Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Hexan
Agentti Scully
Viestit: 671
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Hexan »

Eka oma auto kolkytvuotiaana, saatanan kallis ja paska auto, maksanut enemmän korjauksina kun lainoina, tuossa se nytkin on taas hajonneena pihassa, roskalaatikko pyörillä. :x
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Canaris »

Kirjoittaja Hexan päivämäärä To Elo 13, 2009 12:58 am

Eka oma auto kolkytvuotiaana, saatanan kallis ja paska auto, maksanut enemmän korjauksina kun lainoina, tuossa se nytkin on taas hajonneena pihassa, roskalaatikko pyörillä.
Paska tuuri. Et viitsisi ystävällisesti vihjata, mistä merkistä on kyse? Itsellä olisi autonhankinta tulossa kohtapuoliin, joten autapa miestä mäessä.
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Hexan
Agentti Scully
Viestit: 671
Liittynyt: La Heinä 11, 2009 9:14 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Hexan »

^Tuhannen taalan vinkki: älä osta ranskista. Ne on hyviä vain ketsupilla. Eikä perustu vain minun kokemuksiin vaan olen tehnyt pienimuotoista galluppia sen jälkeen kun oma alkoi leveillä tielle.
benz. tolu. mtbe tame etbe xyl. hex. sex.
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Canaris »

No, samperi. Justiinsa olin miettinyt Citroënia, koska niitä saa aika edullisesti käytettynä. Miksiköhän...
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
tmk666
Neuvoja-Jack
Viestit: 554
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 9:37 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja tmk666 »

Just siks että ne on niin paskoja,vältä myös Opeleita.
One,two,fuck you!
Canaris
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Heinä 15, 2009 1:02 am

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Canaris »

^
Kiitän ja kumarran vinkistä! :)
Kaikki ovat vähän hulluja, paitsi Te ja minä..... ja joskus tuumin, että etteköhän Tekin.
Thomas Fuller
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Kannattaa katsoa varaosien hintoja, ja ostaa sellainen auto, mihin on halvat osat. Kaikki autot hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa, toiset ennemmin, toiset myöhemmin ja kaikkiin pitää kuluvia osia vaihtaa tuon tuosta, suodattimia, niveliä, pakoputkia jne.
Waja
Jane Marple
Viestit: 1098
Liittynyt: La Maalis 07, 2009 2:36 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Waja »

Tuulitukka84 kirjoitti:Kannattaa katsoa varaosien hintoja, ja ostaa sellainen auto, mihin on halvat osat. Kaikki autot hajoaa kuitenkin jossain vaiheessa, toiset ennemmin, toiset myöhemmin ja kaikkiin pitää kuluvia osia vaihtaa tuon tuosta, suodattimia, niveliä, pakoputkia jne.
Toisaalta toiset autot hajoo harvemmin,toiset useammin.Tuleeko sitten halvemmaksi ostaa halpoja osia useasti vai vähän hintavempia harvemmin:Mene ja tiedä.
Itse olen kallistunut jälkimmäisen vaihtoehdon kannalle.
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Kalliit varaosat ei takaa sitä, etteikö auto olisi susihuono. Esim ooppelin varaosat oli hirmuhintasia(+ niitä ei koskaan saanut mistään), kun taas Volvon osat olivat puoli-ilmaisia, Volvossa ei koskaan ollut vikoja, vain kuluvia osia vaihdettiin, ooppeli taas seisoi enemmän tallissa, mitä ajossa. Tällähetkellä on keskihintaisten varaosien autot ja samaan tahtiin näyttää kuluvan niin bemarin kuin nissaninkin kuluvat osat.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Eka autoni oli kuplavolkkari vuosimallia -72 vai olkos se -74.

