Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.2016

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Uutistenlukija kirjoitti:Todella ongelmallista että jos ihmiset alkavat vapaaehtoisesti katoilemaan itsemurhan tehdessään, niin kohta ei enää tiedetä että kuka on joutunut potentiaalisesti henkirikoksen uhriksi ja kuka on lähtenyt korpeen omasta tahdostaan. Sitten jos joku menee henkirikoksen tms. vuoksi hukkaan ja katoaa, niin kaikki olettavat että se on varmaan lähtenyt päättämään päivänsä johonkin metsään. Itseaiheutetut katoamiset vievät muutenkin ihan hirveästi poliisin ja etsintäpalveluiden resursseja kuten Nelan tapauksessa.

Tämä Päivinkin tapaus on todella vaikea, koska ei ole mitään tietoa että onko kyseessä rikos vai omaehtoinen katoaminen. Jos katoaminen on tapahtunut Sipoonkorvessa tai kansallispuisto-alueella, niin etsintäalue on jo todella suuri.
Olen niin samaa mieltä kanssasi ja olen tainnut siitä joskus jo kirjoittaakin. Sitten ihmetellään kun poliisit eivät lähde tutkimaan jokaista tapausta kauhealla kiireellä. No ei kai, kun näitä ihmeellisiä ominpäin katoamisia on ihan liikaa.

Sipoonkorvessakin on metsää niin paljon, että jos Päivi siellä on niin löytyminen tulee olemaan ihan sattuman kauppaa. Vaikka siellä paljon ulkoillaankin, niin löytyminen tulee olemaan todella tuurista kiinni.

Tästä Päivin jutusta kyllä jotenkin huokuu se, että poliisi tietää etsivänsä ruumista. Ei pidetä hirveästi mekkalaa ja omaisetkin ovat hiljaa. Kaikki viittaa itsemurhaan. Mutta sitten jos kyse olisikin jostakin muusta niin poliisilta on mennyt ihan liikaa hyvää tutkinta-aikaa hukkaan.

Vaikka ihmisellä kuinka olisi huono olo ja päättää tehdä itsemurhan niin voisi sitä edes jonkun lappusen jättää. Päivin tapauksessahan me ei kyllä edes tiedetä, vaikka joku lappu olisi löytynytkin. Ei sitä varmaan julkisuuteen kerrota.

Anasta
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2016 1:01 am

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Anasta »

Joku kirjoitti aikasemmin selvittäneensä Päivin työpuhelimen what´s up- viestejen lähetysaikoja, ja viimeinen lähetetty viesti oli 31.12 tai 1.1 joskus puolenyön jälkeen. Olisko ollu yhden maissa ehkä? Mun mielestä outoa käytöstä suht´yksinäiseltä naiselta, kuitenkin keski-ikäinen ja työssäkäyvä perusihminen. Varmaan tiedettäisi, jos Päivi olisi ollut jossakin uudenvuodenriennoissa? Mielestäni toi what´s up ei muutenkaan sovi Päivin ulkoiseen olemukseen. Ei kai ollut Facebookissakaan?
Mitä tosta Päivistä ylipäätään tiedetään? Sehän on voinu elää vaikka minkälaista elämää, kenenkään tietämättä!

Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

No kyllä varmaan monikin uuden vuoden yönä lähettää viestejä puolen yön aikaan vaikka ei muuten yöllä viestittelisikään. Hyvää Uutta Vuotta!

MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Monella on WhatsApp nykyään. Itsekkin sitä käytän, vaikka ikää kohta 50v. Kavereissani on paljon whatsAp:in käyttäjiä ja olen muutamassa ryhmässäkin mukana eli meillä on nk.ryhmäviestit. En ihmettele käyttöä kun itsekkin monesti kun en saa unta niin viestittelen ystävieni kanssa. Päivillä voi olla WhatsApp sovellus jo lastenkin takia, omilla lapsillakin se pääsääntöinen viestittelytapa, vaikka onkin rajattomat paketit kaikilla. Muokattu:Kirjoitusvirheitä

Anasta
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2016 1:01 am

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Anasta »

Mitä, siis eihän Päivillä lapsia ollut???
Ja siis joo onhan What´s up yleinen viestintäkeino, mutta jotenkaan Päivi ei näytä miltään some- tyypiltä.. Ja FB ja Messenger kuitenki tulleet paljon ennen What´s Uppia - luulis et Päivi ois sinnekin joskus liittyny. Mun mielestä vaan ei sovi kaikki kuvion palaset yhteen..

skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja skoone »

