Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja edna »

Blues kirjoitti:Katso kartta sivulta 12, siinä on merkattu Ravintola, Arin hotelli ja alue, jossa se on nähty.
Kukaanhan meistä ei voi tietää, mitä portsari on Arille sanonut ja millä kielellä.
Kiitti. On mennyt epähuomiossa ohi. Ari oli omien polkujensa kulkija, näköjään loppuun asti.
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Variksenpoikanen:
Tuo info Tallinnassa kävijöille/estää varkaudet koskee kyllä ihan kotisuomeakin. Kyllä täälläkin humalainen kulkija putsataan arvotavaroista ja rahoista, ruuhkassa on taskuvarkaita ja laukkuja on hävinnyt pöydiltä ja olkalukut tuolin selkänojilla putsattu.
Terve maalaisjärki mukaan. Lompakko pois perstaskusta (miehiltä), naiset voi lompsan pitää takin povarissa eikä kannella käsilaukkua olalla ja pitää pää selvänä. Näillä ainakin minimoi varkaiden mahdollisuuden viedä omaisuutta.
Itse kulkenut monilla Tallinnan "huonomaineisilla" alueilla ongelmitta yksinäni, enkä pidä Tallinnaa sen riskialttiimpana kaupunkina kun Helsinkiä. Tosin en kummassakaan liiku pahemmin yöaikaan ja olen ollut selvinpäin.

Jotenkin tuntuu oudolta,jos videokamerasta nähty tuo epäilty putoaminen (se veden liikehdintä) ettei ole uudelleen tehty sukelluksia siltä kohtaa. Kyllä suomessakin monesti sukelletaan pari kertaa, jos halutaan varmistusta. Aina sekään ei takaa ruumiin löytymistä, kun näkyvyys voi olla olematonta ja sukeltajat etenevät melkein käsikopelolla veden alla.Ehkä olisi syytä käydä viistokaikuluotaimella vielä allasta läpi, sehän voi ymmärtääkseni antaa kuvaa monien metrien etäisyydellä sivusuunnassa.

Blues:Asutko Tallinnassa?
Ihan siksi kyselen, että onko siinä altailla näin talvisin paljon veneitä vielä meressä "parkissa" vai onko ne jo viety muualle talveksi vai onko suurinosa nostettu talviteloille. Mietin kuinka monen veneen alle voi ruumis jäädä piiloon/kiinni johonkin aluksen pohjiin.
Mutta...kaippa sekin mahdollisuus on tutkittu jo ja poissuljettu.
Ihmetyttää kun ruumis ei ole pintaan noussut jos vedessä on ylipäätään.
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Blues »

Jahisadam on suljettu Lokakuun lopussa, tai Marraskuun alussa, tyhjältä näyttää:
JAHISADAM
Kuvasta näkyy Arin hotelli altaan toisella puolella, mutta ei valitettavasti oletettua putoamiskohtaa. Se jäänee vasemmalle kuva ulkopuolelle.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
MaAl
Hetty Wainthropp
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Syys 18, 2015 12:34 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja MaAl »

Blues: Niin muistelinkin, että talvella tuo allas on lähes tyhjä paateista. Täällä Tampereellakin osa veneistä kuskataan muualle noilta venepaikoilta talvehtimaan.
kakkosurpo
Sherlock John Holmes
Viestit: 8250
Liittynyt: Pe Joulu 24, 2010 11:53 pm
Paikkakunta: Jupiter

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja kakkosurpo »

Onhan se mahdollista sekin että Ari on käynyt jo pinnalla, ja painunut takaisin pohjaan kenenkään huomaamatta.

Tai sitten sekin on mahdollisuuksien rajoissa että kropsu on takertunut pohjassa oleviin romuihin, eikä koskaan nouse pintaan. Kun kaasut siinä tapauksessa purkautuvat niin ruumiskoira voisi saada aika hyvän vainun, sillä kaasut purkautuvat useamman päivän aikana.
Odota vain, sinäkin kuolet. Ajankohta on vielä hiukan auki, mutta kuolet kuitenkin. :mrgreen:
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Blues »

Pohjassa on varmaan romua ihan vaikka muille jakaa.
Joskus, kun sieltä yhtä paikallista kaupunginvaltuutettua naarattiin, niin ei meinannut löytyä millään.
Oli takertunut muistaakseni johonkin fillarinraatoon.

