Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Albin
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 11:31 pm

Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Albin »

Tästä tapauksesta kirjoiteltiin mediassa aikoinaan jonkun verran. Löytyi kuolleena myöhemmin, mutta koska ja mistä sitä en muista.

Hesarin arkistosta 13.10.1994 päivätty uutinen on ainoa tieto, jonka tapauksesta löysin
Nivalan poliisi etsii 24. syyskuuta kadonnutta Hannu Päiviö Anttilaa . Anttilaa on etsitty Nivalan maastosta ja vesistöistä tuloksetta.
Anttila nähtiin katoamisiltanaan kello 22.30 terveyskeskuksessa. Kadonnut on 18-vuotias, keskipituinen ja hänellä on lyhyet vaaleat hiukset.
Hän käyttää pyöreitä silmälaseja. Kadotessaan hänellä oli yllään tummat farmarihousut, ruskea nahkatakki, punaharmaa kauluspaita ja tummat nahkasaappaat, joissa on suuret soljet.
Anttilasta katoamisyönä tai sen jälkeen tehdyistä havainnoista pyydetään ilmoittamaan Nivalan poliisille numeroon 983-440154 tai lähimmälle poliisille.

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Tästä voi olla juttua jo täällä.

Tämä mies joutui jonkun porukan toimesta pahoinpidellyksi!Katosi tk.sta.
Löytyi myöhemmin hukkuneena.Huhu kertoo tämän pahoinpitely porukan löytäneen Hannun samana yönä .Kerrotaan että olivat kerskuneet murhanneensa Hannun.Murhaksi tätä ei saatu todisteiden puuttuessa.

Se joukkio kyllä pystyy murhaan ,sen verran sekoa ovat.

Sen verran vielä lisäystä,piru on jo hakennut tästä joukkiosta jo omansa pois!

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Googleen kun laittoi site:murha.info Hannu Anttila niin tuli tulosta (mutta ei omaa ketjua).
Sonja S. kirjoitti:"Nivalassa syyskuussa pahoinpidelty edelleen kateissa
Viime syyskuussa Nivalassa kadonnut 18-vuotias kannuslainen Hannu Anttila on edelleen kateissa. Aiemmin on käynyt ilmi, että Anttilaa pahoinpideltiin katoamisiltana 24. syyskuuta. Hänet nähtiin viimeksi Nivalan terveyskeskuksessa. Katoamiseen liittyvissä tutkimuksissa on varmistunut, että kello 22.30 Anttilan terveyskeskuksesta poistumisen aikaan oli alueella tielle poikittain pysäköitynä pakettiauto. Siinä oli ajovalot päällä. Poliisi epäilee, että auton luona olleilla henkilöillä on osuutta asiaan.
HS 27.1.1995

Löytyikös hän kuolleena? "


Jepulis. Muistan tämän tapauksen erittäin hämärästi, kun kyseisessä kyläpahasessa asuin parikymppiseksi, joka "kaupungiksikin" muuttui muistaakseni 1992.

Äiti tästä mainitsi, kun olin alle 10 vuotias. Minun muistaakseni tämä kannuslainen nuorukainen löytyi Pidisjärvestä, kun jäät sulivat. Minulla on oikeasti sellainen muistikuva, että nuorukainen olisi mahdollisesti viety Pidisjärven rantaan ja dumpattu jäiden alle. Elävänä, tai kuolleena.

Olen usein tästä yrittänyt etsiä tietoa, ja onko tekijä/tekijät koskaan jääneet kiinni, ja onko tämä jäiden alle erittäin raa'alla tavalla toteutettu skenaario ollenkaan edes totta.

Muistelen tosiaan, että kossit olisi jäiden sulettua samana vuonna -95, tai seuraavana vuonna -96 havainneet tämän ruumiin Pidisjärven, tai siihen yhdistyvät Kalajoen vesirajasta. Varmaan aika ikimuistoinen fiilis jäänyt tuosta "löydöstä".