MaAl kirjoitti:Monella on WhatsApp nykyään. Itsekkin sitä käytän, vaikka ikää kohta 50v. Kavereissani on paljon whatsAp:in käyttäjiä ja olen muutamassa ryhmässäkin mukana eli meillä on nk.ryhmäviestit. En ihmettele käyttöä kun itsekkin monesti kun en saa unta niin viestittelen ystävieni kanssa. Päivillä voi olla WhatsApp sovellus jo lastenkin takia, omilla lapsillakin se pääsääntöinen viestittelytapa, vaikka onkin rajattomat paketit kaikilla. Muokattu:Kirjoitusvirheitä
Siis onpa täällä joillakuilla (ei sinulla) kummallisia käsityksiä ihmisistä. Itse olen pian 70 vee ja käytän WhatsAppia jatkuvasti, sehän on paras yhteydenptokeino ja kaiken lisäksi ilmainen, ulkomaillekin viestiessä...
Muista lähdekritiikki!

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Ei minunkaan 75-vuotias äitini vaikuta whatsup- tai facebook-ihmiseltä, ihan on perinteisen mummon näköinen, näkö on huono ja liikkuu hitaasti, mutta niin vaan pitää yhteyttä ystäviinsä ja sukulaisiinsa älykännykältään facebookin ja whatsupin kautta :lol: Päivi oli opettajana tekemisissä nuorten ihmisten kanssa ja minusta silloin on vähän niin kuin oletuksena, että tietää missä mennään. Minä olen Päivin kanssa vähän samaa ikäluokkaa ja loukkaantuisin kovasti, jos minun oletettaisiin olevan ihan pihalla some-jutuista. Mahtaako tuon kommentin kirjoittaja olla alle kolmekymppinen ja pitää nelikymppisiä vanhuksina :?

ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Omaehtoinen katoaminen,näkeehän sen jo etsintöjen vähyydestä,yhdet pakolliset pidettiin,löytyy sit kun löytyy,ei meille mitään kerrota,poliisilla varmasti tietoa taas enemmä ja niistä ei tarvitse puhua.

Anasta
Susikoski
Viestit: 39
Liittynyt: Ti Helmi 09, 2016 1:01 am

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Anasta »

Lähinnä kelasin sitä kun Päivi vaikuttaa aika itsenäiseltä ja yksinäiseltä - kukaan ei kaipaa muutamaan päivään ja sukulaisiinkin yhteyden saaminen kestää ihmeen kauan. Jos itse olisin päivänkin tavoittamattomissa, niin kyllä mun lähimmäiset (lapseni, naapurini, vanhempani) huolestuisi heti. Ja edelleen: jos mä olisin uudenvuoden aaton yksin himassa, niin en kyllä laittelis 1-2 aikaan yöllä kenellekään mitään perus uudenvuoden toivotuksia. Ne laitetaan illalla hyvissä ajoin, kun toivotetaan mukavaa iltaa ja -tulevaa vuotta.
Sitä paitsi miks kirjottaa yhtään mitään, jos elämä ei kiinnosta ja lähtee tekeen itsaria? Ellei sit laittanut jollekin just jotain "muistoviestiä" tms. Mut sit taas etsintä olis varmaan aloitettu paljon aikaisemmin. Ei, ei, tossa vaan ei oo mitään logiikkaa. Ja kyllähän poliisi tietää, kenelle Päivi kirjoitti - ehkä sillä ei olekaan enää merkitystä tapauksen kannalta.
Mutta vielä kerran:
- Tunnollinen, pidetty opettaja
- Ei pahemmin läheisiä, koska kukaan ei ihmettele katoamista päiväkausiin
- Poliisin epäilysten mukaan lähti 20km kävelylle rinkan ja suuren käsilaukun kanssa
- Vakosamettihousut jalassa? Pari sivua aiemmin kerrottiin Päivin osallistuneen puolimaratonille, oliko 2007 vuonna. Jos niinkin urheilullinen, niin ei varmasti lähtisi noissa housuissa eikä muutenkaan kerrotuissa vaatteissa 20km kävelyyn. Kaikki urheilijat tietää, että hengittävyys ja kerrospukeutuminen on kaiken A ja O. Ei villamyssyä eikä sammareita!!

Nyt menee niin spekuks, että jatkakaa joku muu! Nää vaan mun ajattelun tuotoksia :)
-

Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 626
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

No vaikka sä et laittaisikaan yöllä uuden vuoden toivotuksia, niin esim minä laitan. Ja varmaan sillonkin jos olisin yksin. Koska minä myös saan keskiyöllä läheisiltä toivotukset.

Eli pointti se, että vaikka itse toimii,pukeutuu ym yhdellä tavalla, ei voi olettaa että toinen ihminen toimii samalla tavalla.

