohjimmiltaan eläin eläinten joukossa ja tuo "oikea" vastaus oman lajin yksilön pelastamisesta tulisi vaistomaisesti. (vaistojensa varassahan eläimetkin toimivat). Siis ihan riippumatta siitä, onko vastaajalla omia lapsia vai ei. :)
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kotipeikko
Remington Steele
Viestit: 223
Liittynyt: Ma Heinä 07, 2008 2:06 am

Viesti Kirjoittaja Kotipeikko »

^Mutta toisaalta eläimet yleensä puolustavat omaa laumaansa ensimmäisenä. Esim. vieraan koiran hyökätessä emännän/isännän, tai perheen lapsen kimppuun, suojelee perheen koira yleensä perheenjäsentä, eikä oman lajinsa edustajaa.
Anteeksi että elän. En tee sitä toista kertaa.
WhoIam
Remington Steele
Viestit: 231
Liittynyt: Pe Elo 08, 2008 6:54 pm

Viesti Kirjoittaja WhoIam »

kukkuu kirjoitti:Jos cayanne, WhoIam, NeitiEtsivä, Damien, Parks ja combat118 olisivat siinä talossa, niin antaisin palaa kaikkien. Sairaita.

Ei se mitään en olettaisikaan että kukaan haluaisi minua pelastaa :lol:

Mutta jokaisella on oikeus mielipiteeseen ja vastasin että pelastaisin lemmikkini koska he eivät ole minulle vain eläimiä vaan ainoita ystäviä ja perheen jäseniä. Niin että kai te pelastaisitte ennemmin perheen jäsenen tai ystävän kuin täysin vieraan ihmisen?
Eiliselle emme voi mitään, Huommisesta me ei tiedetä joten pitää elää päivää.
Bleddyn
Neuvoja-Jack
Viestit: 587
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 1:33 am
Paikkakunta: K-S Survival Program.

Viesti Kirjoittaja Bleddyn »

Ai tässä olikin oikeat ja väärät vastaukset. Ihan käsitin, että mielipidettä kysyttiin. Vähän olisi kyllä pitänyt tarkentaa, kun nyt kävikin sitten niin ikävästi, että joillain taisi mennä herne nenään. :lol:
Loka kirjoitti:Vaikka se olisi naapurin doku 70 vee Reino, se lähtis mun messiin silmääkään räpäyttämättä jos vaihtoehtona olisi omat koirat. Kyllä voikin puuttua ihmisiltä JÄRKEÄ.
Näköjään. :roll:
Kiikun kaakun rajalla
Puolimielet hajalla
Vastaa Viestiin