Missä on Teemu Ripatti - katosi Kotkassa 15.11.2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Grazzius
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja Grazzius »

Ilmeisesti ruumis kerää lämpöä ja näkyy kamerassa? En tiedä, mutta nillä ovat teemua etsineet hirssun edestä merestä.
Tuu takas jo!
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Oliskohan nyt sitten Teemu löydetty... kuulin tuosta jo ennen ku missään siitä tiedoitettiin.

Vainaja löydetty merestä Norssalmen luota
11.7. 12:35


KOTKA. Kuollut henkilö on löytynyt merestä Norssalmen läheltä Kotkansaaren länsipuolelta perjantaina aamupäivällä.

Kotkan poliisi tiedottaa asiasta myöhemmin.

http://www.kymensanomat.fi/Online/2008/ ... 35539538/4
Amsterdam
Armas Tammelin
Viestit: 74
Liittynyt: Su Loka 28, 2007 8:17 pm
Paikkakunta: South Coast

Viesti Kirjoittaja Amsterdam »

Kotkan poliisi on nostanut perjantaina aamupäivällä yhdessä merivartioston kanssa miehen ruumiin Kotkansaaren rannasta Norssalmesta. Vainajasta ilmoitti kalassa ollut mies.

Miesvainaja on ollut meressä pitkään, joten sitä ei ole vielä varmuudella pystytty tunnistamaan. Suoritettujen tutkintatoimien perusteella vainaja on todennäköisesti viime vuoden marraskuussa kadonnut kotkalainen Teemu Tapani Ripatti.

Henkilöllisyys varmistuu lähiaikoina suoritettavassa oikeuslääketieteellisessä tutkimuksessa. Alustavien tutkimusten perusteella vainajaan ei epäillä liittyvän rikosta.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1555901
Trust no one!
neitix
Poliisikoira Rex
Viestit: 257
Liittynyt: La Elo 11, 2007 11:53 pm
Paikkakunta: =)

Viesti Kirjoittaja neitix »

Hyvä, jos löytyi. Ikävää, kun näitä nuoria ihmisiä tuntuu menevän niin paljon. :(
Mona Carita
Susikoski
Viestit: 30
Liittynyt: Su Kesä 22, 2008 6:15 pm
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mona Carita »

Joko Teemu löytyi?
11.7.2008 17:04

Poliisin mukaan vedestä löytynyt vainaja on todennäköisesti marraskuussa kadonnut Teemu Ripatti.

Kalastaja löysi kauan vedessä viruneen vainajan tänään aamupäivällä kello 10.30 jälkeen Kotkansaaren rannasta. Vainaja on poliisitutkinnan mukaan todennäköisesti viime marraskuussa kadonnut 18-vuotias Teemu Tapani Ripatti.

Kaverit näkivät kotkalaisen Ripatin viimeisen kerran, kun hän lähti kotimatkalle talvisena yönä Kotkan keskustasta.

Ripatti oli viettänyt kavereidensa kanssa iltaa ravintola Onnelassa. Sen jälkeen nuorimies päätti vielä hakea purtavaa läheiseltä Talvitien nakkikioskilta.

Kello neljän jälkeen aamuyöllä Ripatti suuntasi nakkikioskilta kohti Hirssaaressa sijaitsevaa kotiaan.

Viimeiset havainnot nuorukaisesta ovat tältä kotimatkalta. Perille hän ei kuitenkaan koskaan saapunut.

Poliisin alustavien tutkimusten mukaan, tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta. Vedestä löytyneen vainajan henkilöllisyys vahvistuu lähiaikoina.

IL

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2008071 ... 2_uu.shtml
loneliness
Jessica Fletcher
Viestit: 3206
Liittynyt: Ti Kesä 03, 2008 12:30 am

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Onkos siinä nakkikioskin lähellä tai kotimatkan varrella tämä vesistö? Jos itsemurha olisi mielessä, niin en usko, että sitä ennen on välttämätöntä syödä snagarilla.

No ehkä kadonneet-jakso Teemusta kertoo asiasta sitten enemmän...
lost
Olivia Benson
Viestit: 714
Liittynyt: Ti Huhti 17, 2007 5:11 pm

Viesti Kirjoittaja lost »

Mona Carita kirjoitti:
Poliisin alustavien tutkimusten mukaan, tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta.
Mitenköhän arvasin tämän? :?: :roll:
Ihmiset valehtelevat, todisteet eivät.
Jeltsin
Alibin satunnaislukija
Viestit: 66
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 3:13 pm

Viesti Kirjoittaja Jeltsin »

Lost: siksi koska tapaukseen ei liity rikosta..?

Jos ei tarvittavaa todistusaineistoa ole, mitään epäilyttävää ei ole tapahtunut... näin se on ja näin tulee aina olemaan
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

lost kirjoitti:
Mona Carita kirjoitti:
Poliisin alustavien tutkimusten mukaan, tapaukseen ei epäillä liittyvän rikosta.
Mitenköhän arvasin tämän? :?: :roll:
Tämä on aina poliisin kerrottava jo ennen kuin on ruumiinavaus suoritettu.
Tuollaisesta marraskuusta seuraavaan heinäkuuhun meressä olleesta kropasta kun on vaikea todeta edes sukupuolta...

