Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Iitu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 2:00 am

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Iitu »

No olisiko voinut olla niin sekavassa tilassa, että ihan kävellenkin olisi eksynyt jotenkin?
Foxie
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: La Elo 07, 2010 8:32 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Foxie »

evelynn_ kirjoitti:Miksei kukaan ollut valmis auttamaan äidilleen pyrkivää huonokuntoista nuorta miestä?

En halua ketään syyttää, mutta itse tällaisessa tilanteessa hyppisin majatalonkadun asukkaiden seinille. Sydämetöntä porukkaa - - -
Lainaan nyt vain sinua, mutta muutkin kirjoittajat ovat ottaneet usein esille saman asian.

Voisiko kyse olla niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin ajokuntoisen kuskin puutteesta?

Alkuperäiset siskon Facebook-viestithän menivät tällä tavalla:
TarKar kirjoitti:Kadotessaan hänellä oli päällään keltaiset "tennarit", khakinvihreät löysät pussihousut/olohousut ja valkoinen tai musta hupparitakki.

Rita (sisko) Viimeinen tuntomerkkeihin sopiva havainto 24.12 klo.22 paikkeilla, kääntynyt koulukadulle humalaisessa kunnossa. Puhelimet on jamin lapsen äidin hallussa, asunnolla tänään käyty.
26.12.2013 22:00

Rita (sisko) Äsken tuli täysin varma tieto, että ollut Kaarinassa majatalonkadulla 24.12 kello 22:45. Pyytänyt kyytiä äidin luo harittuun,mutta kyytiä ei olla pystytty järjestämään. Oli ollut täysin märkä, kaatunut vesilätäkköön. Kaikki alueella liikkuvat, silmät auki. Hänellä oli varmuudella ollut tumma takki/paita. Jamista on tehty katoamisilmoitus poliisille, joten jos näkyy, niin heti infoa!
26.12.2013 23:59
Eli toisin sanoen Jami on ollut silminnäkijähavaintojen perusteella jo kohtuullisen aikaisin jouluaattoiltana (!!!) kännissä kuin käki. Vaatetuksen perusteella (pussi-/olohousut, huppari) ei ainakaan mihinkään ihmisten ilmoille ollut tarkoitus lähteä. Asusteista voisi melkein päätellä sen, että alkuiltaa ollaan vietetty kotona tai ihan naapurissa/-talossa. Asuiko Jami itse Kaarinassa? Tämä voisi nimittäin antaa mahdollisuuden vaikkapa seuraavalle tapahtumaketjulle.

Jami on aattoiltana törpötellyt kotonaan yksin, kunnes on päättänyt lähteä jostain syystä piipahtamaan pikaisesti ulkona (esim. ostamassa tupakkaa) ihan vain kevyissä olovaatteissa. Ulkona hän onkin tajunnut, että sekä puhelimet (nehän olivat myöhemmin (?) Jamin lapsen äidin hallussa) ja avaimet jäivät sisälle - siis lukkojen taakse. Tämä selittäisi myös sen, että lääkkeitä ei ollut mukana.

Kotiin ei enää pääse, joten mennään sitten lähimmän kaverin luo Majatalonkadulle kolkuttelemaan ovea ja kysymään kyytiä Harittuun. Kaverin luota ei löydykään yhtään ajokuntoista kuskia, joten paha siinä on ruveta mitään kyytiä tarjoamaankaan (= kyytiä ei järjestynyt). Jos ei ole edes rahaa mukana, niin tuskinpa ensimmäisenä mikään taksin tilaaminenkaan tulee kysymykseen. Vielä jos on kännipäissään kaatunut vesilätäkköön, niin todennäköisesti aika harva taksikuski mitään läpimärkää ja rahatonta känniläistä lähtee kuskaamaankaan.

