Eeva Eskelinen, Seinäjoki 16.1.2016

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Roly »

Minä en kyllä näe tässä mitään omaehtoista enkä luonnollista (pissapaikanhakua). Eeva on joko saanut hieman ennen lähtöään tyrmäystippoja ja ulospäästyään niiden vaikuttaessa ollut aivan sekaisin. Tai/ja saanut jonkun väkivallantekijän jäljilleen ja paennut. Joko tönäisty tai itse kompastunut. Toivottavasti tutkitaan tarkemmin vielä....kun toinenkin nainen on yhtä mystisesti kadonnut samalla paikkakunnalla.
Kliina
Neuvoja-Jack
Viestit: 508
Liittynyt: Pe Joulu 27, 2013 3:12 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Kliina »

Olipa kerrassaan erikoinen löytöpaikka. Palaverista ei kovin pitkä matka ole paikanpäälle, mutta onko hän sitten lähtenyt suoraan Torikatua tai Kirkkokatua kohti kotia vai löytypaikkaa. Havainto hänestä taisi olla kodin läheltä, mutta itse voisin olettaa ettei se ole ollut Eeva vain joku häntä muistuttava. Miksi hän olisi tehnyt kokonaan täysikäännöksen, lähtenyt vielä Palaverille ja sieltä eteenpäin. Eevan päänsisälle ei enää pääse, mutta ei tuo kaikista loogisin vaihtoehto todellakaan ollut. Itselläni kävi mielessä olisiko voinut pudota aikaisemmin vedenvaraan ja hukkunut. Oletan, että kyseinen paikka on ollut kovilla pakkasilla hyvinkin jäässä. Eli olisiko esimerkiksi jäät pystyneet nostamaan Eevan myöhemmin rannalle päin ja samassa jäädä tuohon asentoon mistä löydettiin? No ruumiinavauksessahan se lopullinen kuolinsyy selviää. Onneksi hänen kohtalonsa selvisi.
Leinonen
Alokas
Viestit: 5
Liittynyt: Pe Helmi 12, 2016 11:51 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Leinonen »

MAAHINE kirjoitti: Ja mistä tiedetään, että Eeva on suoraan Palaverista tuonne kulkenu?
Tätä olen myös itse miettinyt. Mitä jos Eeva menikin ensin kotiinsa ja huomasi vasta siellä, että puhelin puuttuu ja lähti vielä sitä etsimään? Jos hän käytti puhelinta vaikka herätyskellonaan, niin puhelin olisi ollut pakko löytää pommiin nukkumisen varalta. Mutta tuo Pohjasta löytyminen ihmetyttää kyllä suuresti. Kyseinen paikka on muutenkin melko karmivan oloinen, hiljainen ja syrjäinen paikka ihan keskustan liepeillä.
Uutistenlukija
Sofia Karppi
Viestit: 447
Liittynyt: Ma Marras 09, 2015 4:17 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Uutistenlukija »

Roly kirjoitti:Minä en kyllä näe tässä mitään omaehtoista enkä luonnollista (pissapaikanhakua). Eeva on joko saanut hieman ennen lähtöään tyrmäystippoja ja ulospäästyään niiden vaikuttaessa ollut aivan sekaisin. Tai/ja saanut jonkun väkivallantekijän jäljilleen ja paennut. Joko tönäisty tai itse kompastunut. Toivottavasti tutkitaan tarkemmin vielä....kun toinenkin nainen on yhtä mystisesti kadonnut samalla paikkakunnalla.
Meikäläistäkin aikalailla ihmetyttää tämä kuvio. Jotenkin tästä ei tule mitenkään itsemurha mieleen ja sitten se fakta että miksi Eeva lähti keskellä yötä Pohjaan. Vahinkohan se voisi olla, mutta mitä hän teki Pohjassa?

Nyt on sitten toinenkin nainen kadonnut. Tietenkin voi olla omaehtoinen tai copycat, mutta pistää kyllä miettimään et mitä siellä Sjoella nyt oikein tapahtuu kun ei siellä hirveästi noita katoamisia ole ollut.