Edelleen muistelisin, ettei tekijöitä koskaan ole saatu kiinni, tai ainakaan kukaan tunnustanut, jos on kuulusteluihin joutunut. Todisteita ei ole lienee ollut, eikä tuolla nivalassa pahemmin jengiä esim. Pidisjärven rannalla keskitalvella hengaile, vaikka kyseisenä katoamisiltana on ollut Tuiskulassa (paikallinen menomesta, jossa on mm. Metallica, sekä Motörheadkin joskus esiintynyt), tämän takia mielenkiinto onkin kova, koska vietin paljon aikaa lapsuudessa ja nuoruudessa Tuiskulassa, nuorempana harrastusten parissa ja myöhemmin kännätessä... Harmi sinällään, että hyvä mesta "kuoli" 2000-luvun alulta lähtien pikku hiljaa, eikä siellä taida enää olla mitään bänditoimintaa. Omistaja kun vaihtui, niin paikka alkoi rapistumaan saman tien...

Sori, jos tästä on jo aihe, mutta en ole kyllä googlaamallakaan löytänyt, kuin pieniä palasia, jotka eivät paljasta mitään. Samoissa teksteissä mainittiin myös jostakin paikallisesta lentopalloilijasta, ja hänen urakehityksestään...

Tämä ei liene kuitenkaan selvittämättömiin henkirikoksiin lukeudu, koska epäillyt eivät koskaan ole jääneet kiinni, tai sitten todisteita ei vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Mikä lie sitten mahdollisen tekijän, tekijöiden omatunto näinä reiluna parinakymmenenä vuotena, mitä teosta on kulunut?

Teksti hieman epäselkeää, kun vuorokauden valvoneena raapustelen. Siitä pahoitteluni. 8)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


Albin
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Pe Maalis 28, 2008 11:31 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Albin »

Aihetta olikin tosiaan käsitelty aikaisemminkin, en vain foorumin omalla haulla löytänyt. Uutinen Anttilan löytymisestäkin löytyi Hesarin arkistosta, kun venytti aikahaarukkaa pidemmälle. Sen verran oli itsellänikin tiedossa, että tapaukseen epäiltiin liittyvän jotain rikosta. Yksi pääepäillyistä kuoli 10 vuotta myöhemmin välienselvittelyssä.

Helsingin sanomat 27.4.1995
Nivalassa syyskuussa kadonnut kannuslainen 18-vuotias Hannu Anttila on löytynyt kuolleena. Kaksi poikaa löysi ruumiin Pidisjärvestä Nivalasta tiistaina illalla.
Ruumis löytyi uimarannan kohdalta noin 200 metrin päässä rannasta. Se oli osittain sulaneen jään alta näkyvissä.
Anttila oli katoamisiltanaan ryöstetty ja pahoinpidelty Meskuksen kaarihallin lähettyvillä. Hän oli onnistunut pakenemaan ja hakeutunut Nivalan terveyskeskukseen. Sen jälkeen Anttila oli kadonnut jäljettömiin.
Anttilan löytämiseksi tehtiin laajoja maasto- ja vesistöetsintöjä aina lumentuloon saakka.
Ruumiin oikeuslääketieteellisissä tutkimuksissa pyritään selvittämään, onko ryöstöllä ja kuolemalla yhteyttä keskenään. Ryöstöön syylliseksi epäiltynä oli vangittuna viisi henkilöä

mielikki
Martin Beck
Viestit: 760
Liittynyt: To Helmi 07, 2013 10:55 pm
Paikkakunta: mars

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja mielikki »

Tätä tapausta käsiteltiin aikanaan poliisi-tv.ssä. Oli kadonneet osiossa.

Tekijöistä sen verran että päätekijäksi epäiltiin naista!Näin kyliltä kuultuna.

