Lyle Stevik

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Cassandra
Rico Tubbs
Viestit: 1267
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 4:40 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Katsokaapas noita käsinkirjoitettuja lappuja. Suicide on kirjoitettu ihan erilaisella käsialalla kuin matkustajakortti ja For the room -lappu.
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Olen aiemminkin tätä juttua lueskellut ja pohtinut ja pitänyt jotenkin niin outona.
Nyt tuli mieleeni, että olisiko tässä tapauksessa mahdollista, että "Lyle" ei olisikaan tarkoituksella tappanut itseään, vaan kyse olisi ollut seksuaalisen mielihyvän lisäämisestä, joka onkin sitten jostain syystä päättynyt ikävästi.
Sellaisia juttujahan aikaajoin kuulee, missä mies/nainen on kyseisessä puuhassa kuristunutkin, joko yksin ollessaan tai kumppaninsa kanssa "leikkiessään". Tätä puoltaisi mielestäni kaulan ja vyön väliin asetettu "pehmike", se kun estäisi sitä, ettei kaulaan tulisi niin pahoja jälkiä?
Ja tietyllä tapaa myös se, että solki on etupuolella.
Tosin, miksi ei olisi sitä sitten siinä tapauksessa auki saanut?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

^Jos tuo teoriasi pitäisi paikkansa, niin miksi ja/tai kuka olisi kirjoittanut tuon "Suicide" -lapun? Ennemminkin kuka, sillä Cassandrahan jo kiinnitti huomiota erilaiseen käsialaan kuin tuossa "For the room" -lapussa.
PinkCatz kirjoitti:Kuva itsemurha-lapusta.
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... suicd1.jpg

Kuva "for the room" lapusta.
http://i40.photobucket.com/albums/e232/ ... room1b.jpg
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Olisiko niin, että "Lylellä" olisi ollut seuraa? Leikki on jostain syystä mennyt liian pitkälle, jotain on tapahtunut ja mies on kuollut. Seuralainen on kirjoittanut lapun, mutta heittänytkin sen roskikseen syystä x?
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Juu, voisihan se olla noinkin. Taas tuli todistettua huono mielikuvitus.

Pahoittelen one-lineriä. Eikun enpäs pahoittelekaan...
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Toisaalta, käsialat toki näyttävät nopeasti katsottuna hyvin erilaisilta. Mutta, omakin käsialani vaihtelee ja kirjoitan ainakin kolmella toisistaan paljonkin poikkeavalla käsialalla. Jos tarkoituksena on kirjoittaa vain vaikkapa muistiin yksi sana, saatan sen nimenomaan "hutaisemalla" tehdä. Lausetta harvoin niin kirjoitan. Kiinnittäkää huomio myös kirjaimeen E, joka onkin ainoa sama kirjain näissä lapuissa. Se muistuttaa for the roomissa olevaa eetä jollain tapaa, sillä kummassakin E:n yläviiva on pidempi kuin muut viivat(tosin toisessa se on selvästi pidempi) ja alaviiva taas muistuttaa puolikaarta/ U-kirjainta kaarevuuden vuoksi. Samankaltaisuudet voivat toki olla aivan sattumaakin ja lapun todellakin on kirjoittanut joku muu.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Tuo outo tapa pehmustaa hirttovyötä on mielestäni looginen jos on halunnut katkaista tajunta kivuttomasti, kun veren saanti aivoihin vie tajunnan ilman pitkittynyttä ja paniikinomaista ilman haukkomista. Näin mä tuon oudon kuristustavan tulkitsin. Voin olla tietysti väärässäkin.

Onko muuten tietoa ovatko nuo kaikki laput todella Lylen kirjoittamia vai esim. respan?
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Carina »

katjuska.84 kirjoitti:Toisaalta, käsialat toki näyttävät nopeasti katsottuna hyvin erilaisilta. Mutta, omakin käsialani vaihtelee ja kirjoitan ainakin kolmella toisistaan paljonkin poikkeavalla käsialalla. Jos tarkoituksena on kirjoittaa vain vaikkapa muistiin yksi sana, saatan sen nimenomaan "hutaisemalla" tehdä. Lausetta harvoin niin kirjoitan. Kiinnittäkää huomio myös kirjaimeen E, joka onkin ainoa sama kirjain näissä lapuissa. Se muistuttaa for the roomissa olevaa eetä jollain tapaa, sillä kummassakin E:n yläviiva on pidempi kuin muut viivat(tosin toisessa se on selvästi pidempi) ja alaviiva taas muistuttaa puolikaarta/ U-kirjainta kaarevuuden vuoksi. Samankaltaisuudet voivat toki olla aivan sattumaakin ja lapun todellakin on kirjoittanut joku muu.
Juurikin tätä samaa olin kirjoittamassa ja kiinnitin myös huomiota tuohon E- kirjaimeen, joka on samanlainen. Tuo huoneeseen kirjautumislomakkeen teksti on suttuista ja näyttää siltä, että se on kirjoitettu nopeasti, niinkuin itsekin teen vastaavissa tilanteissa. Kun vastaanottovirkailija antaa paperin ja sanoo, että kirjoita siihen nimi- ja osoitetiedot niin aika moni sutaisee ne siihen nopeasti jotenkuten.
Tuo "For the room"- paperi taas on kirjoitettu todennäköisesti miehen ns. normaalilla käsialalla kun ei ole kiire mihinkään.
Ja tuo itsemurha lappunen näyttää mielestäni siltä, että kynää on painettu vähemmän ja teksti on kirjoitettu hitaasti ja harkiten. Itse voisin kuvitella kirjoittavani moisen viestin ajatuksissani, kynää kevyesti painaen.

