Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004 - Löytyi vuonna 2008

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Uteliastyttö
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 10:46 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Uteliastyttö »

On kyllä mielenkiintoinen tapaus. En todellakaan usko ihan perinteiseen itsemurhaan.

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mielikki »

gettiz kirjoitti: Osaisiko joku kertoa, miksi lääkintäväkeä oli paikalla? Jos kroppa oli selkeästi jo mennyttä, lienee elvytyskin turhaa...


Suomessa kuolleeksi julistamisen voi vain todeta lääkintä henkilökunta ei poliisi.Olkoon tyyppi hirressä sitten miten päin vaan tahtoo,vaikka jalat taivasta kohti.

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Onko kellään tämän kadonneet-jaksoa tallessa? Kyseessähän nyt ei todellakaan ole mikään itsemurha niin kiinnostaisi nähdä se..

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Miksi ei ole itsemurha?
Minä en vakuutu siitä että olisi henkirikos.Tämä haiskahtaa juurikin itsarilta.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^ Samaa mieltä. En usko, että kukaan tappaja jaksaisi moista vaivaa nähdä. Helpompi olisi jättää kalmo sijoilleen tai kuljettaa kroppa muualle hävitettäväksi kuin hilata puunlatvaan.

Mutta ikävästi tehty kyllä lähipiirille. Vuosikausien epätietoisuus kohtalosta. :?

tutkijax
Agentti Scully
Viestit: 664
Liittynyt: To Heinä 14, 2016 1:47 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja tutkijax »

Jos sinulle annetaan vaihtoehdoiksi kokea hyvin kivulias kuolema jonka menetelmästä olet tietoinen tai hirttäytyä itse, kumman valitset?

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mielikki »

tutkijax kirjoitti:Jos sinulle annetaan vaihtoehdoiksi kokea hyvin kivulias kuolema jonka menetelmästä olet tietoinen tai hirttäytyä itse, kumman valitset?

Ja millaiset todistee tästä ,on niinku olemassa?

Avatar
UglyBetty
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: Ke Loka 29, 2014 2:03 am
Paikkakunta: Cloud Cuckoo Land

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja UglyBetty »

kid kirjoitti:
kleopatra13 kirjoitti:Minun mielestäni taas on kiivennyt puuhun pakotettuna (tyyliin ase ohimolla, ei mitään ihme vinssauksia) ja sitten köytetty sinne kiinni. Miksi?
Luultavasti olis tossa vaiheessa todennut että ampukaa vaan kun tapatte kuitenkin, eikä lähtenyt hakemaan tuskallista kuolemaa kun nopeampikin vaihtoehto oli lähellä?
Mulle tuli ihan yllättäen tänään mieleen tämä juttu.
Mä en useinkaan usko että kaikkeen olisi joku "tavallinen", "siisti", tylsä selitys, vaan joskus totuus on taruakin ihmeellisempää.
Hullujen touhut yleensä paljastuu pian, pahojen touhut jää mysteereiksi.

Kyllähän tämäkin on itsariksi lokeroitu, mutta mä veikkaan MM.n taustoistakin johtuen jne., että hänet on kotoa yllätetty, annettu vaihtoehdoiksi että odotetaanko muita perheenjäseniä vai lähdetäänkö heti.
Heti on lähdetty ja MM käsketty / autettu kapuamaan kuusen latvaan.
Hyvinhän sinne toinenkin kiipeää "avuksi".
Tarpeeksi hyvät solmut, tarpeeksi pelotteita, eikä sieltä enää sitten hengissä alas pääsekään, vaikka ensin ei niin pahalta tilanteelta vaikuttaisikaan.
Ei vaadi edes loputtoman pitkää aikaa kun on kylmässä, liikkumatta, ilman vettä :(

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Olen tämän ketjun joskus lukenut läpi, kaikkea en muista, onko tämä vaikka jo mainittu; oliko Mikalla henkivakuutus? Jos oli, selittäisi mielestäni tämän kummallisen itsemurhan. Henkivakuutus ei nimittäin yleensä korvaa oman käden kautta lähtöjä. Itsensä murhaava taas lienee yleensä sen verran depiksessä että voimavarat eivät välttämättä riitä mihinkään liian monimutkaiseen juonitteluun, esim. katoamiseen vaikka Lapin erämaahan. Se toimintakyky on juuri ja juuri riittänyt siihen että on "hävittänyt" itsensä kuusenlatvaan ja ottanut hengiltä.