Oma mielipiteeni on että murha tämä on.Oli se roskasakki etsinyt Hannua kyliltä.Todisetusti.

Ovat jopa kerskuneet,miten murha tehtiin.

Onneksi ovat nyt( suurin osa)pää pirunsa hoivissa.Hiilen tallaus porukoissa Sakke Pirrojensa kanssa.

Avatar
Shemale Sonja
Armas Tammelin
Viestit: 73
Liittynyt: Pe Huhti 19, 2019 8:32 am
Paikkakunta: Kokkola

Nivala: kannuslaisen päätyminen Pidisjärveen ~1996-1997

Viesti Kirjoittaja Shemale Sonja »

Onko kenelläkään tietoa tästä mahdollisesta rikoksesta.

Kannuslainen mies oli juhlimassa Nivalan Tuiskulassa, joka on monille alueen vanhemmille ihmisille nostalginen teini-iän kaljoittelupaikka ja jossa on soittanut myös Metallica, tosin Metallica on itse kertonut, että se oli surkein keikkapaikka ikinä, jossa ovat olleet, yleisön ja kaiken puolesta, enkä ihmettele.

Vuosi oli muistaakseni 1996. Tai sitten kannuslainen löydettiin Pidisjärvestä (Kalajoki), jäiden sulettua. Joka tapauksessa tähän liittyi jotenkin Nivalan terveyskeskus, jossa kannuslainen oli kaiketi jostain syystä käyty (pahoinpidelty jo aiemmin?), autoseurue, ja nyt en tarkoita mustalaisia - oli olleet tuomassa tämän kannuslaisen tk:een. Sen jälkeen meni vissiin uudestaan saman auton kyytiin, joko pakosta tai omasta halusta. Sen tietää vain nämä ihmiset, jotka ovat olleet mukana tässä henkirikoksessa, mikä tämä mielestäni on. Hänet on kuskattu pidisjärvelle - sitä hiekkatietä pitkin autolla, joka oli kai Pidisjärventie. Anteeksi jos muistan kadun nimen väärin, sillä muutin 19 vuotiaana pois Nivalasta ja siitä on 13 vuotta, härre guud!

Käsitykseni mukaan kannuslainen on jotenkin mahdollisen uuden pahoinpitelyn jälkeen saatu jään alle, jonne hän hukkui ja hänet löydettiin vasta seuraavana keväänä. Muistaakseni. Ja muistaakseni pari pikkupoikaa havaitsi vedessä kuolleen miehen ekana. Vuosi oli 1996 tai 1997 ellen ihan väärin muista, mutta minulla on hyvä numeromuisti.

Tästä en ole kuullut missään. Onko poliisi jostain syystä tulkinnut tämän oudon episodin itsemurhaksi, koska selvittämättömissä henkirikoksissa tätä ei ole tullut vastaan, eikä muutenkaan ole löytynyt asiasta juurikaan tietoa em. muistelmia lukuunottamatta. Siitä on pitkä aika kun luin aiheesta noita tietoja, mutta ne on jotakuinkin noin.

Tämä outo porukka oli myös todennäköisesti muualta lähipaikkakunnalta.

Ilmeisesti samoihin aikoihin sattunut jalasjärveläisen mulkun aiheuttama vauvasurma, jonka hakkasi seinään tohjoksi jne. Nivalassa, on vienyt huomiota tältäkin mahdolliselta rikokselta.

Kertokaa jos tiedätte jotakin. En tuntenut uhria. Minusta se oli vain kamala kohtalo, mikäli hänet on hukutettu oikeasti elävänä hakkaamisen jälkeen Pidisjärveen ja ujutettu osittain sulan veden turvin jääpeitteen alle. :!:

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

mielikki kirjoitti:Tästä voi olla juttua jo täällä.

