Ootko käyny kauppa-autossa?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

pmv
Alibin satunnaislukija
Viestit: 62
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 3:39 pm

Viesti Kirjoittaja pmv »

Kyllä olen, eikä siitä niin kauaa ole.

Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »

Entinen työpaikka vissiin supistanut kahteen autoon

http://www.vankkuri.fi
ei näköjään toimi firefoxilla mutta explorerilla toimii

Tuolla kauppalaivalla tulee asioitua joka kesä

http://www.elake-fennia.fi/Page.aspx?Do ... ionId=2719
http://www.apu.fi/reportaasi/article143237-1.html

Annie W
Harjunpää
Viestit: 320
Liittynyt: Pe Loka 12, 2007 5:58 pm

Viesti Kirjoittaja Annie W »

Käyty on, lapsena (80-l) mummon kanssa maalla. On jäänyt oikein elämyksenä mieleen, jäätelökin oli olevinaan parempaa kuin kaupasta ostettu.
Misery is almost always the result of thinking.

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

80-luvulla juu. Ehkä joskus 90-luvun alussakin saattoi se vielä käydä, mutta 80-luvun lopulla ainakin takuulla. Mummolareissuilla täälläkin, silloin aikanaan. Joskus ostettiin kermaa sieltä silloin ja sehän oli tietty kirnuuntunut ihan voiksi. :lol:

Tulipas nostalgiahetki. "Yhyy, mä haluun olla lapsi taas."

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


PaulaDrew
Jack Bauer
Viestit: 960
Liittynyt: Ti Joulu 18, 2007 11:49 am
Paikkakunta: Teurastamo 5

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

80-luvulla mummolareissuilla. Käviköhän auto kerran viikossa ja sitä kokoonnuttiin hyvissä ajoin odottamaan maitolaiturille ja juoruamaan. Tämän odottamisen varjolla saattoi ottaa itselleen vapaata maatalon töistä ja nauttia kesäpäivästä.

Kulkivatkohan kauppa-autot talvisin ollenkaan?

Kirjastoautossa kävin ahkerasti vielä pari vuotta sitten ennen muuttoani. Oudosti tuntui, että löysin sieltä aina enemmän ja mielenkiintoisempaa luettavaa kuin kirjastosta, jossa tulee aina runsaudenpula, ja jossa päätyy aina tuttujen hyllyjen ja aihepiirien pariin jos ei tiedä mitä etsii.

Yökiitäjä
Frank Drebin
Viestit: 394
Liittynyt: To Maalis 29, 2007 7:22 am
Paikkakunta: Kallio

Viesti Kirjoittaja Yökiitäjä »

Jack the Ripper kirjoitti:Kirjastoautokin koettu ja eksoottinen sekin...
Katselen aina välillä työkkärin sivuilta kuljetusalan töitä. Siellä haettiin kirjastoauton kuljettajaa. Olis kyllä oikein ihanneammatti mulle: ei kiirettä, asiakkaat mukavia ja rauhallisia, työajat mukavat, ei tarvii pörrätä ruuhkassa. Oli vaan vähän kaukana mun kotoa se avoinna oleva paikka...

synkempi hautajaisvieras
Martin Beck
Viestit: 798
Liittynyt: Su Tammi 13, 2008 4:08 am

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

.




Anteeksi, mutta meikäläistä hämää tuo otsikon kapuppa-auto, olenko missanut elämästä jotain oleellista kun en tiedä mikä se on? Liittyykö jotenkin hanukkaan tai jopa kabbalaan? :o



.
.

kaukana poissa


.

Eppu74
Hetty Wainthropp
Viestit: 492
Liittynyt: Ke Elo 29, 2007 2:41 am
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Eppu74 »


Rousku
Jane Marple
Viestit: 1045
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 11:29 pm

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Olen käynyt kauppa-autossa viimeksi pari vuotta sitten semmoisessa peräkylässä kuin Helsinki :P Ja sitä ennen Espoossa jossain lähiössä. Ja aikaisemmin landellakin on tullut käytyä.

Ja kirjastoautothan ei ole kadonneet minnekään. Voipa niitä jopa tulla lisääkin, kun on vimma lakkauttaa kaikki pienet sivukirjastot.

Käkä
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: Su Joulu 16, 2007 2:13 pm

Viesti Kirjoittaja Käkä »

Noissa Epun laittamissa kuvissa olevassa oikeanpuoleisessa autossa olen asioinut.

Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Ootko käyny kauppa-autossa?

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Heh, kaikkea hauskaa ketjua sitä täältä löytyykin...

Olen käynyt lukuisia kertoja, mutta enää ei lähikauppa liikennöi :(
Älä oleta

Pazzie
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 12:21 am
Paikkakunta: Valley of Death

Re: Ootko käyny kauppa-autossa?

Viesti Kirjoittaja Pazzie »

Olen käynyt, joskus silloin muinoin 80-luvulla, kun meidän lähikauppa oli remontissa, siihen pihaan pörähti pari kertaa viikossa kauppa-auto, olihan se aika eksoottista :) Siellä oli ihan omanlaisensa tuoksu, jonka muistan vieläkin, jos sellaisen tuoksun jossain bongaa niin välittömästi palaa tuohon lapsuuden talveen kun äidin kanssa paineltiin kauppa-autoon :)
If we could start again, would that have changed the end?

jason666
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Heinä 08, 2007 12:52 pm

Re: Ootko käyny kauppa-autossa?

Viesti Kirjoittaja jason666 »

Samalla lailla ku monilla muillaki.
Lapsena joltain mökiltä. se oli lähes ainoa keino saada karkkia kesken mökkireissun, ja sitä odoteltiin sit koko päivä että millon se tulee.
Been there, done that, got the scars.

Severin A
Jack Bauer
Viestit: 987
Liittynyt: Pe Loka 02, 2009 2:09 pm

Re: Ootko käyny kauppa-autossa?

Viesti Kirjoittaja Severin A »

:D hei, ihan meinasi unohtua! Kirjasto auto käy edelleenkin tuossa tienhaarassa. Epäilen tosin, että oma kirjastoni voittaa auton tarjonnan 6 - 0 :wink:
Älä oleta

Who murdered me?
Lauri Hanhivaara
Viestit: 132
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 8:32 pm

Re: Ootko käyny kauppa-autossa?

Viesti Kirjoittaja Who murdered me? »

Juu, niihin paloi aina viikkorahat samantien. Systeri säästi aina osan omistaan ja jatkaa samaisella linjalla. Meikä vetää vähän viimestä päivää, vaikkakin yllättävä käänne on juuri tapahtunut. Kaikkea, minkä haluaa, ei olekaan pakko saada. Tämän olen puolisen vuotta sitten käsittänyt, saanut luottokorttivelat lähestulkoon maksettua ja ehkäpä viikkorahojanikin on hiukkasen patjan alla tai jossain, pahan päivän varalle. Voi autuus, ja valkeus tuli.
JonBenét

Vastaa Viestiin