Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
irmuska
Rico Tubbs
Viestit: 1295
Liittynyt: Ti Tammi 03, 2012 7:16 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja irmuska »

nuusku-nella kirjoitti: Se mitä itse mietin oli että nopeasti osattiin kysellä laivayhtiöiltä matkustajalistoista, tehdäänkö näin aina kadonneiden kohdalla vai oliko tässä kuitenkin joku epäilys olemassa että saattaisi olla poistumassa maasta?
Lehtijutuista ymmärsin, että laivayhtiön matkustajalistoja ei ole sen kummemmin kyselty vaan joku laivan työntekijöistä on huomannut Riikan laivalla ja ottanut yhteyttä viranomaisiin. Ilmeisesti kameroista sen jälkeen tarkastettu että kyseessä on tosiaan Riikka eikä joku muu.
"Sinä olet aivan liian tyhmä analysoimaan mitään, joten jätä se suosiolla älykkäämmille ihmisille."
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Hauki kirjoitti:Täällä olikin jo otettu tuo kehitysvammaisuus näkökohta esille. Itse olen myös sitä mieltä, että kyse on kehitysvammaisesta, jolla on vakava sairaus, esim. vaikka diabetes, jolloin jos ei insuliinit ole mukana, tilanne voi kehittyä/kehittyy hengenvaaralliseksi ketoasidoositilaksi.

Nykyään moni kehitysvammainen asuu ja toimii verrattain itsenäisesti, vaikkakin yleensä jollain tavoin tuetusti. Ihan varmasti laivamatkan järjestely onnistuu, varsinkin jos on asuntolan tai avustajan tms. joskus ollut laivareissulla.

Vammatietoisuudessa saattaa usein olla ongelmia, eli ei ymmärretä oman toimintakyvyn rajoitteita. Nykyajan suuntaus mahdollisimman itsenäiseen ja normaaliin elämään on toki erittäin hyvä ja ihmisarvoinen pyrkimys, mutta saattaa joskus vääristää käsitystä omista kyvyistä. Nythän näyttää olevan, että ei ymmärrä sairautensa hoidon välttämättömyyttä. Jos ei kovin vaikeasti ole kehitysvammainen, yleensä diabeteksen hoito opetetaan henkilölle itselleen ja sen toteuttamista valvotaan. Tällöin siis insuliinit ovat itsellään.

Tällainen henkilö on kyllä tuossa ympäristössä erittäin suuressa vaarassa, eikä pelkästään sairautensa hoitamattomuuden vuoksi.
Hauki Vaikka haluat tarjota kehitysvammaisuutta kovasti, niin Riikka varmasti tietää oman sairautensa paremmin. Epilepsia lienee sen verran paha hänellä, että siihen tukiasumista ja avustajatunteja. Apuvälineitäkään hän ei käytä.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

nuusku-nella kirjoitti:Taustallahan ei välttämättä ole vain yhtä sairautta vaan saattaa olla kehitysvammaa, mt-ongelmaa ja fyysistä sairautta.

Se mitä itse mietin oli että nopeasti osattiin kysellä laivayhtiöiltä matkustajalistoista, tehdäänkö näin aina kadonneiden kohdalla vai oliko tässä kuitenkin joku epäilys olemassa että saattaisi olla poistumassa maasta?
Yhtä hyvin taustalla voi olla vain yksi sairaus, epilepsia kuten hän itse kirjoittaa. Fyysiseen vammaa ei viittaa, että ei käytä apuvälineitä. Nämä kv ja mt ei tule missään häneen liittyvässä ilmi.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Hauki
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 9:13 am

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Hauki »

Tunteeko Talontytär kadonneen henkilökohtaisesti, kun sanoo, että hän tuntee oman sairautensa parhaiten? Kuten laitoin jo mustattuna aiemmin, kehitysvammaisuus jää arvailun varaan. Viitteitä kerrotun perusteella lievään sellaiseen on, mutta toki vieraasta ihmisestä vaikea sanoa netin välityksellä, spekuloimassahan täällä kaikki olemme, jotka emme häntä tunne. Sen tiedän, että vaikka hänellä lievä kehitysvamma olisikin, ei hän varmasti sitä julkitoisi sosiaalisessa mediassa kirjoitellessaan. Kenties hän ei rajoitteitaan edes tiedostaisi, kuten näyttää.