Tämä mies joutui jonkun porukan toimesta pahoinpidellyksi!Katosi tk.sta.
Löytyi myöhemmin hukkuneena.Huhu kertoo tämän pahoinpitely porukan löytäneen Hannun samana yönä .Kerrotaan että olivat kerskuneet murhanneensa Hannun.Murhaksi tätä ei saatu todisteiden puuttuessa.

Se joukkio kyllä pystyy murhaan ,sen verran sekoa ovat.

Sen verran vielä lisäystä,piru on jo hakennut tästä joukkiosta jo omansa pois!

Itse olin tuolloin tapahtuma aikaan pian 16vuotta täyttävä paikkakunnalla asunut nuori ja muistan tämän tapauksen hyvin ja itsellä on muutenkin hyvä muisti muistan lapsesta saakka asioita todella hyvin jne

Muistan hyvin kun menin tapahtumasta seuraavana päivänä polkupyörällä Nivalan keskustaan siine päästyäni näin taksiaseman kohdalla jo pidemmältä ajalta tutuksi tulleen silloisen taksikuskin (joka nykyään edesmennyt) oli tuttuun tapaansa ulkona autonsa luona jota tuli useinkin siinä samassa paikassa jututettua hän siinä mulle sitten kertoi että eräs mies oli käynyt häneltäkin kysymässä että tämän miehen poika ei ole tullut kotiin eilisen illan jälkeen täältä Nivalasta itse olin siinä vaiheessa vielä täysin tietämätön koko jutusta tämä tuttu taksikuski myös kertoi siinä samalla että oli sanonut tälle miehelle että olisiko se löytänyt jonkun tytön ja mennyt hänen luokse yöksi johon mies oli vastannut että yleensä poika on kyllä ilmoittanut jos ei yöksi kotiin tule ja eikä se juuri sellaista muutenkaan harrasta.

Siinä sitten aikansa juteltiin ja itse lähdin käymään tuttuun tapaan kioskilla josta ostin usein irto karkkia tai limua siellä myös myyjäkin otti aiheen puheeksi ja kysyi minulta että olenko nähnyt silmälasi päistä poikaa joka oli edellsinä iltana kadonnut.

Kun uusi viikko sitten alkoi niin olin menossa sitten treeneihin tai kouluun niin lähes jokapäivä kuului helikopterin ääni kun poikaa etsittiin pitkin Nivalaa.

Katoaminenhan oli tapahtunut siten Nivalan keskustassa että tämä Hannu Anttila oli ollut kavereiden kanssa liikenteessä ja olivat menneet Nivalassa Rinki nimiseen baariin joka sijaitsi S-markettia vastapäätä jonka jälkeen paikka on myös tunnettu myöhemmin nimellä Rio Grande muut olivat päässeet baariin sisälle mutta Anttila ei jolla ei ilmesesti ollut papereita mukana kun niitä oli kysytty ja hän oli sitten yksin jäänyt baarin pihaan ja siitä sitten oli mennyt tien varteen ja liftannut kyydin yrittäessään mennä tuiskulaan autoon päästyään Anttilalle ja muille olleille oli ilmeisesti tullut jostain riitaa ja auto oli ajanut Nivalan keskustasta hieman syrjemmälle lukion kohdille jossa sijaitsi tai sijaitsee edelleenkin tämä vihreä pieni kaarihalli jonka kohdalla tämä Anttila pahoin pideltiin sekä ryöstettiin. Tuosta en ainakaan itse koskaan silloin kuullut että tätä Anttilaa oli joku porukka etsinyt ja ainakin tapahtuman aikaan pidettiin onnettomana sattumana että Anttila juuri pysäytti juuri sen auton jonka porukka sitten hänet pahoinpiteli.


Muistan hyvin tuon poliisi tv:n jakson jossa tätä Anttilan tapausta näytettiin ja tunnen myös hyvin sen henkilön joka esitti tätä Anttilaa siinä videolla jonka isä toimi niihin aikoihin poliisina niitä muita henkilöitä en tuntenut joita siinä videolla oli esittämässä asian osaisia.

