Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Ehkä murhainfon mielenkiintoisin tapaus. Olisi kiva saada tietää mitä todella tapahtui ja miksi, mutta tuskin koskaan sitä saadaan tietää.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Jaguaari kirjoitti:
Ti Heinä 07, 2020 2:26 am
Ehkä murhainfon mielenkiintoisin tapaus. Olisi kiva saada tietää mitä todella tapahtui ja miksi, mutta tuskin koskaan sitä saadaan tietää.
Näimpä. On kyllä ihme keissi kerta kaikkiaan.
"If you aim for a king, you better not miss"

Whicher
Jane Marple
Viestit: 1044
Liittynyt: Ke Loka 28, 2015 2:16 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Whicher »

Kuolemannaakka kirjoitti:
Ti Helmi 07, 2017 5:54 pm
Semmoinen "Vain muutaman dollarin tähden" -tyylinen köysi kaulassa oksan päällä tasapainottelu huojuvassa kuusessa voisi jonkun mielestä olla hauska idea toteutettavaksi...
Pitkästä aikaa tuli piipahdettua tämän ketjun häntiä lukemassa. Eipä tästä mitään uutta ole. Itse uskon, että itse meni, syitä en osaa edes arvella.

Mutta sen verran on pakko oikaista, että Hyvät, pahat & rumat -elokuvassa Tuco seisoo köysi kaulassa ristin poikkipuulla. Huuliharppukostajassa taas keikutaan pikkuveljen harteilla. Muutamassa dollarissa ei taideta hirttää ketään.

HP&R: https://youtu.be/RojDC9Lr0Yg
HK: https://youtu.be/_kD54-q1uFM

Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

unihalvaus kirjoitti:
To Heinä 02, 2020 3:47 pm
tutkijax kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:43 pm
Klywon kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:00 pm

Olisko sulla tai kellään muulla tätä Mäenpään jaksoa nauhalla, videolla tai digiboxilla, josta sen saisi ehkä jakoon? Olis hirmuisen kiva nähdä toi jakso kun se on kumminkin esitetty mutta itse en ehtinyt koskaan katsoa.
Mä haluun kans! en hetkeäkään kyllä usko että se oli itsemurha.
Muakin kiinnostaisi tämä nähdä.
Tosiaan kaikki elävän arkiston kadonneet oon katsonut.
Mullakin sama juttu, kaikki muut Kadonneet -jaksot on tullut nähtyä mutta tämä jäi välistä. Pitäisikö kysyä Mikan ex-vaimolta jakson palauttamisesta Areenaan? Samalla voisi kysyä Areenan ylläpidolta Jäljillä -kokoelmajakson lisäämisestä valikoimaan.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

En voi nähdä tässä minkäänlaista henkirikosta, itse meni kuusen latvaan. Jos velkojat olisivatkin olleet perässä, heitä ei voi panna vastuuseen, ainoastaan laittomasta uhkauksesta (esim. "tulemme ja tapamme sinut!") tai koronkiskonnasta yms. mutta kaikki on rikoksena vanhentuneita.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Jack the Ripper kirjoitti:
Ke Touko 12, 2021 12:37 am
En voi nähdä tässä minkäänlaista henkirikosta, itse meni kuusen latvaan. Jos velkojat olisivatkin olleet perässä, heitä ei voi panna vastuuseen, ainoastaan laittomasta uhkauksesta (esim. "tulemme ja tapamme sinut!") tai koronkiskonnasta yms. mutta kaikki on rikoksena vanhentuneita.
Itsehän hänen on sinne täytynyt mennä... Ihan käsittämätön tapaus, mutta olettaisin että on huumepäissään ollut ja harhainen, silloin tapahtuu kummia asioita :D

Criminal Minds
Poliisikoira Rex
Viestit: 261
Liittynyt: Pe Heinä 17, 2015 2:56 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Criminal Minds »

En oo aikoihin tätä ketjua lueskellut, niin en muista onko tätä asiaa täällä pohdittu ja mitä tietoa asiasta on, mutta miksi Mika olisi sukkasillaan tyhjentänyt autoa? Vai oliko auto ajettu talliin? Mun muistaakseni siinä kadonneet- jaksossa auto oli ihan ulkona. Mun mielipide on, että vanhoihin huumekiemuroihin tää teko liittyy ja Mika on aseella uhattuna pistetty kiipeemään puuhun. Toisilla autossa olleilla oli ainakin todennäköisesti kengät jalassa, luulisi saavan pakoon juoksevan kyllä kiinni. jos auton takaluukkukin jäänyt auki sitä tyhjennettäessä, niin onhan siinä sit kiire tullut lähteä. Yllätetty siis, veikkaisin. Jos olisi koitettu lavastaa itsari niin, että saunaa ja takkaa lämmitetty, kaikki normaalisti, niin olishan se autokin normaalisti tyhjennetty.

