Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Hillopiilo kirjoitti:B) Jos Karoliina tuntisi jonkun bemariporukasta, poliisi olisi selvittänyt puhelutietojen perusteella tämän ihmisen ja onko hänellä tai hänen ystävillään kyseistä autoa.
Eli siis Karoliina ei voi tuntea henkilöä bemariporukasta, ilman että on myös käyttänyt omaa puhelintaan ko. henkilön kanssa kommunikointiin? Voisitko valaista miten päädyit tähän johtopäätökseen?

Itse tunnen varmaan useita kymmeniä henkilöitä, joiden numeroa en edes tiedä saati että ikinä soittelisin heille. Jos otetaan mukaan vielä henkilöt jotka "tiedän" mutta en "tunne" niin joukko on vielä suurempi.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Wilkku
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 2:21 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Saturnus kirjoitti: Jos ajatellaan että diileri roikkuu bussipysäkillä odotellen mahdollisia ostajia, niin kuulostaa hiukka epäuskottavalta. Jotenkin tuo väittämäsi ei saa minua vakuuttuneeksi. Mutta mistäpä sitä näitä uusia lähiöitä tietää. Usein on kuitenkin niin että huumeita on tavallisen kaduntallaajan vaikea saada, suhteita pitää olla.
Itse olen kyllä nähnyt huumekauppaan tapahtuvan ihan kadulla (tai ainakin toimintaa joka on minun havainnoillani ainakin näyttänyt huumekaupalta), mutta itse miellän että nämä ovat näitä amatööri-diilereitä, nappikauppiaita miksi heitä nyt sitten haluaa kutsua (ostin/kasvatin vähän isomman satsin pilveä, ja diilaan kavereillekin vähän korkeammalla hinnalla-tyyppistä toimintaa). Yleensä jostakin miedommasta aineesta kuten juurikin klassisesta pilvestä tällaisessa kaupassa lienee kysymys.

Sitten kun puhutaan kunnolla "ammatikseen" diilaavista, järjestäytyneen rikollisuuden henkilöistä niin eiköhän homma toteuteta vähän huolellisemmin, ja katsota tarkemmin että ei jäädä kiinni. Tässä bisneksessä on varmasti myös helpommin "kovat piipussa", jos ei maksa ajoissa tms.

Jos nämä Bemari-pojat olisivat nyt mahdollisesti jotain diilanneet niin itse kategorioisin heidät amatööreiksi ennen kaikea perusteena tämä paikka ja tuunattu huomiota herättävä auto. Joten en todellakaan jaksa uskoa, että Karoliina olisi kuollut esimerkiksi maksamattomien huumeiden vuoksi. Tämä on nyt ihan mutu-pohjalta kirjoitettua. Varmasti näillä amatööridiilereillä ja heidän asiakkaillaan on näitä suhteita, mutta ne perustuvat luultavasti enemmän kaveripohjaan kuin järjestäytyneeseen toimintaan.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Poistettu turhaa chattailua. Sille on ne omaktin osionsa. Chatti on muuten avattu jälleen.
Mat-Lock
Jack Bauer
Viestit: 909
Liittynyt: La Syys 20, 2008 11:15 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Wilkku kirjoitti: Itse olen kyllä nähnyt huumekauppaan tapahtuvan ihan kadulla (tai ainakin toimintaa joka on minun havainnoillani ainakin näyttänyt huumekaupalta), mutta itse miellän että nämä ovat näitä amatööri-diilereitä, nappikauppiaita miksi heitä nyt sitten haluaa kutsua (ostin/kasvatin vähän isomman satsin pilveä, ja diilaan kavereillekin vähän korkeammalla hinnalla-tyyppistä toimintaa). Yleensä jostakin miedommasta aineesta kuten juurikin klassisesta pilvestä tällaisessa kaupassa lienee kysymys.
Suomessa katudiilaaminen on joka tapauksessa äärimmäisen harvinainen ilmiö. Ehkä jossain Itä-Helsingin lähiössä pimeään aikaan voi jotain sen suuntaista bongata hyvällä onnella. Tässä tapauksessa voidaan sulkea pois vaihtoehto, että BMW oli diilailemassa huumeita Nokiantiellä, niin epäuskottava se on.
Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10849
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Wilkku kirjoitti:
joey kirjoitti:Tappotutkinta johtuu siitä, että tytöstä on melko varma havainto sellaisten henkilöiden seurassa, jotka ovat hänet todennäköisesti viimeisenä nähneet, mutta eivät viikkojenkaan kuluessa ole ilmoittaneet asiasta poliisille. Silloin voi olettaa, että kyseisillä henkilöillä on jotain tekemistä katoamisen kanssa, tai että he ovat sen jopa aiheuttaneet.
Juuri näin minäkin ajattelen. Olosuhteita voidaan pitää epäilyttävinä, jolloin on syytä siirtyä henkirikos-tutkintaan, ja varmasti tässäkin tapauksessa tutkintanimike voi vielä muuttuakin tutkinnan (mahdollisesti) edetessä.
Mutta miksi rikosnimikkeenä on juuri tappo, eikö näin ollut? Ja mistä siltikään voitaisiin epäillä henkirikosta, vaikka bemarisakki ei ilmoittautunut; voisihan tyttö olla kaapattuna jossain? Minusta tappo on aika reipas oletus, jos ei ole minkäänlaisia siihen viittaavia todisteita yhden näköhavainnon lisäksi. Ja tämä havaintokin 3 viikon perästä tehtynä. KK:n verijälki pysäkillä olisi minusta aika vahva todiste tähän suuntaan, ja selittäisi myös sen, miksi poliisit näköjään niin vuorenvarmasti luottivat tähän bemarihavaintoon.
No, tiedä näitä. Kummastuttaa vaan tuon bemaritutkinnan näennäinen tehottomuus, kun autosta on suorastaan loistavat tuntomerkit. Nuo autot olisi käynyt koko suomestakin läpi jo tässä ajassa...