Ilmeisesti terveyskeskuksesta lähdettyään Anntila oli mennyt viereiselle kokkolantiellle liftaamaan kyytiä Kannukseen tai jossain muualla oli törmännyt taas ikäviin ihmisiin jotka olivat sitten hänet heittänyt jokeen kuoppasillan kohdalta. Suuri ihme ei ole se ettei todisteita uuri ole ollut tms kun ajatellaan sitä aikaa miten kuinka pimeä se kokkolantien siihen aikaan siinä kohdalla vielä kun katuvalotkin loppui melkein heti kun terveyskeskuksen kohdalta ajettiin kokkolan suuntaan itse tuli monesti sitä tietä hiukan myöhemmin pyöräiltyä kun eräs ystäväni muutti välikyläntielle ja tuli mentyä myös usein pimeällä sinne pyörällä niin oli se kyllä pimeä paikka.

Kolme pikku poikaahan sen Anttilan sitten löysi pidisjärven uimarannalta kun olivat menneet leikkimään sinne kun rannassa oli ollut vielä jäätä ja se yksi niistä pojista oli yhtä-äkkiä havainnut kenkkän sieltä sohjon seasta olivat sitten menneet yhden niitten pojan kotiin kertomaan mitä olivat löytäneet ja sitten oli pojan isä lähtenyt paikan päälle joka sitten oli soittanut viran omaiset paikalle. Muistelen että yksi näistä pjista oli erään tuttuni pikkuveli.

Tämä tapaus on ollut varmasti opettavainen monelle siihen aikaan kun lähdetään porukalla liikenteeseen niin huolhditaan myös kavereista ja siitä ettei ketään jätetä yksin varsinkin kun tiedetään että väkeä on paljon liikkeellä ja on pimeää. Sen ajan Nivala oli kyllä tosi vilkas paikka lauantai iltana kun Tuiskula veti sen 1000-2000 ihmistä ja sitten kun otetaan paikalliset ravontolat mukaan niin kyllä väkeä riitti kun aatellaan että puustellikin veti sen 800 henkeä parhaimmillaan jonne myös tuli väkeä hiukan kauempaa niin olihan se melkoinen väkimäärä mikä Nivalan keskustan tuntumassa yhden lauantai illan aikana liikkui.

Itse en noihin mahdollisiin tuomioihin tms ota kantaa mitä tuostakin on sitten tullut joillekin vai onko mitään. Kyllä se pöly tuosta jutusta laskeutui aika nopeasti kun etsinnätkään eivät tuottaneet tulosta ja itsekkin tuli keskityttyä enimmäkseen urheiluun noihin aikoihin ja enpä minä siellä tuiskulassa itse paljoa käynyt muutaman kerran 17vuotiaana kävin jotain bändiä katsomassa jos joku kiinnostava sattui olemaan tai oli aikaa.

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

VoDKa kirjoitti:Googleen kun laittoi site:murha.info Hannu Anttila niin tuli tulosta (mutta ei omaa ketjua).
Sonja S. kirjoitti:"Nivalassa syyskuussa pahoinpidelty edelleen kateissa
Viime syyskuussa Nivalassa kadonnut 18-vuotias kannuslainen Hannu Anttila on edelleen kateissa. Aiemmin on käynyt ilmi, että Anttilaa pahoinpideltiin katoamisiltana 24. syyskuuta. Hänet nähtiin viimeksi Nivalan terveyskeskuksessa. Katoamiseen liittyvissä tutkimuksissa on varmistunut, että kello 22.30 Anttilan terveyskeskuksesta poistumisen aikaan oli alueella tielle poikittain pysäköitynä pakettiauto. Siinä oli ajovalot päällä. Poliisi epäilee, että auton luona olleilla henkilöillä on osuutta asiaan.
HS 27.1.1995

Löytyikös hän kuolleena? "


Jepulis. Muistan tämän tapauksen erittäin hämärästi, kun kyseisessä kyläpahasessa asuin parikymppiseksi, joka "kaupungiksikin" muuttui muistaakseni 1992.