Nii ja tietenkään avokki ei halunnut itseään kuvattavan ohjelmaan, koston pelossa.

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

Itse olen edelleen samaa mieltä kuin aiemmin.
Olen vakuuttunut siitä että tämä on ihan jotain muuta kuin itsari.

Kadonneet - jaksohan on poistettu jo kauan sitten näkyvistä, mutta muistaako joku siitä mitään?
Itse muistelin että siinä olisi ollut pätkiä Mikan firman toiminnoista, jostain syystä jäi mieleen että ehkä graffitien poistoa Lahden entisen oikeustalon nurkilta.

Tessu
Christopher Lorenzo
Viestit: 1530
Liittynyt: La Tammi 05, 2013 2:51 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Tessu »

No eikös tuolla aineista kovasti keskusteltu että kiipeilijä olisi ollu huumeiden käyttäjä??
saattoi aineet avittaa suuttumusta ja lähteä noin tekemään,mitään itsaria tässäkään ei ollut tarkoitus tehdä,ei kukaan ainakaan niin ole kertonut.
Sellaista on vaan kerrottu että aineet saa kaikkea aikaan,itse en tiedä kun en käytä ja käyttäjät ei taida niistä kertoa...
Että sen verran liittyy asiaan jos on sekasin niin tietääkö mitä tekee? siinäpä se.

itsariastakaan en kertonut mitään se ihan muiden mielenjohteen tuotetta

Winchester
Armas Tammelin
Viestit: 76
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2021 8:26 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Winchester »

Harmi kun noita poiroon kuvia puusta ei näy enää noiden linkkejen takaa. Vaikka Eipä se asiaa ratkaisisi siltikään. Jännä ajatella että joku tekisi itsemurhan solmimalla itsensä 3 kohtaa kiinni puuhun?

Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

Jos Mikan kodin lähellä on ajellut katoamisen aikoihin epäilyttävä musta auto ja tapaus on päässyt Kadonneisiin joissa järjestään tunnutaan keskittyvän mahdollisiin henkirikoksiin, niin luulen että Mika on pakotettu puuhun ja hirttämään itsensä.

Onkos Mikasta olemassa kuvia, itse olen vain bongannut 2. tuotantokauden esittelypätkästä sen kuvan, jossa ilmeisesti poseeraa kameralle jonkun kaiteen päällä kädet levällään.

Thesjoart
Hetty Wainthropp
Viestit: 481
Liittynyt: Pe Helmi 14, 2020 12:06 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Thesjoart »

Mietin tuota Mäenpään jakson palautusmahdollisuutta, voisiko palautuksen esteenä olla Mikan avovaimon mahdollinen vaaraan joutuminen, kun avomies kuitenkin oli sotkeentunut rikollisiin kuvioihin? Ymmärrän kyllä hyvin myös, jos syynä on halu välttää ikävät menneisyyden muistot...

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Thesjoart kirjoitti:
Ma Marras 15, 2021 7:02 pm
Mietin tuota Mäenpään jakson palautusmahdollisuutta, voisiko palautuksen esteenä olla Mikan avovaimon mahdollinen vaaraan joutuminen, kun avomies kuitenkin oli sotkeentunut rikollisiin kuvioihin? Ymmärrän kyllä hyvin myös, jos syynä on halu välttää ikävät menneisyyden muistot...
On.

^pitkänen^
Alokas
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Maalis 05, 2012 6:59 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja ^pitkänen^ »

Pitkästä aikaa selailin jutun läpi ni tuli vaa mielee että katoamisaikaa on toden näkösesti ollu lunta jo maassa ja matka ollu aika pitkä kävellä pelkästää sukkasiltaa ettei olis tullu pahoija paleltumi jalkoihin🤔

Tää on kyl tosi sekava case tuskin ikinä selvii mitä oikeesti kävi.

Avatar
Haista Kaavittu
Frank Drebin
Viestit: 398
Liittynyt: To Helmi 16, 2023 8:22 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Haista Kaavittu »

Winchester kirjoitti:
Ke Loka 27, 2021 1:57 pm
Harmi kun noita poiroon kuvia puusta ei näy enää noiden linkkejen takaa. Vaikka Eipä se asiaa ratkaisisi siltikään. Jännä ajatella että joku tekisi itsemurhan solmimalla itsensä 3 kohtaa kiinni puuhun?
Samaa myös harmittelen. Olisipa ne kuvat jollakin tallessa ja laittaisi ne tänne. Myös puun tarkka sijainti kiinnostaa ja onko se puu vieläkin siellä? Ei siinä paljoa varmasti enää nähtävää ole jos 15 vuotta siellä pötkötellyt. Onkohan maailmalla olemassa tapauksia jossa kiivetään itse puuhun ja sitomalla varmistetaan että sinne jää?
Tämä paikka on täynnä idiootteja!

Vastaa Viestiin