Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingissä

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Atlanta
Adrian Monk
Viestit: 2565
Liittynyt: Ma Joulu 17, 2012 1:46 pm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Atlanta »

Kyllä tässä ketjussa on mainittu, en tosin muista millä sivulla, se, että Emil kavereineen saapui Kappeliin 01.10. Ja Emil lähti 01.43. Minäkin olen ihmetellyt noin lyhyttä aikaa, mutta ehkäpä se riitti ratkaisun tekoon. Tällä kertaa.
"Kaiken viisauden alku on tosiasioitten tunnustaminen". J.K.Paasikivi.

WalkingDisaster
Javier Pena
Viestit: 1781
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2013 8:43 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja WalkingDisaster »

Helsingin keskustaan Emil saapui Espoosta taksilla kavereidensa kanssa kello 00.15.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016060 ... 6_uu.shtml

Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

Atlanta kirjoitti:Kyllä tässä ketjussa on mainittu, en tosin muista millä sivulla, se, että Emil kavereineen saapui Kappeliin 01.10. Ja Emil lähti 01.43. Minäkin olen ihmetellyt noin lyhyttä aikaa, mutta ehkäpä se riitti ratkaisun tekoon. Tällä kertaa.
En usko itsemurhaan tässä tapauksessa, olisiko tuo lyhyt aika ravintolassa voinut johtua huonosta olosta, liian kännissä olemisesta (jolloin siis poke on poistanut pubista), on voinut nähdä jonkun kivan tytön baarissa tai jo aikaisemmin ja lähtenyt sitten tätä tapaamaan?
Itse uskon, että on otettu ja urakalla ja sitten filmi on vaan katkennut.
Tuskin tämä juttu selviää ikinä, vaikka sitä kovasti omaisten vuoksi toivoisi :( .
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse

kissafani
Armas Tammelin
Viestit: 86
Liittynyt: La Kesä 18, 2016 3:42 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja kissafani »

Ehkä sammutti puhelimen koska ei jaksanut enää juhlia eikä halunnut puhua humalaisten kavereiden kanssa ja selittää että on jo matkalla kotiin. Meillä oli nuoruudessa tapana häipyä ilmoittamatta baarista jos juhlinta alkoi kyllästyttämään tai kunto loppui. Eipä kukaan yritä ylipuhua tai muiden bileet lässähdä. Ehkä siksi halusi vielä muistuttaa kaveria pelistä ennen kuin sulki puhelimen En usko että mitään selfieitä on tuossa vaiheessa alkanut kuvaamaan. Ehkä pysähtynyt oksentamaan? En tiedä...

Nallekarhuryhmä
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 3:14 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Nallekarhuryhmä »

Ihan varmana on itsemurha, koska on ehkä sammuttanut itse puhelimen ja on ehkä ollut onneton!

Miettikää nyt kuitenkin vielä...

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

Nallekarhuryhmä kirjoitti:Ihan varmana on itsemurha, koska on ehkä sammuttanut itse puhelimen ja on ehkä ollut onneton!

Miettikää nyt kuitenkin vielä...
No ihan itse on ainakin lähtenyt ennenaikaisesti bileistä ilmoittamatta kenellekään ja poikennut reitiltään vesistön ääreen. Minua kiinnostaisi kovasti tietää, miksi hän ei mennyt suoraan kotia kohti tai jos halusi veden ääressä olla, niin miksi ei mennyt lähimpään rantaan.

terbmis
Agentti Scully
Viestit: 685
Liittynyt: Ti Touko 26, 2015 3:04 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja terbmis »

Itsemurhaajat harvoin hyppäävät lähimpään jorpakkoon, tai hirttävät itsensä lähimpään puuhun. Nelakin teki pitkän kuolemanmarssin, ennenkuin sopiva puu löytyi. Emil on voinut hyvinkin etsiä tarkoituksella sellaisen paikan, mistä on mahdollisimman vaikea päästä ylös. Sellainen löytyi sitten sieltä 1,7km päästä..

Mehän emme tiedä tarkkaa aikaa milloin Emil on hukkunut, joten on mahdollista että hän on pitkäänkin siellä rannalla istuskellut, ja miettinyt syntyjä syviä. Voi olla että on hypännyt veteen vasta tuntien päästä Kappelista lähdettyään.

Syskon S
Jane Marple
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Touko 08, 2015 9:45 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Syskon S »

terbmis kirjoitti:Itsemurhaajat harvoin hyppäävät lähimpään jorpakkoon, tai hirttävät itsensä lähimpään puuhun. Nelakin teki pitkän kuolemanmarssin, ennenkuin sopiva puu löytyi. Emil on voinut hyvinkin etsiä tarkoituksella sellaisen paikan, mistä on mahdollisimman vaikea päästä ylös. Sellainen löytyi sitten sieltä 1,7km päästä..
Olen samaa mieltä, että tuohon paikkaan hakeutuminen viittaa itsemurhaan. Kuulisin vaan mielelläni loogisia selityksiä niiltä, jotka eivät usko itsemurhaan. Joku paikallinen voisi vaikka käydä ottamassa yöllisen selfien siellä, niin näkisi olisiko selfien ottamisessa siinä kohtaa mitään tolkkua :wink:

Lundia
Nikke Knakkertton
Viestit: 185
Liittynyt: Ma Marras 21, 2011 3:57 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Lundia »