Äiti tästä mainitsi, kun olin alle 10 vuotias. Minun muistaakseni tämä kannuslainen nuorukainen löytyi Pidisjärvestä, kun jäät sulivat. Minulla on oikeasti sellainen muistikuva, että nuorukainen olisi mahdollisesti viety Pidisjärven rantaan ja dumpattu jäiden alle. Elävänä, tai kuolleena.

Olen usein tästä yrittänyt etsiä tietoa, ja onko tekijä/tekijät koskaan jääneet kiinni, ja onko tämä jäiden alle erittäin raa'alla tavalla toteutettu skenaario ollenkaan edes totta.

Muistelen tosiaan, että kossit olisi jäiden sulettua samana vuonna -95, tai seuraavana vuonna -96 havainneet tämän ruumiin Pidisjärven, tai siihen yhdistyvät Kalajoen vesirajasta. Varmaan aika ikimuistoinen fiilis jäänyt tuosta "löydöstä".

Edelleen muistelisin, ettei tekijöitä koskaan ole saatu kiinni, tai ainakaan kukaan tunnustanut, jos on kuulusteluihin joutunut. Todisteita ei ole lienee ollut, eikä tuolla nivalassa pahemmin jengiä esim. Pidisjärven rannalla keskitalvella hengaile, vaikka kyseisenä katoamisiltana on ollut Tuiskulassa (paikallinen menomesta, jossa on mm. Metallica, sekä Motörheadkin joskus esiintynyt), tämän takia mielenkiinto onkin kova, koska vietin paljon aikaa lapsuudessa ja nuoruudessa Tuiskulassa, nuorempana harrastusten parissa ja myöhemmin kännätessä... Harmi sinällään, että hyvä mesta "kuoli" 2000-luvun alulta lähtien pikku hiljaa, eikä siellä taida enää olla mitään bänditoimintaa. Omistaja kun vaihtui, niin paikka alkoi rapistumaan saman tien...

Sori, jos tästä on jo aihe, mutta en ole kyllä googlaamallakaan löytänyt, kuin pieniä palasia, jotka eivät paljasta mitään. Samoissa teksteissä mainittiin myös jostakin paikallisesta lentopalloilijasta, ja hänen urakehityksestään...

Tämä ei liene kuitenkaan selvittämättömiin henkirikoksiin lukeudu, koska epäillyt eivät koskaan ole jääneet kiinni, tai sitten todisteita ei vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi. Mikä lie sitten mahdollisen tekijän, tekijöiden omatunto näinä reiluna parinakymmenenä vuotena, mitä teosta on kulunut?

Teksti hieman epäselkeää, kun vuorokauden valvoneena raapustelen. Siitä pahoitteluni. 8)
Itse olin tuolloin tapahtuma aikaan pian 16vuotta täyttävä paikkakunnalla asunut nuori ja muistan tämän tapauksen hyvin ja itsellä on muutenkin hyvä muisti muistan lapsesta saakka asioita todella hyvin jne

Muistan hyvin kun menin tapahtumasta seuraavana päivänä polkupyörällä Nivalan keskustaan siine päästyäni näin taksiaseman kohdalla jo pidemmältä ajalta tutuksi tulleen silloisen taksikuskin (joka nykyään edesmennyt) oli tuttuun tapaansa ulkona autonsa luona jota tuli useinkin siinä samassa paikassa jututettua hän siinä mulle sitten kertoi että eräs mies oli käynyt häneltäkin kysymässä että tämän miehen poika ei ole tullut kotiin eilisen illan jälkeen täältä Nivalasta itse olin siinä vaiheessa vielä täysin tietämätön koko jutusta tämä tuttu taksikuski myös kertoi siinä samalla että oli sanonut tälle miehelle että olisiko se löytänyt jonkun tytön ja mennyt hänen luokse yöksi johon mies oli vastannut että yleensä poika on kyllä ilmoittanut jos ei yöksi kotiin tule ja eikä se juuri sellaista muutenkaan harrasta.