EDIT: ahaa, tappona asiaan saa isommat valtuudet. No, kaipa se sitten on syy.
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi
Satsuke
Scooby-Doo
Viestit: 20
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 12:09 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Satsuke »

Uusimaa1 kirjoitti:
[b]Nonu[/b] kirjoitti: Itse en mopoaikoina ikinä laittanut kypärää lappeelleen, en edes kotona sohvalle, vaan AINA ja kaikkialla "reikäpuoli" alaspäin. Tämä siksi, että kypärä pyörähtää helposti visiirilleen, joka naarmuttuu melko helposti...
Naismopoilijat saattavat tässä mielessä ajatella asiaa eri tavalla.
Heille voi ulkosalla kypärää maahan aseteltaessa olla tärkeämpää että kypärän aukkopuolen reunaan ei tartu likaa ja roskia, joka saattaisi siitä kypärää päähän laitettaessa tarttua hiuksiin. En tunne naismopoilijoita että voisi vahvistaa miten päin asia on.

Alkuperäinen lainaus (tummensin nickin) on siis minun tuosta kypärästä. Tarkennan vielä, kun en sitä alunperin tajunnut tehdä, että olen itse siis ns. mopotyttö, nykyään kyllä jo ihan autoilen. Taannoisessa pikkukaupungissa jossa mopoaikoina asuin, meitä oli muutama mopotyttö ja yksi skootteristi. OMISTA kypäristä pidettiin juurikin tarkka huoli etteivät naarmuunnu, ja tuo "roskia pehmusteissa" ongelma ratkaistiin joko laskemalla kypärä esim mopon päälle, kivelle tai vaikka takille. Tai tietty ripustettiin sarveen, mutta silloin kyllä leukahihnasta, kun visiiri olisi saattanut saada kipeetä jos olisi siitä visiirin aukosta ripustanut. Skootteristi, ja myös pari hassua skodepoikaa, lukitsivat kypäränsä penkin alle jos sen jätti parkkiin..
Elikä siis juurikin tuo kypärän asento viittaa siihen, ettei KK ole itse jättänyt skootteriaan ainakaan tuohon asentoon, jossa se löytyi tai on tullut todella kiire, joko omasta tai ulkopuolisesta syystä.
Hulluilla on aina hauskempaa...
Pardon
Jane Marple
Viestit: 1043
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 4:35 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Pardon »

En osaa olla huolissani, että uutisia ei tapauksesta ole enempää kuultu. Olen lähtenyt siitä, että bemarihavainto on oikea.

Alkuvaiheessa kritisoin poliisia, kun siitä eksymisestä puhuttiin niin kauan. Toivon, että siellä ei ollut joku jääräpää väittämässä, että kyllä tyttö sieltä metsästä löytyy. Jos oli, niin viimeistään bemarihavainnon julkistamisen myötä poliisi muutti linjaansa (toivottavasti oli muuttanut kunnolla jo aiemmin).

