Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Teme-84, vinkkinä että nuo löytyy aika hyvin myös You Tubesta. En ole tosin varma tästä jaksosta mutta joitain muistan sieltäkin katsoneeni.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Olen tämän ketjun joskus lukenut läpi, kaikkea en muista, onko tämä vaikka jo mainittu; oliko Mikalla henkivakuutus? Jos oli, selittäisi mielestäni tämän kummallisen itsemurhan. Henkivakuutus ei nimittäin yleensä korvaa oman käden kautta lähtöjä. Itsensä murhaava taas lienee yleensä sen verran depiksessä että voimavarat eivät välttämättä riitä mihinkään liian monimutkaiseen juonitteluun, esim. katoamiseen vaikka Lapin erämaahan. Se toimintakyky on juuri ja juuri riittänyt siihen että on "hävittänyt" itsensä kuusenlatvaan ja ottanut hengiltä.

Kummalliseen paikkaan itsensä tappaminen voi olla myös lähimmäisen varjelua, että ainakaan he eivät luultavasti ole niitä ketkä löytävät.
Tämä nyt on ihan tuulesta temmattua :D Jos näin niin ei ensimmäisenä tulisi mieleen kiivetä puun latvaan kotipihan viereen ja sitoa itsensä. Suomi on täynnä soita, järviä saati merta jonne loikata. Jotain rajaa näihin mielikuvitusleikkeihin!

peteme
Neuvoja-Jack
Viestit: 569
Liittynyt: Ti Heinä 05, 2011 7:10 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja peteme »

Vois vaikuttaa myös varoittavana esimerkkinä muille jos ei hoida näiden tyyppien kanssa asioita sovitulla tavalla. Velalliset raahataan puun juurelle ja kysyntään haluatko seuraksi.
Tosin millä ketkut olisivat saaneet Mikan puuhun.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

peteme kirjoitti:Vois vaikuttaa myös varoittavana esimerkkinä muille jos ei hoida näiden tyyppien kanssa asioita sovitulla tavalla. Velalliset raahataan puun juurelle ja kysyntään haluatko seuraksi.
Tosin millä ketkut olisivat saaneet Mikan puuhun.
Niimpä? ja miksi? Varoittavampi esimerkki se olisi jos halutaan että toimii varottavana esimerkkinä.

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Jaguaari kirjoitti:
mobiililaiteukkeli kirjoitti:Olen tämän ketjun joskus lukenut läpi, kaikkea en muista, onko tämä vaikka jo mainittu; oliko Mikalla henkivakuutus? Jos oli, selittäisi mielestäni tämän kummallisen itsemurhan. Henkivakuutus ei nimittäin yleensä korvaa oman käden kautta lähtöjä. Itsensä murhaava taas lienee yleensä sen verran depiksessä että voimavarat eivät välttämättä riitä mihinkään liian monimutkaiseen juonitteluun, esim. katoamiseen vaikka Lapin erämaahan. Se toimintakyky on juuri ja juuri riittänyt siihen että on "hävittänyt" itsensä kuusenlatvaan ja ottanut hengiltä.

Kummalliseen paikkaan itsensä tappaminen voi olla myös lähimmäisen varjelua, että ainakaan he eivät luultavasti ole niitä ketkä löytävät.
Tämä nyt on ihan tuulesta temmattua :D Jos näin niin ei ensimmäisenä tulisi mieleen kiivetä puun latvaan kotipihan viereen ja sitoa itsensä. Suomi on täynnä soita, järviä saati merta jonne loikata. Jotain rajaa näihin mielikuvitusleikkeihin!
Eihän hän missään kotipihansa puussa ollut, vaan keskellä metsää. Muistelisin, että välimatkaa omaan pihaan oli parikin kilsaa. Lähin rakennus oli saha. Sekään ei mielestäni ole mitenkään erikoinen ajatus, että suikkarin toteuttaja ei halua järkyttää lähimpiään ruumislöydöllä.

Mutta olet kyllä oikeassa, että mielikuvitus laukkaa täällä joskus joillakin melkoisen villinä (itselläni ei tietenkään koskaan 8) ). Mikähän lie tässäkin se perimmäinen totuus?
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

MissYou
Lauri Hanhivaara
Viestit: 122
Liittynyt: Ti Maalis 06, 2018 1:44 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja MissYou »

Mä en kyllä millään muotoa jaksa uskoa, että Mika olisi itsarin tehnyt. Kyllä tässä on jotain muuta takana, liian paljon sattumia mukana.

Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2643
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Psykoosit rävähtäneet tulille siinä saunaa lämmittäessä ja mies juossut yli peltojen narua muassaan ja kuuseen kurkottanut. Mahdolliset vainoajat ja muiluttajat olleet mielikuvituksen tuotetta.
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Mielenkiintoinen psykoosiksi. Kovin järjestelmällistä ja suunniteltua, kuitenkin muutama yksityiskohta sotii täysin tuota vastaa. Tämä on mysteeri jonka toivoisi selviävän ennen kuin itse kasvaa horsmaa.

