Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Varamies
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 5:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Varamies »

maija turjukka kirjoitti:Varamies, se on julkinen tapahtuma otsikolla Sytytetään kynttilä Karoliinalle<3, nyt jo yli 26 000 osallistujaa

https://www.facebook.com/#!/event.php?e ... 5223562501

R.I.P Karoliina Kesti -sivulla jo yli 50 000 tykkääjää ja runsaasti myös negatiivisia kommentteja... :?
Aukesi kyllä. No just - hieno homma sinänsä - ja melkoinen väkimäärä.
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
Portto
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 11:46 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Portto »

maija turjukka kirjoitti:R.I.P Karoliina Kesti -sivulla jo yli 50 000 tykkääjää ja runsaasti myös negatiivisia kommentteja... :?
Joo, lueskelin itse myös jonkun verran tuota sivustoa. Henkisesti pahoinpidellyt, säälittävät 14-vuotiaat lökäpöksy nenänkaivajat tulee purkamaan pahaaoloaan kyseiseen ketjuun. Ne on luonut itselleen feikki-tunnukset (Kertonee jo aika paljon, että yhdellä niistä on profiilikuvana Ismo Laitela, varmaan joku naurunappulan himokyttääjä? :roll:) ja ivailevat Karoliinan kohtalolle kyseisellä sivustolla. Näillä ihmisillä on varmaan itsellään tosi paha olla, ja he kaipaisivat varmaan yhtä paljon huomiota kuin mitä Karoliina näinä viime kuukausina on saanut.

Itselleni tuli heti mieleen (jonka joku oli jo tuonne sivustolle linkannutkin) tämä:

"Kunnianloukkauksesta tuomitaan myös se, joka esittää kuolleesta henkilöstä valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan kärsimystä ihmiselle, jolle vainaja oli erityisen läheinen. (Rikoslain 24. luku, 9 §[1])"

Muutama herja-esimerkki niille, jotka eivät kyseistä ryhmää pääse lukemaan:

"Näin tanssi karoliina kun oli juonut 2 siideriä"

Kuva

Kuva

Toivon että kirjoittelijat joutuvat vastuuseen herjanheitostaan, ja että Karoliinan läheiset säästyisivät pahimmita loanheitoilta.
"The worst thing about finally putting together a puzzle is finding there are missing pieces." -Dexter
miss_x
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 115
Liittynyt: La Marras 29, 2008 11:05 pm
Paikkakunta: TKU

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja miss_x »

Tekee ihan pahaa lukea tuon FB-ryhmän sisältöä. Oon itse vasta parikymppinen ja koen nykyteinien käytöksen ihan hirveenä verrattuna siihen, millanen mun ikäluokkani on ollu. Mun mielestä tuosta pitäis tehdä rikosilmotus, kelle tulee mieleen loukata kuolleen tytön muistoa noin julmasti.

Hyi hitto. Varmaan parempi jättää tää aihe hetkeks, oman mielenterveyden vuoksi.
Portto
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 11:46 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Portto »

miss_x kirjoitti:Tekee ihan pahaa lukea tuon FB-ryhmän sisältöä. Oon itse vasta parikymppinen ja koen nykyteinien käytöksen ihan hirveenä verrattuna siihen, millanen mun ikäluokkani on ollu. Mun mielestä tuosta pitäis tehdä rikosilmotus, kelle tulee mieleen loukata kuolleen tytön muistoa noin julmasti.

Hyi hitto. Varmaan parempi jättää tää aihe hetkeks, oman mielenterveyden vuoksi.
Niinpä, samaa mietin minäkin. Noita tekaistuja profiileja tulee näköjään koko ajan lisää ja herjoista tulee koko ajan vaan sairaampia. Tuosta ryhmästä kannattais melkein poistaa kommentointimahdollisuus kokonaan, niin se säilyisi puhtaana ja siihen vois liittyä vaan ne joita oikeasti tuo tapaus koskettaa. Nuo herjaajat voisi sitten ihan rauhassa perustella omia ryhmiään ja pilkata KK:tä siellä keskenään jos ei muuta tekemistä elämälleen keksi. Ja niitä ryhmiä ei sitten niiden ihmisten tarttis lukea, joita asia oikeesti kosketti..
"The worst thing about finally putting together a puzzle is finding there are missing pieces." -Dexter
Ms Poirot
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Ms Poirot »