Nyt sitten puhutaan lähinnä siitä, montako tuollaista bemaria löytyy. Ei näköjään niin kovin monta. Kun vain autoa ei päästä tuhoamaan, niin minusta poliisilla ei ole erityistä kiirettä saada epäiltyjä kuulusteluihin. Mitä perusteellisemmin bemarin reittiä kartoitetaan, sitä helpompi kuulustella. Siihen asti, kun kolmikko joutuu elämään epätietoisuudessa, että epäilläänkö heitä ja onko heistä todisteita, poliisin on mielestäni helpompi tutkia taustoja.

Viittaan edelleen pokerikäteen. Noiden bemarityyppien on vaikea tietää, miten hyvä käsi poliisilla on. Minusta bemarihavainnolla - sen luotettavuudella ja yksityiskohdilla - on pyritty antamaan vahva viesti, että käsi on sen verran hyvä että poliisi ei bluffaa. Se on itsevarma korotus, minä sain ainakin sen vaikutelman.

Jos tässä olisi tekijä/tekijät, jotka ovat liikkuneet muunlaisella autolla, niin en tiedä millä perusteella heitä voitaisiin kuulustella tai heidän autoaan hakea laboratoriotutkimuksiin. Mutta tällainen bemariseulonta on varmasti kaikkien mielestä selviö. Ei voi oikein purnata siitä, jos poliisi kyselee yksityiskohtaisiakin tietoja tai tarkistaa kuulemiensa asioiden todenperäisyyttä. He voivat vedota tarkkaan havaintoon, jonka pohjalta he selvittävät asiaa ja koittavat sulkea bemareita ulos. Siksi pidän älyttömänä ajatusta, että poliisi bluffaisi. Minusta se veisi pohjan kaikenlaisilta kuulemisilta ja painetta pois tekijöiden niskasta.

Joidenkin mielestä tämä on jotain tuplabluffia, jolla pyritään antamaan tekijöille joku varmuus. En usko. Ajatus on liian monimutkainen ja poliisille olisi haittaa tässä ja yleisesti, jos heidän käyttämänsä keinot olisivat tällaisia. Vain jos jonkun henki olisi välittömässä vaarassa, niin poliisi voisi valehdella julkisuuteen. Tässä en usko, että Karoliina on jossain panttivankina ja kaappaajat voivat sanella ehtoja tiedotuksesta.

Uskon suoraviivaisuuteen tutkinnassa ja uskon myös, että bemarihavainto tuottaa tekijöille painetta, joka altistaa virheille. Poliisi voi seuloessaan bemarinomistajia tehdä alkuun poissulkevaa kyselyä. Halutaan selvittää, missä kunkin omistajan bemari on tuolloin liikkunut. Jos on liikkunut, niin keitä on ollut mukana ja sitä rataa. Etenkin halutaan tietää, kuka oli kuski. Kuskin olisi vaikea vedota muistamattomuuteen tms.

Ajatelkaa, miten vaikea paikka valehdella. Houkuttelevaa olisi kieltää kaikki ajelut, ainakaan tuollapäin, tai olla kertomatta keitä on ollut mukana. Toisaalta juuri sen verran poliisi saattaa tietää ja pystyä todistamaan, että näin suurimittaisella valehtelulla tekijät varmistaisivat heti että heillä ei ole puhtaat jauhot pussissa. Eli pitäisi sittenkin ladella jotain puolivaletta, jossa pääkohdat ovat oikein, mutta jossa ei ihan osuta Karoliinan kohdalle. Mutta jos näin kertoo, niin poliisi voi ihan rutiininomaisesti pyytää todistamaan yksityiskohtaisesti koko heidän reittinsä ja esimerkiksi kaikki sinä iltana tehdyt ostokset. Puolustaessaan syyttömyyttään - kun ei ole vielä virallisesti epäiltynä - tekijöiden on pakko kertoa tietoja joista poliisi taas saa lisää tietoja.

Aina voi sanoa, että kuulemme muitakin, että tämä on ihan rutiinia. Pitää varmistaa asioita, että voidaan sulkea pois. Jos tekijät eivät ole Pirkanmaalta, niin heitä voi tentata jonkun muun alueen poliisi. Eikä siis heti mikään erikoisryhmä, josta näkee, että nyt on koneisto laitettu pyörimään.

