Turku; Juuso Salervon katoaminen marraskuussa 2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja skoone »

Koppakuoriainen kirjoitti:Jos veikata pitäisi, niin avaimet kadonneet tai päättänyt muusta syystä suunnata kotiinsa. Kävellyt tyttöystävän asunnolle ja jatkanut siitä Hansakatua pitkin Malminkadun kautta Pakkarinkadulle, jota pitkin on kävellyt Varvintorille joenrantaan (ylittänyt Linnankadun). Sitten seurannut joenrantaa Läntistä rantakatua pitkin suuntana Martinsilta, josta pääsisi ylittämään joen. Sitten Förin (lossi) ja Martinsillan välisellä matkalla horjahtanut Aurajokeen ja hukkunut.
Olen yrittänyt tutkailla karttoja sieltä Puutarhakadun ja Hansakadun risteyksestä. Minusta näyttäisi, että siellä olisi jokin vedenpuhdistusallas (ja muistini mukaan sellainen n siellä päin ennenkin ollut). Olisko jotenkin mahdolista, että Juuso olisi semmoiseen joutunut?

Sitten mun käsitykseni mukaan Hansakatu jatkuu melkein Linnankadulle ja siitä sitten pääsee jokirantaankin. - Onko muuten noita Aurajoen laivoka tsekattu?
Muista lähdekritiikki!
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Tuntuu vähän siltä että poliisit on löytänyt jostain kamerasta Juuson ja sen takia naaraavat jo viikon sisällä Aurajoen..koska ei Juuso niin lähella Aurajokea kadonnut että poiisit näin nopeasti lähtisi naaraamaan vai mitä mieltä?Tarkoitan siis jotain Aurajoella sijaitsevaa kameraa..
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja MaAl »

ktaina:
Vähän samanlainen epäily itsellä, että jotain löytynyt.
Aiemmin oli tyrmäyksestäkin puhuttu (joku täällä mainitsi spekuna) sekin sopisi, että lähtiessä olisi tyrmätty ja aine iskenyt päälle viiveellä kotiosoitteen (tyttöystävän) lähellä.
Tyrmäys voi johtaa myös psykoosiin ja silloin ihminen ei ole mitenkään toiminnallaan järkevä, eikä pysty huolehtimaan itsestään. Psykoosissa voi kävellä vaikka suoraan Aurajokeen tai muuten vahingoittaa itseään. Näitä tyrmäyksiä on paljon ja jotkut johtavat psykoosin kaltaiseen tilaan (ilman harhoja) tai sitten harhaiseen psykoosiin. Tämä voi tulla todella nopealla ajalla, eikä vaadi mitään mielenterveysongelmia pohjalle, kerta riittää jos tyrmäysaine on "sopiva".

Tosin kuten aiemmin kerroin voi olla naaraus helpompaa (aloittaa etsintä) kun koluta isolla porukalla läpi metsiä ja risukkoja, se on melko hidasta etenemistä kun ketjussa mennään. En tiedä halusiko poliisi aloittaa vesistöstä muuten vai onko kameroista selvinnyt jotain, jonka takia nyt naarataan (tai aloitetaan naaraus).
Itsekkin mietin, että pakko tuolla Aurajoen rannalla on kameroita oltava, on kuitenkin niin keskustaa, että jo laivoihin kohdistuvan ilkivallan takia kameroita sinne on pistetty. Luulisin ainakin.
Avatar
Hovimestari
Martin Beck
Viestit: 754
Liittynyt: To Syys 03, 2009 10:51 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Hovimestari »

kettulainen kirjoitti:Tai kadonnut omasta tahdostaan, mutta se miksi sen tekisi edelleenkin siinä melkein kotiovella, tuntuu tosi oudolta.
Ihan loogistahan se on. Kotiovella viimeistään on tehtävä se päätös, pyrkiikö sisään vai ei. Jos syystä tai toisesta päättää toisin, niin silloin katoaa kotioveltaan. Tässä ei mitään sinänsä hämärää.
You can choose a ready guide in some celestial voice. If you choose not to decide, you still have made a choice! You can choose from phantom fears and kindness that can kill. I will choose a path that's clear; I will choose freewill. -Rush
Teiskuri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 9:32 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Teiskuri »

Facebook-ryhmään päivitetty nyt aamulla että mitään uutta tietoa ei ole, kertovat jos/kun sellaista tulee.
ncsaari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2017 11:34 am

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja ncsaari »

Minä olen pohtinut sitä kun on koittanut tavoitella tyttöystävää 3:55. Tytttöystävä ajatteli että kyytiä kaipaili. Mihin ? Siihen muutaman korttelin matkaan kotiin tyttöystävän luo vai minne ?
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

Niin jos tyttöystävä luuli että hän on jossain kauempana baarissa ja haluaa tytön kuskaavan hänet. Olisiko näin tapahtunut aikaisemmin niin oletti soiton johtuvan siitä. Ja aamulla nähnyt että mies yrittänyt soittaa, niin varmaan soittanut takaisin yrittääkseen kysyä että on päässyt kotiin.