Kännissä sitten syttyy yleensä näitä kuningasideoita, että hei... kyllähän mä olen ennenkin tän matkan Kaarinasta Harittuun kävellyt. Eihän se ole kuin sellainen reilun puolen tunnin pikkulenkki - humalaisen askelkuvioilla kaksi eteen, yksi sivulle ja yksi taakse aikaa vain kuluu hieman enemmän. Jossain vaiheessa sitten alkoholin, verensokerin ja orastavan hypotermian yhteisvaikutuksesta suuntavaisto on pettänyt sekä voimat hyytyneet. Ei sen välttämättä tarvitse olla yhtään tämän monimutkaisempaa. Majatalonkadun kaveritkaan eivät osanneet olla yhtään sen enempää huolissaan. Harva sitä itsekin pikku punssissa niin hirvittävän loogisesti ajattelee ja huolestuu toisen humalaisen kuningasideoista.

Tuo kello 22:00 havainto on tuskin Jami. Koulukatuhan viittaisi Turkuun - ainakaan tietääkseni Kaarinassa ei Koulukatua ole. Ellei kyse sitten ole koulukadusta yleisnimenä jossain päin Kaarinaa.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1785
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

evelynn_ kirjoitti:
Paljon jää kysymyksiä joihin ei saa vastausta, eikä niillä mitään merkitystäkään enää ole. En halua ketään syyttää, mutta itse tällaisessa tilanteessa hyppisin majatalonkadun asukkaiden seinille. Sydämetöntä porukkaa eikä kiitosta voi lähettää poliisinkaan suuntaan. Suututtaa ja surettaa yhtä aikaa. Näin välinpitämättömästi menetettiin jälleen yksi ihmishenki. Olikohan poliiseilla hyvä syy jättää etsinnät suorittamatta. Tai jollain Jamin elossa nähneellä jättää näppäilemättä puhelimeensa 112 :|
Et halua ketään syyttää, mutta Majatalonkadun asukkaiden seinille olisit hyppimässä. Miksi? Mitä asukkaiden olisi pitänyt tehdä? Tiedätkö jotain, mitä meille ei ole kerrottu?
Aika rankkaa syytöstä henkilöitä kohtaan, jotka ovat ehkä vaan siellä kotonaan olleet viettämässä jouluaattoa.
Mielenkiintoinen oli tuo tieto, että Jami oli kulkenut ohi paikasta, jonne oli menossa. Siinä samalla lähti kulkemaan pellolle, josta oli vaikeaa enää löytää. En syyttäisi tästä yhtään ketään muuta. Huono tuuri kävi, mutta sitä se viina vaan joskus teettää.
Osanottoni omaisille.
Nuuska-nella jo kiitetävästi kommentoikin tuohon poliisien osuuteen.
evelynn_
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 6:40 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja evelynn_ »

WalkingDisaster kirjoitti:
evelynn_ kirjoitti:
En halua ketään syyttää, mutta itse tällaisessa tilanteessa hyppisin majatalonkadun asukkaiden seinille.
Et halua ketään syyttää, mutta Majatalonkadun asukkaiden seinille olisit hyppimässä. Miksi?
Nimenomaan mä en ketään syytä, mutta oli ajankohtana jouluaatto tai arki, niin en ymmärrä miksei kukaan tehnyt asian hyväksi jotain ja edes yrittänyt auttaa. Jos mun ovelle talsii litimärkä humalainen/sekava henkilö, en välttämättä itsekään luottaisi kyytiin otettavaksi mutta soittaisin ambulanssin tai poliisin hakemaan kaveri putkaan/sairaalaan. Luulen että Jami on sen verran huonossa kunnossa ollut, että tyhmäkin näkee ettei pärjää yksin...
Erjata
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: La Joulu 28, 2013 7:51 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Erjata »

KAIKILLE REPOSTELIJOILLE TIEDOKSI, ETTÄ JAMI LÄHTI KAARINASTA VAIN JA AINOASTAAN YHTEEN SUUNTAAN JA SE OLI ÄIDIN LUO HARITTUUN, JOTA MYÖS LEINIKKIKATU ON ! KATARIINA ON LEINIKKIKADUN JÄLKEEN !!

