Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
jupuduu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 117
Liittynyt: Ma Joulu 10, 2012 1:50 am

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja jupuduu »

Tänään menin taas Köyhälammen ohi muilla asioilla ollessani. Siinä sitten katselin niin en kyllä usko että Hippoksen valvontakameroissa näkyisi lampeen kaatuminen. Hippoksen ohi kävely luultavasti, mutta eihän niitä kameroita tarpeeksi lähellä ole että lammelle asti kuvattaisiin.
Joku aiemmin mainitsi että kävi katsomassa Syrjälänkadun tai Rautpohjankadun talot ja sieltä löytyi jostain ko. sukunimi, missäköhän talossa mahtoi olla? Minulla asuu noissa taloissa useampikin tuttava ja itse asiassa olin yhdessä ns. Valmetin taloista kyseiseen aikaan, niin kiinnostaa olisiko vaikka jonkun tuttavan talossa asunut...
Damien_Cool
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Ke Heinä 17, 2013 8:55 pm

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Damien_Cool »

Itse hengailin kyseisen nuoren naisen kanssa melkein vuoden ja asia koskettaa minua syvästi koska juttumme jäi kesken yms. On erittäin vaikea uskoa että hän olisi itsensä tappanut. Välillä soittelimme ja törmäsimme välillä ja jutusteltiin, Jonna oli juuri aloitellut valokuvaus harrastuksen ja suunnitteli kouluun menoa jne. Hän oli erittäin motivoitunut tulevaisuuteen positiivisella ajatusmallilla. Myöhemmin hän aloitteli maalausharrastusta ja oli iloinen ja elämänhaluinen, ei todellakaan ollut vasikka mitä jossain kelailivat. Otan suuresti osaa omaisten suruun ja suren tätä menetystä itsekin harvinaisen suurella kaipauksella. Lepää Enkeli rauhassa ja toivottavasti näemme vielä jossain mitä esim. taivaaksi kutsutaan, jos selviää että asiassa on rikos niin lupaan että myös "epäviralliset käräjät" käydään läpi. Kuulin jotain juttua että naista olisi "vartioitu" ettei pääse rantaan, mutta luulisi täällä siitä jo olevan tietoa ja tuo on vaan yksi niistä sadoista huhupuheista. Kaipaan sua !
mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja mielikki »

^Se on ikävää kun näitä huhuja liikkuu,ne vaikeuttaa poliisin työtä.
Jonna oli varmaan sokissa.Mitä sitten tapahtui ennen sitä?Toivottavasti selviää.
Voimia sinulle.
Jees

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Jees »

Kyseisestä tapahtumasta on jo paljon aikaa, mutta jostain syystä en tästä tapahtumasta ole kuitenkaan mitään tiennyt. Kiinnostava asia kuitenkin, kun Jyväskylä on todella tuttu paikka.
Oliko tämä henkensä menettänyt nuori nainen kuitenkin fyysisesti ihan kunnossa(ei kehitysvammainen, ei mitään aikaisempia onnettomuusvammoja)?

Todella harmillinen ja surullinen tapahtuma kaiken kaikkiaan. Osanottoni omaisille.
Jees

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Jees »

jellyB kirjoitti:Kaverini kertoi että kyseessä on hänen kaverinsa kaveri - eli nyt ollaan siis ihan lähipiirin lähteillä (not)! Tyttö oli kuulemma hakeutunut keskussairaalaan edellisenä päivänä psykoosin vuoksi, mutta oli pistetty takaisin kotiin ja tämä oli lopputulos. Mene ja tiedä onko tuo totta.
Mitkä asiat johti tuohon psykoosiin? Miksi hän joutui psykoosiin(miksi hän oli psykoosissa)? Ja jos hän oli psykoosin vuoksi hakeutunut keskussairaalaan(jos siis varmasti oli psykoosi?), niin miksi hänet pistettiin takaisin kotiin?
Miksi hänellä oli psykoosi?

Edit: alunperin kirjoitin lauseen (jos siis varmasti oli psykoosi(?)), mutta otin tuon kysymysmerkin väliset sulkumerkit vähän ajan kuluttua pois. Sen verran siis muokkasin omaa viestiäni.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Jees kirjoitti:Mitkä asiat johti tuohon psykoosiin? Miksi hän joutui psykoosiin(miksi hän oli psykoosissa)? Ja jos hän oli psykoosin vuoksi hakeutunut keskussairaalaan(jos siis varmasti oli psykoosi?), niin miksi hänet pistettiin takaisin kotiin?
Miksi hänellä oli psykoosi?
Ei olisi ensimmäinen kerta kun sairaalasta laitetaan kotiin selkeästi avuntarveessa oleva henkilö. Minulla on jäänyt mielikuva että tällä kyseisellä henkilöllä oli mielenterveysongelmataustaa (ja ehkä jonkinlaista päihdetaustaa) mikä taas toimii melko leimaavasti sairaaloissa sen suhteen mitä sinulle siellä tapahtuu, etenkin jälkimmäinen. Kotiin lähetetään entistä herkemmin, että "menehän siitä pärjäämään, soittele vaikka tähän kriisinumeroon jos tuntuu oikein pahalta". Avuntarpeinen ihminen jolle on voinut olla kynnys muutenkin mennä hakemaan sitä apua kokee tulleensa syrjityksi jopa siltä taholta jonka olisi pitänyt toimia auttajana. Mistäpä sitä apua enää hakisi sen jälkeen? Ilmeisesti lähilampi oli ainoa selkeä ratkaisu minkä tämä ihminen enää keksi.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Jees