Siinä sitten aikansa juteltiin ja itse lähdin käymään tuttuun tapaan kioskilla josta ostin usein irto karkkia tai limua siellä myös myyjäkin otti aiheen puheeksi ja kysyi minulta että olenko nähnyt silmälasi päistä poikaa joka oli edellsinä iltana kadonnut.

Kun uusi viikko sitten alkoi niin olin menossa sitten treeneihin tai kouluun niin lähes jokapäivä kuului helikopterin ääni kun poikaa etsittiin pitkin Nivalaa.

Katoaminenhan oli tapahtunut siten Nivalan keskustassa että tämä Hannu Anttila oli ollut kavereiden kanssa liikenteessä ja olivat menneet Nivalassa Rinki nimiseen baariin joka sijaitsi S-markettia vastapäätä jonka jälkeen paikka on myös tunnettu myöhemmin nimellä Rio Grande muut olivat päässeet baariin sisälle mutta Anttila ei jolla ei ilmesesti ollut papereita mukana kun niitä oli kysytty ja hän oli sitten yksin jäänyt baarin pihaan ja siitä sitten oli mennyt tien varteen ja liftannut kyydin yrittäessään mennä tuiskulaan autoon päästyään Anttilalle ja muille olleille oli ilmeisesti tullut jostain riitaa ja auto oli ajanut Nivalan keskustasta hieman syrjemmälle lukion kohdille jossa sijaitsi tai sijaitsee edelleenkin tämä vihreä pieni kaarihalli jonka kohdalla tämä Anttila pahoin pideltiin sekä ryöstettiin. Tuosta en ainakaan itse koskaan silloin kuullut että tätä Anttilaa oli joku porukka etsinyt ja ainakin tapahtuman aikaan pidettiin onnettomana sattumana että Anttila juuri pysäytti juuri sen auton jonka porukka sitten hänet pahoinpiteli.


Muistan hyvin tuon poliisi tv:n jakson jossa tätä Anttilan tapausta näytettiin ja tunnen myös hyvin sen henkilön joka esitti tätä Anttilaa siinä videolla jonka isä toimi niihin aikoihin poliisina niitä muita henkilöitä en tuntenut joita siinä videolla oli esittämässä asian osaisia.

Ilmeisesti terveyskeskuksesta lähdettyään Anntila oli mennyt viereiselle kokkolantiellle liftaamaan kyytiä Kannukseen tai jossain muualla oli törmännyt taas ikäviin ihmisiin jotka olivat sitten hänet heittänyt jokeen kuoppasillan kohdalta. Suuri ihme ei ole se ettei todisteita uuri ole ollut tms kun ajatellaan sitä aikaa miten kuinka pimeä se kokkolantien siihen aikaan siinä kohdalla vielä kun katuvalotkin loppui melkein heti kun terveyskeskuksen kohdalta ajettiin kokkolan suuntaan itse tuli monesti sitä tietä hiukan myöhemmin pyöräiltyä kun eräs ystäväni muutti välikyläntielle ja tuli mentyä myös usein pimeällä sinne pyörällä niin oli se kyllä pimeä paikka.

Kolme pikku poikaahan sen Anttilan sitten löysi pidisjärven uimarannalta kun olivat menneet leikkimään sinne kun rannassa oli ollut vielä jäätä ja se yksi niistä pojista oli yhtä-äkkiä havainnut kenkkän sieltä sohjon seasta olivat sitten menneet yhden niitten pojan kotiin kertomaan mitä olivat löytäneet ja sitten oli pojan isä lähtenyt paikan päälle joka sitten oli soittanut viran omaiset paikalle. Muistelen että yksi näistä pjista oli erään tuttuni pikkuveli.