HÄN PYYSI 1. KERRAN KYYTIÄ SUMMAMUTIKASSA MAJATALONKADULTA AIVAN TUNTOMATTOMALTA, MUTTA TÄMÄ TUNTEMATON OLI YKSIN NUKKUVAN LAPSENSA KANSSA KOTONA, EIKÄ NÄIN OLLEN VOINUT KYYTIÄ JÄRJESTÄÄ !
2. KERRAN OL PYYTÄNYT APUA MELKEIN ÄIDIN KODIN VIERESTÄ RYMÄTTYLÄNKADULTA JA
3. KERRAN IHAN VIERESTÄ TAIVASSALONKADULTA, MISTÄ NÄKYY JO TALOT, MISSÄ ÄITI ASUU !! KOSKA APUA HÄN EI OLLUT SAANUT,(JOMMASTAKUMMASTA OLI SAANUT KUIVAN PAIDAN) HÄN JATKOI MATKAA KOHTI MÄÄRÄNPÄÄTÄNSÄ JA PÄÄTTI OIKAISTA PELLON POIKKI, MUTTA VOIMAT OLIVAT LOPPUNEET 200m ENNEN ÄIDIN KOTIA JA APUA !!!

SIKSI IHMETTELEN, MIKSI KAIKILLA OLI NIIN VAIKEA TAJUTA, ETTÄ OLEMME PERHE, JOSSA VÄLITETÄÄN TOINEN TOISITAAMME JA PIDÄMME SÄÄNNÖLLISESTI YHTEYTTÄ JA MUISTAMME KERTOA TOISILLEMME KUINKA PALJON TOISIAMME RAKASTETAAN, EIKÄ KUKAAN MEIDÄN PERHEESTÄ OTA TOISITAAN "LOMAA". KUKAAN MEIDÄN PERHEESTÄ EI LÄHDE MIHINKÄÄN, ILMAN ETTÄ JOKU TIETÄÄ !!

ANTAKAA ASIAN OLLA JA JAMIN LEVÄTÄ RAUHASSA !
TOIVOO MURTUNUT ÄITI
Foxie
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: La Elo 07, 2010 8:32 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Foxie »

evelynn_ kirjoitti:Luulen että Jami on sen verran huonossa kunnossa ollut, että tyhmäkin näkee ettei pärjää yksin...
Mistä tällainen olettamus?

Suomalainen mies, humalassa ja hölmöillyt (kaatunut vesilätäkköön). Tyypillinen suomalainen mies ei tässä vaiheessa näytä pienintäkään viitettä siihen suuntaan, että tarvitsisi mitään muuta apua kuin sen välttämättömimmän. Tässä tapauksessa se avuntarve oli kyyti Harittuun, joka ei siis järjestynyt. On tähän sitten syynä ajokykyisen kuskin puute tai rauhallinen perhejoulu tai mitä tahansa siltä väliltä... sillä ei ole mitään merkitystä. Sen epäonnistuneen kyytipyynnön lisäksi muuta avuntarvetta ei ole tai sitä ei ainakaan näytetä. Muuta apua ei pyydetä eikä sitä myöskään vastaanoteta.
evelynn_ kirjoitti:Nimenomaan mä en ketään syytä, mutta oli ajankohtana jouluaatto tai arki, niin en ymmärrä miksei kukaan tehnyt asian hyväksi jotain ja edes yrittänyt auttaa. Jos mun ovelle talsii litimärkä humalainen/sekava henkilö, en välttämättä itsekään luottaisi kyytiin otettavaksi mutta soittaisin ambulanssin tai poliisin hakemaan kaveri putkaan/sairaalaan.
Otetaan kaksi täysin spekulatiiviista tilannetta kohtuullisen ääripäistä:

1) pieni 3-5 hengen äijäporukka istuu iltaa yksityisasunnossa saunoen ja olutta juoden. Meneehän se jouluaatto näinkin. Kello lähestyy yhtätoista, ja humalatila alkaa nousta. Yht'äkkiä ovikello soi. Talon isäntä menee avaamaan, ja ovella seisoo aavistuksen humalainen, litimärkä Jami.

