Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

finnbar
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ti Tammi 15, 2008 7:25 pm
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja finnbar »

Erääseen kännitappoon syyllistyneeseen mieheen tutustuin vuosia sitten isäni kautta, mutta hän oli jo silloin miltei suorittanut tuomionsa. Siitä on aikaa, kun olen viimeksi häneen ollut yhteydessä, mutta kuulopuheiden mukaan hänellä menee hyvin, perheellinen yrittäjä nykyään. Fiksu tyyppi, ei oo mitään häntä vastaan. Hänelle ei vaan tuo viina sopinut ollenkaan...

Paikallinen Rutku
Alibin satunnaislukija
Viestit: 63
Liittynyt: Ti Elo 24, 2010 3:02 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Paikallinen Rutku »

Jollain tavalla tuttava piiriini kuuluu 2 ihmistä jotka ovat istuneet taposta. En tiedä tarkemmin asioista, ei ole sellaisia asioita joista viitsii paljoa kysellä. Toinen istunut nuorisovankilassa puukotuksesta, kännipäissään tehty tappo ja toisesta en sen tarkemmin oikein tiedä, kuulemma syyttömänä istunut, hänen harteille laitettu tapahtuma, mihin en kyllä oikein usko, mutta, no ei voi tietää, enkä aio kyselläkkään.

Olin kyllä yllättynyt tästä puukotuksesta istuneesta kaverista, selvinpäin ja humalassa, vaikutti ihan asialliselta tyypiltä. Luulen että on ottanut opikseen ja muuttanut tapansa. Kaikin puolin mukavan tuntuinen tyyppi siltä osin mitä häntä olen nähnyt. Ei suhtautumiseni häneen muuttunut oikeastaan millään tavalla tiedon jälkeen kun ei ole kuitenkaan mikään erityisen läheinen ihminen ja harvoin ollaan tekemisissä.
Mä joskus kaipaan, sun käsiesi kosketusta
vaikka aina minä tiesin ettet huoli tällaista lurjusta

- Yasmiinin tuoksu, Ihanuuteni -

BlackFriday
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 7:52 pm
Paikkakunta: Kotham City

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja BlackFriday »

Varjakosken Mika, joka vanhempansa tappoi ja poltti Haminassa pari vuotta sitten, oli yläasteella kaveri, vaikka rinnakkaisluokilla oltiin. Semmonen hiljanen huumorintajunen tyyppi, kiltti poika, josta ei ois ikinä uskonu sellasta. Hyvä oppilas, ja ehkä siksi sekoskin lopulta. Lukioon meni ja ite kauppikseen, niin ei sen jälkeen oltu yhteyksissä. Valokuvausta tais harrastaa jo silloin tai ainakin myöhemmin.
Hmm. Kuulostaa mielenterveysongelmaiselta kakkapyllyltä!
ny rillataan @ murobbs: "En puutu tuohon sherlockointiin mutta nyt tässä ketjussa alkaa olla oikeanlaista otetta. Vähän kuin murha.info mutta järkevillä ihmisillä."

Unhola
Sofia Karppi
Viestit: 435
Liittynyt: Ke Syys 15, 2010 7:50 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Unhola »

Ei

valerian
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: Ti Huhti 19, 2011 8:39 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja valerian »

tunnen murhaajan. ekaks suuteli mua ja siitä 2 h eteenpäin meni tappamaan ihmisen. ei nyt siis murha. mutta tappo
Ei voi tietää kenen käsi siellä sisäl veistä pitää
Ja eihän meillä täällä kukaan tiedä heistä mitään


Mallikansalaiset mallikansioissaan
Elämä hymyilee ja kaikki loistaa
kaikki pysyy poissa ikkunoista
Nainen naapurista viedään ambulanssil pois taas

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Lähipiirissä ei mutta laajasti katsottuna (lähinnä entisessä) tuttavapiirissä kyllä, useampiakin.