En myöskään usko tuohon seksuaalisen nautintoon, sillä miksi hän tosiaan olisi kirjoittanut mitään itsemurhaviestiä ja jättänyt rahaa huoneesta pöydälle, kera viestin?
Ja eikö silloin myös housut olisi mahdollisesti alhaalla ja sitä rataa?
Minulle tulee jutusta semmoinen olo, että "Lyle" halusi itsensä kärsivän ennen kuolemaa, että hänellä oli huono omatunto jostakin. Tämä selittäisi sen, miksi vyö oli asetettu kaulalle niin, että valtimot tukkiutuivat, mutta henki kulki. Hän halusi myös maksaa huoneestaan, jotta ei tekisi enempää vääryyksiä?
En tiedä..Niin outo juttu kaikenkaikkiaan.

Edit. Jaakos näköjään tulkitsi tuon hirttäytymistavan täysin päinvastoin kuin minä ja voi hyvin olla oikeassa. Itse ajattelin, että kuolema on tuolla tavalla hidas ja tuskallinen..? Tietääköhän kukaan tarkemmin?
Viimeksi muokannut Carina, Pe Marras 19, 2010 2:15 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Nyt kun vertailin kaikkia kolmea lappua keskenään, joissa kirjoitusta on, tulin siihen tulokseen, että "Lyle" itse on kyllä ne kaikki kirjoittanut, sillä respan henkilötieto lapussa oleva käsiala on osaltaan samanlaista kuin suicide lapussa ja osaltaan samanlaista kuin for the room lapussa. Eli siis siinä käsialan tyyli vaihtelee. Toinen, mielestäni epätodennäköisempi(mutta onko silti kokonaan poissuljettu vaihtoehto) on se, että hotellin työntekijä, joka on silloin respassa ollut, on sekaantunut asiaan (olisi vain kysellyt tiedot ja kirjoittanut ne itse ylös ja näin ollen käsialasta päätellen kirjoittanut myös huoneessa olevat laput).
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
katjuska.84
Sabrina Duncan
Viestit: 373
Liittynyt: Pe Touko 21, 2010 8:38 am
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja katjuska.84 »

Enpäs itse tullut ajatelleeksikaan sitä housuasiaa :oops: Jotta teoriani olisi oikea, se tarkoittaisi sitä, että huoneessa olisi pakosti ollut toinenkin osapuoli, joko joku hotellin työntekijäistä, tai joku muu.
Entäpä jos elämä onkin vain unta matkalla kuolemaan?
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Carina »

Jaakos kirjoitti: Onko muuten tietoa ovatko nuo kaikki laput todella Lylen kirjoittamia vai esim. respan?
Mietin tätä ihan samaa, mutta kun "Lylen" henkilöllisyystietoja ei tarkastettu mistään niin ajattelin jotenkin automaattisesti, että hän itse kirjoitti ne :roll: Ja toisaalta, mun silmääni käsiala näyttää jokaisessa saman henkilön kirjoittamalta.

Olisi mielenkiintoista tietää, että minkälaisen kuvan henkilökunta sai "Lylestä". Oliko hän hiljainen, puhelias, iloinen, surullinen..? Ainakin hän on jostain syytä halunnut vaihtaa huoneensa hiljaisempaan?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Rocket
Harjunpää
Viestit: 319
Liittynyt: To Syys 23, 2010 3:15 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Rocket »

Jaakos kirjoitti:Tuo outo tapa pehmustaa hirttovyötä on mielestäni looginen jos on halunnut katkaista tajunta kivuttomasti, kun veren saanti aivoihin vie tajunnan ilman pitkittynyttä ja paniikinomaista ilman haukkomista. Näin mä tuon oudon kuristustavan tulkitsin. Voin olla tietysti väärässäkin.
Oma käsitykseni on samanmoinen. Olen lisäksi siinä käsityksessä että tuo Lylen valitsema tapa olisi myös nopeampikin. Ei tosin ole faktaa esittää, viisaammat voi oikaista.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Carina »

Löysin englanninkielisen sivuston (http://www.helpfindthemissing.org/forum ... php?t=7372) jossa joku kertoo lukeneensa kirjan, jonka päähenkilön nimen Lyle otti.
Kirjassa päähenkilön isä teki itsemurhan, voisiko tämä viitata johonkin?? :roll: Olisi kyllä mielenkiintoista lukea itsekin tuo kirja, en ole sitä vain kirjastosta onnistunut löytämään!
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Carina kirjoitti:Löysin englanninkielisen sivuston (http://www.helpfindthemissing.org/forum ... php?t=7372) jossa joku kertoo lukeneensa kirjan, jonka päähenkilön nimen Lyle otti.
Kirjassa päähenkilön isä teki itsemurhan, voisiko tämä viitata johonkin?? :roll: Olisi kyllä mielenkiintoista lukea itsekin tuo kirja, en ole sitä vain kirjastosta onnistunut löytämään!
Mä muistasin lukeneeni tuolta websleuths.comista, että tarinassa Lyle yrittää jossain kellarissa itsemurhaa muttei kuitenkaan tee sitä. Voi olla, että muistan väärinkin.
S.T
Remington Steele
Viestit: 225
Liittynyt: Pe Kesä 12, 2009 7:42 pm

Re: Kuka on oikeasti Lyle Stevik?

Viesti Kirjoittaja S.T »

en tiedä mulle tulee tunne että kaveri on uudesta seelannista, maori taustainen. :roll: jompi kumpi vanhemmista on ollut valkoinen.
Vastaa Viestiin