Isäntä: "Moro! Mitä äijä? Mitä sulle on käynyt?"
Jami: "Ei mitään ihmeempiä! Vähän liukastuin tuolla aiemmin. Hei kuule... voisitsä heittää mua millään tonne mutsin luo Harittuun?"
I: "No, me ollaan nyt kyl' kaikki aika kaljoissa täällä, et' ei meist' oikein kenestäkään enää oo auton rattiin. Mut' hei, haluutsä jäädä tänne? Kyl' se sauna on viel' lämpimänä ja olutta on. Minä tarjoan!"
J: "Ei, kiitti hei vaan, mut' kyl' mun nyt tarvii mennä sinne mutsin luo. Mun täytyy vaan keksii joku toinen kyyti. Mut' hei, nähdään tos joku päivä ja soitellaa."
I: "No joo, tehdään näin! Mut' pääsetsä nyt varmasti sinne Harittuun?"
J: "Joo, joo, kyl' mä jotain keksin."
I: "OK! Mut' pidä ittes' miehenä."
J: "Jep-jep! Pidä itteki lippu korkeella ja kusikaari pitkänä. Sano pojille terveisiä! Moro!"
I: "Moro-moro!"

2) äiti, isä ja kaksi tenavaa ovat viettäneet kotonaan rauhallista perhejoulua. Jouluruoat on syöty ja pukkikin on piipahtanut. Kello alkaa lähestyä yhtätoista, ja lapset ovat pikkuhiljaa menossa yöpuulle. Yht'äkkiä ovikello soi, perheenisä menee avaamaan. Oven takana on isän wanha koulututtu muutaman vuoden takaa, Jami, vaatteet märkinä ja aavistuksen humalassa.

Perheenisä: "Terve! Pitkästä aikaa! Mitäs sulle on käynyt? Mä tulen vähän tähän ulos, kun noi pienet on just menossa nukkumaan."
Jami: "Ei mitään ihmeempiä! Vähän liukastuin tuolla aiemmin. Hei kuule... voisitsä heittää mua millään tonne mutsin luo Harittuun?"
PI: "No tota... me just nukutetaan noita tenavia tossa, ja mäkin otin pari lasia viiniä ruoan kanssa. Mutta voin mä kysyä tolta vaimolta, jos se jaksais' vielä lähteä ajamaan."
J: "Ei-ei-eiii... älä sano sille mitään! Kyl' mä sinne jollain pääsen, et ei tarvii sitä vaivata."
PI: "No, koita nyt selvitä sinne! Ei se nyt paha matka oo taksillakaan mennä."
J: "Joo, ei oo ei! Täytyy mennä nyt, mut' hei käydään tosiaan vaiks' joku päivä kahvilla tai jotain. Onks' sul' viel' se sun vanha numero käytössä?"
PI: "Joo, on mun numero se sama vanha. Pärjäätkö sä nyt ihan varmasti?"
J: "Joo, joo, ei täs' mitää' hätää oo! Moro!"
PI: "Moro-moro!"

Kuten jo aiemmin spekuloin, niin ehkäpä se huonokuntoisuus on tullut vasta parin kilometrin tallustelun jälkeen. Humalatila, alhainen verensokeri ja orastava hypotermia ovat vieneet ensin suuntavaiston ja sen jälkeen voimat. En mä nyt näe millään mitään pakottavaa syytä siihen, että sieltä Majatalonkadulta olisi pitänyt soittaa miekkataksi viemään vähän kalsarikännännyt kaveri putkaan - tai ambulanssi viemään sairaalaan. Sellaisen tempauksen jälkeen kyseessä voisi olla hyvinkin nopeasti entinen kaveri. Tietysti tässäkin tapauksessa kaveruudesta tuli entinen - mutta laskisin sen enemmänkin helvetin huonon tuurin kuin välinpitämättömyyden piikkiin.
glemei
Susikoski
Viestit: 32
Liittynyt: Ma Elo 09, 2010 1:48 am