Yksi puukotti miehen tappelun päätteeksi ja (kuuleman mukaan) työnsi vielä varmuuden vuoksi rekan eteen. Yksi ampui miehen, en tiedä miksi. Ja yksi jätti miehen sidottuna metsään. Ja yksi vielä ampui miehen vanhojen kaunojen takia. (Vaikka teko ei siis tokikaan ollut suunniteltu, ihan perustappo vaan.)

Mikään tapauksista ei juurikaan yllättänyt. Kukaan surmaajista ei myöskään ollut (ainakaan enää siinä vaiheessa) niin läheinen minulle että teko olisi suuremmin vaikuttanut omaan elämääni. Yhtä vailla kaikki ovat tietääkseni jo vapautuneet mutta vain yhden (sen joka puukotti) olen tavannut vapautumisen jälkeen. Hän ainakin sai uusiakin tuomioita vapauduttuaan mutta nykyään hän on uskossa ja rauhan mies, kuulemma.

Kikka6
Lauri Hanhivaara
Viestit: 125
Liittynyt: To Elo 04, 2011 10:18 am

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Kikka6 »

Henkirikoksesta tuomittuja löytyy pari, toinen lähisukua. Ei ole muuttanut mielipidettä suuntaan jos toiseen, kummallakin jo pitkän linjan päihdetaustaa. Tolkuissaan ihan ok, kamapäissään ei jaksa katsella eikä kuunnella pätkääkään. En pitäisi suurena menetyksenä yhteiskunnalle, vaikka olisivat itse jonain päivänä saamapuolella, ovat mahdolliset kohtalonsa kyllä allekirjoittaneet ihan itse.

-Bastard-
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 118
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 9:18 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja -Bastard- »

Kyllä niitä Isän puolella on esimerkiksi hänen isänsä, jota en ikinä ole nähnyt. Mutta noloa oli olla pohjoisessa kylässä, jossa en ikinä ollut aiemmin käynyt ja sukunimeni mainitseminen veti porukan hiljaiseksi, ilmapiiri suorastaan jäätyi, tiedustelin sitten syytä moiseen ja tivaamisen jälkeen sain tietää, että isän isäni tunnettiin siellä :shock:(Olen kotoisin toiselta puolelta suomea)
vakuuttelujen jälkeen sain ihmiset uskomaan, että niin, olen kyllä aivan eri ihminen, vaikka sukua olenkin :( Jotenkin toi isän puoli on ollut aika "rauhatonta ja kuritonta"
Siitä sen enempiä kertomatta :D

Avatar
Hannaaaa
Sabrina Duncan
Viestit: 356
Liittynyt: Ti Elo 23, 2011 8:30 am

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Hannaaaa »

MÄ en tiedä, voiko Sotaveteraania kutsua Murhaajaksi?...kyllä kai, eikö. Vai kuuluko se sen toimenkuvaan, kun ollaan sodassa :)...kaikki on silloin murhaajia.
Joo...eniveiiizzzz.

Mun edesmennyt Pappa tappoi ainakin tusinan venäläisiä, sillai että nylki vielä nämä tappamisen jälkeen. (näin kertoo sukumme tarina). Ilmeisesti ruumiit oli ripusteltu puihin merkiksi, mitä käy jos tuloo meirän maalle. Jokunen aika sitten äiteellä oli vielä hallussaan papan kuvia näistä tapahtumista, mutta ei ole hajuakaan missä ne nyt on. Saattaa olla, että ne on poltettu tai muuten vaan tuhottu.
Mitä sitte?

hipsulainen
Axel Foley
Viestit: 2370
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 2:29 pm
Paikkakunta: Lahti

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja hipsulainen »

En tunne yhtään murhaajaa 8)
Olet sietämätön tyyppi ja mielipiteesi ovat vääriä
Älä soita tänne enää koskaan - Ultra Bra

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Yksi tuttu on kertomansa mukaan ollut "pakotettu sotaan" (maailmalla), mitä sitten pitääkin sisällään.

