Moniko on eronnu kirkosta?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Merope
Hetty Wainthropp
Viestit: 491
Liittynyt: Pe Touko 25, 2007 12:04 pm

Viesti Kirjoittaja Merope »

Erosin kirkosta, kun tajusin, kuinka julmetusti se todella imee niitä verorahoja, myös tämänkin köyhän opiskelijan kukkarosta. Kyseessä oli kyllä myös periaatepäätös, sillä en ole uskonut jumalaan oikeastaan suuremmin koskaan. Teininä olisin halunnut erota kirkosta jo ennen täysi-ikäisyyttä, mutten sitten koskaan jaksanut jankata asiaa loppuun vanhempieni kanssa.
So I took the shotgun off the wall and I fired two warning shots...
into his head.
Tomberi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:53 pm
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Tomberi »

En oo eronnu enkä eroa.
Wuulffi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 148
Liittynyt: Ma Heinä 30, 2007 7:38 pm
Paikkakunta: Susimetsä

Viesti Kirjoittaja Wuulffi »

Ei ole tullut erottua eikä ihan heti ole suunnitelmissakaan.
En ole uskis enkä usko sellaiseen jumalaan kuin luterilaiset uskovat enkä muihinkaan kirkon juttuihin, mutta sitten kun kuolla kupsahdan, niin jälkeenjääneillä on helpompi ja halvempi kipata mut krematorioon. :lol:

Ei vaineskaan, olen vain laiska. :wink:
ruoska
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: Ma Kesä 25, 2007 5:10 pm

Viesti Kirjoittaja ruoska »

Olen eronnut kirkosta vajaa 10 vuotta sitten.
En usko jumalaan, ja haluan itse päättää mihin säästyvät rahani pistän. On kirkolla kyllä periaatteessa ihan hyviäkin ideoita ja auttavat apua tarvitsevia, mutta sitä varten on nämä avustusjärjestöt ilman tuota uskontoa.

Ja jos kuulut kirkkoon, mutta et suoralta kädeltä osaa sanoa miksi, niin suosittelen eroamaan.
Viol-
Alokas
Viestit: 8
Liittynyt: Ke Elo 22, 2007 9:05 pm

Viesti Kirjoittaja Viol- »

Erosin kirkosta kun täytin 18.
Koska olen uskonnoton, enkä tahdo kuulua edes paperilla ryhmään, johon en tunne kuuluvani.
wretch
Javier Pena
Viestit: 1734
Liittynyt: La Elo 18, 2007 11:52 pm
Paikkakunta: Nekropolis

Viesti Kirjoittaja wretch »

Erosin kirkosta 6 vuotta sitten.Ainoa syy mikä kaduttaa on se,etten eronnut jo paljon aikaisemmin.Sitä se laiskuus joskus teettää...
Arlene
Christopher Lorenzo
Viestit: 1688
Liittynyt: Ke Joulu 12, 2007 8:30 pm
Paikkakunta: Pentonville

Viesti Kirjoittaja Arlene »

Ajat sitten.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

En oo eronnut enkä eroakaan, ei ole mitään syytä.
Nothing is quite what it seems
ShipWreck
Martin Beck
Viestit: 789
Liittynyt: Ma Elo 06, 2007 11:58 pm

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

En ole eronnut enkä eroa. En ole liittynyt enkä liity.

Miten voisinkaan erota sellaisesta, mihin en ole koskaan liittynytkään? :lol:
tempura
Nikke Knakkertton
Viestit: 154
Liittynyt: Ke Elo 08, 2007 4:36 pm

Viesti Kirjoittaja tempura »

Eronnut enkä aio ikinä liittyä takaisin.
pikkunen
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 107
Liittynyt: La Heinä 21, 2007 4:24 pm
Paikkakunta: Pääkaupunki

Viesti Kirjoittaja pikkunen »

Erosin 4,5 vuotta sitten.
Ei ole kaduttanut. :lol:
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

erosin 18-vuotiaana. sitä ennen olin ns. seurakuntanuori, olin isosena riparilla ja muillakin seurakunnan leireillä lapsia ohjaamassa. käytiin gospel-konserteissa jne. sitten vaiheessa alkoi ärsyttää tekopyhyys ja aatteiden kapea-alaisuus. kirkon verorahoilla ja kolehtivaroilla ostettiin seurakuntakodille typerä seinäkoriste (semmonen monta metriä leveä tekstiiliteos), ei mennyt vähempiosaisten avuksi tai hyväntekeväisyyteen tuotot. teininä örvelsin kännissä muiden mukana vaikka seurakuntaan kuuluinkin. kerran sattui paha tilanne puistossa kun dokailtiin. kaveri oksensi ja meni ihan tajuttomaksi. ainoat aikuiset paikalla oli näitä kitara kainalossa kulkevia jeesusihmisiä. tulivat siihen meidän luo laulamaan rippileirilauluja kun ois kaverille pitäny ambulanssia soittaa.
että se siitä lähimmäisen rakkaudesta.
marssin kirkkoherranvirastoon ja allekirjoitin eropaperit.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Erosin toissajouluaattona.

En siis jouluaattona tietoisesti, se oli ihan täydellisen puhdas vahinko (edellinen ilta venyi koneella istuessa vähän pitkäksi, ja muistin äkkiä että sen eroamisen voisi hoitaa saman tien, tuli vain mieleen).
Mariella
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:03 pm

Viesti Kirjoittaja Mariella »

En ole eronnut, mutten niin aktiivinen jäsenkään :)
Nerot hallitsevat kaaoksen
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Mä erosin jo ajat sitten, syy: naispappeus 8)

Haha, selitetääs hieman. Ei minua naispapit ärsytä. Ärsyttää kirkon tarve "mennä muodin mukaan". Mihin tarvitaan instituutiota, joka muuttuu ajan virran mukana. Kirkon voimahan nimenomaan olisi olla järkähtämätön vanhoillinen tukipaikka, kun maailma muuttuu eikä yksilö pysy perässä. Nyt kun kirkko soutaa ja huopaa ajan näkemysten mukaan, tulee pohtijalle mieleen, että tarkoitus on vain miellyttää laajaa massaa, eikä tarjota sitä omaa "oikeata" vaihtoehtoa. Sinänsä arvostan vanhoillista katolista kirkkoa enemmän, olkoonkin se kannanotoissaan kuinka "pihalla". Ainakin se kertoo jyrkemmin "mikä on totta, mikä on paskaa, hakkaako poliisi pampulla jaskaa.."

Toki katolisen kirkon lisäksi myös katollinen kirkko on tärkeä, etenkin Suomen suvisäässä :lol:

Joo ja ajatusleikiksi voisi miettiä, kuinka paljon terve työtätekevä yksilö tienaisi, jos sijoittaisi varhaisesta aikuisiästään säästämänsä kirkollisveron (ja tietysti maksamattoman tv-luvan määrän) talletustilille ja käyttäisi säästämänsä rahat sitten eläkepäiviensä ratoksi...
Vastaa Viestiin