Jälkikäteen tekijät saattavat ajatella, että olisi heti pitänyt myöntää, että siinä pysäkillä olimme me. Sitten kieltäytyä vastaamasta mihinkää ja hankkia asianajajat. Mutta kuka pystyy tähän, jos on mahdollista, että ei ole lainkaan joutumassa epäillyksi?
Teleksi
Vic Mackey
Viestit: 1971
Liittynyt: Ma Elo 13, 2007 3:45 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Teleksi »

Minulla on sellainen piirre, että kun joku asia rupeaa tarpeeksi kyrpimään, niin en välttämättä ole niin huolellinen esim. esineiden kanssa kuin normaalisti olisin. Siis, esimerkiksi jos käyn ikävän puhelinkeskustelun, niin saatan paiskata puhelimen normaalia kovemmin pöydälle. Tällä logiikalla en pidä mahdottomana, että Karoliina - vaikka olisi normaalisti kovinkin huolehtivainen visiiristään ja kypärästään - olisi saattanut kaatumisen seurauksena olla sen verran v---tunut, että hän olisi saattanut heittää kypärän asentoon kun asentoon miettimättä mahdollisia naarmuja.
APSP
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: La Elo 06, 2011 5:06 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja APSP »

sepeteus kirjoitti:
SYLWAR kirjoitti:Siis tämä hortoilu ja katomisteoria metsään on tuhoon tuomittu jo pelkästään puhelimen osalta.
Selitämpä asiaa nyt hiukan lisää maalikkopohjaisestikin, eli mikään puhelin ei kanna 900mhz-2000mhz taajuusalueilla mastoonpäin millivattitehoilla 20km matkaa..
Todetaan nyt kuitenkin että skoden löytöpaikalta on 10km sinne Tottijärven mastoon..
Tietääkseni tuota Tottijärven maston tarkkaa sijaintia ei olla kerrottu. Jostain luin kuitenkin että masto olisi Tottijärven Hämysvuorella. Sieltä on linnuntietä aika tarkalleen 18,2 km Likolammenkadulle. Tuolla suoralla linjalla on välissä enemmän maata kuin vettä linjalla Sorva, Keho, Vihola ja Pitkäniemi. Mutta jos teleasiantuntijat ovat kiistatta sitä mieltä että puhelin on rekisteröitynyt tuohon mastoon Epilästä, niin kait sitä on uskottava.

Ennen pystyi ainakin Nokian network monitorilla, jonka sai 2110 sarjan puhelimista esiin koodin avulla, selvittämään eri tukiasemien "kuuluvuuden" ja halutessaan pystyi kytkeytymään tiettyyn tukiasemaan. Luulisi että kannattaisi luoda kartta joka havainnollistaa puhelimen mahdolliset sijaintipaikat.

Olen itse testannut kännykän kytkeytymistä eri tukiasemiin google mapsilla. Tuonne Hämysvuoren mastoon kännykkä ei kytkeydy edes 12-tien varresta. Pitää ajaa pari kilometria Tottijärven suuntaan että tuonne mastoon tulee normaalioloissa yhteys.
sylvester1
Alibin satunnaislukija
Viestit: 55
Liittynyt: La Elo 27, 2011 6:33 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja sylvester1 »

Teleksi kirjoitti:Minulla on sellainen piirre, että kun joku asia rupeaa tarpeeksi kyrpimään, niin en välttämättä ole niin huolellinen esim. esineiden kanssa kuin normaalisti olisin. Siis, esimerkiksi jos käyn ikävän puhelinkeskustelun, niin saatan paiskata puhelimen normaalia kovemmin pöydälle. Tällä logiikalla en pidä mahdottomana, että Karoliina - vaikka olisi normaalisti kovinkin huolehtivainen visiiristään ja kypärästään - olisi saattanut kaatumisen seurauksena olla sen verran v---tunut, että hän olisi saattanut heittää kypärän asentoon kun asentoon miettimättä mahdollisia naarmuja.
Mutta eikös se sisko sanonut ettei kypärässä näkynyt jälkiä?
Varamies
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 5:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Varamies »