Edelleen kyllä ihmetyttää, että miten se Ari olis ihan hiljaisuudessa tuonne pudonnut?
Onko ollut vesi niin kylmää, ettei ole ääntä saanut? Henki salpautunut.
Onko oikeasti tehnyt itsemurhan ja siksi ei ole apua huutanut?

Alue on kuitenkin niin liki satamaa ja aluetta, jossa ihan varmasti liikkuu ihmisiä vielä puolenkin yön aikaan, varsinkin Perjantaisin. Ja jotenkin en jaksa uskoa, ettei edes toisella puolella allasta olisi ollut kulkijoita, joten jos olisi vahingossa pudonnut, niin miksi ei ole apua huutanut?
Huuto olisi ihan varmasti kuulunut.

Ja ihmettelen edelleen asuvalintaa. Jos ihminen tunnetaan siitä, että päällä on pikkutakki ja kauluspaita, niin miksi ottaa mukaan aiemmin joululahjaksi saamansa hupparin ja käyttää sitä, sekä jotain verkkareita illanistujaisissa?
Ei tule mieleen muuta, kuin, että on itse halunnut päättää päivänsä, päällään itselleen merkittävä asu? Se lahjaksi saatu huppari.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Salander »

^ Kun itse näin ihmisen hukkumassa, ei siitä huutoa tai muutakaan kuulunut. Uppos pinnan alle samantien. Kyseisessä tapauksessa oli onnellinen loppu.
Eli jos Ari on sinne veteen pudonnut niin ei siitä välttämättä huutoa kuulu. Se kyllä ihmetyttää että jos Tallinnan poliisi uskoo Arin siinä kameran katvealueella hukkuneen, miksi ei tosiaan ole siinä kohtaa sukellettu uudestaan. Vai onko tää epäilys ollut tiedossa jo silloin kun on sukellettu ja käytetty tätä hyödyksi aluetta tutkiessa.
"The darkest place is under the candlestick"
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Blues »

Aria on etsitty sukeltajien kanssa Admiraali-altaasta 30.11 ja vasta 8.12 on tultu siihen tulokseen, että on kamerakuvien perusteella pudonnut veteen tuolla ko.alueella.
Eli ei ole ollut tiedossa kohtaa, jossa olisi voinut pudota, silloin kun etsinnät on tehty.
On kyllä omituista, ettei uusia sukelluksia ole heti tehty, kun on nähty alue, jossa on luultavasti pudonnut, mutta kuten aiemmin kirjoitin, niin luultavasti eivät sukella, koska kropsu on voinut liikkua alueelta jo kauas ulkomerelle päin.

11.12. kertoi Õhtuleht, että Saarilammia on etsitty, sukeltajien, kaikuluotaimen ja merivoimien kanssa, mutta ruumista ei ole löydetty (Tästä en ole löytänyt muuta vahvistettua tietoa) etsinnöistä siis, että miten ja millä ne on tehty. Itse olen siinä uskossa, että ainoastaan sukeltajat on etsineet. Oletetaan edelleen, että on pudonnut jääkylmään veteen ja hukkunut.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Salander
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Loka 28, 2009 2:39 pm
Paikkakunta: Castellum

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Salander »

Sitä vaan ajattelin että olisiko poliisilla ollut jo aiemmin tietoa, mutta mediaan tieto saatu vasta myöhemmin.
Kävin lukaisemassa jonkun artikkelin sivulta 5 (kirj. 2.12) ja siinä vaan mainittiin että valvontakameroita on paljon alueella, muttei ollut silloin tietoa näkyykö niissä jotain.
Tosiaan on voinut liikkua kauaskin, mutta sitten taas toisaalta jos siellä on paljon romua johon olisi voinut tarttua, niin voisihan se ruumis olla aika lähellä putoamispaikkaakin.
Voisivat edes jollain luotaimella tarkistaa paikan vielä.
"The darkest place is under the candlestick"
Avatar
Blues
Rico Tubbs
Viestit: 1223
Liittynyt: Ti Heinä 17, 2007 3:11 pm
Paikkakunta: Aurinkoinen Etelä

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Blues »

Ainahan on mahdollista, että on olemassa tietoa, mitä ei meille tavan kuolevaisille ole kerrottu. Missäänhän ei tosiaan mainita, että mistä syystä ne sukellukset on tehty. Onko poliisilla jo silloin ollut tieto tuosta liikkumisesta ja veden lainehtimisesta?

Nyt kun aattelee, niin varmasti onkin.
Tutkinnat on suoritettu ja vasta myöhemmin uutisoitu. Odotettu jos siinä välillä olisikin tullut uutta tietoa.