Sori OT, mutta ihmetyttää nää laput silmillä jutut, kun 49v jo muka liian vanha käyttää whatsuppia??
Siis hohhoijakkaa...

sikakyösti
Sofia Karppi
Viestit: 437
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 2:06 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja sikakyösti »

Anasta kirjoitti:Joku kirjoitti aikasemmin selvittäneensä Päivin työpuhelimen what´s up- viestejen lähetysaikoja, ja viimeinen lähetetty viesti oli 31.12 tai 1.1 joskus puolenyön jälkeen. Olisko ollu yhden maissa ehkä
Ei, vaan Päivi on ollut viimeksi paikalla 28.12.

nuusku-nella
Adrian Monk
Viestit: 2745
Liittynyt: Pe Elo 06, 2010 9:14 pm
Paikkakunta: Etelämpi suomi

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja nuusku-nella »

Uutistenlukija kirjoitti:Todella ongelmallista että jos ihmiset alkavat vapaaehtoisesti katoilemaan itsemurhan tehdessään, niin kohta ei enää tiedetä että kuka on joutunut potentiaalisesti henkirikoksen uhriksi ja kuka on lähtenyt korpeen omasta tahdostaan. Sitten jos joku menee henkirikoksen tms. vuoksi hukkaan ja katoaa, niin kaikki olettavat että se on varmaan lähtenyt päättämään päivänsä johonkin metsään. Itseaiheutetut katoamiset vievät muutenkin ihan hirveästi poliisin ja etsintäpalveluiden resursseja kuten Nelan tapauksessa.

Tämä Päivinkin tapaus on todella vaikea, koska ei ole mitään tietoa että onko kyseessä rikos vai omaehtoinen katoaminen. Jos katoaminen on tapahtunut Sipoonkorvessa tai kansallispuisto-alueella, niin etsintäalue on jo todella suuri.
Muistetaan nyt kuitenkin ettei tämä ole millään lailla uusi ilmiö, Nelan myötä ehkä noussut julkisuuteen selkeämmin mutta "aina" näitä on ollut että ihminen lähtee kotoa ja tappaa itsensä jossain piilossa, osa löytyy pian ja osa ei löydy ollenkaan.

antibes
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: La Elo 13, 2011 12:37 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja antibes »

Sovelluksen nimi on virallisesti WhatsApp. Kirjoitettaessa itse ja monet muut käyttävät nimeä Whatsapp. Ei esim What's up. Olis kiva että tarkistettaisiin oikeinkirjoitus.

Ihan käsittämätöntä shittiä täällä joillain, samoin kuin B.S:n ketjussa! Ettäkö 50-vuotias ihminen on jo ikäloppu. Ottakaa nyt jo hyvät ihmiset ne päät sieltä perseestä pois ja tutustukaa tämän päivän 5kymppisiin ja 6kymppisiin!!!

Omassa lähipiirissä, ovat ihmiset sitten Pirkanmaalta tai Pohjanmaalta tai mistä vaan, käyttävät yli 70-vuotiaatkin Whatsapp-sovellusta lähes ainoana väylänä lähetellä viestejä!! Oma ikäni alkaa kolmosella mutta ihan samaa tekevät 40 vuotta vanhemmat (vaikka eivät "näytä some-ihmisiltä") kun mäkin. Valvovat myöhään ja vaihtavat kuulumisia kavereiden kanssa esim siellä somessa.

Miltä muuten näyttää some-ihminen?? :shock: :mrgreen:

Ei mulla muuta.

Angel13
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 14
Liittynyt: La Loka 24, 2015 6:50 pm

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja Angel13 »

Vaatetuksesta ja käsilaukusta päätellen menossa tapaamaan jotain henkilöä. Uskon henkirikokseen en itsemurhaan. Miksi itsemurhaa tekevä ottaisi ison käsilaukun mukaan? Miksi nostaisi rahaa edellisenä päivänä? Tekijä todennäköisesti mieshenkilö ehkä nettituttavuus.

elli72
Vic Mackey
Viestit: 1913
Liittynyt: Ti Elo 02, 2011 12:46 pm
Paikkakunta: Itä-Uusimaa

Re: Päivi Heikinheimo, 49 vuotta Helsinki 31.12.2015-2.1.201

Viesti Kirjoittaja elli72 »

Täällä siis tuo sama logiikka kuin Birgitan ketjussa. Minkä ikäisiä te kirjoittelijat olette kun te kuvittelette Päivin ikäisen naisen olevan ikäloppu. Ihan sama juttu Birgitan ketjussa. Sen ikäinen nainen kulkee leninkipäällä ja käyttää vaan käteistä rahaa. Pää pois pensaasta. Itse olen reilu 40v ja ahkera somettaja. Äitini on noin 70v ja ahkera somettaja. Ja se, että yksi ihminen tekee jonkun asian tietyllä tavalla, ei tarkoita että kaikki ihmiset niin tekevät. Meitä on moneksi, joku vastaa yöllä viesteihin, toinen ei.

Vastaa Viestiin