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja glemei »

Jos ihan melkein määränpäänsä naapurista vielä on käynyt kysymässä kyytiä niin kunto on täytyny olla jo aika huono. Ainaki musta kuulostas hälyttävältä, jos joku tulis oven taakse iltamyöhällä ja pyytäs että heitäkkö mun tohon muutaman sadan metrin päähän.. Varsinkin jos kysyjä olis outo, siis tuntematon.
Ikävää, että tämä sai tämmösen päätöksen. Ja raastavaa, että Jami pääsi niin lähelle.. :(
Osanottoni suureen suruun ja voimia omaisille!!
evelynn_
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Su Tammi 12, 2014 6:40 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja evelynn_ »

En edes jaksa lukea enempää. Apua ei ole annettu. Se on fakta eikä siitä mihinkään pääse. Jokainen tekee sen mitä pystyy/haluaa. Vaikken Jamia tuntenutkaan, niin olisin silti toivonut että elossa löydetään. Oli heikko olo alkanut jo kaarinassa tai vasta haritussa keskellä peltoa, niin se ei muuta tapahtunutta, joten mielestäni tästä on turha kinata ja jossitella.

Jamin omaisille anteeksi omasta puolestani, osanottoni ja voimia! Onneksi olette läheisiä, niin saatte tukea toisiltanne näin vaikeassa paikassa.

Lepää rauhassa Jami
LadyLou
Harjunpää
Viestit: 297
Liittynyt: To Helmi 28, 2013 10:17 am

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja LadyLou »

Olis tämän toivonut päättyvän toisella tavalla...
Tuntuu niin pahalta että noin lähelle pääsi kunnes voimat uupui.
:cry:
Kyynelsilmin tätä tapausta ajattelen,
vaikken Jamia tuntenutkaan.

Lämpimät osanotot omaisille ja läheisille,
suuren menetyksen johdosta. <3
Tirpiz
Susikoski
Viestit: 48
Liittynyt: Pe Loka 25, 2013 9:26 am

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Tirpiz »

Tämä palsta on varmaan konkreettinen paikka, jossa myös jälkiviisaudella on sijaa. Harmittaa, kun lähiomaiset eksyvät tai tietoisesti täältä lukevat spekulointia, raastavaa sanoisinko. Pitäisikö ihmisille teroittaa enemmän, että älkää lukeko, älkää kirjautuko, jossa tuntemattomat ihmiset spekuloi perheenjäsenen tai muun hyvin tutun/rakkaan asioita, joista tieto on saatu poliisin tiedotteesta, lehdestä, tms. Näitä samoja asioita kuitenkin pyörittelevät keskusteluissaan kylillä, kauempanakin tapahtumapaikoista, koulu/työkaverit, naapurit ja tutkijat.

Joulunaikana ihmiset ovat perheittensä kanssa kotosalla ja tuo joulunajan pimeyskin vielä ulkona viivytti Jamin löytymistä. Millaisena ihmisenä naapurit/ns. Keneltä kyytiä kysellyt. olivat tottuneet Jamin tuntemaan, näkivätkö hätää ? Tää nyt on tätä saman kertaamista, joka ei johda enää mihinkään.

Tuntuu, että kuolemantapaukseen on aina liitettävä syyllinen, tapahtui se sitten sairaalassa, kotona, ulkomailla, parhaan ystävän luona, vesillä jne. Onhan niissä varmasti aina omanlaisensa tapahtumasarja, johon liittyy asioita ja ihmisiä. Jotkut taas alkavat syytellä itseään lähiomaisena, miksi tein näin, miksi en tehnyt niin ? Mutta, kuolema on kuolema ja sen edessä jokainen meistä joskus tavalla tai toisella.
pirpana88
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ti Kesä 25, 2013 12:55 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja pirpana88 »

Siitähän ei pääse mihinkään että tämä on todella surullinen ja tarpeeton tapahtuma. Voimia läheisille (kylläkin toivon etteivät enää tule tätä ketjua lukemaan..).

