Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
murjaani
Martin Beck
Viestit: 796
Liittynyt: Ma Elo 15, 2011 5:09 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja murjaani »

Aivan helvetin itsekäs muija.

Parikymppisenä vääntänyt mukulan eikä vieläkään ole itse kunnolla aikuinen. Miksi viime kesän perseilyn jälkeen, jos sama henkilö, tyttö jätetty äidin kynsiin?

Kirjeen julkaiseminen sinänsä inhimillistä, mutta jos oli morkkis aiemmin niin nyt varmaan potenssiin sata.

Tytölle voimia, toivottavasti pystyy säilyttämään uskon elämään ja ihmisiin.
Ämpäri
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Ma Syys 21, 2009 5:58 pm
Paikkakunta: ulkomailla

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja Ämpäri »

murjaani kirjoitti:Aivan helvetin itsekäs muija.

Parikymppisenä vääntänyt mukulan eikä vieläkään ole itse kunnolla aikuinen. Miksi viime kesän perseilyn jälkeen, jos sama henkilö, tyttö jätetty äidin kynsiin?

Kirjeen julkaiseminen sinänsä inhimillistä, mutta jos oli morkkis aiemmin niin nyt varmaan potenssiin sata.

Tytölle voimia, toivottavasti pystyy säilyttämään uskon elämään ja ihmisiin.
Sulla on varmaan tarjoitus hyvä mutta järki jättäytynyt kyydistä. Kaikesta saatavilla olevasta informaatiosta voi päätellä, että nainen on mieleltään sairas. Mietippä nyt hetki käsitettä "mieletään sairas".

Noin. Esim masennus on sellainen sairaus, joka tehokkaasti sumentaa kaiken järkevän ajattelun vakavuudesta riippuen. Monesti itsemurha on tekijälleen looginen ja epäitsekäs teko (näin sanovat useat henkiinjääneet), vaikka läheisille asia on päin vastoin. Tässä tapauksessa on aika selvää kuinka vakava naisen tila on. Mielen sairauksia ei sairastunut itse voi järkeillä pois koska ne vammauttavat aivot. Näissä tapauksissa on siis aika typerää puhua perseilyistä tai itsekkyydestä. Aikuisuudesta ei myöskään. Ellet sitten henkilökohtaisesti tunne tapausta. Saatavilla olevasta informaatiosta ei tuollaisia johtopäätöksiä yksinkertaisesti voi vetää.
July
Remington Steele
Viestit: 232
Liittynyt: Ti Elo 16, 2011 7:31 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja July »

https://www.facebook.com/kalviainen/pos ... 1369003366

Tässä vielä tämä tyttärensä ilmoitus facebookissa. On kyllä varmasti hirvittävä tilanne, itse joutunut oman äitini sekoiluja ja katoamisia katselemaan. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin.
rostedt
Armas Tammelin
Viestit: 79
Liittynyt: To Kesä 06, 2013 5:44 am

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja rostedt »

Aika karua tekstiä täällä. Tärkeämpää on löytää Johanna ja tyttären päivityksestä voisi päätellä että häntä kaivataan todella, eikä niinkään muistella mitään sekoiluja (sikäli että mitään sekoilua edes olisi havaittavissa. Toivotaan että löytyy pian ja mielellään ehjänä.
tyyppi85
Martin Beck
Viestit: 847
Liittynyt: Ke Elo 27, 2008 2:37 am
Paikkakunta: Turku

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja tyyppi85 »

ilmeisesti ei vieläkään ole löydetty?mitäköhän asian eteen on tehty poliisin toimesta?onko etsintöjä järjestetty metsissä ja vesistöissä?tietenkään metsiin ei umpimähkään lähdetä etsimään mutta kuten aiemmin jo kirjoitin,mielestäni bussien valvontakamerat pitäisi tutkia ja bussikuskit haastatella.sieltä voisi selvitä joko videoiden tai kuskien kertomana missä pysäkillä kadonnut on jäänyt pois ja näin ollen etsinnät vapepan ja poliisin toimesta heti siitä poisjäämiskohdasta lähimetsiin.en tiedä onko näin tehtykin mutta jollei ole niin pitäisi olla itsestäänselvää mielestäni jo ihan maalaisjärjellä ajateltuna.
pienikin hetki on arvokas
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja gettiz »

aikaa on jo kulunut niin reippaasti, että tuskin löytyy hengissä enää. Eiköhän se liene jossain lähiseudun vesistössä.
Kyä näi o!
sine qua non

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

Siellä tyttären facebook-seinällä on ihan hiljattain tullut ilmoitus, että on varmistunut, että kateissa oleva nainen on mennyt silloin ma 16.2. taksilla Heinolasta Lahden linja-autoasemalle. Aiempana seinällä on ainakin yhdeltä ihmiseltä viesti, että olisi nähnyt naisen tiistaina iltapäivällä Helsingissä, mutta se varmistamatonta tietoa.