Mat-Lock kirjoitti:
Wilkku kirjoitti: Itse olen kyllä nähnyt huumekauppaan tapahtuvan ihan kadulla (tai ainakin toimintaa joka on minun havainnoillani ainakin näyttänyt huumekaupalta), mutta itse miellän että nämä ovat näitä amatööri-diilereitä, nappikauppiaita miksi heitä nyt sitten haluaa kutsua (ostin/kasvatin vähän isomman satsin pilveä, ja diilaan kavereillekin vähän korkeammalla hinnalla-tyyppistä toimintaa). Yleensä jostakin miedommasta aineesta kuten juurikin klassisesta pilvestä tällaisessa kaupassa lienee kysymys.
Suomessa katudiilaaminen on joka tapauksessa äärimmäisen harvinainen ilmiö. Ehkä jossain Itä-Helsingin lähiössä pimeään aikaan voi jotain sen suuntaista bongata hyvällä onnella. Tässä tapauksessa voidaan sulkea pois vaihtoehto, että BMW oli diilailemassa huumeita Nokiantiellä, niin epäuskottava se on.
Taidat olla hieman jälkijunassa. Teepä gallup kuinka monelle koululaisella on huumeita tarjottu ( ne maistiaiset voi saada ilmaiseksi ). Eikä näitä nykyhuumeita edes niiksi tunnista.

Mutta jos selkeä diileri olisi kyseessä niin todennäköisesti myös huumepoliisi olisi mukana tai krp:n yksikkö.
Viimeksi muokannut Varamies, Ma Elo 29, 2011 2:29 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

Rampo Edogawa kirjoitti:Oma perusteluni on se, että KK:ta ei ole nykyisen tiedon mukaan tunnistettu siitä bussipysäkiltä. Tämä on vain joku täällä elävä murunen, joka on kanonisoitu faktaksi. Bemarihavainnon tehnyt ei osannut sanoa oliko skootteri juuri Kestin. Hän kiinnitti enemmän huomiota autoon, koska oli poliisin mukaan autoja hyvin tunteva. Muisti vain, että paikalla oli myös skootteri.
Niinpä. Jos se on vielä ollut pysäköity siten ettei rekisterikilpi näy, ja havaitsija on tosiaan enemmän autoihmisiä eikä oikeastaan välitä skoottereista tuon taivaallista, on aivan mahdollista että kyseessä olikin oikea (moottoripyörä)skootteri, mikä taas sulkisi lähes aukottomasti pois sen että kyseessä oli Karoliina Kesti.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Wilkku
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Pe Elo 12, 2011 2:21 pm
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Wilkku »

Tiina kirjoitti: Juu. Onnea vaan.
Kultainen keskitie = nevottelussa kumpaakin osapuolta eniten miellyttävä vaihtoehto.
Helppoa kuin heinänteko. 8)
Missä kohtaa minä kirjoitin, että tämä olisi helppoa? Ei se olekaan, ei elämä ole. Pikkulapsen kohdalla (ala-asteikäinen) voin ehkä vielä tällaisen jotenkin ymmärtää.

Ääripää-logiikkaa ei valitettavasti toimi, se on ollut pakko tässä elämässä todeta. :D

No mutta back to the topic. Minusta rikokseen viittaavaksi voidaan ajatella sekin, että tyttöä ei lähimaastosta ole löytynyt joten eksymisen todennäköisyys on tällöin pienentynyt, ja muut vaihtoehdot kasvaneet. Teinityttö ilman kohtuullista rahasummaa ei kovin kauaa piileskele, varmasti poliisikin on vuosien varrella todennut, että routa ajaa kuitenkin porsaan suhteellisen nopeasti kotiin. Karkumahdollisuuskin on siis kuitenkin pienentynyt. Kumpikaan vaihtoehto ei ole toki poissuljettu.

Näitä kongreettisia todisteita ei ole kai hirveästi mistään, kun olisi alunperin pitänyt käydä tämä skootterin kolarointipaikka ja bilepaikka myös ihan kunnolla läpi, sieltä olisi jotain voinut irrota. Tosin en tiedä voiko talkkarin sanaan siitä luottaa, että poliisi ei hirveästi tehnyt muuta kuin otti kuvat, ainakin tuossa videolla, jossa kommentoi tilannetta, niin vaikuttaa vähän tällaiselta ympäripyöreiden puhujalta (eikä ole mikään fakta, ettei kukaan nyt luule että tunnen talkkarin). Siihen että paikkaa ei käyty läpi kunnolla viittaa kuitenkin myös tämä skootterin nopea palauttaminen siskolle.

Skootterin löytöpaikka on kuitenkin ainoa kongreettinen asia mitä oikeastaan on, joten siitä poliisinkin olisi ihan kunnolla kannattanut lähteä liikkeelle. Onko edes siitä kongreettista todistetta, että Karoliina on ollut Villilässä katoamisiltanaan/yönään? Vaiko vain poikien sana? Sitä kouriintuntuvaa todistetta, joka on julki tullut, on toistaiseksi aika olematon määrä.