No hyvä, hänellä on siis epilepsia, minulla ei ole tunnareita facebookiin, joten tuo tieto tuli nyt tätä kautta.Toki vaikeaan epilepsiaan voi kuollakin, mutta aika harvinaista se on, mutta mahdollista.
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

Hauki kirjoitti:Tunteeko Talontytär kadonneen henkilökohtaisesti, kun sanoo, että hän tuntee oman sairautensa parhaiten? Kuten laitoin jo mustattuna aiemmin, kehitysvammaisuus jää arvailun varaan. Viitteitä kerrotun perusteella lievään sellaiseen on, mutta toki vieraasta ihmisestä vaikea sanoa netin välityksellä, spekuloimassahan täällä kaikki olemme, jotka emme häntä tunne. Sen tiedän, että vaikka hänellä lievä kehitysvamma olisikin, ei hän varmasti sitä julkitoisi sosiaalisessa mediassa kirjoitellessaan. Kenties hän ei rajoitteitaan edes tiedostaisi, kuten näyttää.

No hyvä, hänellä on siis epilepsia, minulla ei ole tunnareita facebookiin, joten tuo tieto tuli nyt tätä kautta.Toki vaikeaan epilepsiaan voi kuollakin, mutta aika harvinaista se on, mutta mahdollista.
Tuntemisillani ei ole ole merkitystä. Viittaan kadonneeseen, että tuntenee oman sairautensa parhaiten, ainakin tuossa mielessä. FB ei tuo esiin mielestäni epilepsiaa. Riikka tuo sen itse asianyhteydessä, jossa ei ole syytä epäillä asiaa. Mutta en näe oikeudekseni myöskään linkittää sitä, sillä yksityisasia ei liity katoamiseen kun taas fb on yleisesti esillä ja tarkoitettu luettavaksi. Hauen niin mieluusti tarjoama kehitysvamma tuodaan vastaavassa tilanteessa hyvin suoraan rehdisti esiin tyyliin minulla on tai olen cp-vammainen. Ei sitä hävetä. Aina pitää muistaa, että ihmisellä voi olla cp-vamma ja on silti kykenevä hoitamaan asiansa ja väittelemään jopa tohtoriksi. Vastaavasti etenevä epilepsia voi sitoa ihmisen pyörätuoliin täysin autettavaksi.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
Helmie
Adrian Monk
Viestit: 2881
Liittynyt: Ti Tammi 06, 2009 5:55 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Helmie »

Tässäpä linkkiä Mika Marttilan katoamisesta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17395160.ab

Mika Marttila on 28v ja asuu vanhempiensa luona.

Mutta sitten Riikkaan:

Kunpa hän olisi vain ottanut pienen irtioton elämästään ja kaikki olisi ok.Kuulostaa kuitenkin omituiselta, että aikuista ihmistä näin etsitään joten kuvittelisi Riikan sairauden olevan hyvin vakava.
Hyvä asia on se, että on kuitenkin selvinnyt sen verran, että Riikka on Ruotsissa.
eyes
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2009 12:15 am

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja eyes »

Riikka on löytynyt! Hienoa!
Aamulehti.fi kirjoitti:Poliisi: Tampereella kadonneeksi ilmoitettu löytyi

31. elokuuta Tampereella kadonneeksi ilmoitettu Riikka Korpinen on tavattu Tukholmassa maanantaina illalla, tiedottaa Pirkanmaan poliisi. Viranomaisten mukaan asiaan ei liity rikosta.

Tiedotteessaan poliisi kiittää saamistaan Korpisen olinpaikkaa koskevista vihjeistä.