Jokatapauksessa T.R. on nyt löytynyt ja hyvä niin. Mitenkähän mereen joutuminen tapahtuikaan, eihän kotimatkalla ollut merta lähellä?
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

Nimenomaan on meri kotimatkan varrella, Kotkan keskustahan on saari joten lähtipä minne suuntaan vaan niin meri on edessä. Itse en vaan mitenkään jaksa uskoa, että Teemu tai Arikaan olis itse mereen menneet. Jos selviääkin et elävänä on mereen joutunut niin milläs sen todistaa ettei joku ole mereen heittänyt. Ja ihmetyttää kyllä se Arinkin löytöpaikka, tuskin on kotimatkalla veteen joutunut, ettei olis jostain Hallasta vipattu mereen, sieltähän aikanaan joku heitettiin tosin painojen kera. Noh, kaipa ne sitte on vaa itsareita niinku poliisisetien mielestä.
Yleisvalvoja
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: Ke Huhti 02, 2008 4:59 pm
Paikkakunta: Lintukylä

Viesti Kirjoittaja Yleisvalvoja »

Eikös se hallan tapaus ollut autossa ollut raato? No onhan se autokin toki paino. Voin kyllä muistaa väärinkin tähän aikaan päivästä.

Vähän kyllä tökkii nyt kun kaksi nuorta on merestä löytynyt ja poliisi ei epäile rikosta :? Tosiaan, kuka sitä nyt nälkäisenä itseään tappamaan?
syytön mä siihen oon...
Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

Kotkansaarelta kun mennään Hirssuun päin, siinä sillalla ei oo ihan yks tai kaks kertaa kun oon nähnyt jonkun tasapainottelevan kaidetta pitkin toiselle puolelle.
Että periaatteessa rikoksen ja itsemurhan lisäks yks vaihtoehto olis ihan vahinko. Kännipäissään saanut idean kaiteella keikkumisesta, ja sit onkin humpsahtanut alas.
NeitiEtsivä
Poliisikoira Rex
Viestit: 280
Liittynyt: Su Joulu 23, 2007 10:25 pm
Paikkakunta: Eagle

Viesti Kirjoittaja NeitiEtsivä »

En kyllä usko, että kumpikaan jätkistä on itse mereen hypännyt eikä oikein tapaturmakaan kuulosta järkevältä. Jos Teemu olis kävelly sillan kaiteella niin luulis jonkun nähneen kun siinä on yölläkin liikennettä, no venäläisiä rekkoja tietty suurin osa. No olisko Arikin sitte samalla sillalla tai sen kaiteella keikkunut, no joo olishan se voinut sieltäkin kautta kotiin lähteä. Ihan vaan tulee jotenkin mieleen, että asialla olisi voineet olla myös mustalaiset, mitenkään en niitä joka asiasta syyllistä. Tiedän ihan mukaviakin romaneja, mutta suuri osa pilaa kaikkien maineen. Ja Kotkassahan joku aika sitten tapahtui se mustalaisporukan tekemä ryöstö aseella uhaten, tiedä vaikka olisivat aikaisemminkin olleet samoilla asioille ja nämä pojat sitte ois ruvenneet panemaan vastaan ja heitetty kaiteen yli. No varmaan aika väärässä olen, nää on vaan mun omia mietintöjä. Kuitenkaan en usko, että itsarin tekivät. Suht samoihin aikoihin katosivat ja molemmat löytyivät merestä, rikos tulee väistämättä mieleen. Niin ja mitenkäs muuten on, jos ruumis on ollut yli puoli vuotta meressä ja pahoin tuhoutunut niin näkeekö siitä vielä onko kuollut ennen mereen joutumista vaiko hukkunut? Tietääkö kukaan? Isovanhempani olivat muuten nähneet ruumiin meressä ennen kun se haettiin, oli lokit syöneet sitä. :x
viikate
Sofia Karppi
Viestit: 443
Liittynyt: Su Kesä 17, 2007 9:22 pm

Viesti Kirjoittaja viikate »

NeitiEtsivä kirjoitti:Niin ja mitenkäs muuten on, jos ruumis on ollut yli puoli vuotta meressä ja pahoin tuhoutunut niin näkeekö siitä vielä onko kuollut ennen mereen joutumista vaiko hukkunut? Tietääkö kukaan? Isovanhempani olivat muuten nähneet ruumiin meressä ennen kun se haettiin, oli lokit syöneet sitä. :x
Pystyy tutkimaan. Elossa veteen joutuneen keuhkoista löytyy muutoksia jotka ilmaisevat että potilas on hengittänyt veteen joutuessaan. Lisäksi keuhkoista, verestä ja muistaakseni luuytimestä etsitään piileviä jotka kertovat hukkumisesta. Vesiruumiiden löytöpaikalta otetaan yleensä myös vesinäyte jonka piileviä verrataan vainajasta mahdollisesti löytyviin. Piilevä tutkimus on ihan rutiini jokaiselle vesiruumiille.

Vesiruumiita syö erilaiset eläimet kuten luonnon kiertokulussa on tapana tapahtua. Yleensä jo viikon vedessä olleet ovat siinä kunnossa että tunnistaminen ei onnistu visuaalisesti. Aika tietenkin riippuu vedenlämmöstä.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Missä on Teemu Ripatti - katosi Kotkassa 15.11.2007

Viesti Kirjoittaja Blues »

Enpä kyllä jaksa uskoa, ainakaan tässä tapauksessa muuhun, kuin vahinkoon, tai itsemurhaan, Ihmetystä tuo ruumiin pysyminen ko. paikassa. siinä kun on aika kovat virtaukset.
Hyvä että löytyi, omaisten kannalta siis.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Vastaa Viestiin