Iäkkäitä muistisairaita on enimmäkseen ollut aiemmin hukassa.

En tiedä mikä on yleisin päivänaika kadota, mutta lisäksi kummatkin ovat kadonneet luultavasti myöhään illalla. Eeva 23:00 maissa ja varmaan toinenkin nainen siinä illan maissa jos ei ole 23:00 saapunut kotiin.
Chas
Jack Taylor
Viestit: 18
Liittynyt: To Tammi 10, 2013 4:35 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Chas »

En sulata, että tuonne joku vapaaehtoisesti yöllä menisi. Pimeää ryteikköä. Jos kovin kännissä on ollut, niin tuskin olisi noin kauas päässytkään.
Itse olen asunut Pohjassa n. 10 vuotta sitten ja silloin siellä oli levotonta. Pelotti kulkea yksin päivälläkin. Nykytilannetta en tiedä.

Toivottavasti ei olisi rikosta tapahtunut. Sen mahdollisuus varmaan selviää avauksessa.
Näkyykö mahdolliset lääkkeet vielä näin kauan tapahtuneesta?
Täysi Purenta
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1481
Liittynyt: Pe Huhti 16, 2010 11:05 am

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Täysi Purenta »

Minä veikkaan että ihan oma-aloitteisesti on tuonne mönkinyt. Humalaisen päähänpistoista ei koskaan tiedä ja siinä hetkessä idea on vaikuttanut tosi hyvältä.
Luulen että ruumis on vielä löydettäessä ollut aika hyvin pakastettuna. Eli sen pitäisi olla tutkimuksia ajatellen aika hyvin säilynyt. Katoamishetkellä oli todella kylmää ja vieläkin on ollut yöpakkasia eikä kovinkaan lämpimiä päiviä.
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Roly »

Ja mistä yleensäkään tiedät, että Eeva olisi ollut humalassa. Olitko siellä paikan päällä kenties? Oliko hän edes juonut alkoholia. Jospa oli vain käynyt juomassa limsat vain muita ihmisiä nähdäkseen. Eipä ole lähtökuntoa kerrottu mutta kova humala ei kuulune profiiliin. Puhelimen unohtaminen lienee :roll: kuitenkin ollut kohtalokasta.
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Roly kirjoitti:Ja mistä yleensäkään tiedät, että Eeva olisi ollut humalassa. Olitko siellä paikan päällä kenties? Oliko hän edes juonut alkoholia. Jospa oli vain käynyt juomassa limsat vain muita ihmisiä nähdäkseen. Eipä ole lähtökuntoa kerrottu mutta kova humala ei kuulune profiiliin. Puhelimen unohtaminen lienee :roll: kuitenkin ollut kohtalokasta.
Kyllähän täällä eräs tiesi Eevasta jotain enemmän kuin me muut,taisi olla ihan työkaveri,en tiedä oletko viitsinyt lukea koko ketjua?Viimeinen aivan varma havainto on Seinäjoen keskustasta Bar Palaverista lauantai-iltana. Havainnon antaja on toinen työkaveri, jonka mukaan kadonnut ollut melkolailla humalassa
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Chas: Lääkkeet, huumeet ja alkoholi näkyvät kuoleman jälkeen todella pitkään. Ruumiinavauksessa otetaan nk.tac-seula joka kattaa ison määrän lääkkeitä, myös alkoholin ja huumeet. Kun ihminen kuolee, elintoiminnot pysähtyy, niin myös pysähtyy esim.alkoholin, lääkkeiden ja huumeiden poistuminen elimistöstä. Kun maksa ei toimi se ei polta enään esim.alkoholia vaan humalan tila (promillet) voidaan laskea kuukausienkin päästä vainajasta, tosin kuukausien päästä hiukan "noin määrä" eli ei enään ihan tarkasti mutta pystytään kumminkin. Tämä siis ei liity vain löydettyyn vaan noin yleisesti kun sitä kysyttiin.
inappropriate
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Su Helmi 14, 2016 9:56 am

