8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Tulipunaruusu
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 5:28 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Tulipunaruusu »

Nooruska kirjoitti:
kettulainen kirjoitti:
Ihan hirveä juttu. Vaikea tässä on ajatella, mihin olisi voinut joutua. 8 vuotiaat tekevät hölmöjä juttuja kyllä, mutta esimerkiksi veteen joutuminen ei kuulosta jotenkin uskottavalta.
Kyllä se vaan musta kuullostaa. Kyllä lapsi tietää, että on kielletty jäillä leikkimästä, mutta eihän nyt mulle mitään tapahdu. Jos moinen ajatus nyt tulee edes siinä kavereiden kanssa touhutessa mieleen.

Itse eilen viimeksi kielsin taas tuhannen kerran lapsiani (8 ja 10-v. pojat) tekemästä lumionkaloa. Minua pidetään varmaan naapureiden kesken ihan hysteerisenä, mutta en anna lasten tehdä lumesta sellaisia kaivettuja rakennelmia, joissa on katto. Tämä johtuu siitä, että omassa lapsuudessani samalta kylältä kuoli samaa ikäluokkaa oleva poika, kun lumionkalon katto romahti ja poika tukehtui onkaloon.

Luulisin, että tuollainen tapaturma on aika todennäköinen vaihtoehto tässäkin ikävässä tapauksessa. Ainakin todennäköisempi kuin nämä kidnappauskaavailut. Lumikasan alta voi olla poikaa vaikea löytää ellei joku kaveri tiedä missä tuollaisessa on leikitty. Meillä pojat kaivoivat eilen tuommoisen ihan tien vieressä olevaan auran tekemään lumikasaan.

Mutta toivottavasti olen väärässä ja poika saadaan jouluksi kotiin.
Alice Cullen
Roger Murtaugh
Viestit: 884
Liittynyt: Ma Kesä 29, 2009 5:40 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Nooruska kirjoitti:
Kyllä se vaan musta kuullostaa. Kyllä lapsi tietää, että on kielletty jäillä leikkimästä, mutta eihän nyt mulle mitään tapahdu. Jos moinen ajatus nyt tulee edes siinä kavereiden kanssa touhutessa mieleen.
Kuin myös.
Ihan juuri pari viikkoa sitten tuli yleisesti viestiä pojan koulun vanhemmille että 9 vuotiaat ovat leikkineet heikoilla jäillä ja vanhempien olisi hyvä jälkikasvua jututtaa.
Ettei mitenkään pois suljettua tai edes erittäin epätodennäköistäkään.
Crishelle
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Su Tammi 10, 2010 7:29 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Crishelle »

sitruunapinna kirjoitti:Iltaa kaikille minfolaisille vaikkakin näin ikävissä merkeissä taas mennäänkin :-( olen aikas tuore spekuloija täällä vaikka vuosia taka-alalla lukijana olen ollutkin. Toivottavasti ette heti lyttää minua
:-) mutta joo asiaan: en ihan koko ketjua ehtinyt lukemaan joten en ihan varmana tiedä onko asiasta jo keskusteltu. Eli vanhemmat/perhe. en ala tosiaan esittämään mitään syytöksiä ketään vastaan,pieni perheenjäsen vielä kadoksissa mutta valitettavan usein (ei ehkä suomessa) syy katoamiseen voi löytyä lähipiiristä. Eniten mietityttää tuo että kaverin luota lähtenyt klo.14.00 sen jälkeinen tieto ettei ole koulun joulujuhlassa klo.17.00. Mietein vain että mikä on kotitilanne pojalla,kuitenkin 8 v.vast,onko vanhemmat töissä olleet etteivät ole poikaa päivällä lainkaan nähneet/saati yhdessä joulujuhlaan pojan kanssa olleet menossa? jotenkin..en silti tiedä miten nuo ykkös-kakkosluokkalaiset käykö edes perheen kanssa koulun juhlissa,kaikissa perheissä kai tavallaan. Sitten tämä toinen asia: kellään tietoa miksi ainakin jossain kuvassa poski turvonnut ja mustelmaa naamassa. Tiedän,pojat on poikia..mutta tiedän senkin että koulukiusauskin jättää usein jälkensä..toiseen spekulaatioon en uskalla sanoa mitään,toivon vain voimia läheisille ja toivon sydämmestäni että Arttu löytyy kunnossa pian! :-(
Tervetuloa mun puolesta, mulla ei ainakaan ole tarvetta lytätä ketään :) eikä ainakaan ihan pienten asioiden takia. Vedän myrkyllisen kieleni esiin kun mua tarpeeksi ärsytetään. Just so you know!

