Jonna Aho, 26, Tampere

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
punch
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Ti Elo 09, 2011 5:32 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja punch »

brann kirjoitti:
punch kirjoitti:
Tiina kirjoitti:Onhan siellä Tampesterissa vapaana ainakin jo yhden naisen hengiltä saanut tappaja, joten ei lienee mikään ihme, jos huolestuttaa. :?
Kukakohan lienee uhri tässä kyseessä? R.R tapettu vai? Jos joku muu, niin kerro toki kun en muista.
Eikös Tampereella kuollut se Nokian työntekijä, kiinalainen. Ja tekijä karkuteillä.
:oops: I'll get me coat. :roll:
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja vivy »

Tätä ketjua lukiessa meni kyllä kahvit väärään kurkkuun. Nyt ratsastajat on sitten jo jälkeenjääneitä tai mielenterveyspotilaita.. :lol: Kyseessä tosiaan ihan normaalin harrastelijaratsastajan vaatetus.

Auttaisi kovasti tietää, mihin Jonna on ollut menossa. Pyörälenkille urheilumielessä tuskin puettaisiin farkkuja ja jotenkin tulee tekstistä sellainen fiilis, ettei nyt ihan kauppareissullekaan vaan lähtenyt. Jonnekin kaverille/poikaystävälle? Toisaalta viimeisenä havaintona (tässä vaiheessa) mainitaan tuo kotoa lähteminen. Entäs tallille? Vaatetus sopisi siihen aika hyvin ja kellonaika esimerkiksi hevosten iltaruokintaan. Nojaa, nämä tiedot varmasti tarkentuvat, jos Jonna ei pian löydy.

Ehkä kuvana on tuollainen, jos on hetki sitten muuttanut radikaalisti hiustyyliään esim. ihan blondista tummaksi? Kyllähän ihmisistä toki julkaistaan myös kuvia lisäyksen kanssa, että nyt on erilainen hiustyyli. Tai sitten kyseessä on vaan yksinkertaisesti henkilö, joka ei niin kameran takana viihdy.
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Priora »

Niin tai niitä kuvia ei ole vanhemmilla.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Toisin kuin moni muu tällä foorumilla, olen suoraselkäinen ja myönnän olleeni mahdollisesti väärässä tuossa ajatuksessa. Äkkiseltään katselin housujen olevan samanlaiset karmeat anttilaoksetukset, mitä "meidän kylällä" jotkut aiemmin mainittujen kohtien a ja b-tyypit käyttävät. Ne eivät ole ratsastushousut, mutta jonkinlaiset kauheat 90-luvun muistot kylläkin. (Sisäreisissä menee toisenlaista kangasta, eli malliltaan muistuttavat kyllä ratsastushousuja näemmä).

Silti, toteanpa samaan syssyyn, että edelleen on mahdollista, vaikkei sitä pukeutumisesta ainakaan kuvassa voinut päätellä, että kyseessä on masentunut ihminen jonka vuoksi etsintöjä kiirehditään. Vai koitatteko väittää, ettei maailmassa ole yhtään ratsastusta harrastavaa masentunutta ihmistä?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Priora »

No jos on sanonut menevänsä vaikka tekemään Viking loton eikä pariin päivään tuu takaisin, niin ihmekö jos huolestutaan?
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1579
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

Googlettamalla Jonna Aho löytyy Tampereen seurakuntaan viittaavista linkeistä. Tämä on taas täysin hakuammuntaa.
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

Oli kuinka ratsastuskamat tai mitkä lie niin aika kuuma päivä näyttäisi kuvassa olleen. Outo siis kys. asuvalinta... tai no, kai sitä tallilla käydään säällä kuin säällä. Mene ja tiedä, itse en noista niin tiedä.

