Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Psst.. päätä vasemmalle..
nurich
Poliisikoira Rex
Viestit: 269
Liittynyt: To Loka 30, 2008 4:03 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja nurich »

Öh, juu. Kiitos vaan korjauksesta.
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja aniko »

Testailin tuota asentoa, eikä se ihan mahdottomalta tuntunut. Jos olisin vasenkätinen, tuntenut kovia vatsakipuja/kouristuksia, ja pidellyt kättä suuni edessä (koska en halua oksentaa), niin noin siinä mielestäni olisi voinut käydä kun tajunta on lähtenyt/ruumis kouristellut. Tai jos olisin polvillani rukoillut, ehkä. En toisaalta keksi sitäkään että miksi noin hankalaan asentoon ruumiin joku asettelisi, ellei OV sitten jostain muusta syystä kuollut tuossa asennossa, ja tekijä ymmärsi ettei asentoa voi siitä enää huomaamatta muuttaa.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Poliisi kertoo -kirjassa vainajan isä tuntuu vakuuttuneelta siitä (eikä edes hämmästyneeltä tai ihmettelevältä), että tytär on hankkiutunut Suomeen ja kyseiselle seudulle nimenomaisena tarkoituksenaan päättää päivänsä siellä. Hänellä ei tosin tiedetty mitään kytköksiä Suomeen aiemmin. Mysteeriä tässä riittää.
Nothing is quite what it seems
Antarktis
Remington Steele
Viestit: 230
Liittynyt: Su Marras 18, 2007 8:01 am
Paikkakunta: Nordbotten

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Antarktis »

Mun mielestä tuo asento on tosi luonnoton kuolemiseen. Tuo käden ojentaminen eteenpäin lähinnä. En siis meinaa että kuolemisen olis aiheuttanu kukaan muu ihminen, mutta pahoinvoivana menisin itte kyllä täysin sikiöasentoon enkä ojentelis raajojani mihinkään...

Aika pienellä annoksella lähteny henki (paitsi jos pakkanen on tehny myös osansa), jos "vaan" kymmenkertasella (?) lääkeannoksella saa nirrin pois. Ja vielä jollain antihistamiinilla... En usko että edes kymmenkertanen annos unilääkkeitä tai vast. saa kauhean helposti henkeä pois terveeltä aikuselta.

EDIT.: Ei antihistamiini vaan astmalääke jota käytetään unilääkkeenä. Mutta silti.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja vivy »

Oliko Poliisi kertoo -kirjassa mainintaa kuolinsyystä? Itse olen pitänyt ihan luonnollisena ajatusta, että kuolema on seurannut pakkasesta, ei niinkään lääkkeistä.
Carina
Neuvoja-Jack
Viestit: 524
Liittynyt: Pe Heinä 20, 2007 3:05 pm
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Carina »

Eikös kuolinsyyksi kerrottu hypotermia ja lääkkeiden yliannostus? Näin muistelisin. Tuosta yliannostuksesta en mene takuuseen, mutta sen muistaisin lähes varmaksi, että hypotermia oli kuolinsyyksi mainittu.

Olisi mielenkiintoista tietää jonkun alan asiantuntijan mielipide asentoon, että oliko se tosiaan niin ihmeellinen vai kenties tavallinen asento ruumiille.
Jotenkin ajattelisin, että ihminen kuollessaan voi kyllä ajautua varsin eriskummalisiin asentoihin, varsinkin jos on huonovointinen, lääketokkurassa ja vielä hypotermian kourissa. Takkihan oli aseteltu maahan vainajan alle, joka puhuu tosiaan hypotermian puolesta..
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

^Luin otsikolla "Metsätyttö" olevan jutun poliisikirjasta, enkä saanut kyllä varsinaista kuolemansyytä silmiini. Muuta kuin kymmenkertainen lääkepitoisuus hoitoannokseen verraten. Kumma että tytöllä oli melko paljon henkilökohtaista tavaraa ja hygieniatuotteita, meikkejä, sarjakuva-albumia jne. sekä juurakon lähellä että toisaalta löytyneessä kassissaan, kun hän oletettavasti kuitenkin oli tullut Suomeen hävitäkseen täällä lopullisesti. Lisäksi hän majoituspaikassa oli ilmeisesti antanut oikean nimensä ja kotikaupunkinsa. Mystinen juttu, mutta rikosta siihen ei liittyne.
Nothing is quite what it seems
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Olen ensimmäisestä paikallislehden uutisesta saakka seurannut tätä Orivedeltä löydetyn naisen kohtaloa. Hän ei muuten ole mikään tyttö, jo nelikymppinen nainen.
Periaatteessa olen sitä mieltä, että eiköhän tämä ollut jo tässä. Se oli tämän ihmisen kohtalo, eikä sille kukaan mitään mahtanut. Kenen etu on enää jatkaa tätä juttua?
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Sorry, astuin näemmä väärään aitaukseen. Asia ei kuulu minulle, ja lupaan että en enää laita viestejä Oriveden vainajasta, joka Metsätyttönä haudattiin.
Nothing is quite what it seems
Ailar
Jessica Fletcher
Viestit: 3284
Liittynyt: Ti Kesä 26, 2007 3:25 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ei minun viestini ainakaan ollut sinulle, Maybrick! Ei todellakaan. Olen vaan korviani myöten täynnä tätä Oriveden vainajaa. Toivoisin, että hän vihdoin saisi haluamansa rauhan jne. Tosin, minä en tätä keskustelua estä. Jospa teen niin, etten vain lue häntä koskevia juttuja enää. :mrgreen:
Nux vomica
Armas Tammelin
Viestit: 88
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 6:55 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Nux vomica »

Johan se kerrottiin aikoja sitten että kuolinsyy oli hypotermia! Miksi sekoittelette asioita? Mielenkiintoista olisi tietää miten ja miksi "tyttö" Suomeen päätyi mutta jättäkää nyt jo turhanpäiväiset paranoiat!
milliE
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 5:02 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja milliE »

Näemmä herkkä aihe mutta vähän vielä jatkan :roll:
Ainakaan tuossa kirjassa ei mainuttu hypotermiasta mitään. Ja jutun otsikko on Metsätyttö :wink:
Avatar
Juliet Jones
Axel Foley
Viestit: 2418
Liittynyt: La Elo 23, 2008 10:40 pm
Paikkakunta: Little Stempington

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Mielestäni "Metsätyttö" on ihan sovelias nimi metsästä löytyneelle tuntemattomalle naisvainajalle, ja kirjan jutun otsikoksi.
Avatar
vivy
Martin Beck
Viestit: 822
Liittynyt: Ma Joulu 08, 2008 1:11 pm

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja vivy »

Mitä syvimmät pahoitteluni kysymykseni johdosta. Olen kyllä seurannut juttua, mutta en muistanut, onko virallista varmistusta kuolinsyystä tullut. Nyt kun kuuli hieman minkä tyyppisiä lääkkeitä on ollut käytössä ja kuinka paljon, tuli tietysti uudelleen mieleen oliko niillä mahdollisesti kuolemaan jotain osuutta vai ei. :roll:

Mielestäni oli mukavaa, että (ainakin itselleni) uudet tiedot laitettiin tännekin. Kukaanhan ei tosiaan pakota näitä ketjuja täällä lukemaan. :roll:
Vastaa Viestiin