Eikös jossakin todettu että jos kadonneena on vanhus tai lapsi tai vastaava ns. avuttomampi kadonnut, ensin kadonnutta etsitään ekat 8h ja sitten etsitään ruumista...?

Tuohon ranta/jääjuttuun: serkun häissä tyttäreni ja serkun tytär menivät pimeällä hääpaikan lähellä olevaan rantaan ilman lupaa. Tullessaan takaisin tytöt saivat serkulta sen luokan läksytyksen, että eivät toistaneet tekoa. Itse en koko keissistä tiennyt mitään koska olin käymässä sisällä ja pihalla oli koko ajan muita aikuisia vahtimassa etteivät lapset minnekään hirvittävän pitkälle menisi.
Viimeksi muokannut Crishelle, Pe Joulu 21, 2012 5:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You say stick to the highway. I say we should take my shortcut.
Why don't we just flip a coin?"
Murmeli
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ti Elo 07, 2007 5:43 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Murmeli »

Minua on muuten ihmetyttänyt tuo, että ei ole kerrottu milloin Arttu on ilmoitettu kadonneeksi. Yleensä sellainen uutisista on luettavissa. Aika outoa, jos viimeinen havainto on klo 14 kun Arttu on lähtenyt kaveriltaan ja seuraava vasta, kun ei ole saapunut joulujuhlaan. Pidän aika erikoisena sitä, että vanhemmat eivät ole tarkistaneet tuon ikäisen pojan liikkeitä. Minun 11 ja 13 vuotiaat tyttärenikin ilmoittavat menoistaan AINA. Tuntuu vähän oudolta ellei kahdeksan vuotiaan menoista ole vanhemmat tietoisia aika pian sen jälkeen, kun on sovittu kotiinmeno aika. Minä ainakin tarkistan, että kotiin on päästy. Oletan siis että tässä tapauksessa vanhemmat olivat töissä eivätkä kotona.
Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Nooruska kirjoitti:
Hauki kirjoitti: tai vaikean trauman jälkeinen epämuodostuma, toki on takana voinut olla jo korjausleikkauksiakin.
Siis mitä tarkoittaa vaikean trauman jälkeinen epämuodostuma? :o :oops:
No jos tulee vaikka pesäpallo nokkaan, joka iskun voimasta murtuu, niin ei sitä välttämättä ihan entiselleen saa => voi syntyä epämuodostuma tai nenä voi jäädä vaikka vinoksi :roll:
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Murmeli kirjoitti: - - Oletan siis että tässä tapauksessa vanhemmat olivat töissä eivätkä kotona.
Äiti ainakin oli eilen aamulla uutisoinnin mukaan lähtenyt töihin ja nähnyt Artun viimeksi silloin.
saippuakauppias
Remington Steele
Viestit: 234
Liittynyt: La Loka 03, 2009 7:10 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja saippuakauppias »

Miksei porukkaa saada enempää etsimään ? Siksikö kun suomalaiset eivät oikeasti välitä lähimmäisestä, vaikka joulukin ovella. Lisää vaan porukkaa etsimään niin luulisi jonkun näkevän jotain. Tietty veteenhän se on joutunut kuten niin yleistä ja näin ollen menee kuukausia ennenkuin löytyy :(
kettulainen
Hetty Wainthropp
Viestit: 460
Liittynyt: Su Elo 07, 2011 3:00 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja kettulainen »

