Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
etsiväetsii
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Syys 24, 2015 12:20 am

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja etsiväetsii »

IhminenRealisti kirjoitti:Muistakaahan nyt ihmiset että Hyöppösellä ei ole mitään virallista mandaattia lausua tästä mitään. Poliisi ei ole kertonut hänelle mitään. Hän ei ollut ensimmäisenä paikalla. Hän on vetänyt omat johtopäätöksensä kuten näköjään täällä moni muukin. Yrittäkäähän hillitä tuota spekulointia. Vastuutonta ja törkeää vainajaa ja omaisia kohtaan.
Samaa mieltä.

Sitä paitsi, "vielä ei ole lihava leidi laulanut".

En usko Nelan itsemurhaan. Hyöppösen viesti on muutenkin melko karmiva viesti.
Asiasta toiseen, yllä on kuva jostain puusta mutta en näe pyykkinarua siinä.
Sanani on lakisi.
mariehh
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Ke Marras 04, 2015 12:15 am

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja mariehh »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Kuva

Näkyy pyykkinaru olevan edelleen paikallaan. En olisi voinut uskoa että joku oikeasti hirttäytyy pyykkinaruun. Hänellä oli varmasti todella paha olla.

Surullista, mutta onneksi hän löytyi. Voimia läheisille.
Missäköhän näät pyykkinarun? Minusta tuo on jonkun puun tai puskan oksa joka lähtee alhaalta ylös.. Näyttää vain narulta tuo oksanylälatva..

Ja niille jotka arvostelee, että täällä edelleen kirjoitellaan ("mässäillään"), niin kun tässä on joka ikinen päivä tsekannut uutiset sillä mielellä että tulisi uutta tietoa ja ollut hengessä mukana niin kai ihmismieli on tällainen että haluaa sitä myös käsitellä..kutsukoon joku sitä mässäilyksi jos haluaa. Toki tähän kirjavaan joukkoon mahtuu vaikka minkälaista. Minä voin puhua vain omasta puolestani.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja janis »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Näkyy pyykkinaru olevan edelleen paikallaan.
missä :?: ..? itse en erota kuvassa narua.
allekirjoitus.
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

etsiväetsii kirjoitti:En usko Nelan itsemurhaan. Hyöppösen viesti on muutenkin melko karmiva viesti.
Asiasta toiseen, yllä on kuva jostain puusta mutta en näe pyykkinarua siinä.
Eipä olekaan naru vaan narusta jäänyt painauma/hiertymä. Kuitenkin. Mikä Hyöppösen viesti? Voiko joku copypastettaa?
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
Avatar
janis
Sabrina Duncan
Viestit: 372
Liittynyt: La Tammi 30, 2010 8:14 pm
Paikkakunta: wonderland

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja janis »

tarkoittanee tätä kadonneen etsintä -sivulle fb:iin postattua viestiä mikä on ollut täällä jo muutamaan kertaan:
"Kadonneen Etsintä

3 hrs · Edited · .

Voisin miehekkäästi todeta operaation päättyneen odotettuun lopputulokseen.

Ruumis on pussissa, median saaneen haluamansa hirttopuuta myöden ja elämän jatkuvan. Ei - ei, jos nojaat puuhun johon nuori monelle rakas ja tärkeä ihminen on sielunsa synkkyydesssään päättänyt päivänsä, et ole ihminen jos et pysähdy ja vajoa mittaasi syvemmälle peruskallioon. Vaikka puolikkaita ruumita olen maailmalla työskennellessäni nähnyt, en silti ole immuuni sille kärsimykselle mitä tälläinen tragedia omaisilleen aiheuttaa. Sille empatian kokemiselle ei pitäisi olla immuuni yhdenkään ihmisen tässä sairaassa rahan ahneessa maailmassa. Olen helvetin kyllästynyt ihmisiin, jotka kääntävät katseensa toisten kärsimykselle. Olen todistanut kuinka onnettomuudessa uhrien auttamisen sijaan jokainen tienkulkija ohjaa ruosteisen kotteronsa uhrien ohitse moottoritiellä, vain ehtiäkseen elämään tuottoisaa elämäänsä. Puolisoni on palkkaan katsomatta valinnut hoitaa sairaita ja elvyttää lapsia kuin aikuisia siellä minne sinutkin todennäköisesti vielä viedään. Meilahden koruttomalla pöydällä lääkärin käskiessä lopettaa elvytyksen omaisten huoritellessa "miehensä tappanutta hoitajaa" rakkaani tulee vuoronsa jälkeen kyynelehtien kotiin ja olen hänestä helvetin paljon ylpeämpi, kuin olisin yhdestäkään toimitusjohtajan aparaatista, joka kertoisi riistäneensä taas suuren summan rahaa heikkolahjaisilta ennen työpäivänsä päättämistä.