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Jees »

VoDKa kirjoitti:
Jees kirjoitti:Mitkä asiat johti tuohon psykoosiin? Miksi hän joutui psykoosiin(miksi hän oli psykoosissa)? Ja jos hän oli psykoosin vuoksi hakeutunut keskussairaalaan(jos siis varmasti oli psykoosi?), niin miksi hänet pistettiin takaisin kotiin?
Miksi hänellä oli psykoosi?
Ei olisi ensimmäinen kerta kun sairaalasta laitetaan kotiin selkeästi avuntarveessa oleva henkilö. Minulla on jäänyt mielikuva että tällä kyseisellä henkilöllä oli mielenterveysongelmataustaa (ja ehkä jonkinlaista päihdetaustaa) mikä taas toimii melko leimaavasti sairaaloissa sen suhteen mitä sinulle siellä tapahtuu, etenkin jälkimmäinen. Kotiin lähetetään entistä herkemmin, että "menehän siitä pärjäämään, soittele vaikka tähän kriisinumeroon jos tuntuu oikein pahalta". Avuntarpeinen ihminen jolle on voinut olla kynnys muutenkin mennä hakemaan sitä apua kokee tulleensa syrjityksi jopa siltä taholta jonka olisi pitänyt toimia auttajana. Mistäpä sitä apua enää hakisi sen jälkeen? Ilmeisesti lähilampi oli ainoa selkeä ratkaisu minkä tämä ihminen enää keksi.
Minun pitäisi tietää yksityiskohdat hyvin tarkasti, että voisin sanoa asiaan yhtään mitään. Eikö kuitenkin psykoosissa ole eri tasoja(erittäin pahan(vakavan vai mikä termi se onkaan) ja erittäin lievän(vai mikä termi se onkaan) välillä). En ole todellakaan mikään asiantuntija tässä aiheessa, joten en tiedä noista termeistä mitään.
Pointtini on, että en siis todellakaan syyttele ketään tai mitään.

Ja pahoittelut tuosta edellisestä epäselvästä viestistäni( se jälkimmäinen viestini noista minun kahdesta viestistäni tässä topicissa).
Jees

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Jees »

Muokkaan minun edellisen viestini(kolmatta ja viimeisintä niistä tässä topicissa, en ole siis enempää viestejä tähän topicciin kirjoittanut) lausetta: Eikö kuitenkin psykoosissa ole eri tasoja(erittäin pahan(vakavan vai mikä termi se onkaan) ja erittäin lievän(vai mikä termi se onkaan) välillä)? sen verran, että laitoin siihen kysymysmerkin perään(mitä ei alun perin siinä ollut), kun en tiedä onko niissä mitään eri tasoja.

Ja pahoittelut tuosta edellisestä epäselvästä viestistäni( se jälkimmäinen viestini noista minun kahdesta viestistäni tässä topicissa).
Ja muokkaan tuota edellisen viestini(kolmas viestini tähän topicciin, en ollut siinä vaiheessa enempää viestejä tähän topicciin kirjoittanut) loppuosaa sen verran, että en ollut sitä ennen siis kirjoittanut kuin kaksi viestiä tähän topicciin.

Ps. En tiedä kirjoitetaanko tuo kahdesti tässä viestissä mainitsemani sana topicciin tuossa muodossa. Mietin, että sen voisi kirjoittaa myös muodossa topiciin(jos ei se oli muodossa topicciin tai topiciin, niin sitten en tiedä missä muodossa se oikeasti kirjoitetaan).
Jees

Re: Nuori nainen löytyi kuolleena lammesta Jyväskylä 24.6.13

Viesti Kirjoittaja Jees »

Jees kirjoitti: Oliko tämä henkensä menettänyt nuori nainen kuitenkin fyysisesti ihan kunnossa(ei kehitysvammainen, ei mitään aikaisempia onnettomuusvammoja)?
Muokkaan tätä jo kirjoittamaani viestiä(ensimmäinen viestini tässä topicissa, en ollut siis sitä ennen tänne mitään viestiä laittanut) sen verran, että otan pois siitä sanan "kuitenkin". Silloin siinä viestissäni ei siis ollut lainausmerkkejä, mutta tarkennukseksi laitoin ne tähän.

Otan sen sanan siksi pois, että lause on järkevämpi.
Vastaa Viestiin