Ari Matti Anttalainen katosi Kotkassa 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Tässä myös juttua ja kuvia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007122 ... 7_uu.shtml

Mielestäni kädet ovat sellaisssa asennossa,että hän taitaa olla aika tinassa,toki voin olla väärässäkin.
Totuus on tarua ihmeellisempää

joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Tässä myös juttua ja kuvia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007122 ... 7_uu.shtml

Mielestäni kädet ovat sellaisssa asennossa,että hän taitaa olla aika tinassa,toki voin olla väärässäkin.
Itse uskoisin tuon asennon johtuvan pikemminkin kylmästä kuin tinasta.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Musta taas näyttää siltä, että on sekä että. :lol:
Mä olen miettinyt, että pitäiskö lähteä koirien kanssa koluamaan lähimetsiä. Kun olen yrittänyt miettiä, että mitä kautta itse känässä ja kylmässä pyrkisin tuonne määränpäähän, mihin Arin on uskottu pyrkivän, niin jos on päässyt pidemmälle, eli saarelta pois, olisi seuraava etappi tässä aika lähellä.
Harmi vaan, ettei sinne ikinä valoisalla pääse.
Mä taidan kuitenkin joutua kumoamaan mun tyrmäystippa-teorian, kun ei Anttalainen siellä Onnelassa sitten ollutkaan sisällä.

Ihmetellä kuitenkin täytyy, että mihin hemmettiin, ja miksi, näitä nuoria miehiä oikein katoaa ravintolaillan päätteeksi?
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Katselin karttaa ja tuumailin... Outoa on sekin, että lähtisi kävellen Kotkan keskustasta Kaukolaan. Matkaa tulisi kymmenisen kilometriä plus miinus mihin tarkkaan ottaen oli menossa. Tuohon aikaan ei Kaukolaan enää linja-autolla pääse, hiukan lähemmäs ehken... Muassaan ollut varallisuus ei liene antanut myöden taksimatkaan. Luulisi, että soittaisi kaverilleen voisiko viedä hänet kotiin tai notkuisi kulmilla kunnes joku tuttu ajaisi sattumoisin ohitse.

Riippuen siitä mitä kautta kulki, niin kaksi kertaa on vesistö ylitettävänä. Ensin Kotkankadulla Kivisalmessa ja sitten jos meni Langinkosken kautta niin Kymijoen ylitse tai jos käveli Kyminlinnaan saakka niin samainen Kymijoen Langinkosken haara, mutta hiukan ylempää. Tai sitten se siirtolapuutarhalta tuleva jalankulkusilta viimeksi mainittua hiukan alempana. Ja tuolla likellä joenrantaa on kyllä polkuja. Voipihan hän myös mennä Mussaloon johtavan sillan kautta ja siinä onkin sitten vettä sitten melkoisen pitkälti. Saati jos lampsii Mussalontietä Sutelaan päin niin sama juttu. Vesistöä riittää ja vaihtoehtoja on lukuisia.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Blues kirjoitti:Musta taas näyttää siltä, että on sekä että. :lol:


Ihmetellä kuitenkin täytyy, että mihin hemmettiin, ja miksi, näitä nuoria miehiä oikein katoaa ravintolaillan päätteeksi?
Juu,sekä että on varmaan aika lähellä totuutta.

Mikäkö ajaa,sanoisin,että yksin syy voi olla vielä iän tuoma kokemattomuus ja herkyys. Ei voida kohdata vaikeuksia.Mitäkö,no sanotaan vaikka että joku tyttö sanookin jonkun vinon sanan tai lähtee jonkun toisen kundin mukaan,se voi todellakin olla jollekin liian iso pala ja sitten se yhdistettynä alkoholiin.Tehdään äkkipikaistuksissaan jotain lopullista.Itsemurha mahdollinen aina.


Mutta tästä kyseisestä tapauksesta en osaa sanoa vielä suuntaan en toiseen.Kuitenkin hän ei mitenkään hirveän kauan ole tuolla Onnelassa ilmeisimmin ollut koska jo vailla 1 hiipparoi pois.Olisiko nähnyt jotain mitä ei halunnut nähdä kuten jo viittasin tai sitten tunsi itsensä liian humalaiseksi tms. kuitenkin kaverit ilmeisesti jääneet Onnelaan? Sanoiko Ari lähtevänsä,onko tästä tietoa.
Kylmettyminen ja sammuminenkin on täysin mahdollista.

Kolmas vaihtoehto on tietenkin rikoksen uhriksi joutuminen.
Totuus on tarua ihmeellisempää

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Saarelta pois pääseminen edellyttää kyllä vesistön ylittämistä joka paikassa. Ja Kaukolaa kohti matkaaja joutuu ylittämään pari siltaa, kuten Doc mainitsikin.
Jos on kaupungissa ilman suurempaa rahamäärää, humalassa ja kylmissään, kuvittelisin lähtevän Kotkan keskustasta Mäkkärin suuntaan, tsekkaamaan josko olisi tuttuja autollisia. Siitä looginen jatke olisi kävelytie, joka kulkee Hyväntuulentien suuntaisesti kohti hovinsaarta->mahdollisuus liftata?
Toisaalta humalainen harvoin toimii loogisesti, joten kotkantietä hovinsaarelle, kivisillan yli voi tuntua lyhimmältä matkalta kohti kotia.

Docin mainitsema kävelysilta korelan siirtolapuutarhan alueelta Lankilaan ei lienee se reitti, mitä kukaan käyttäisi tässä tilanteessa->pimeää, ei muita kulkijoita.
Uskoisin kuitenkin, että haluaisi pysytellä vilkkaimilla reiteillä, tai ainakin niillä, joita uskoisi autollisten tuttavien käyttävän(?)