Jumala Suomea ja Sauli Niinistöä siunatkoon sairaassa tilanteessamme. Muistakaa tahoillanne erityisesti Nelan omaisia, sillä olen nähnyt vierestä myös omaisen epätoivoisen ratkaisun vastaavassa tilanteessa.

Jarkko Hyöppönen"
allekirjoitus.
jukkasahti
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 11:39 pm

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja jukkasahti »

Turha jauhaa enää asiaa. Kyseessä on itsemurha ja sillä sipuli. Poliisin lausunto olisi ollut kovin erilainen, mikäli olisi ollut kyse tapaturmasta. Harmi juttu, mutta case is closed.
sine qua non

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja sine qua non »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
etsiväetsii kirjoitti:En usko Nelan itsemurhaan. Hyöppösen viesti on muutenkin melko karmiva viesti.
Asiasta toiseen, yllä on kuva jostain puusta mutta en näe pyykkinarua siinä.
Eipä olekaan naru vaan narusta jäänyt painauma/hiertymä. Kuitenkin. Mikä Hyöppösen viesti? Voiko joku copypastettaa?
Pari sivua taaksepäin löytyy tämän Hyöppösen kirjoitus.

Varmasti on hänellä takki tyhjä ja hän on väsynyt ja surullinen, ja kaikin mokomin purkakoon tunteitaan ja mielensä päällä pyöriviä ajatuksia, vaikka netissä ja vaikka kuinka sekavasti. Mutta Nelan kuolintavan mainitseminen, vaikka hän sen nyt sitten tietäisikin, ei ole asiallista. Ainakin tekstistä olisi pitänyt käydä selvästi ilmi, onko omaisten lupaa kertoa sitä. Ja enpä usko, että sitä voi olla, koska eiköhän Nela ole päätynyt patologin pöydälle ja virallisesta kuolinsyystä tulee tieto omaisillekin vasta myöhemmin. Vaikka se nyt vaikuttaisi kuinka ilmeiseltä olemassaolevien tietojen varassa.

Edit. Joku ehtikin jo sen Hyöppösen kirjoituksen tuohon edelle jo kopioida.
Koop
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ti Syys 24, 2013 9:42 am

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Koop »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
etsiväetsii kirjoitti:En usko Nelan itsemurhaan. Hyöppösen viesti on muutenkin melko karmiva viesti.
Asiasta toiseen, yllä on kuva jostain puusta mutta en näe pyykkinarua siinä.
Eipä olekaan naru vaan narusta jäänyt painauma/hiertymä. Kuitenkin. Mikä Hyöppösen viesti? Voiko joku copypastettaa?
Vai onko sittenkin ylemmässä oksanhaarassa ?
Kuva
mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

jukkasahti kirjoitti:Turha jauhaa enää asiaa. Kyseessä on itsemurha ja sillä sipuli. Poliisin lausunto olisi ollut kovin erilainen, mikäli olisi ollut kyse tapaturmasta. Harmi juttu, mutta case is closed.
Totta.

Löysinkin tuon Hyöppösen kirjoituksen itsekin jo, ja kyllä minä ymmärrän mitä hän haluaa sanoa (tai ainakin oletan ymmärtäväni). Luulen että hän otti asian aika henkilökohtaisesti ja on pois tolaltaan/surullinen, mikä on, kuten viestissäänkin sanoo, ihan normaalia kun nuori ihminen on tehnyt niin lopullisen ratkaisun. Kyky herkistyä ja kokea empatiaa on hieno asia, jota kaikilla ei ole.

sine qua non; Puhut asiaa, mutta taitaa tuo hirttäytyminen olla niin selvä asia että vaikka ei olisikaan kertonut, se olisi tiedetty kyllä - ja kirjoittaja varmaan ehkä olettaa että asian on jo niin itsestään selvä/mainittu ääneen, että voi sen ihan sanoiksi pukea. Minun isäni hirtti itsensä, aikana ennen somea, ja koko kunta tiesi asian ennen kuin edes perheemme oli saanut patologin lausuntoa. Eikä se siinä tilanteessa ollut meidän suurin suru.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.
aktivakti
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Syys 15, 2015 3:49 pm

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja aktivakti »

jukkasahti
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 99
Liittynyt: La Helmi 07, 2009 11:39 pm

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja jukkasahti »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:
jukkasahti kirjoitti:Turha jauhaa enää asiaa. Kyseessä on itsemurha ja sillä sipuli. Poliisin lausunto olisi ollut kovin erilainen, mikäli olisi ollut kyse tapaturmasta. Harmi juttu, mutta case is closed.
Totta.