dollarfrossa kirjoitti:
ArcticEli kirjoitti:Minua hirvittää tällainen yhteiskunta, jonkun suru kelpaa syyksi luoda jännitystä omaan tylsään elämäänsä. Osa varmaan tarkoittaa hyvää ja jutut on ajattelemattomuutta. Teille tää on leikkiä, mut asianomaisille karua totta.
Minusta tuntuu että tännekin tämän jutun myötä kirjoittamaan rekisteröityneet ovat Karoliinan ikätovereita joilla on kova hätä koska juttu koskettaa itseä liian läheltä vaikkei olisi itse Karoliinaa tuntenutkaan.

Kaikki yksityiskohdatkin kuten skootterit, kännykät, pussikaljat ovat tuttuja elementtejä omasta arjesta. Nykyteineistä suurin osa myös tuntee itsemurhan tehneitä ja se on itse asiassa saattanut käydä omassakin mielessä joskus. Angstisessa kiukkuraivarissa sillä on ainakin saatettu uhkailla vanhempia tai tyttö/poikakaveria. Tämä juttu palauttaa mieliin että noin siinä olisi voinut omalla kohdallakin käydä.

Teinit yrittävät vaihtoehtoisia sarjamurhaajateorioita keksimällä kieltää myös ne omat pelottavat itsemurha-ajatukset. Joistakin saattaa myös olla vielä mahdoton käsittää että ihminen itse pystyy päättämään elämänsä, joten kuoleman takana täytyy olla joku ulkoinen tuntematon paha.

Levottomat jutut ovat terapiaa, niitä ei vaan kehdata puhua omien kavereiden kanssa vaikka silloin saatettaisiin huomata että samoja kokemuksia ja pelkoja on kaikilla muillakin.
Yksi asiasta kiinnostunut ryhmä on teinien äidit, mihin itsekin kuulun, ja osa noista teineihin sopivista ajatusmalleista sopii kyllä meikäläisiinkin. On valtava tarve saada asia perinpohjin selville, koska kaikki pimentoon jäävät yksityiskohdat tuntuvat perusturvallisuutta uhkaavilta.

Mielestäni on typerää ensinnäkin leimata kaikki asiaa pohdiskelevat jännitystä hakeviksi draamanarkkareiksi. Kertoo enemmän kirjoittajan omasta ajatusmaailmasta, vaikka noitakin varmasti joukosta löytyy. Toiseksi, me köökkidekkarit emme ole tottuneet siihen että juttu jää joiltain osin auki, olemmehan saaneet koulutuksemme Christietä ja kollegoitaan lukemalla. On niitä jotka jäävät aina epäilemään vilunkipeliä lopputuleman osalta, mutta sitten on myös meitä joiden mielestä tapaturma on täysin uskottavasti tapahtunut, me vain haluamme tietää mitä sitä ennen tapahtui koska mielestämme tapahtumaketju ei ole aukoton tai uskottava tai jotain. En ymmärrä miten se on asialla mässäilyä. Spekuloinnista olen täällä spekulointipalstalla luopunut, sitä harjoitan muualla. Se kun tuntuu loukkaavan joitain tätä spekulointipalstaa säännöllisesti lukevia niin kovasti.

En näe minkäänlaista ristiriitaa ihmisen poismenon suremisessa ja omaisten surun kunnioittamisessa sen kanssa että on halu tietää mitä illan aikana tapahtui. On tekopyhää kuvitella ettei sitä omaisten surua ole ollut olemassa ennen ruumiin löytymistä, toisin sanoen heitellä ensin teorioita ja sitten lopettaa teoriointi ruumiin löytymiseen koska siitä hetkestä lähtien vasta pitää kunnioittaa vainajaa ja omaisia. Jos omaiset ovat tälle palstalle koskaan eksyneet niin luulen sen tapahtuneen ennen ruumiin löytymistä. Heillä on taatusti sen jälkeen ollut ihan muut asiat mielessä.
Ms Poirot
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Pe Elo 19, 2011 1:18 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Ms Poirot »

Portto kirjoitti:Noita tekaistuja profiileja tulee näköjään koko ajan lisää ja herjoista tulee koko ajan vaan sairaampia. kosketti..
Lainaus lyhennetty.