Asian selvittely poliisin osalta on päättynyt.
http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194836 ... oytyi.html
Järjen jättiläinen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 7:17 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Järjen jättiläinen »

Ihanaa että Riikka löytyi kunnossa. Mika valitettavasti löytyi menehtyneenä. Ei ollut toistensa kanssa tekemisissä niin kuin ensin arvelin.
eloq
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ma Marras 05, 2007 9:16 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja eloq »

Tulipa muuten mieleen miltä mahtaa Riikasta tuntua jos tätä ketjua lukee :oops:
Järjen jättiläinen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ma Syys 02, 2013 7:17 pm
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Järjen jättiläinen »

Niinpä. Mutta Riikan täytyy saada itse lukea nämä jutut ja hän pystyy täällä kertomaan oman historiansa jos tahtoo. Siinäpähän kuolee kaikki väärät luulot hänestä. Toivon Riikalle kaikkea hyvää elämään. <3
i_i
Nikke Knakkertton
Viestit: 196
Liittynyt: Ma Loka 22, 2012 6:22 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja i_i »

eloq kirjoitti:Tulipa muuten mieleen miltä mahtaa Riikasta tuntua jos tätä ketjua lukee :oops:
Tuskinpa sen pahemmalta kuin monista muistakaan täällä ruodituista henkilöistä tai heidän omaisistaan. Kyllähän tämä ketju minusta aika asiallisena pysyi. :o
poepporoo
Theo Kojak
Viestit: 1121
Liittynyt: Su Touko 05, 2013 10:22 am

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja poepporoo »

No tässä on nyt arvuuteltu kadonneen mahdollista toimintakyvyn rajoittuneisuutta, millä olisi voinut olla suuri merkitys tapauksessa. Eli ei varmaankaan kukaan huvikseen, juorumielessä ole mitään pohdiskellut tms. Hienoa, että kaikki on kunnossa!
How do you hold a moonbeam in your hand?

-The Sound Of Music - Maria (The Nuns)-
Hauki
Agentti Scully
Viestit: 655
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 9:13 am

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Hauki »

^näinpä juuri. Toivottavasti voi jatkaa halutessaan reissuaan turvallisemmissa puitteissa.
Talontytär
Remington Steele
Viestit: 224
Liittynyt: To Tammi 17, 2008 12:55 pm

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja Talontytär »

poepporoo kirjoitti:No tässä on nyt arvuuteltu kadonneen mahdollista toimintakyvyn rajoittuneisuutta, millä olisi voinut olla suuri merkitys tapauksessa. Eli ei varmaankaan kukaan huvikseen, juorumielessä ole mitään pohdiskellut tms. Hienoa, että kaikki on kunnossa!
Eiköhän hän ymmärrä, että enemmän ihmiset kantoivat huolta ja ihan asiallisesti pohtivat tapahtunutta. Hyvä, että päättyi näin.
Optimum et pessimum in homine est lingua.
mrs.Lansbury
Remington Steele
Viestit: 211
Liittynyt: Ke Heinä 03, 2013 9:30 am

Re: Riikka Korpinen 35v Tampere 30.8.2013

Viesti Kirjoittaja mrs.Lansbury »

Onkohan neito tulossa jo Suomeen takaisin? Jos ei, niin voihan tässä vielä käydä vaikka kuinka...

Mulla tuli ihan ekana mieleen, että hänellä olisi jonkinlainen aivovamma. Mun yhdellä kaverilla on aivovamma ja kyllähän siitä olis Kova huoli, jos lähtis yksinään seikkailemaan, vaikka onkin kovin omatoiminen, asuu omassa asunnossa ja käy töissä.
No epilepsia on varmasti myöskin sellainen sairaus ettei siitä ikinä tiedä millainen kohtaus tulee. Sitä en vaan ymmärrä, että miksi hitossa lähti ilman lääkkeitä, on kuitenkin ihan aikuinen Ihminen?

Lisäksi jäin pohtimaan, että periatteessa Mun pitäis hänet tuntea, kun on samaa ikäluokkaa ja samoilta konnuilta kotoisin... ei vaan sytytä nyt yhtään.
Vastaa Viestiin