MISSÄ ON ? Suvi-Tuuli Kalliokoski 16-v Helsinki

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
ABC
Michael Knight
Viestit: 4320
Liittynyt: To Touko 31, 2007 2:23 am

Viesti Kirjoittaja ABC »

Oli miten oli, kuka haluaa aikuisena lukea netistä omat yksityisimmät asiansa nimen ja kuvan kera?

Ja jos viesti on feikki, niin sitten vaan syytettä kehiin... Itse asiassa, jos olisin S., haastaisin itse oman mutsini asioideni levittelystä netissä. :?

Ei niitä oikeuden istuntoja turhan takia salata.
Every ship must sail a world.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

^
Tuo on kyllä totta.
Totuus on tarua ihmeellisempää
cicero
Michael Knight
Viestit: 4160
Liittynyt: Pe Syys 07, 2007 2:40 pm
Paikkakunta: ulkomaat

Viesti Kirjoittaja cicero »

ABC kirjoitti:Oli miten oli, kuka haluaa aikuisena lukea netistä omat yksityisimmät asiansa nimen ja kuvan kera?

Ja jos viesti on feikki, niin sitten vaan syytettä kehiin... Itse asiassa, jos olisin S., haastaisin itse oman mutsini asioideni levittelystä netissä. :?

Ei niitä oikeuden istuntoja turhan takia salata.
aivan samaa mieltä!
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Minusta on tavallaan aika tekopyhää ja arveluttavaakin tuomita ihmisiä siitä, jos he tuovat ilmi totuuden vaientaakseen väärät huhut, joita täällä velloo ja joita kehiteltäisiin vielä lisääkin, jos ei kukaan sitä pysäytä. Koska katoamisen yhteydessä nimi on jo tuotu julkisuuteen, kummasta mahtaakaan olla enemmän haittaa, totuudesta vai siitä, että yhä spekuloisimme täällä nimeltä mainitun ihmisen katoamisten ja masennusten syistä ja syyllistäisimme ties ketä sillä matkalla?

Tämä tuli mieleen ottamatta kuitenkaan ollenkaan kantaa siihen, mikä totuus lopulta edes on.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

skoone kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Käsittääkseni myöskään täällä ei spekuloitu mistään hyväksikäytöistä vaan kaulan alueen "hiertymistä" jotka paljastuivat äidin kertomana atooppiseksi ihottumaksi.
Täällä spekuloitiin hirttoyrityksistä, kuristamisista ja ties mistä. Älkää enää viitsikö puolustautua. Minusta oli ihan oikein, että saimme kuulla esimerkiksi sen, että kyseessä oli ihottuma. Ja myös sen, että tyttö ei ollut esim. psyykkisesti sairas, vaan kävi tuota koulua sen vuoksi, että oli ollut mukana traumaattisessa tapauksessa.
En ole aikaisemmin kommentoinut tapausta jotenka ei minun tarvitse mitenkään "puolustautua". Eikä äidin mielestäni olisi tarvinnut kertoa tuota että oli hyväksikäytetty vaan olisi voinut vaikka käyttää samaa sanamuotoa kuin sinä skoone.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

jamppa kirjoitti:
skoone kirjoitti:
jamppa kirjoitti:Käsittääkseni myöskään täällä ei spekuloitu mistään hyväksikäytöistä vaan kaulan alueen "hiertymistä" jotka paljastuivat äidin kertomana atooppiseksi ihottumaksi.
Täällä spekuloitiin hirttoyrityksistä, kuristamisista ja ties mistä. Älkää enää viitsikö puolustautua. Minusta oli ihan oikein, että saimme kuulla esimerkiksi sen, että kyseessä oli ihottuma. Ja myös sen, että tyttö ei ollut esim. psyykkisesti sairas, vaan kävi tuota koulua sen vuoksi, että oli ollut mukana traumaattisessa tapauksessa.
En ole aikaisemmin kommentoinut tapausta jotenka ei minun tarvitse mitenkään "puolustautua". Eikä äidin mielestäni olisi tarvinnut kertoa tuota että oli hyväksikäytetty vaan olisi voinut vaikka käyttää samaa sanamuotoa kuin sinä skoone.
Sorry, että laitoin juttuni sun viestiin. Ja tuosta loppukaneetistasi olen samaa mieltä.
Muista lähdekritiikki!
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Siis lähinnä minä en ymmärrä mitä eroa sillä on luetaanko se jostain päivän lehdestä vai sanotaanko se täällä. Sitä paitsi pidän sitä tekopyhänä sen vuoksi, että kuitenkin täällä halutaan tietää totuus ja sitten jos se sanotaan, niin kauhea häväistys, haastetaan oikeuteen! Miksi te sitten olette täällä, jos ei kerran asioista halutakaan tietää niidenen oikeaa laitaa? Avoimuus asioissa ehkä joskus johtaa meidät siihen pisteeseen, jolloin rikoksen uhri ei enää tunne häpeää, mutta tuollainen kanta varmasti vielä suurentaa häpeää. Ehkä reagoin tähän niin jyrkästi siksi, että se on tieto siinä missä mikä tahansa muukin ja tieto sinänsä ei ketään vahingoita.
jamppa
Andy Sipowich NYPD
Viestit: 1328
Liittynyt: Pe Elo 24, 2007 4:05 pm
Paikkakunta: Korpi pohjoisessa