Tekaistut profiilit voi ja kannattaa antaa ilmi, siellä profiilikuvasta vähän alaspäin löytyy ilmoitusnappula. Mitä useampi ilmoituksia tekee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jotain tapahtuu. Ei se tietenkään muuten auta kuin ehkä vähän hidastaa.
Gyana
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 102
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 6:26 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Gyana »

Capri kirjoitti:
.Aivan, mutta miksi pimeää pelkäävä tyttö lähtisi hortoilemaan pimeään metsään, varsinkaan yksin. Ei mee mulle läpi.
Tervehdys uudelta minfolaiselta! Tunnusten saamisessa meni iäisyys, melkein kuukausi, eli Karoliina onkin ehditty löytää ennen kuin ensimmäistäkään spekua katoamisesta ehdin postata. Mutta asiaan. On pakko kommentoida Caprin (ja useamman muunkin nikin) hokemaa pimeänpelosta ja yksin harhailemisesta. Ensinnäkin itsekin pelkään pimeää, mutta pienessä sievässä tai suorastaan humalassa pimeänpelko katoaa kokonaan. Uskoisin näin käyneen Karoliinallekin. Jurrissa sitä saattaa höpötellä itsekseen pimeässä ja on muutenkin niin muissa maailmoissa, ettei tule samat peikot mieleen kuin vesiselvänä. Ja kun tuota Likolammen pettävää rantaa katsoo, niin ei ole mikään ihme jos Karoliina on pimeässä astunut paikkaan jossa jalka onkin humahtanut lantiota myöten syvään ja kylmään veteen, tyttö kaatunut ja vetäissyt vettä keuhkot täyteen. Kaikki tämä muutaman sekunnin sisällä.

Itsekin tuollaisena 15-kesäisenä tuli joskus juotua enemmän kuin laiha kroppa kesti, ja joskus sitä kyllä miettii että ihme kun on vielä hengissä. Eräänkin kerran kovassa pakkasessa jossain nuorisotapahtumassa harhailin tolkuttomassa kännissä yksin tapahtumapaikan taakse, kun iski kova väsy ja ajattelin että istahdan ihan vaan hetkeksi. Ja niin sammuin sinne pakkaseen. Onneksi järkkäri löysi minut sieltä ja toimitti sisälle lämpimään ja oksentamaan sisuskalujani pihalle. Ei se 15-vuotiaan järki toimi lähellekään samoin kuin aikuisen, puhumattakaan vielä siitä kun ollaan humalassa.
My name is Buck and I’m here to fuck.
sepeteus
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 8:23 am
Paikkakunta: Kemi

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja sepeteus »

No kyllä täällä Minfossakin on porukkaa joilta ihan oikeasti pitäisi ottaa kirjoitusoikeus pois, jumankauta sentään, ei tästä ole kuin muutama päivä kun joku ehdotti että poliisin pitäisi hakata tunnustus ulos näiltä pojilta. Viimeiseen asti oltiin Eeron kaulalle sovittamassa hirttoköyttä. Nyt nämä samat käyttäjät ovat jostain syystä hiljaa. Suorastaan kuvottavaa.

Itselläni ei ole enää muuta sanottavaa tähän ketjuun joten poistun takavasemmalle. Osanottoni ja tsemppiä pojille. Elämä jatkuu.
Varamies
Remington Steele
Viestit: 240
Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 5:24 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Varamies »

Ms Poirot kirjoitti:
Portto kirjoitti:Noita tekaistuja profiileja tulee näköjään koko ajan lisää ja herjoista tulee koko ajan vaan sairaampia. kosketti..
Lainaus lyhennetty.

Tekaistut profiilit voi ja kannattaa antaa ilmi, siellä profiilikuvasta vähän alaspäin löytyy ilmoitusnappula. Mitä useampi ilmoituksia tekee, sitä suuremmalla todennäköisyydellä jotain tapahtuu. Ei se tietenkään muuten auta kuin ehkä vähän hidastaa.
Kun tuolla menee kunnianloukkauskin jo epäilyksi niin kyllä nuo voi poliisinkin sivulle ilmiantaa noin törkeät. Kyselevät sitten ylläpidosta ip-osoitteiden perään.