Nainen on kuitenkin osannut ja jaksanut mennä taksilla linja-autoasemalle, joten ei aivan voimat loppussa -masentuneelta vaikuta. Ja kun tuommoisen itsetuhosävytteisen kirjeen jättää, niin voi olla varma, että kyllä etsitään, vaikka kuinka "toivoisi", että ei etsitä.


Edit. Muokattu tietoja havainnosta kadonneesta naisesta.
gettiz
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: To Loka 29, 2009 1:32 pm
Paikkakunta: Under the sea

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja gettiz »

Millä se olisi kulkenut, kun ainakin jossain vaiheessa tytär kertoi että kotona oli ollut kadonneen puhelin ja lompakko?
Kyä näi o!
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Olenko ainoa jonka mielestä kirje on liian liikkis? Vähän liikaa kaikkea. Ihan ensimmäinen epäily mikä mieleeni tuli on, että kirjoittaja aikoo ottaa ritolat ja toivoo, että homma menisi läpi itsemurhana.
Ei se, että lompakko löytyy kotoa tarkoita että henkilön rahatkin olisivat kotona. Jos häviämistä on kaavailtu jo tovi, on ehkä rahaakin ehditty pistämään syrjään summa jolla pääsee jonnekin Helsinkiä pidemmälle. Puhelin taas on nykyään kaikille tiedossa oleva "vaarallinen" asia jonka perusteella voidaan ihmistä paikantaa. Ja mitäpä ritolat ottava vanhoilla numeroillaan tekisi muutenkaan?
Munch
Poliisikoira Rex
Viestit: 255
Liittynyt: Pe Loka 16, 2009 6:43 pm
Paikkakunta: Savo

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja Munch »

Käsittääkseni on vain mainittu että kännykkä on kotona. Jos on taksilla mennyt Lahteen, niin ei se halpaa kyytia ole...lienee tommonen matka maksaa jo yli 50 euroa, joten rahaa on mukana varmaan jonnin verran. Ja mahd.pankkikortti, luottokortti...
kiusausko
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Su Syys 12, 2010 7:32 am
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja kiusausko »

Mahtavaa, että ihmiset ovat s anet tuohon(kin) ilmoItukseen riidan aikaiseksi siitä, miten mitäkin ihan aiheeseen liittyvää asiaa tulee/ ei tule kommentoida. Huh huh. Lapselta on äiti kadoksissa ja joillakin on tarve kontrolloida ja päteä säännöistä, jotka ovat itse keksineet.

Itse aiheeseen- voi olla todella syvän epätoivoisen epäonnistumisen tunne, jolloin katsoo paremmaksi jättää kaiken ja aloittaa alusta. Joko kuolemalla ja toivomalla sitä kautta helpotusta muille tai sitten vain poistumalla paikalta, laittamalla oven kiinni jos voi olla varma siitä, että kuka tahansa aikuinen hoitaa lapsen paremmin kuin itse ja että itse pilaa kaiken lopullisesti. Nämä voivat olla hyvin syviä, omaan itseen liittyviä asioita ja ihminen voi olla masentunut tai muuten tuntea epäonnistuneensa aivan kaikessa, omissa ja muiden odotuksissa oli ne sitten realistisia tosiasioita tai ei, epäonnistunut elämässä niin voimakkaasti ettei siedä edes itse itseään eikä koe, että kukaan muukaan voisi sietää. Tuo tunnetila ei ole sidoksissa itsekkyyteen tai järjellisesti käsiteltäviin tunteisin, se on epätoivoinen taso omasta osaamisesta ja kelpaamisesta mihinkään.
Tällaisessa tilassa olevan ihmisen arvosteleminen on vähän sama asia kuin haukkuisi kehitysvammaista kehitysvammastaan. Ei kukaan halua vajota syvään aallokkoon ja haluun vaipua maan alle, ettei kukaan koskaan näkisi. Niin vain voi käydä, kun kaikki menee pieleen ja menettää otteen ajatuksesta, että voi tehdä asioille jotain, voi vaikuttaa, muutos voi tapahtua.
Mä en oo mikään sun henkilökohtainen poliisi. No, lopeta sitten se vitun partiointi.
Tähtisade
Neuvoja-Jack
Viestit: 510
Liittynyt: To Heinä 24, 2008 5:37 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja Tähtisade »

Tyttären ask.fm –tilin kautta selviää esimerkiksi se, että katoamista edeltävänä iltana äiti oli viettänyt tyttärensä kanssa ns. tyttöjen illan, johon kuului tilatut pizzat, leffoja ja lisäksi äiti oli pyytänyt tyttären nukkumaan viereensä. Lähteminen oli siis varmasti suunniteltua, eikä esim. psykoosin tms. seurausta. Katoamispäivänä äidin ja tyttären oli ollut tarkoitus muuttaa uuteen kotiin, joten uskoisin, että ajankohtakin oli valittu ennakkoon.