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja inappropriate »

Chas kirjoitti: Itse olen asunut Pohjassa n. 10 vuotta sitten ja silloin siellä oli levotonta. Pelotti kulkea yksin päivälläkin. Nykytilannetta en tiedä.
Minkä tyyppistä levottomuutta?
ristweiler
Sofia Karppi
Viestit: 423
Liittynyt: Ma Loka 19, 2015 2:29 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja ristweiler »

Näkyyköhän tyrmäystipatkin myrkkyseulassa kuoleman jälkeen? Käsittääkseni ne haihtuvat hyvin nopeaan elimistöstä, ainakin nämä "yleisimmät".
Avatar
nunnuka&laila
Susikoski
Viestit: 41
Liittynyt: Su Elo 01, 2010 5:22 am

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja nunnuka&laila »

Osaako kukaan arvioida miten kauan menee kuolinsyyn tutkimisessa tämmösessä tapauksessa?
Kaksi naista - yksi nimimerkki.
WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1786
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

nunnuka&laila kirjoitti:Osaako kukaan arvioida miten kauan menee kuolinsyyn tutkimisessa tämmösessä tapauksessa?
Ei varmaan ole mitään absoluuttista totuutta, vaihtelee mm. paikkakunnittain paljon. Alustava tulee varmaan melko nopeastikin, ainakin tässä lähipiirissä yhdelle äkilliselle kuolemantapaukselle.

Mutta yleisölle ei tässä tapauksessa varmasti tulla tulla tiedottamaan ikinä mitään, jos ei ole kyseessä rikos.
Roly
Sabrina Duncan
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Tammi 26, 2016 1:05 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Roly »

ktaina kirjoitti:
Roly kirjoitti:Ja mistä yleensäkään tiedät, että Eeva olisi ollut humalassa. Olitko siellä paikan päällä kenties? Oliko hän edes juonut alkoholia. Jospa oli vain käynyt juomassa limsat vain muita ihmisiä nähdäkseen. Eipä ole lähtökuntoa kerrottu mutta kova humala ei kuulune profiiliin. Puhelimen unohtaminen lienee :roll: kuitenkin ollut kohtalokasta.
Kyllähän täällä eräs tiesi Eevasta jotain enemmän kuin me muut,taisi olla ihan työkaveri,en tiedä oletko viitsinyt lukea koko ketjua?Viimeinen aivan varma havainto on Seinäjoen keskustasta Bar Palaverista lauantai-iltana. Havainnon antaja on toinen työkaveri, jonka mukaan kadonnut ollut melkolailla humalassa
Ihmettelenkin, että jos on havaittu kova humalatila niin miksi on päästetty yksin pimeään "toikkaroimaan". Sekä portsarin että myös tuon työkaverin olisi mielestäni pitänyt ottaa hieman vastuuta. Minä ainakin huolehtisin vahvassa humalassa olevan työkaverin vähintään taksiin kuin kylmään yöhön yksinään harhailemaan. Tähän tapaukseen ei enää mikään auta mutta jospa vastaisuudessa huolehdittaisiin muistakin hieman enemmän.
Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1099
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: KADONNUT SEINÄJOELLA EEVA ESKELINEN LA 16.1.2016.

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Roly kirjoitti: Ihmettelenkin, että jos on havaittu kova humalatila niin miksi on päästetty yksin pimeään "toikkaroimaan". Sekä portsarin että myös tuon työkaverin olisi mielestäni pitänyt ottaa hieman vastuuta. Minä ainakin huolehtisin vahvassa humalassa olevan työkaverin vähintään taksiin kuin kylmään yöhön yksinään harhailemaan. Tähän tapaukseen ei enää mikään auta mutta jospa vastaisuudessa huolehdittaisiin muistakin hieman enemmän.
Entä jos on totuttu, että kyseinen ihminen ottaa usein ja paljon ja löytää silti kotiinsa? Ehkä hän kieltäytyy taksikyydistä? Ehkä huostaamiseen ollaan kyllästytty? Arvelua vaan...
Vastaa Viestiin