Ja mitä tulee noihin autojen laatuun/kestävyyteen tms. Niin itse olen koittanut välttää noita uusia "tietokoneautoja", hitto siellä tarvii olla kun joku bitti jossain mustassalaatikossa poikittain, niin mittaristo on kuin stockkan näyteikkuna jouluviikolla. Poro ja pukki vaan puuttuu.. mut valoja vilkkuu samanverran.
"Yöperho on koteloitunut"
kaia
Neuvoja-Jack
Viestit: 583
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 8:27 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja kaia »

Honda monkey vm -81
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Tummansininen Solifer-mopo, jota tuli enemmän työnnettyä kuin sillä ajettua, loppupeleissä. Jumalatonta meteliä piti, vuosimallista ei mitään hajua. En jäänyt kaipaamaan.

Seuraavana oli skootteri jostain 90-luvulta, jonka 18 täytettyäni sain vaihdettua '87 Nissan Micraan; alaosa hopeanharmaa, yläosa musta, 100km/h vain alamäessä. Sen jälkeen on ollut Toyotaa ja muita Nissaneita, yksi Opelkin pyörähti jossain välissä, mutta eniten kyllä olen jäänyt jollain epämääräisellä tavalla sitä Micraa kaipaamaan. Viimeksi kun kyttäsin tietoja, niin oli menossa jossain Turussa päin. BFM on rekkarin alku, jos joku törmää niin sanokaatten terveisiä! (Jos joskus rikastun ja se pötpötin on yhä olemassa, ostan sen takaisin!) 8)

Edit: Jaha, Turusta onkin siirtynyt Tervajoen maisemiin...

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Myöhäinen Edit: Ainiin tässä kysyttiinkin ensimmäistä moottoriajoneuvoa, eikä varsinaista ensimmäistä autoa.
No ihan ensimmäinen moottoriajoneuvo oli ns. Lokari-auto jonka sain muistaakseni 6-vuotiaana.

Kuva

Ei tosin juuri tuo yksilö.. mutta samanlainen väri oli vaan keltainen. Kuukkelista hain jonku random kuvan.
"Yöperho on koteloitunut"
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Ensimmäinen moottoriajoneuvo tais olla Suzuki pv, eli pikku suikka meilläpäin. Sitä seuraava olikin jo nissan sata aakkonen, mikä tais mennä rusetilleen hmm... :oops:

Nykyään en kyllä ajele enää "varaosilla" vaan kulkuneuvoilla, jotka jättäessään tielle tarttee vis ingenjööran, Hondan CRV ja Chevrolet Captiva ovat käytössä.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Re: Ensinmäinen oma moottoriajoneuvo

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Siis kaikkein eka moottoriajoneuvoni on ollut -74 Tunturin Pappamopo, jota fillaroitiin käyntiin. Siis polkupyörämäisesti, eikä polkaisemalla tavalliseen mopotapaan. Väri on ollut harmahtavan oranssi. Kesti ja kulki luotettavasti, eikä koskaan jättänyt tielle, vaikka se savutti melkoisesti ja loppuunkuluneet iskarit pomppasivat huimasti vähän joka töyssyssä.
Seuraava mopo, -83 Helkama Raisu, on ollut vähän enemmän vika-altis ja bensatankki on ollut vähän liian pieni menevän nuorukaisen käytössä. Sain työnnellä mopoa silloin tälloin.

Eka oma autoni on ollut isäni ostama vähän käytetty Mazda-avolavapaku. Laiska nokivasara, jonka ohjaus oli niin jumalattoman raskas, että auton kulmat menivät vähän lommoille, kun ei jaksettu vääntää rattia loppuun saakka. Eka itse ostamani oli -75 amerikkalainen Ford F250-avolavapaku. V8 on ollut mahtava tehopakkaus väljänäkin, mutta joi bensaa ja tiputti öljyä niin jumalattomasti, että rahat eivät enää riittäneet... Vain pari kuukauden jälkeen vaihdettiin menevän näköiseen -73 Ford Consul Coupeeseen.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Vastaa Viestiin