https://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf ... enform&l=1
sisotalo kirjoitti: Kirjoittaja sisotalo Su Tammi 13, 2013 12:58 pm
Hänellekin on yritetty syöttää valemuistoja, mutta turhaan. Kts blogiani Seppo Isotalo.
Kiiski
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Syys 07, 2011 6:53 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Kiiski »

Jaahas, ensimmäinen viesti tähän foorumiin ja tod.näk viimeinen kun olen niitä tyyppejä jotka saa helposti bannia :lol: Mutta asiaan. Oletteko koskaan kävelleet metsäpolkua hämärässä/pimeessä etenkin jos puiden juuria pinnassa yms. Aika nopeasti heittää lipat. Olisiko mahdollista jonkinlainen kaatuuminen ja siitä veteen joutuminen ? Olen myös sitä mieltä että jos jonkun kuolemasta pitää tehdä näinkin julkinen niin pitää kestää pientä piruiluakin, vaikka asia olisi kuinka vakava. Lieneekö sitten sairas jotenkin mutta minua toi enemmän naurattaa kun herättäisi jonkinlaista paheksuntaa. Ja varmaan toi ankka-juttukin on tarkoitettu meille jotka tajuaa läppääkin vielä.
Blackman
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Su Tammi 25, 2009 6:42 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Blackman »

banda kirjoitti:Ämräin testi puhelin oli sammunut yön aikana. Pysyi päällä ämpärissä yli 2vrk. Noin puolet tuosta ajasta veden seassa oli ulkoa kerättyä "paskaa" ja merisuolaa...

Täytyy kuivatella sitä tovi ja katsoa toimiiko vielä...
Muuten hyvä testi, muttet ottanut vedenpainetta huomioon. Mitä syvemmälle viet puhelimen sen suuremmalla paineella vesi pyrkii puhelimen sisään ja painaa ilmaa siltä ulos. Samoin tuo veden johtokyky ei välttämättä ole sama kuin tuossa lammen vedessä, ja tämä on merkittävä tekijä.
Amelie

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Amelie »

Kiiski kirjoitti:Lieneekö sitten sairas jotenkin mutta minua toi enemmän naurattaa kun herättäisi jonkinlaista paheksuntaa. Ja varmaan toi ankka-juttukin on tarkoitettu meille jotka tajuaa läppääkin vielä.
Kyllä mulla meinas oksulentää. Karmeeta laskea leikkiä nuoren hukkumisella.
Mua naurattaa toki nää "ankkakuvat" ja onhan ne töröhuulet kuin ankan nokka - ja sen pitäisi olla söpöä? mutta kun siihen yhdistettiin lampi niin siitä tuli todella mauton.
Uusimaa1
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Elo 26, 2011 1:11 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Uusimaa1 »

Poliisi sanoo että heidän tehtävänsä edelleen on sulkea pois mahdollisen rikoksen tapahtuminen, ja siksi edlleen tehdään töitä tämän tapauksen parissa.

Pari jonkinlaista aukkoa tulee mieleen, liittyen siihen minne KK oikeastaan oli matkalla yöpymään seuraavaksi yöksi.

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... tart=12405
  • Petri Brusi "On kyllä totta, että majoitin hänet meille 28.8.-29.8 eli torstai - perjantai väliseksi yöksi koska hän ei uskaltanut mennä kotiin."
Lauantain teletunnistetiedoista pitäisi löytyä KK:n tekemiä puheluita kotiväelleen, jossa hän mahdollisesti olisi sopinut riidat, ja näin uskaltaisi mennä kotiinsa. Jos mitään puhelutietoja ei puhelulogeista löydy, niin mistä se KK:n uskallus olisi päivän aikana tullut? Tuon perusteella, ilman tullutta lupaa, vaikuttaisi aika epätodennäköiseltä että KK olisi vielä seuraavanakaan yönä uskaltanut mennä kotiinsa, lievässä humalassa ja 03:00 aikaan.