Kirjettä en aivan suoranaisesti lukenut itsemurhakirjeenä, vaan kuten joku sanoikin, niin ehkä se voisi antaa toivoa siitä, että Johanna vielä löytyisi/olisi voinut löytyä elossa. Viime kesänä tosiaan psykoosin seurauksena vietti metsässä viisi vuorokautta. Tytär on jälkeenpäin oireillut jonkin verran (tosin syynä nyt voi olla vaikka pelkästään teini-ikä), joten ehkä tämä äiti siitäkin itseään syyttää, eikä kaiketi osaa elää sairautensa kanssa. Jotenkin saan sellaisen mielikuvan, ettei ole oikein sairauttaan hyväksynyt.

Surullista. Mahdollisista etsinnöistä en ole lukenut.

Edit: ja tyttären mukaan käteistä rahaa naisella on mukana, mutta esim. henkkarinsa on jättänyt kotiin.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Munch kirjoitti:Käsittääkseni on vain mainittu että kännykkä on kotona. Jos on taksilla mennyt Lahteen, niin ei se halpaa kyytia ole...lienee tommonen matka maksaa jo yli 50 euroa, joten rahaa on mukana varmaan jonnin verran. Ja mahd.pankkikortti, luottokortti...
En minäkään mistään ole lukenut, että lompakkokin olisi jäänyt kotiin. Kännykästä on kyllä mainittu.
lamajuures
Scooby-Doo
Viestit: 22
Liittynyt: Ti Helmi 03, 2015 7:59 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja lamajuures »

kiusausko kirjoitti:Mahtavaa, että ihmiset ovat s anet tuohon(kin) ilmoItukseen riidan aikaiseksi siitä, miten mitäkin ihan aiheeseen liittyvää asiaa tulee/ ei tule kommentoida. Huh huh. Lapselta on äiti kadoksissa ja joillakin on tarve kontrolloida ja päteä säännöistä, jotka ovat itse keksineet.

Itse aiheeseen- voi olla todella syvän epätoivoisen epäonnistumisen tunne, jolloin katsoo paremmaksi jättää kaiken ja aloittaa alusta. Joko kuolemalla ja toivomalla sitä kautta helpotusta muille tai sitten vain poistumalla paikalta, laittamalla oven kiinni jos voi olla varma siitä, että kuka tahansa aikuinen hoitaa lapsen paremmin kuin itse ja että itse pilaa kaiken lopullisesti. Nämä voivat olla hyvin syviä, omaan itseen liittyviä asioita ja ihminen voi olla masentunut tai muuten tuntea epäonnistuneensa aivan kaikessa, omissa ja muiden odotuksissa oli ne sitten realistisia tosiasioita tai ei, epäonnistunut elämässä niin voimakkaasti ettei siedä edes itse itseään eikä koe, että kukaan muukaan voisi sietää. Tuo tunnetila ei ole sidoksissa itsekkyyteen tai järjellisesti käsiteltäviin tunteisin, se on epätoivoinen taso omasta osaamisesta ja kelpaamisesta mihinkään.
Tällaisessa tilassa olevan ihmisen arvosteleminen on vähän sama asia kuin haukkuisi kehitysvammaista kehitysvammastaan. Ei kukaan halua vajota syvään aallokkoon ja haluun vaipua maan alle, ettei kukaan koskaan näkisi. Niin vain voi käydä, kun kaikki menee pieleen ja menettää otteen ajatuksesta, että voi tehdä asioille jotain, voi vaikuttaa, muutos voi tapahtua.

Kiitokset tästä hienosta viestistä. On väsyttävää ja turhauttavaa lukea joka kerran niitä syyllistäviä viestejä, kun joku päätyy johonkin epätoivoiseen ja järjettömään tekoon. Ei normaali ihminen, normaalissa mielenterveyden tilassa, tee epätoivoisia ja järjettömiä tekoja.

Masennusta pidetään edelleen aivan liikaa jonain "päätä pystyyn vaan" ja "yritäs nyt tsempata" -tyyppisillä kannustuksilla korjattavissa olevana, hetkellisenä ja omavalintaisena, itsesäälirituaalina.
Petteri
Jane Marple
Viestit: 1027
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 4:01 pm

Re: Poliisi etsii Heinolassa kadonnutta 35-vuotiasta naista

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Alkuviikolla Heinolasta kadonneeksi ilmoitettu vuonna 1979 syntynyt nainen on löytynyt pääkaupunkiseudulta sunnuntaina aamuyöllä. Hän itse ilmoittautui viranomaisille. Tapaukseen ei liity rikosta. Poliisi kiittää tapaukseen liittyvistä saamistaan vihjeistä.

http://www.poliisi.fi/poliisi/hame/home ... F4002FE48D

Onpa hieno uutinen ja samalla voi todeta, kuinka väärässä moni kirjoittaja oli.

Petteri
Vastaa Viestiin