Dope Boy
Axel Foley
Viestit: 2021
Liittynyt: To Marras 17, 2016 10:52 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Dope Boy »

Totuushan on se että kukaan meistä ei tiedä täysin mitä toisen päässä liikkuu, veikkaisin jonkinlaiseen panikkikohtaukseen tai muuhun äkilliseen mielenhäiriöön ja sitten tehty mikä tehty.
"If you aim for a king, you better not miss"

jasso
Neuvoja-Jack
Viestit: 542
Liittynyt: Ke Huhti 29, 2020 7:29 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja jasso »

Ehtivä kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 1:57 am
unihalvaus kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 4:13 pm
Ei muissa jaksoissa ollut omaisten kasvoja sumennettu.
Mika Mäenpään jaksossa oli.
Tämä Mika Mäenpää jakso on jostain syystä poistunut yle areenasta? Vai onko syy poistoon se, että Mäenpää löytyi, kuolleena tosin, mutta löytyi kuitenkin. Tätä jaksoa en ole muistaakseni koskaan edes nähnyt :?

Siirretty Kumpulaisen ketjusta, mikä selittää lainauksen.
-NILS-

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

jasso kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 9:51 am
Ehtivä kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 1:57 am
unihalvaus kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 4:13 pm
Ei muissa jaksoissa ollut omaisten kasvoja sumennettu.
Mika Mäenpään jaksossa oli.
Tämä Mika Mäenpää jakso on jostain syystä poistunut yle areenasta? Vai onko syy poistoon se, että Mäenpää löytyi, kuolleena tosin, mutta löytyi kuitenkin. Tätä jaksoa en ole muistaakseni koskaan edes nähnyt :?
"Kaikki jaksot ovat katsottavissa Ylen Elävässä arkistossa, lukuun ottamatta hyllytettyä jaksoa, sekä Mika Mäenpään tapausta, joka omaisten pyynnöstä vedettiin pois esityksestä tapauksen ratkettua.

Klywon
Alibin satunnaislukija
Viestit: 54
Liittynyt: Su Heinä 13, 2014 3:27 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Klywon »

Ehtivä kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 1:57 am
unihalvaus kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 4:13 pm
Ei muissa jaksoissa ollut omaisten kasvoja sumennettu.
Mika Mäenpään jaksossa oli.
Olisko sulla tai kellään muulla tätä Mäenpään jaksoa nauhalla, videolla tai digiboxilla, josta sen saisi ehkä jakoon? Olis hirmuisen kiva nähdä toi jakso kun se on kumminkin esitetty mutta itse en ehtinyt koskaan katsoa.
"Stop right there, criminal scum!"

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Klywon kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:00 pm
Ehtivä kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 1:57 am
unihalvaus kirjoitti:
Ti Kesä 30, 2020 4:13 pm
Ei muissa jaksoissa ollut omaisten kasvoja sumennettu.
Mika Mäenpään jaksossa oli.
Olisko sulla tai kellään muulla tätä Mäenpään jaksoa nauhalla, videolla tai digiboxilla, josta sen saisi ehkä jakoon? Olis hirmuisen kiva nähdä toi jakso kun se on kumminkin esitetty mutta itse en ehtinyt koskaan katsoa.
Mä haluun kans! en hetkeäkään kyllä usko että se oli itsemurha.

Avatar
unihalvaus
Alibin satunnaislukija
Viestit: 58
Liittynyt: To Loka 25, 2012 1:04 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja unihalvaus »

tutkijax kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:43 pm
Klywon kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:00 pm
Ehtivä kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 1:57 am

Mika Mäenpään jaksossa oli.
Olisko sulla tai kellään muulla tätä Mäenpään jaksoa nauhalla, videolla tai digiboxilla, josta sen saisi ehkä jakoon? Olis hirmuisen kiva nähdä toi jakso kun se on kumminkin esitetty mutta itse en ehtinyt koskaan katsoa.
Mä haluun kans! en hetkeäkään kyllä usko että se oli itsemurha.
Muakin kiinnostaisi tämä nähdä.
Tosiaan kaikki elävän arkiston kadonneet oon katsonut.
En ole mitään. Saan vain sinut kesken uniesi pelkäämään ja jähmettymään.

Ehtivä
Lauri Hanhivaara
Viestit: 149
Liittynyt: Ti Huhti 16, 2013 10:50 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Viesti Kirjoittaja Ehtivä »

Klywon kirjoitti:
Ke Heinä 01, 2020 10:00 pm
Olisko sulla tai kellään muulla tätä Mäenpään jaksoa nauhalla, videolla tai digiboxilla, josta sen saisi ehkä jakoon? Olis hirmuisen kiva nähdä toi jakso kun se on kumminkin esitetty mutta itse en ehtinyt koskaan katsoa.
Valitettavasti näin tuon aikoinaan yhden ainoan kerran silloin ensiesityksessä eikä koskaan tullut näissä tallennusta ajatelleensa. Muistikuvatkin ovat jo jonkin verran hämärtyneet, mutta kyllähän koko jaksosta tuli mieleen silloin vain kelmien onnistunut kolkkauskeikka.

Vastaa Viestiin