Löytynee jostakin itsemurhan tehneenä, veikkaukseni.
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Priora »

No mistä hitosta sen kuuman päivän näkee kuvasta? :lol:
Kaalisoppa
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 7:51 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Kaalisoppa »

Mä kanssa tutkin ja suurentelin tuota kuvaa, mutta ei siitä mistään löytynyt lämpömittaria. Plussan puolella taitaa kuitenkin olla, kun nurmikko ei ole kuurassa.

Onkohan tämä kadonnut kuinka kokenut luonnossa liikkuja? Olisiko voinnut lähteä retkeilemään fillarilla?
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Priora kirjoitti:No mistä hitosta sen kuuman päivän näkee kuvasta? :lol:
Ruvetaan tekemään ihan yksinkertaisia päättelyitä siitä, millainen ilma ulkona on kuvan ottotilanteessa voinut olla.

Ensinnäkin, kaikkein ensimmäisenä toteamme, että on ollut aurinkoinen päivä; aurinko tulee lähes kohtisuoraan ylhäältä, eli puhumme kellonaikoina 11.00-13.00 välistä, kuitenkin lähempänä keskipäivää siis (varjo osuu suoraan kuvattavan leuan alle). Luonnosta ympärillä voimme päätellä kyseessä olevan kesän, mutta samaan syssyyn kuva on väriltään "viileä lämmin", eli ilmeisesti kesäkuu? (Tosin tähän se, että kameratekniikasta riippuenkin kamera tekee kuvaan sävyt. Esim. Canon tekee luonnostaan lämpimämpää kuin Nikon.) Kesäkuuta muistellessa (jos kuva on tältä vuodelta) muistamme, että silloinkin oli lämmin suurimman osan ajasta, jopa todella kuuma. (Kuten myös heinäkuussa, mikäli kuva ajoittuisikin sille ajalle.)

Kuitenkin, kuvanottopäivänä on tuullut jonkin verran. Taustalla olevan levyn luona olevia lehtiä tarkastellessamme voimme huomata, että ne ovat liikkuneet sillä hetkellä kun kuva on otettu. Kuva on otettu pokkarimallisella kameralla (kuvakoosta pystyy päättelemään, järkkärikamera ei tee tuon mallista kuvaa), joten kuvaaja on todennäköisemmin ei-ammattilainen ja käyttänyt mahdollisesti jotakin kameran automaattiohjelmista. Automaattiohjelma taas tekee valotuksen tänä päivänä yleensä ihan fiksusti, lukee sen todennäköisimmän kohteen (eli tässä tapauksessa Jonnan) ja laskee valotuksen sen mukaan. Koska Jonna on pukeutunut tummiin ja hänellä on tummat hiukset, on valotusaika hitusen pidempi kuin jos hän olisi ollut pukeutuneena valkoiseen, mikä taas aiheuttaa sen, että liike taustan lehdissä näkyy (ja samasta syystä tuoli Jonnan alla on palanut puhki, eli on kauttaaltaan tunnistamattoman valkoinen).

Mutta nämähän ovat vain suuntaa-antavia juttuja, kesän faktojen perusteella itse sanoisin että lämmin päivä, mutta kuvan sävyn perusteella kylmä. 8)

Onko muuten hänen vasemmassa ranteessaan koru vai tatuointi?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Minusta näyttää tatuoinnilta. Jotain kirjaimia mahdollisesti. Koruksi liian littana.

Onhan tässä varmaan joku syy ollut huolestua noin äkkiä. Mikä se sitten on, niin ehkä kerrotaan myöhemmin, jos ei ala löytymään.
suke
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Syys 25, 2008 2:07 pm
Paikkakunta: Espoo

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja suke »

Miksei poliisi ole ilmoittanut tatuoinnista tuntomerkeissä? Varsinkin kun kuva on tuollainen, että kasvonpiirteet vääristyneet häikäisevän auringon takia jne. Esim kassalla maksaessa kiinnittää varmasti huomion.

Olikohan Jonna matkalla tekemään iltatallia? Oliko reppua?