Itse en tunne seutua yhtään. Mutta onko siis miehen irtisanottu asunto kaukana tytön asunnosta?
Mä veikkaan niin, että lähtenyt pyrkimään tytön luo,joka siis ainakin kävelymatkan päässä baarista. Ja vähän ennen määränpäätä joko tajunnut ettei ole avaimia mukana/ne ovat hävinneet/hänellä ei edes ole niitä,vaan luuli tytön heräävän soittoon ja tulevan aukaisemaan oven.
Tämän huomattuaan,-lähtee tietysti omaa asuntoa kohti. Eli oliko se kaukana?
nassu76
Susikoski
Viestit: 40
Liittynyt: To Marras 17, 2016 2:37 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja nassu76 »

Minäkin epäilen, että jonkinlaista tietoa on tullut. Tuntuu käsittämättömältä, että etsinnät lopetettiin eilen noin aikaisin vedoten väsymykseen, kun vielä olisi jonkinlainen mahdollisuus ehkä löytää hengissä. Kuitenkaan tässä ei montaa päivää moista mahdollisuutta ole jäljellä. Tuli olo, onko nähty Aurajoella, tai onko nähty kameroista menevän kohti jokea.....
Teiskuri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 9:32 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Teiskuri »

nassu76 kirjoitti:Minäkin epäilen, että jonkinlaista tietoa on tullut. Tuntuu käsittämättömältä, että etsinnät lopetettiin eilen noin aikaisin vedoten väsymykseen, kun vielä olisi jonkinlainen mahdollisuus ehkä löytää hengissä. Kuitenkaan tässä ei montaa päivää moista mahdollisuutta ole jäljellä. Tuli olo, onko nähty Aurajoella, tai onko nähty kameroista menevän kohti jokea.....
Kyllä etsijöitä oli liikkeellä pitkään illalla vaikka organisointi Hansakadulla loppuikin. Jossain vaiheessa oli mahdollinen havainto Pernosta mutta sekin on osoittautunut varmuudella vääräksi joten omaisten olo alkaa taatusti olla väsynyt ja epätoivoinen. Aikaakin on jo kulunut sen verran että hengissä löytyminen taitaa valitettavasti olla kovin epätodennäköistä, ainakin kanssani etsimässä olleet hakivat käytännössä ruumista.
Hotch
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Marras 13, 2017 10:30 am
Paikkakunta: Turku

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Hotch »

Eilisaamu kirjoitti:Niin jos tyttöystävä luuli että hän on jossain kauempana baarissa ja haluaa tytön kuskaavan hänet. Olisiko näin tapahtunut aikaisemmin niin oletti soiton johtuvan siitä. Ja aamulla nähnyt että mies yrittänyt soittaa, niin varmaan soittanut takaisin yrittääkseen kysyä että on päässyt kotiin.

Itse en tunne seutua yhtään. Mutta onko siis miehen irtisanottu asunto kaukana tytön asunnosta?
Mä veikkaan niin, että lähtenyt pyrkimään tytön luo,joka siis ainakin kävelymatkan päässä baarista. Ja vähän ennen määränpäätä joko tajunnut ettei ole avaimia mukana/ne ovat hävinneet/hänellä ei edes ole niitä,vaan luuli tytön heräävän soittoon ja tulevan aukaisemaan oven.
Tämän huomattuaan,-lähtee tietysti omaa asuntoa kohti. Eli oliko se kaukana?
Asuntojen välillä on kolme kilometriä. Edelleen tuo avaimen hukkaaminen ei ole minusta kyllä looginen selitys, koska tyttöystävä sanoi että jos olisi hukannut tyttöystävän asunnon avaimen, olisi oman asunnon avain mennyt samassa. Olivat siis samassa nipussa vyölenksussa yleensä kiinni. Eli ei olisi päässyt sen enempää kotiinsa Majakkarantaan kuin tyttöystävänkään luo.