jm8k
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: To Loka 29, 2009 9:52 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja jm8k »

Hyvä ystävä tuomittiin taposta ja kävin itsekin tutkinnassa siinä asiassa vaikka ei minulla sen tapauksen kanssa mitään tekemistä ollut, tapaus tapahtui 28.5.2012 Kemissä siitä oli ketju täälläkin. Ollaan vieläkin tekemisissä kirjeitse ja puhelimitse tuon ystävän kanssa kun ei tuo tpaus oikeastaan minua koskenut mitenkään, paska hommahan se oli, täysin turha juttu (ei mitään kunnollista motiivia minun näkökulmasta ollut).

tuhkis
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: Pe Loka 24, 2014 8:48 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja tuhkis »

Pikkuserkku on melko tunnettu miespuolinen murhaaja, oli alaikäinen tekohetkellä. Nyt jo aikaa sitten vapautunut ja elää normielämää, vaihtoi kuulemma nimensä vapauduttuaan. En ole henk.koht. tavannut koskaan. :shock:

Jokuroti
Martin Beck
Viestit: 767
Liittynyt: To Huhti 03, 2014 8:01 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja Jokuroti »

Hannaaaa kirjoitti:MÄ en tiedä, voiko Sotaveteraania kutsua Murhaajaksi?...kyllä kai, eikö. Vai kuuluko se sen toimenkuvaan, kun ollaan sodassa :)...kaikki on silloin murhaajia.
Joo...eniveiiizzzz.

Mun edesmennyt Pappa tappoi ainakin tusinan venäläisiä, sillai että nylki vielä nämä tappamisen jälkeen. (näin kertoo sukumme tarina). Ilmeisesti ruumiit oli ripusteltu puihin merkiksi, mitä käy jos tuloo meirän maalle. Jokunen aika sitten äiteellä oli vielä hallussaan papan kuvia näistä tapahtumista, mutta ei ole hajuakaan missä ne nyt on. Saattaa olla, että ne on poltettu tai muuten vaan tuhottu.

Samanlaisia kuvia oli joskus vuonna miekka ja kivi hymyssä vai missä ne nyt olikaan. Olivat löytyneet Törnin jäämistöstä. Muistaakseni aihe oli nyljetyn venäläisen nahka puuhun pingotettuna.

kiinnostunut68
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Pe Elo 23, 2013 5:58 pm

Re: Onko tuttavapiirissäsi murhaajaa/murhaajia?

Viesti Kirjoittaja kiinnostunut68 »

Kyllähän noita reilu puolenkymmentä tuttua on. Lähes kaikki tosin vuosien takaa. Yhtä näistä näin reilu pari vuotta sitten. Yleensä nämä tuttavuudet on "väljähtyneet" tuomioiden aikana ja pari on itsekkin jo kuollut. Viimeisin oli tämä Rautavaaran tapaus, jossa äiti oli entinen tuttu vuosien takaa. Toinen on kolmoismurhaaja, joka taitaa istua vieläkin tuomiotaan. Yksi on tappanut aikoinaan romanin. Yksi tappoi isänsä kauan sitten. Yksi tappoi myös romanin 80-luvulla, mutta on jo itsekkin kuollut ja yksi tappoi miehen kerrostaloasunnossa. Niin ja yksi ampui miehen Jyväs-seudulla kauan ennen, ennenkuin opin tämän tappajan tuntemaan. Tämä oli kyllä humalassa säikky ventovieraita kohtaan, kuin kostoa peläten ja olipa kuulemma käyty joskus pieksämässä kotonaan. Voihan näitä olla muitakin, mutta ei vaan tule heti mieleen. No, heti tuli yks. 80-luvun puolivälissä hirvimetsällä eräs tuttu ampui poliisin, mutta kyseessä oli ilmeisesti vahingonlaukaus, sillä mies oli ampunut hirveä. mutta ilmeisesti ohi ja laukaus oli kuulemma kimmonnut.

Vastaa Viestiin