Alice Cullen kirjoitti:
Nooruska kirjoitti:
Kyllä se vaan musta kuullostaa. Kyllä lapsi tietää, että on kielletty jäillä leikkimästä, mutta eihän nyt mulle mitään tapahdu. Jos moinen ajatus nyt tulee edes siinä kavereiden kanssa touhutessa mieleen.
Kuin myös.
Ihan juuri pari viikkoa sitten tuli yleisesti viestiä pojan koulun vanhemmille että 9 vuotiaat ovat leikkineet heikoilla jäillä ja vanhempien olisi hyvä jälkikasvua jututtaa.
Ettei mitenkään pois suljettua tai edes erittäin epätodennäköistäkään.
No ehkä se olen ollut vain minä lapsena, jolle ne jäät oli paikka, jonne en olisi mennyt vaikka olisi maksettu.

(Kuten Murmeli näköjään jo ihmettelikin:) Missähän vaiheessa vanhemmat ovat tajunneet pojan kadonneen? Se kyllä tässä ihmetyttää. Tekivätkö pitkää päivää töissä? Äitihän oli kuitenkin aamulla lähtenyt töihin, että luulisi päässeen ennen iltaa poiskin? Eivätkö edes välillä soitelleet pojalle ja ihmetelleet, jos ei vastannut puhelimeen? Eivätkö olleet menossa juhliin pojan kanssa? Minä ainakin saisin hermoromahduksen jos yrittäisin lapselleni soitella ja siitä ei parin puhelun jälkeenkään kuuluisi mitään. Sitä vartenhan niitä puhelimia kuitenkin hankitaan, että lapset saadaan kiinni. Vai?
saasara
Armas Tammelin
Viestit: 82
Liittynyt: Ti Loka 06, 2009 12:59 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja saasara »

Voih,pahalle alkaa vaikuttamaan.
Onhan poika tietysti voinut saada vaikka sairaskohtauksen ja tuupertua hankeen..
Tai mennyt jäälle leikkimään :cry:
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2883
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Sellainenkin tuli mieleen, että välillä varmaan tuppaa joiltakin pojan viikareilta unohtua se puhelimen akun lataaminen.
Eli välttämättä vanhemmat eivät ole heti huolestuneet, jos poika ei ole vastannut puhelimeen vaan on aateltu että akku on sillä loppu tai poika ei vaan kuule puhelinta, jos on leikkimässä.
krokotiili
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 12
Liittynyt: To Heinä 14, 2011 1:25 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja krokotiili »

Tutkinnanjohtaja Anssi Töykän mukaan Arttu on nähty Metsäkylän koulun pihassa ennen ja jälkeen joulujuhlan.
Tutkinnanjohtaja Anssi Töykkä kertoo, että Artun etsintöjä jatketaan Vapepan vapaaehtoisten kanssa.

- Tarkistamme myös yleisövinkkejä, Töykkä kertoo.

Koulussa eilen joulujuhlaa viettäneet ovat nähneet Artun koulun pihalla ennen ja jälkeen joulujuhlan. Arttu nähtiin koulun pihassa kello kahdeksan aikaan illalla.
Julkaistu: 21.12.2012 15:55

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 63193.html
Nooruska
Michael Knight
Viestit: 4108
Liittynyt: La Maalis 13, 2010 2:57 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Nooruska »

^ Aika pitkään 8-vuotias voi vanhempiensa puolesta hulmuta kylillä...
Jumalauta kakarat me ollaan televisiossa!
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja irmuska »

Kyllähän siellä Metsäkylässä paikallisetkin kiertelevät mm alueen metsiä ja polkuja ja mm vapepa lähti etsintöihin klo 14. Toki sekin mahdollisuus on olemassa, että Arttu on joutunut jäihin mutta toisaalta seudun ainoa järvi ei ole ihan siinä koulun / keskustan alueella vaan sinne pitäisi sitten ihan lähtemällä lähteä.

Mystinen katoaminen, kertakaikkiaan, ja varmasti aivan mielettömän hirveä paikka vanhemmille ja koko kyläyhteisölle, Metsäkylässä kun kuitenkin kokolailla kaikki tuntuu tuntevan toisensa. Itsellä kävi mielessä myös soramonttujen alue, niitähän Metsäkylässä on. Muistiin kun on jäänyt omilta nuoruusvuosilta tapahtuma jossa Soppeenmäen soramonttualueella koulutyttö jäi lumimassojen alle ja kuoli. Soramontut Metsäkylässä kun houkuttelevat takuulla ihan yhtälailla pulkka- ja peppumäkitouhuihin kuin Soppeenmäessäkin joten...