Kummalliseen paikkaan itsensä tappaminen voi olla myös lähimmäisen varjelua, että ainakaan he eivät luultavasti ole niitä ketkä löytävät.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Tiina »

mobiililaiteukkeli kirjoitti:Olen tämän ketjun joskus lukenut läpi, kaikkea en muista, onko tämä vaikka jo mainittu; oliko Mikalla henkivakuutus? Jos oli, selittäisi mielestäni tämän kummallisen itsemurhan. Henkivakuutus ei nimittäin yleensä korvaa oman käden kautta lähtöjä
Henkivakuutuksen saaminen varmaan vaatisi sen kalmon. Aika paljon näki vaivaa, ettei ruumista ihan heti löydettäisi, joten henkivakuutusta on tuskin ollut.
Helpompihan se olisi ajaa autolla vaikka päin kalliota henkivakuutuksen ollessa tähtäimenä.
Sitä tuskin vakuutusyhtiö voi ihan heti itsariksi todistaa. Voihan sitä vahingossakin vähän lipsahtaa tieltä. :?

mobiililaiteukkeli
Neuvoja-Jack
Viestit: 567
Liittynyt: Ma Tammi 05, 2015 3:05 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja mobiililaiteukkeli »

Totta. Enpä tullut ajatelleeksi :D Mystinen tapaus kyllä.
Oon ihan tavallinen suomalainen mies. Mä käytän harmaita housuja ja tykkään katsella kun kala syö ja syntyy renkaita.

Kuolemannaakka
James Bond (David Niven)
Viestit: 10813
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 10:43 pm

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Kuolemannaakka »

Kyllähän juuri vankilasta vapautunut mies, jolta jää tuli takkaan ja hommat kesken, häviää ja löytyy kuusenlatvasta umpimetsästä roikkumasta lienee sinne joutunut "autettuna".

Kun nyt kuitenkin pitäisi se köysi ottaa ja pimeässä (?) kulkea jonnekin kynnöspeltojen yli, etsiytyä pimeimpään kuusikkoon ja sitten kiipeillä 13 metriä ylös itseään hirttämään, vaikka hengen kai saisi helpomminkin pois. Jos joku motiivi edes olisi. Onhan näitä "neloja", muttei tämä nyt oikein sellaiseenkaan viittaa.

Minusta vaikuttaa siltä, että vankilasta pois päässyt vasikka on muilutettu autolla sinne metsän lähelle ja käsketty yksinkertaisesti kiipeämään puuhun ja pysymään siellä. Kyllä ihminen kiipeää, kun ei ole muuta mahdollisuutta. Käsketty ottaa köysi mukaan ja vaikka kiinnittämään itsensä sillä. Ukot kertoo vahtaavansa kiikaritähtäimen läpi, että pysyt siellä koko yön. Muutamassa tunnissa on aika jäykkä äijä jo, kun siellä puhurissa istuksii. Ei pääse alas, vaikka haluaisi.

No, en tiedä, pystyykö itseään sitomaan niin, ettei solmuja saisi auki tai oliko se köysi nyt kaulassa vai missä. Semmoinen "Vain muutaman dollarin tähden" -tyylinen köysi kaulassa oksan päällä tasapainottelu huojuvassa kuusessa voisi jonkun mielestä olla hauska idea toteutettavaksi...
Lataa ilmainen 340-sivuinen nettikirja Ulvilan surmasta alla olevasta linkistä! Paras ja alkuperäinen! Salasana on "ulvila".
www.shorturl.at/agoNS


”En mää oo vääryyttä vastaan, mutten oikeuttakaan pualla” – Lavialainen sananparsi

peikkonen
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: To Kesä 30, 2016 12:51 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja peikkonen »

Kyllähän kylällä kaikki ei pumpulimaailmassa elävät tietävät ettei tämä mikään tavallinen itsemurha ollut.

Sierra
Lauri Hanhivaara
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Elo 13, 2014 12:42 am

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Sierra »

peikkonen kirjoitti:Kyllähän kylällä kaikki ei pumpulimaailmassa elävät tietävät ettei tämä mikään tavallinen itsemurha ollut.
No mitä ne kyläläiset puhuu? Oliko sitten epätavallinen itsemurha?

Teme-84
Harjunpää
Viestit: 302
Liittynyt: Ti Elo 19, 2008 7:01 pm
Paikkakunta: Kokkola

Re: Mika Mäenpää katosi Asikkalasta 15.10.2004,löytyi v.2008

Viesti Kirjoittaja Teme-84 »

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/20180 ... 6_ul.shtml

Kylläpä jotenkin tuli tämä Mikan tapaus ja löytymisen olosuhteet mieleen, kun luin tämän jutun ja otsikon.. Katoaminekin kun sattui varsin erikoisissa olosuhteissa? No, tämä on vain minun spekulaatiota. Olisiko kenelläkään tätä Mikan Kadonneet-jaksoa esimerkiksi itse tallennetulla dvd:llä? Itseltä unohtui hoitaa nauhoitus digiboksille aikanaan, lisäksi tapaus hävisi Mikan löytymisen takia Elävästä arkistostakin juuri, kun olin lomamatkalla enkä sieltäkään siis päässyt sitä sitten katsomaan.

Vastaa Viestiin