Aamulehden mukaan poikien antama ajo-ohje kuitenkin oli yksiselitteisesti kotiin Lentävänniemeen ohjaava ohje ja tällainen:
  • "Pojat sanoivat ohjeena, että aja Villilänkadulta oikealle ja taas oikealle ja sitten kun ajat suoraan, pääset Epilän Hesburgerille, mistä Karoliina olisi osannut kotiinsa."
Ajoreitti Villilästä Lentävänniemeen ajoreitti olisi ollut tällainen:
Kuva

Poliisi näyttää kuitenkin epäilevän että KK:n todellinen kohde yöpymispaikaksi olisi ollut Kalkun suunnalla . Viimeisimmät VapaaehtoisenPelastusPalelun tekemät maastoetsinnät suoritettiin juuri Kalkussa. http://img.webme.com/pic/k/kuvat2000/et ... -09-06.jpg

Mikäli KK todellisuudessa siis suunnistikin skootterinsa Villilästä Kalkkua kohden, niin matkareitti näyttäisi tällaiselta.
Kuva
http://img.webme.com/pic/k/kuvat2000/villila-kalkku.jpg (<--Kuva kokonaisena)

Violetilla värillä on merkattu ajoreitti jota olisi käytettävä autolla liikutatessa. Mutta skootterilla voi oikaista myös kevyen liikenteen reittejä käyttäen, ja KK olisi voinut koettaa ajaa Kalkkuun punaista reittiä pitkin. Punaisella reitillä KK on Likolammentiellä kääntynyt yhtä risteystä liian aikaisin oikealle ja joutunut valaistun kevyen liikenteen väylän sijasta rivitalon pihaan, jonne kaatui.

Jonkun on kuitenkin pitänyt tuo kevyen iikenteen oikotiereitti neuvoa. Eikö bilekämpän pojilla tosiaan ollut oikeata tietoa minne KK pyrkii seuraavaksi yöksi? Vai miksi viimeisin poliisille kerrottu ja annettu ajo-ohje oli juuri tuo Lentävänniemeen ohjaava ohje?
Annettiinko mitään viime hetken ajo-ohjetta lainkaan, jos vaikka miten riitaisissa merkeissä on pihassa erottu? Tällä hetkellä tosiaan näyttää siltä että KK:lla ei ollut aikomustakaan ajella Lentävänniemeen.

Tässä nyt ei enää suurta tappamisrikoksen tyyppistä rikosta ole epäiltävänä. Mutta tällaiset pienet epäselvyydet asianosaisten selostuksisa tapahtumien kulussa saattavat olla poliisilla mielessä, että erilaisia asioita myös kertomusten suhteen pitää vielä tarkistaa.
.
Portto
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Su Elo 28, 2011 11:46 pm

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Portto »

Kiiski kirjoitti:Lieneekö sitten sairas jotenkin mutta minua toi enemmän naurattaa kun herättäisi jonkinlaista paheksuntaa. Ja varmaan toi ankka-juttukin on tarkoitettu meille jotka tajuaa läppääkin vielä.
Kyllä vakavistakin asioista saa vitsailla ja niille saa nauraa, eikä se sulje pois sitä tosiasiaa etteikö ne asiat joista heitetään vitsiä, olis kamalia tai koskettavia. Olisin saattanut naurahtaa, jos joku kaveri olisi esim. näyttänyt tuon ankka-kuvan minulle. Mutta raja menee siinä, missä ja kenelle sitä vitsiä heitetään. Kun tullaan kuolleen ihmisen MUISTOSIVULLE linkittämään tuollaisia kuvia, jossa ihmiset suree ja toivottavat jaksamista perheelle ja läheisille, siinä mielestäni kulkee raja. Se on tahallista huomionhakuisuutta, jonka tarkoituksena on halventaa ihmistä, jolle muistosivu on perustettu.

Eli kyllä, minäkin tajuan läppää, omaan huumorintajun ja nauran erilaisille memeille, mutta "Haluaisin työntää penikseni Karoliinan mätänevään ruumiiseen, saisin siitä seksuaalista tyydytystä" -kaltaiset kommentit ihmisen muistosivulla eivät ole enää tippaakaan hauskoja, vaan ylittävät hyvän maun rajan hyvinkin reippaasti.
"The worst thing about finally putting together a puzzle is finding there are missing pieces." -Dexter
Papukaija
Scooby-Doo
Viestit: 25
Liittynyt: Ke Elo 31, 2011 8:29 am

Re: Kadonnut Karoliina Kesti, 15v. Tampere -2011

Viesti Kirjoittaja Papukaija »

Tee palvelus. Älä kommentoi tuollaista saastaa millään lailla. On jo suorastaan typerää postata noita juttuja tänne, ja sitten alkaa pohtia niiden tarkoitusperiä.
Lukittu