Ja noista poliisien naarauksista: Poliisihan sanoi jo alkuviikosta että loppuviikosta (perjantaina) alkavat naaraamaan jokea, tai näin Juuson läheiset kertoivat ryhmässä. Koska Turussa tuo joki on ottanut monia vuosien varrella, en näe siinä mitään ihmeellistä että tutkivat sen ennen kuin aloittavat muualta. Vaikka itse en usko tuohon jokeen tippumiseen, niin onhan tuo poliisilta ihan looginen paikka etsiä ensimmäisenä.
ncsaari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2017 11:34 am

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja ncsaari »

Kun näitä etsijöitä on nyt paljon liikenteessä, niin onkohan siihen varauduttu, että kun ja jos löytyy ruumis/vainaja tai jopa huonossa kunnossa oleva kadonnut. Miten siihen kukin reagoi. Se voi olla itsekullekkin shokki. Siis henkilölle / henkilöille . Kun ei koskaan tiedä missä kunnossa kadonnut on löydettäessä. Siitä löytö hetkestä voi tulla vuosien painajainen.
Tottakai aina toivoo onnellista loppua, mutta kaikkeen on varauduttava.
Hotch
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 11
Liittynyt: Ma Marras 13, 2017 10:30 am
Paikkakunta: Turku

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Hotch »

ncsaari kirjoitti:Kun näitä etsijöitä on nyt paljon liikenteessä, niin onkohan siihen varauduttu, että kun ja jos löytyy ruumis/vainaja tai jopa huonossa kunnossa oleva kadonnut. Miten siihen kukin reagoi. Se voi olla itsekullekkin shokki. Siis henkilölle / henkilöille . Kun ei koskaan tiedä missä kunnossa kadonnut on löydettäessä. Siitä löytö hetkestä voi tulla vuosien painajainen.
Tottakai aina toivoo onnellista loppua, mutta kaikkeen on varauduttava.
Tätä olen myös miettinyt. Itse olin etsinnöissä mukana alkuviikosta ja kokoajan takaraivossa oli se ajatus että mitä jos löydänkin jostain. Oli kyllä todella etova olo enkä osaa kyllä ajatella miten sitä sitten itse reagoisi jos kohdalle osuisi elävänä huonossa kunnossa tai kuolleena. Toivoisin todella että tämä saataisiin päätökseen, että surutyö voisi läheisillä alkaa.
ncsaari
Lauri Hanhivaara
Viestit: 130
Liittynyt: Ma Helmi 20, 2017 11:34 am

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja ncsaari »

Olikohan nuo avaimet pelkällä lenksulla vai olikohan niissä ketju mukana. Ketjun kanssa ylettäisi lukkoon, jos ei ketjua niin avaimet pitäisi irrottaa vyö lenksusta.
Edit. Kirjoitushäröjä
Teiskuri
Alibin satunnaislukija
Viestit: 52
Liittynyt: Ti Maalis 09, 2010 9:32 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja Teiskuri »

Hotch kirjoitti:
ncsaari kirjoitti:Kun näitä etsijöitä on nyt paljon liikenteessä, niin onkohan siihen varauduttu, että kun ja jos löytyy ruumis/vainaja tai jopa huonossa kunnossa oleva kadonnut. Miten siihen kukin reagoi. Se voi olla itsekullekkin shokki. Siis henkilölle / henkilöille . Kun ei koskaan tiedä missä kunnossa kadonnut on löydettäessä. Siitä löytö hetkestä voi tulla vuosien painajainen.
Tottakai aina toivoo onnellista loppua, mutta kaikkeen on varauduttava.
Tätä olen myös miettinyt. Itse olin etsinnöissä mukana alkuviikosta ja kokoajan takaraivossa oli se ajatus että mitä jos löydänkin jostain. Oli kyllä todella etova olo enkä osaa kyllä ajatella miten sitä sitten itse reagoisi jos kohdalle osuisi elävänä huonossa kunnossa tai kuolleena. Toivoisin todella että tämä saataisiin päätökseen, että surutyö voisi läheisillä alkaa.
Samaa tuli mietittyä kun itse tuolla metsissä rämpi pimeässä taskulampun kanssa, mutta totesin sitten että halu auttaa on kovempi kuin pelko siitä että löytääkin jotain. Tilanne on omaisille kauhea, ratkaisua todella toivoisi niinkuin tietysti aina kadonneiden kohdalla.
stalkkeri
Hetty Wainthropp
Viestit: 470
Liittynyt: Ma Syys 21, 2015 5:36 pm

Re: Turku: Poliisi pyytää havaintoja kadonneesta miehestä

Viesti Kirjoittaja stalkkeri »

Omaisille oman rakkaan löytyminen huonossa kunnossa on taatusti kamala järkytys, mutta etsijänhän pitäisi ajatella vain työtä ja sitä että nyt surutyö saa alkaa.

Paljonko asunnolta on matkaa lähimpään vesistöön?

Onhan J voinut tietoisesti kävellä tyttökaverinsa kodin ovelle ja soittanut piipin.
Saanut näin jäljen ja sen jälkeen sammuttanut puhelimen ja päätynyt veteen.
Näin ollen tyttökaverille jää ikuisesti kummittelemaan ajatus että miksi en herännyt vaikkei piipillä ollut tarkoituskaan herättää. Vain jättää jälki soitosta.
Vastaa Viestiin