Löysinkin tuon Hyöppösen kirjoituksen itsekin jo, ja kyllä minä ymmärrän mitä hän haluaa sanoa (tai ainakin oletan ymmärtäväni). Luulen että hän otti asian aika henkilökohtaisesti ja on pois tolaltaan/surullinen, mikä on, kuten viestissäänkin sanoo, ihan normaalia kun nuori ihminen on tehnyt niin lopullisen ratkaisun. Kyky herkistyä ja kokea empatiaa on hieno asia, jota kaikilla ei ole.

Just näin. Hyöppösen järkytyksen ja jopa turhautumisen voi ymmärtää. Lopputulos oli jotain ihan muuta mitä monet odottivat. Karmea paikka varmasti kaikille.

sine qua non; Puhut asiaa, mutta taitaa tuo hirttäytyminen olla niin selvä asia että vaikka ei olisikaan kertonut, se olisi tiedetty kyllä - ja kirjoittaja varmaan ehkä olettaa että asian on jo niin itsestään selvä/mainittu ääneen, että voi sen ihan sanoiksi pukea. Minun isäni hirtti itsensä, aikana ennen somea, ja koko kunta tiesi asian ennen kuin edes perheemme oli saanut patologin lausuntoa. Eikä se siinä tilanteessa ollut meidän suurin suru.
Nemesia
Neuvoja-Jack
Viestit: 574
Liittynyt: Su Loka 12, 2008 5:54 pm

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Minunkaan mielestäni Nelan kuolintavan julkaiseminen ei ollut asiallista ja yleisö ei tee sillä tiedolla yhtään mitään. Häntä emme voi enää auttaa, mutta tänne jääneitä voimme. Omaisilla, ystävillä ja muillakin joita Nelan tapaus on koskettanut ja mietityttänyt, on nyt suuri suru.

Lohduttavaa huomata, että kaikkien paskanhämmentäjien seasta löytyy kuitenkin ihmisiä, joilla on inhimillisyyttä jäljellä. Omaiseni oli aikanaan kadoksissa, hän löytyi myöhemmin itsemurhan tehneenä. Ehkä siksi Nelan tapaus on vaikuttanut minuun niin voimakkaasti. Toivon että Nela on nyt saanut sen rauhan jota lähti hakemaan. <3
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

Hyöppönen kirjoitti: Vaikka puolikkaita ruumiita olen maailmalla työskennellessäni nähnyt, en silti ole immuuni sille kärsimykselle mitä tälläinen tragedia omaisilleen aiheuttaa.

Joku kysyi, mitä hän tarkoittaa tässä puolikkailla ruumiilla.

Nela on roikkunut puussa kahdeksan viikkoa ja on siis ollut todella pahassa mädäntymistilassa, kuten varmaan jokainen ymmärtää. Ruumis on ollut kahdessa osassa, naru siis syönyt kaulan poikki ja niskahan napsahtaa poikki kun hirttotilanteessa kroppa putoaa vapaasti. Vartalo ja pää eivät olleet enää yhdessä. Näin se vaan menee...

Voimia Sergeylle ja Nelan läheisille ja myös miehelle, joka joutui tuon karmeuden tänään kohtaamaan. Tuo näky ei hänen takaraivostaan koskaan häviä.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
TiedänMitäEnTiedä
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Pe Loka 02, 2015 3:43 am

Re: Nela Saglenova (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja TiedänMitäEnTiedä »

Jokaiselle minfon paskan tärkeälle salapoliisille:
- hirttäytynyt
- kuormaliinalla ja pyykkinarulla
- tontin omistaja löytänyt
- poliisi kertonut vainajasta etsintäryhmän johtajalle paljon ennen tiedoitetta jo aamupäivästä
- ostanut aamulla Citymarketista riiputtimet
- kuormaliina oli oksassa
- vihreä pyykkinaru kiinni siinä
Mandaatin kyselijät painukoot pienine sieluine vittuun ja kunnioittakkoon vainajaa. Piste. Jos jokin osoittautuu valheeksi, poistan nimimerkkini ja eroan ryhmästäni. Eiköhän iltalehden jutusta selvinnyt tyhmimmällekkin lukijalle oliko kyseessä onnettomuus.. sen mainitsemisesta tuskin Jarkkoa voi syyttää.
-
Hellu1
Alibin satunnaislukija
Viestit: 67
Liittynyt: Ma Loka 19, 2015 2:09 pm

Re: Nela Saglenovatt (Utkina), 27v, Malminkartano 9.9.2015

Viesti Kirjoittaja Hellu1 »

Myönnän heti alussa, kärsin luki ja kirjoitushäiriösta, sanat voi olla väärin, tarkoitan kuitenkin pelkkää hyvää.