Olen jostain saanut käsityksen, että itsemurhaajat hakeutuvat itselle tärkeisiin paikkoihin(tai semmoisiin paikkoihin mistä ei helposti löydä), en tiedä oliko tuo maikka Emilille jollain tapaa tärkeä, voi olla. Tuo paikka toisaalta saattaa olla jonkin verran vilkas tuohon aikaan yöstä, joten joku saattaisi ehtiä vaikka pelastamaan, mikäli "huono tuuri" käy. Näinhän nyt ei kuitenkaan käynyt, ehkä hän on odotellut siellä hyvin hiljaisen hetken, jolloin päättänyt toimia. Mielestäni "varmempi" keino olisi ollut mennä jonnekin Espoon rannoille, missä niin ei ole liikettä,ja ehkä juuri sinne, missä kuvakin on otettu, olisi olettanut, että se olisi ollut tärkeä paikka Emilille. Tämän vuoksi ehkä enemmin haluaisin uskoa onnettomuuden mahdollisuuteen.

darude
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 12:21 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja darude »

Puoli vahingossa tehty itsemurha.

Baarista lähdetään ilmoittamatta, jos muut ovat kännissä ja itse jää ulkopuoliseksi. Itse olen monesti mennyt kiertoreittejä kotiin ja pohtinut syntyjä syviä. Iltoihin liittyy pettymys ja jos kontrastina on ollut muiden onni, ylioppilasjuhlat ja kevät, niin se voi riittää sytykkeeksi nuorelle. Ei suunnitellulle itsemurhalle, vaan itsetuhoisten ajatusten jatkumolle. 'kävelen reunalla, tipun jos tipun'.

darude
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 111
Liittynyt: Ma Huhti 06, 2015 12:21 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja darude »

Kännykkä laitetaan kiinni. "Haluan olla yksin hetken". Olikohan rajuja pettymyksiä illalla?

Toisaalta 1:30 baarissa varmasti monella juhlijalla on akku loppu tai aivan finaalissa. Siitä voisi tehdä melkein gallupin.

Maijulainen
Sabrina Duncan
Viestit: 350
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 9:18 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Maijulainen »

Ei tuo suunta nyt niin outo ole. Täällä on jo aiemmin sanottu, että tuo on looginen reitti, jos haluaa päästä bussiin esim. Ruoholahdesta. Ja jos Emilillä oli huono olo, hän on halunnut kävellä. Kaikki eivät halua noihin Kampin tai Rautatieaseman tungoksiin. Itse olen monesti keskustasta kävellyt Pasilaan ja ulkokautta asemalle odottamaan junaa, kun ei ole tuo Rautatieasema houkuttanut.

Ja Ruoholahdessa on taksiasema, josta olisi saattanut sen taksinkin saada pienemmällä jonottamisella. Miksi yöllinen kävely on joidenkin mielestä mahdoton ajatus? Tiedän monta ihmistä, jotka tekevät noin, varsinkin kun haluavat vähän selvitä ennen kotiin menoa. Ja lisäksi jos on huono olo, ei halua ottaa sitä riskiä, että oksentaa taksiin. Se maksaa pk-seudulla parisataa euroa. Joten itse en ihmettele tuota kävelyä yhtään, enkä tuota reittiä. Tuo on hämärään aikaan ihan kaunista, kun valoja heijastuu mereen yms. Jotkut tykkäävät kävellä päätään selvemmäksi.

Gladys
David Starsky
Viestit: 4507
Liittynyt: To Loka 01, 2009 6:53 pm

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Gladys »

Maijulainen kirjoitti: Miksi yöllinen kävely on joidenkin mielestä mahdoton ajatus?
Yöllinen kävely ei ole laisinkaan mahdoton ajatus. Kuten ei myöskään se, että lähtee joskus ravintolasta kavereille ilmoittamatta. Eikä se, että puhelin mykistyy joskus syystä tai toisesta. Varmasti asioita, jotka useimmat meistä ovat joskus kokeneet.

Edellä mainittujen sattumusten luonne kuitenkin muuttuu siinä vaiheessa, kun ne muodostavat jatkumon, joka johtaa satama-altaasta kuolleena löytymiseen viikkoa myöhemmin.
All is pretty.
- Andy Warhol

Avatar
TiiaStiina
Javier Pena
Viestit: 1849
Liittynyt: Ma Elo 16, 2010 12:09 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja TiiaStiina »

Jos tietystä juomasta tai ruoasta tulee hyvin nopeasti huono olo ja oksennus jo melkein pelkästä maistamisesta, kyse voi olla allergisesta reaktiosta johon voi liittyä myös verenpaineen lasku ja tajunnan ja käytöksen häiriöitä. Allergiat mielletään yleensä ihottumaksi mutta oksentaminen voi olla allergiaoire ilman ihottumaakin, siihen liittyy kaikin puolin sietämätön olotila jonka syytä ei välttämättä itse tajua.

Ei tässä tarvitse olla kyse mistään sellaisesta mutta se tuli mieleen yhtenä mahdollisuutena, kun kerran pahoinvointitaipumusta alkoholijuomista. Ja pitää paikkansa että moni harrastaa yöllisiä kävelyitä tai lähtee ilmoittamatta illanvietosta ilman erityistä syytäkin.

Iitu
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 108
Liittynyt: Su Joulu 14, 2008 2:00 am

Re: Emil Nurmi, 20, katosi päättäjäisviikonloppuna Helsingis

Viesti Kirjoittaja Iitu »

Aasialaisilla on hyvin yleinen geneettinen taipumus, että jo pienestä määrästä alkoholia tulee pahoinvointia yms. oireita. Liittyy muistaakseni asetaldehydiin jotenkin. Myös suomalaisilla on tuota, joskin se on huomattavasti harvinaisempaa kuin aasialaisilla.

Vastaa Viestiin