Kunpa nyt löytyisi ja ennenkaikkea hyvissä voimissa. Jopa kaappaus on käynyt mielessä kun olen uutisointia seurannut. Ja mikä ihme siinä on että kukaan ei tällä hetkellä vahvista oliko Arttu kuusijuhlassa eilen illalla vai ei? Ei voi ymmärtää.

edit, nyt tuli siis vahvistus sille että on nähty kuusijuhlan jälkeenkin, miksihän vanhempien mukaan ei ollut kuusijuhlassa?
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Avatar
Leidi
Sofia Karppi
Viestit: 402
Liittynyt: Ma Marras 14, 2011 11:07 am

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja Leidi »

Helmie kirjoitti:Eli välttämättä vanhemmat eivät ole heti huolestuneet, jos poika ei ole vastannut puhelimeen vaan on aateltu että akku on sillä loppu tai poika ei vaan kuule puhelinta, jos on leikkimässä.
Se pitää muistaa, että jos akku on loppu/puhelin kiinni, soittaessa kuuluu viesti: "Tähän numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä" Tai vastaava. Jos kännykkä on päällä, tuuttaus kuuluu puhelimen hälyttessä.
On kumma jos vanhemmat eivät monen soiton (jos soittivat) jälkeen huolestuneet siitä, ettei poika vastaa.
i_i
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 22, 2012 6:22 pm

Re: 8-vuotias kadonnut Ylöjärvellä, 21.12.2012!

Viesti Kirjoittaja i_i »

Tulipunaruusu kirjoitti: Itse eilen viimeksi kielsin taas tuhannen kerran lapsiani (8 ja 10-v. pojat) tekemästä lumionkaloa. Minua pidetään varmaan naapureiden kesken ihan hysteerisenä, mutta en anna lasten tehdä lumesta sellaisia kaivettuja rakennelmia, joissa on katto. Tämä johtuu siitä, että omassa lapsuudessani samalta kylältä kuoli samaa ikäluokkaa oleva poika, kun lumionkalon katto romahti ja poika tukehtui onkaloon.

Luulisin, että tuollainen tapaturma on aika todennäköinen vaihtoehto tässäkin ikävässä tapauksessa. Ainakin todennäköisempi kuin nämä kidnappauskaavailut. Lumikasan alta voi olla poikaa vaikea löytää ellei joku kaveri tiedä missä tuollaisessa on leikitty. Meillä pojat kaivoivat eilen tuommoisen ihan tien vieressä olevaan auran tekemään lumikasaan.

Mutta toivottavasti olen väärässä ja poika saadaan jouluksi kotiin.
Mitä enemmän asiaa mietin, sitä enemmän alan minäkin kallistua tämän ikävän vaihtoehdon kannalle. :( Se, että kännykkä on siis ilmeisesti aamuun asti pysynyt päällä, puhuu mielestäni veteen joutumista vastaan, vaikka aiemmin pidinkin sitä todennäköisenä. Toki puhelin on voinut pudota aiemmin maahan, mutta on kai vähän epätodennäköistä, että poika on saman iltapäivän aikana ensin hukannut puhelimensa ja sitten pudonnut jäihin. Jos sen sijaan on kaivanut luolan lumikasaan ja jäänyt sinne vangiksi, selittäisi se mielestäni aika hyvin sen, miksei poikaa tai puhelinta ole löytynyt nyt jo varmasti hyvin tarkasti haravoidulta etsintäalueelta. Siinä onkin sitten hommaa, jos näitä alueen lumikasoja aletaan käymään läpi. Paikallisilta lapsilta tajutaan toivottavasti kysyä, onko jossain jotain suosittuja lumikasoja ja tsekattaisiin nyt ainakin ne. :(
Vastaa Viestiin