Minusta Hyppönen vahvisti sen, minkä poliisi jo kertoi, rivien välistä pystyi lukemaan itsemurhan. Savukoskea kun haastateltiin, taustalla joku tutkija tutki puuta/runkoa. Ei sitä tutkita jos henkilö löytyy maasta.

Tapaus kosketyi syvästi minua, repi auki vanhat 12v sitten tapahtuneen kaverini/tuttuni itsemurhan. Hirttäytyi kuuseen, löytyi 5kk päästä marjastajan/sienestäjän toimesta. Oli mennyt sadetta pakoon kuusen alle, tiheän kuusen alla sattumoisin kurkkasi ylös ja nääki kengät...
Etsijät oli menneet, minäkin vierestä, poliisikaan ei ollut nähnyt vainajaa kun katseli puun ympäri, ennenkuin kyyristy kuusen alle.
Kerroin jo aiemmin tämän, kehoitin katselemaan puitakin. Tämää muistutti niin ystäväni tapaa lähteä.
Voimia Sergeille ja hänen lähipiirilleen, elän surussa teidän mukananne.
Muistakaa, te rakastitte Nelaa, Nela teitä. Te ette olisi voineet päätökseen vaikuttaa, ihminen joka itsensä on päättänyt tappaa, hän sen toteuttaa sitten seuraavalla kerralla, jos estätte ensimmäisen. Näin se menee, syytä on turha hakea, siinä kiusaa vaan itseään, sitä syytä ei vainaja tule kertomaan teille koskaan, älkää syyttäkö itseänne tästä ikinä. Ette olisi voinut valvoa aikuista ihmistä jatkuvasti, vika ei ole teidän, mutta syvä suru ja kärsimys tällä hetkellä on teidän harteilla, valitettavasti.
Itsesyytöksiä ei kannata edes miettiä, nyt lepoa (sen mitä pystytte) ja hautajaiset.
Itse olin kiitollinen marjastajalle/sienestäjälle(tuttu sekin), joka soitti minule, löytynyt kuolleena. Pyysin ilmoitusta heti jos löytyy. Epätietoisuus 5kk oli helvettiä, kun ei tiennyt missä ihminen oli, löytyminen oli sokki, mutta eräänlainen helpotus sille, tiedän, että kaveri on kuollut. Suru muutti muotoa, alussa oli viha miksi teit sen meille?

Lopuksi ymmärsin, olin kiitollinen että ystäväni oli löytynyt jaa saimme hyvän ystäväni haudan lepoon, pääsin aloittamaan surutyön.

Rohkea Nela oli, kuolintapakin kertoo rohkeudesta. Paikka oli äärettömän kaunis, Nela rakasti luontoa (kuten ystävänikin) ja halusi kuolla luonnon keskellä, kunnioitan hänen päätöstään.

Toivottavasti en kurjoituksellani loukkaa Sergeitä, lähiomaisia, ystäviä ja tuttuja, se ei ole tarkoitus, oloni on kun eläisin uudelleen ystäväni löytymisen.

Hyppönen, Savukoski, rajavartiolaitos, sukeltajat, vapepa, pelastuslaitos, poliisi...kaikki toiminat löytääkseen Nelan.Nela löytyi, se oli pää-asia.

Oloni on tyhjä, minutkin valtasi suuri hätä miten omaiset ja etsijät nyt jaksavat, he tekivät kaiken mahdollisen paremmin kun hyvin, parempaan ei kukaan olisi pystynyt, olette suurenmoinen porukka, suurenmoisia ihmisiä. Isot kiitokseni kaikille etsijöille.

Toivon mukaan Etsintätiimi Hyppönen, Autio ja Savukoski saa lahjoituksia, jotta he voivat mahdollistaa seuraavan kadonneen henkilön yhtä tehokkaan etsintäpartion, nythän ryhmänvetäjät pisti omista rahoistaan tuhansia euroja hyvää hyvyyttään etsinnän toteuttamiseksi. Toivottavasti ihmiset muistavat, että seuraavaksi voi kadota jonkin meidän lähiomainen ja silloin tälläiset konkarietsijät ovat kullanarvoisia <3 <3 <3
Vastaa Viestiin