Mutta olen myös sitä mieltä että suurin vastuu tästä on ollut menehtyneellä itsellään. Jos on jo lapsesta asti elänyt sairautensa kanssa niin varmaan myös tietää miten alkoholi vaikuttaa. Ei ole minun mielestä reilua syytellä läheisiä, naapureita, tuttuja ja tuntemattomia.

Jos minun oven taakse olisi jouluaattona ilmaantunut humalainen ja likainen vieras ihminen, niin olisin varmaan soittanut poliisit hakemaan jos olisi selvinnyt että on kyytiä vailla (ja näin olen kerran joutunut tekemäänkin).

Mutta jos kyseessä olisi joku puolituttu, niin ei välttämättä "raaskisi" poliisia soittaa, varsinkin jos toinen on vahvasti sitä mieltä että omin avuin mennään. Ja jos ei ole ko. henkilön kaveripiiri/sukulaiset tuttuja niin mistäs niitäkään alkaa hätiin metsästämään.

Eipähän tästä kauaa ole kuin eräs vähän korkeamman profiilin (tunnetumpi) diabeetikko joi itsensä ikuiseen uneen. Kyllä aikuisen ihmisen pitää itse tuntea itsensä ja kantaa myös vastuu tekemisistään.

Mutta edelleen, varsinkin vanhempien/sisarusten/oman lapsen kannalta, erittäin tarpeeton kuolema.
Se mikä ei tapa, sattuu pirusti.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Täysin tarpeeton nuoren ihmisen kuolema.
Ei tässä ole vastuussa kukaan muu, kuin tuo henkilö itse. Kyllä hänen olisi pitänyt tietää, miten sairautensa kanssa eletään.
Mutta jos on käynyt, kuten Foxie arveli, että avaimet ja lääkkeet jäi sisään niin päätti lähteä äidin luo. No, jälkiviisaana annan minäkin neuvon, että olisi soittanut naapurista taksin ja mennyt sinne äidin luo.
Ei ollut rahaa. Eiköhän perillä olisi kyyti maksettu.
Näin! On taas hyvä olla maalla viisas, kun merellä on vahinko.

Mutta tämä ajatus ei tullut mieleen. Kuningas Alkoholi antaa itseluottamusta ja antaa ylimääräisen uskon omiin kykyihin. Mutta tapahtuikin taas yksi turha viinakuolema.
Jospa joku toinen vaikka ottaisi opikseen.

Harmittava tapaturma ja suru omaislle.
Kaikesta huolimatta osanottoni Jamin läheisille ja isästään orvoksi jääneelle pienelle lapselle.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

atlanta tuossa yläpuolella sanoo että jami olisi voinut tilata taxin..siinä vain se homma että tod näk yksikään taxikuski ei olisi ottanut läpimärkää humalaista kyytiinsä penkkiä kastamaan ja likaamaan...näinhän täällä on puhuttu että jami kaatunut johonkin lätäkköön ja ollut läpimärkä.