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Asian olisi mielestäni voinut ilmaista hienotunteisemmin. Itseäni ainakin loukkaisi ja satuttaisi jos äitini kirjoittelisi netissä tuollaisia henkilökohtaisia asioita, varsinkin kun löytyy vielä kuvakin. Joku tuolla mainitsikin että juurikin uhrin suojelemiseksi oikeudenkäynnitkin pääsääntöisesti julistetaan salaisiksi.
Olette lukinneet itsenne pelon häkkeihin, ja katso, valitatteko nyt vapauden puuttumisesta.
Eveliina L
Susikoski
Viestit: 44
Liittynyt: Ke Marras 21, 2007 3:17 am

Viesti Kirjoittaja Eveliina L »

Henk. koht. en jotenkin jaksa uskoa, että tuo äiti olisi oikea äiti. Ja uhrin suojelu ei olisi niin tarpeen ellei olisi vallalla käsitys, ettei asioista saa puhua, koska ne ovat häpeällisiä. On häpeällistä olla uhri yhä edelleenkin! Siitä tuntuvat vaivautuvan toisinaan muut enemmän kuin uhri, joten joskus kyllä epäilen noita motiiveja vaieta. Minulla on ollut sekä hyväksikäytetty ystävä että itsemurhaa yrittänyt ystävä. Molemmat nimenomaan itse halusivat puhua asioista, mutta ihmisten mielestä oli tahdikasta uhrin yhtälailla kuin omaisten vaieta. Että joo nämä on taas näitä juttuja, että ollaan kiinnostuttu teoriassa, muttei kuitenkaan ihmisen kohtalona, koska sen tietämisestä juuri tietyn henkilön kohdalla vaivaantuu. Siis elossa olevan ihmisen kohdalla.

Olen tietoinen, että uhria suojellaan usein suljetuin ovin käsitelyllä, mutta estääkö se muka oikeasti tietoa leviämästä? Jatkuvat huhupuheetko on parempia kuin totuus?
Kalessin
Adrian Monk
Viestit: 2942
Liittynyt: Ke Touko 30, 2007 3:26 pm
Paikkakunta: Maameri, läntiset rajavedet

Viesti Kirjoittaja Kalessin »

spekulaatioitahan tämä ketju pääasiassa on ollut, mutta esim. kaulan jäljistä keskustelu lähti liikkeelle mun kommentista, jota en ollut tarkoittanut millään tavoin loukkaavaksi. enemmän itse loukkaantuisin "äidin" kommentista kuin kuva-analyysista. mutta suvi-tuuli löytyi, joten homma on pulkassa eikö?
"Ei ne karhutkaan koko aikaa riehu, ne vetää välillä puolukoita". -Kummeli, Kultakuume-
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Eveliina L kirjoitti: uhrin suojelu ei olisi niin tarpeen ellei olisi vallalla käsitys, ettei asioista saa puhua, koska ne ovat häpeällisiä.
Eiköhän se ole niin, että suhtautuminen ja kertominen vaikeistakin asioista riippuu paljolti ihmisen luonteesta.

Itse olen muutaman kerran törmännyt ihmisiin, jotka kertovat aivan estotta kaikki yksityisasiansakin, mutta eiköhän enemmistönä ole Suomessakin nämä vaíkenijat ja sekään ei kyllä ole pitemmän päälle hyvä asia.
Paineet saattaa sitten purkautua ikävällä tavalla.
Enpä siis yhtään ihmettele, jos kyseessä on tytön oikea äiti.
Parempi katkaista huhuilta siivet kuin hyssytellä asiaa, jolle enää ei voi mitään...luulisin....
Sara
Nikke Knakkertton
Viestit: 197
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 7:01 am

Viesti Kirjoittaja Sara »

Meistähän muutama yritti vakuuttaa, että kyseessä on ihottuma (ainakin minä ja joku muu atoopikko), mutta jostakin kumman syystä kaikista hirttäytyminen olisi todennäköisempi aiheuttaja :lol: Aiheuttaa tämä palsta tätä ylidramaattisuutta ehkä aina välillä :mrgreen:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5188
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Itse asiassa kaulalla näkyy kuvassa sininen juonne, jonka ympärillä pirstoittaista sinipunaa.
(Itse voisin yhäkin olla vaikkapa sitä mieltä, että olisi tehty leikkaus ja noudatettu kaulan "normaalia" juonnetta, jotta jää mahdollisimman vähäinen arpi.)
Mutta asialla ei ole merkitystä.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Raid

Viesti Kirjoittaja Raid »

EDIT: Viestiketjusta on poistettu intimiteetti suojan piiriin kuuluvia henkilokohtaisia asioita - RAID

EDIT: Viestiketjusta poistettu myos viesteja jotka kuuluvat intimiteetti suojan piiriin eika ole asian kannalta merkityksellisia - RAID
Vastaa Viestiin