Tämä tapaus on ollut varmasti opettavainen monelle siihen aikaan kun lähdetään porukalla liikenteeseen niin huolhditaan myös kavereista ja siitä ettei ketään jätetä yksin varsinkin kun tiedetään että väkeä on paljon liikkeellä ja on pimeää. Sen ajan Nivala oli kyllä tosi vilkas paikka lauantai iltana kun Tuiskula veti sen 1000-2000 ihmistä ja sitten kun otetaan paikalliset ravontolat mukaan niin kyllä väkeä riitti kun aatellaan että puustellikin veti sen 800 henkeä parhaimmillaan jonne myös tuli väkeä hiukan kauempaa niin olihan se melkoinen väkimäärä mikä Nivalan keskustan tuntumassa yhden lauantai illan aikana liikkui.

Itse en noihin mahdollisiin tuomioihin tms ota kantaa mitä tuostakin on sitten tullut joillekin vai onko mitään. Kyllä se pöly tuosta jutusta laskeutui aika nopeasti kun etsinnätkään eivät tuottaneet tulosta ja itsekkin tuli keskityttyä enimmäkseen urheiluun noihin aikoihin ja enpä minä siellä tuiskulassa itse paljoa käynyt muutaman kerran 17vuotiaana kävin jotain bändiä katsomassa jos joku kiinnostava sattui olemaan tai oli aikaa.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Ansaitsi tulla julkaistuksi nämä pahoinpitelijät nimeltä, josko alkaisi silmukka kiristymään...

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

Jaguaari kirjoitti:Ansaitsi tulla julkaistuksi nämä pahoinpitelijät nimeltä, josko alkaisi silmukka kiristymään...
Tiedätkö sinä että tuliko tässä jutussa minkäänlaisia tuomioita vai jäikö tekijät löytämättä?

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Ei tietoa. Sama kiinnostaisi kovasti.

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

Jaguaari kirjoitti:Ei tietoa. Sama kiinnostaisi kovasti.
Taisi mysteeriksi jäädä itse en ainakaan juttuja silloin lukenut kovinkaan paljon kun pöly tämän tapauksen tiimoilta laski kun miestä ei mittavista etsinnöistä huolimatta löydetty sen syksyn aikana ja sittenhän ne ala-aste ikäiset pojat olivat havainneet siellä uimarannalla että jään seasta näkyi jalka seuraavana keväänä ja järvihän oli jo silloin osittain sulana. Muistatko sen että heitettiinkö hänet oikeasti sinne jokeen siitä kuoppasillalta josta sitten oli virta ja jäiden lähtö ilmeisesti hänet kuljettanut sinne uimarannan läheisyyteen?

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Joku on luultavasti avautunut teosta, luulisin.. Kumpa tämä nousisi taas esiin ja joku puhuisi.

kiekkomies78
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 13
Liittynyt: Pe Huhti 05, 2019 11:46 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja kiekkomies78 »

Jaguaari kirjoitti:Joku on luultavasti avautunut teosta, luulisin.. Kumpa tämä nousisi taas esiin ja joku puhuisi.
Yksi niistä pahoinpielijöistä oli kuitenkin tässä jossa vaiheessa menehtynyt joka oli ollut siinä autossa johon Anttila oli liftannut Nivalan keskustassa kun ei ollut baariin päässyt.

Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1942
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Hannu Anttila, 18, Nivala 1994

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Nimiä vaan rohkeasti, niitä voi tänne kyllä laittaa. Se on muutenkin lähes ainoa tapa että alkaa homma etenemään ja tunne syyllisille ettei tämä ollutkaan tässä.. Joku puhuu vielä. Kuollut ansaitsee oikeutta, kuten surevat omaiset.

Vastaa Viestiin