ihmetyttää se itseäni että jos kerran jami kysynyt apua rymättylän ja taivassalonkaduilta,ja sitten jatkanut pellon poikki äidin asuntoa kohti ja sillä matkalla tuupertunut..eivätkö nämä ihmiset joilta jami apua kysynyt ole nähneet katoamisilmoitusta lehdessä,facebookissa,netissä jne?ja siitä tunnistaneet kyseisen kaverin että "niin tuo kundihan oli meidän oven takana apua kysymässä justiinsa!!" ja sitten poliisille ilmoitus jonka jälkeen tiedettäisiin varmasti että nähty viimeksi taivassalonkadulla ja tiedettäisiin että äiti asuu tod näk leinikkikadulla tai ansarikadulla? ja tuossa välissähän ei ole muuta kuin jokunen satametriä peltoa josta pitäisi olla aikas helppo ja looginen alkaa etsiä.eivätkö TOSISSAAN nuo ihmiset ole sitten tienneet että jami ruotsalainen-merkkinen kundi on kateissa?!eivät ole mistään huomanneet?tai sitten ovat mutteivat jostain syystä uskalla/kehtaa ottaa yhteyttä poliisiin kun pelkäävät että heidät jotenkin syyllistetään.

siinä olen ja moni on ollut oikeassa että looginen päättely oli ratkaisu tässäkin tapauksessa.tiedettiin että shellillä nähty,sitten majatalonkadulla.tavoitteena päästä äidin luo harittuun.kyytiä ei saatu joten on kai pääteltävissä että jami yrittää sinne itse väkisin.näin ollen suunta shelliltä on koko ajan ollut kohti harittua äidin asuntoa.sen matkan varrelta heti pitää etsiä tosissaan.suoraan sanoen surettaa/vituttaa/oikein syvältä kouraisee että NIIN lähelle lämpöistä äidin kotia jami pääsi... :cry: kävellyt kuitenkin aikamoisen matkan märkänä ja tod näk huonossa kunnossa... :cry:

jaksamista todella jamin äidille,siskolle ja kaikille tunteville!!! "hyvä" että kuitenkin jami löytyi..ettei esim kadoksissa vieläkin ja epätietoisuudessa eläminen jatkuisi,se on hirveää...ja suoraan pakko sanoa sen verran että tänne palstalle EI KANNATA tulla lukemaan jollei kestä lukea näitä toisinaan idioottimaisia arvailuja ja mielipiteitä.teillä on omassa surussa jo sen verran kärsimistä ja tekemistä ettei kannata kiusata itseään enempää..(itsekin lähiomaisen yllättäen menettäneenä sen tuskan tiedän.. :cry: :cry: )
pienikin hetki on arvokas
Kainonsorttinen
Frank Drebin
Viestit: 383
Liittynyt: Ke Elo 10, 2011 12:22 pm

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Kainonsorttinen »

Katoamisilmoituksessa (tulostetussa) ainakin oli maininta, että Jami oli kysynyt kyytiä täysin tuntemattomalta ihmiseltä.

Käsi ylös, joka jouluaattoiltana lähtisi heittämään itselleen tuntematonta nuorta, humalaista kundia edes pyynnöstä yhtään mihinkään. Ei varmaankaan kovin moni. Pitäisi käydä selvästi ilmi, että toisella on hätä. Puhelinta lainaisin kyllä, jos toinen sanoisi, että diabeteslääkitys on jäänyt kotiin ja nyt alkaa olla jo heikko happi jne. (tai tässä kohtaa soittaisin jo ambulanssin varmaankin). Jos kyselijä vaikuttaa vain satunnaiselta humalaiselta juhlijalta, niin "hommatkoon itse kyytinsä" jne. Sydämetöntä ihmisten toiminta on vain, jos Jami on kertonut sairaudestaan ja sanonut, että hätä on oikeasti suuri.

Missäköhän kohtaa tuli tieto, että Jami oli kysellyt kyytiä vielä ihan äitinsä kodin lähellä? Jos etsinnät olisi tajuttu heti kohdistaa sinne, olisiko jotain voitu vielä tehdä...
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jami Ruotsalainen 24.12.2013, Kaarina

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Hei, tyyppi85!
Tarkoitin, että silloin heti kotoa lähtiessä ennen kaatumisiaan ja muuta olisi tilannut taksin.
Kyllä minäkin käsitän, että myöhemmin ei kukaan olisi kyytiin ottanut.
Kuten sanoin, jälkiviisautta.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.
Vastaa Viestiin