Käsittääkseni Ari ei ikinä ollut Onnelassa sisällä, vaan notkui tuossa edessä. Sillä mä kumosin mun tippa-teorian.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Viesti Kirjoittaja CJS »

Blues kirjoitti:Toisaalta humalainen harvoin toimii loogisesti, joten kotkantietä hovinsaarelle, kivisillan yli voi tuntua lyhimmältä matkalta kohti kotia.

Docin mainitsema kävelysilta korelan siirtolapuutarhan alueelta Lankilaan ei lienee se reitti, mitä kukaan käyttäisi tässä tilanteessa->pimeää, ei muita kulkijoita.
Uskoisin kuitenkin, että haluaisi pysytellä vilkkaimilla reiteillä, tai ainakin niillä, joita uskoisi autollisten tuttavien käyttävän(?)
Juovuksissa sitä voi joskus toimia aika monella tavalla, muttei todellakaan välttämättä erityisen "loogisesti" niin kuin sanot: valita epätavallisia reittejä, kävellä pitkään, kiertää, kaartaa, lähteä nakkikioskille toiselle puolelle kaupunkia ja sieltä sitten takaisin jne. Nuorelle miehelle ei välttämättä tule mieleen karttaa pimeitä vähäväkisiä reittejä. En tunne Kotkaa yhtään, mutta luulisi sielläkin olevan samalla tavoin (ainakin miehille) turvallista kävellä missä vain milloin vain niin kuin suurimmassa osassa muutakin Suomea puhumattakaan siitä, että riskejä ei humalaspäissään kovin paljoa ehkä tule miettineeksi.

Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17033
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tai asuiko joku entinen ns. hoito matkan varrella ja päihtyneen aivoituksilla on sitten tuumannut, että käynpä katsomassa. Samalla tuo reitti on muuttunut vaikkapa Hovinsaaren perukoille. Mutta se ei tietenkään selitä hänen katoamistaan.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!

CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Viesti Kirjoittaja CJS »

Doctor Lecter kirjoitti:Tai asuiko joku entinen ns. hoito matkan varrella ja päihtyneen aivoituksilla on sitten tuumannut, että käynpä katsomassa. Samalla tuo reitti on muuttunut vaikkapa Hovinsaaren perukoille. Mutta se ei tietenkään selitä hänen katoamistaan.
Niinpä. Selittää vain sen, että katoaminen on voinut tapahtua lähes millä suunnalla tahansa.

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Niin, Aristahan ei taida olla edes yhtään silminnäkijähavaintoa, joka taas sinänsä on vähän outoa koska tuohon aikaan tuolla kyllä ihmisiä liikkuu. Luulisi, että edes joku olisi nähnyt humalassa hortoilevan miehen.
Yksi mahdollinen poistumisreitti on, tuosta Onnelasta kun kerran lähti kohti Kauppakatua, jatkaa Kauppakatua kohti satamaa. Ja siellähän on taas hyvä mahdollisuus tippua laiturilta.
Mielestäni jopa parempi, kuin horjahtaa sillalta.

Mä olen yrittänyt kysellä nuoremmilta tuttavilta, josko joku tietäisi jotain faktaa Anttalaisesta, esim.juuri tyttöystävästä, entisestä tyttöystävästä etc. Mutta kukaan ei tunnu tuntevan häntä.
Spekulointiin tulisi uusia nyansseja, kun olisi jotain tietoa edes.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Tipu
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 6:03 pm
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Tipu »

On kyllä aika hassua ettei kaveripiirissä tunnu kukaan tuntevan ko. miestä, eikä ketään joka hänet tuntis.. tää on niin pieni paikka, että yleensä ainakin kaveri tuntee kaverin joka tuntee kaverin :roll:

Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Viesti Kirjoittaja Blues »

Niinpä.
Onkohan Ari ihan alkuperäinen kotkalainen, tai muuttanut opiskelemaan? Jos on muuttanut opiskelemaan, niin se selittäisi sen, ettei kukaan tunnu tietävän mitään hänestä.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.

Patricia C. Itämaa
Javier Pena
Viestit: 1864
Liittynyt: To Elo 02, 2007 10:53 am

Viesti Kirjoittaja Patricia C. Itämaa »

Näitä nuoriamiehiä etsitään taas uusimassa 7 päivää lehdessäkin.Ei taida kuitenkaan olla sittemmin havaintoja.Älkää nyt hyvät ihmiset enää kadotko sieltä Onnelan seudusta,kohta on 15 tammikuuta..ja kylmäääää...
Totuus on tarua ihmeellisempää

Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4911
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Patricia C. Itämaa kirjoitti:Näitä nuoriamiehiä etsitään taas uusimassa 7 päivää lehdessäkin.Ei taida kuitenkaan olla sittemmin havaintoja.Älkää nyt hyvät ihmiset enää kadotko sieltä Onnelan seudusta,kohta on 15 tammikuuta..ja kylmäääää...
Kylmä on jo nyt, joten pysykää kotona vällyjen välissä. Ei tuolla pirukaan selviä tällä hetkellä, saatika sitten kun pakkaset lisääntyy tuosta vielä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.


gitt
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Pe Loka 26, 2007 9:44 pm
Paikkakunta: Virolahti

Viesti Kirjoittaja gitt »

itsekin sanoin just poikaystävälle että onnelaan ei mitään asiaa ole :) Jos tässäkin kuussa katoaa joku niin ehkä kannattaisi alkaa yhdistelemään asioita. Kummatkin miehet on kumminkin kotkassa kadonneet :S Ihan värisyttää tälläinen ei tiedä enään missä päin kotkaa uskaltaa liikkua ja missä ei. :?

Vastaa Viestiin