Näkemistäni oletetuista huumekauppatilanteista, niin näitä on kyllä tapahtunut ihan keskellä päivää ja Tampereen keskustassa. En sano että tämä on ihan joka arkipäivää, mutta että tätäkin tapahtuu.
"Jos tyrii tyrimisen niin onko se sitten voittamista..."
ellmarj83
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 12:51 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja ellmarj83 »

Wilkku kirjoitti:
ellmarj83 mietti miksi lehdissä luki aluksi, että yksi pojista asui bileasunnossa. Itse ajattelen, että kyseessä on ollut lehdistön oletus (pojat ovat pitäneet yksityisasunnossa bileet -> joku pojista asuu asunnossa), ja tästä on kirjoitettu niin että se on kuulostanut faktalta. Itselleni ei tule mieleen, että poliisi olisi tällaista tiedottanut (korjatkaa jos muistan väärin).
Lainaan Wilkun tekstistä tuon jutun. Itsekin olen miettinyt vaihtoehtoja, siitä miksi aluksi puhuttiin että ainakin yksi pojista asuu ko asunnossa. Mietin samaa, mitä Wilkku, eli se on ollut vain lehdistön oletus.
Toinen mitä mietin, oli, että lehteen kirjoittanut oli itse ottanut selville poikien nimet ja katsonut, missä pojat ovat olleet. Ollut siis sama sukunimi mitä jollain kolmesta pojasta. Mutta eivät tietenkään laita poikien nimiä julkisuuteen, ettei tule mitään sanktiota.
Ja se kolmas vaihtoehtoni oli se, että poliisit ovat antaneet ympäri pyöreää asunnon omistajasta, eikä ole kieltänyt, etteikö asunto sellainen, missä joku pojista asuu.
(Sori, epäselkeä selvennys :oops: )

Kuitenkin kovasti mietityttää se, miksi poliisit ovat kovin vakuuttuneita siitä, ettei pojilla ole mitään osuutta Karoliinan katoamiseen. Miksi? Ne ovat viimeisenä nähneet Karoliinan.
Edelleenkin ihmettelen tuota bemari havaintoa. Oliko se vain jonkun korkeamman tahon ilmoitus, että saataisiin "syyttävä sormi" pois pojista.

Vaikka on tietenkin oletys, syytön kuten toisin todistetaan, en ymmärrä miksi poliisit ovat näin varmoja asiasta.

Ja tätä omaa näkemystä vahvistaa nyt tämä tieto, ettei poliisit tee tätä "bemari ratsiaa". Viikko sitten oli vielä vahvasti esillä se, että tärkein tutkintalinja on saada bemari-tyypit esille.

Jo silloin kirjoitin, että mitäs tämän jälkeen? Viikon- parin päästä vaihdetaan taas joku muu tutkintalinja.

Kuka tässä huijaa ja ketä?

Onko poliiseilla nyt jotku paineet (jotka tulevat ylemmästä portaasta), että asiaa pitää julkisesti muka tutkia, mutta niillä ei ole edes tarkoitus saada syyllistä tai siis epäiltyä kiinni.

Onko tässä taustalla jotain epäilyttävää byrokratiaa?
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

kalmusto kirjoitti:"Dementti leskirouva"-teoria:

Lyhytkestoisen muistin heikkenemisestä kärsivä vanhus herää aamuyöllä ja löytää ulko-oveltaan loukkaantuneen teinitytön. Mummu tarjoaa yösijaa, onhan aviomiehen poismenon jälkeen pientalohuoneistossa tilaa. Vierashuoneen ikkuna antaa Tottijärven mastolle päin. Aamulla on koko episodi autuaasti unohtut. Mutta teini onkin nukkunut ikiuneen onnettomuudesa saamansa päävamman johdosta.
Tää on aika hyvä, tai oikeastaan olen odottanut tätä jo jonkin aikaa. Jos kerran talkkari, lehdenjakaja ja bilepojat ovat vapaata riistaa, niin miksi ihmeessä tuo kuutosessa asuva vanhus päästetään kuin koira veräjästä, ainakaan niin kauan kuin ei ole luotettavaa tietoa henkilön todellisista fyysisistä kyvyistä? Ei olla niin sinisimäisiä, tilaisuus ja motiivi ainakin ovat olemassa! :twisted:
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Lukittu