Toivottavasti löytyy pian ja kunnossa.
It's getting harder to believe in anything
Kaalisoppa
Remington Steele
Viestit: 244
Liittynyt: Pe Tammi 14, 2011 7:51 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Kaalisoppa »

Taitaa ranteessa kuitenkin olla onnen amuletti-ranneketju tai jokin vastaavanlainen.
Lady Willows
Poliisikoira Rex
Viestit: 258
Liittynyt: To Huhti 22, 2010 10:27 am

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Lady Willows »

Huolestuttaa tälläkin palstalla eniten esiintyvä tyypillinen suomalainen näkemys, että kukaan ei tekisi kenenkään eteen mitään.

On valokuvassa vääränlainen vaatetus, pitäisikö julkaista vain hääkuvia, promokuvia, rippikuvia tai juhlapuvussa poseerattuja. Jos on normaali arkivaatetus, esim. on otettu kuva tuttavan mökillä mökkitalkoissa, koirien kanssa lenkiltä just tulleena tai kotona oleiluvaatteissa, niin heti luokitellaan mielenterveyspotilaaksi. En tunne moniakaan, joista koko ajan otettaisiin edustuskuvia viimoisen päälle laitettuna, usein ne viimeisimmät kuvat on otettu juuri sattumalta jossain kavereiden kanssa yhdessä ollessa, kuten vaikka kesäkauden päättäjäiset mökillä..... ja silloin kuvassa on ehkä juuri eniten sen näköinen kuin on juuri kadotessaan.

Onko teillä täällä kirjoittavilla todella aina kotosallakin Calvin Kleinit päällä? Minä laitan Guccit vasta kun lähden juhlimaan sen ainoan kerran ehkä vuodessa..... Ja toisaalta, ovatko kaikki Diorissa poseeraavat ja viimosen päälle laitetut sitten teidän mielestä niitä ainoita, joita pitää heti hakea, koska eivät ole mielialapotilaita vaan ainoita kunniallisia ihmisiä.

Olen itse ajatellut, että jos minulle iltalenkillä tapahtuisi jotain ja katoaisin, niin miten kauan pitäisi minun jossain odottaa loukkaantuneena tai pahoinpideltynä, ennenkuin olisi sopivaa minua etsiä näiden kirjoittajien mielestä. Olen kotoa jo muuttaneiden lasteni kanssa keskustellut, pitäisikö minun antaa heille kummallekin ja ehkä muillekin läheisilleni jokin valtakirja, jolla valtuuttaisin heidät tekemään itsestäni katoamisilmoituksen heti. Olen heidän kanssaan joka päivä yhteydessä. En aio kadota. Millä saan yhteiskunnan uskomaan, että vaikka olen täysi-ikäinen, terve, itsenäinen ja työssäkäyvä, ei ole normaalia, että katoan. Haluan että minua etsitään, koska en katoa vapaaehtoisesti.

Miksi siis teidän mielestänne vain lääkityksellä olevia ja sairaaksi luokiteltuja pitäisi heti hakea? Miksi täysi-ikäisen katoaminen olisi normaalia? Kertokaa nyt. Ja toivottavasti ette ole vastuussa etsinnöistä, jos minulle jotain tapahtuu.

Ja miksi täysi-ikäinen ei saisi asua vanhempiensa luona, jos näiden talossa on tilaa, miksi rahoittaa ulkopuolisia vuokranantajia, jos välit on hyvät ja tilaa on??
2+2=5, hyvin suurilla kakkosen arvoilla.
Morrissey: "So how can anybody say
They know how I feel
The only one around here who is me
Is me"
Priora
Lauri Hanhivaara
Viestit: 145
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 6:50 pm

Re: Jonna Aho, 26

Viesti Kirjoittaja Priora »

Tatuoinnilta toi näyttää, eikä korulta. Ja voihan ilma olla viileähkökin vaikka aurinko paistaa. Vai oliko pointti, että mielenterveyspotilas pukeutuisi mustaan pooloon helteellä? :lol:
Vastaa Viestiin