Sukelluksistakaan ei ole sen tarkempaa tietoa, kuin että "altaasta on etsitty". Sukellusten aika oli Torstaina, eli luultavasti 30.11, vaiko vasta 7.12?
Täytyykin lueskella uudestaan.

Edit: 30.11 torstaina on etsitty.
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Bohemian Rhapsody
Hetty Wainthropp
Viestit: 497
Liittynyt: Ti Loka 27, 2015 10:05 am

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Bohemian Rhapsody »

On puhuttu Arin epätavallisesta käytöksestä, mutta vähemmän epätavallisesta pukeutumisesta.

Minusta seikka on selvä. Ihminen, joka pukeutuu aina pukuun tai siististi rakastaa vaatteitaan.
Jos hän aikoo hukuttautua, hän pistää huonoimmat kuteet.
Ei siinä sen ihmeellisempää keittiöpsykologiaa tarvita.
Mortui vivos docent
Madeline_Poel
Harjunpää
Viestit: 296
Liittynyt: Su Maalis 15, 2015 6:13 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Madeline_Poel »

No tuskimpa ihminen itsari-tarkoituksessa valkkaa mitään tiettyjä ja erityisiä kamppeita. Ja jos se pukeutuminen "lökäreihin" viittais pomppaamista mereen, niin luulisi että ennemmin olis sitten joku viesti läheisille laitettu tai jätetty.
Kukaan ei ymmärrä minua, en edes minä itse
tötterö
Rico Tubbs
Viestit: 1209
Liittynyt: Pe Elo 30, 2013 9:11 am

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^En syyllistä ketään kun erehtyviä olentojahan me olemme.
Silti ihmettelen AINA tuota samaa kannanottoa siitä että uhrin tulisi jotenkin tiedottaa lähiomaisiaan ennen tekoaan.
Miksi ja vielä kerran miksi ihmeessä?
Pönttöhän sitä täytyy olla jos laittaa viestiä etukäteen tulevasta tapahtumasarjasta jolla on tarkoitus riistää itseltään henki.
Ajatella jos homma epäonnistuu? Mukavaa jäädä seuraamaan ihmisten reaktioita kun kaikki tietää mitä olisi tuleman pitänyt.
Entä vakuutuskorvaukset?
Ne jäisi saamatta ja harva itsensä lopettaja haluaa jättää lähiomaiset ilman ilmaisia lounaita.
Vakuutusmaksut on maksettu joten otetaan niistä edes se mitä saadaan lähiomaisille.
Jos kerrotaan itsemurhasta ja se epäonnistuukin niin on turha itkeä vakuutusrahojen perään jos vaikka vammautuu loppuiäksi.
Emmett Young
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 104
Liittynyt: Ti Marras 24, 2009 10:56 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja Emmett Young »

tötterö kirjoitti:^En syyllistä ketään kun erehtyviä olentojahan me olemme.
Silti ihmettelen AINA tuota samaa kannanottoa siitä että uhrin tulisi jotenkin tiedottaa lähiomaisiaan ennen tekoaan.
Miksi ja vielä kerran miksi ihmeessä?
Pönttöhän sitä täytyy olla jos laittaa viestiä etukäteen tulevasta tapahtumasarjasta jolla on tarkoitus riistää itseltään henki.
Ajatella jos homma epäonnistuu? Mukavaa jäädä seuraamaan ihmisten reaktioita kun kaikki tietää mitä olisi tuleman pitänyt.
Entä vakuutuskorvaukset?
Ne jäisi saamatta ja harva itsensä lopettaja haluaa jättää lähiomaiset ilman ilmaisia lounaita.
Vakuutusmaksut on maksettu joten otetaan niistä edes se mitä saadaan lähiomaisille.
Jos kerrotaan itsemurhasta ja se epäonnistuukin niin on turha itkeä vakuutusrahojen perään jos vaikka vammautuu loppuiäksi.
Entäs ne lukuisat tyypit, jotka ovat vetäneet itsensä Rengon keinuun tai ampuneet reiän kitalakeensa? Ei siinä juurikaan henkivakuutuskorvauksia omaisille ole mietitty.
– Asiassa ei ole tässä vaiheessa enempää tiedotettavaa. Poliisi tiedottaa asiasta seuraavan kerran, kun tiedotettavaa ilmenee, tiedotteessa kerrotaan.
edna
Neuvoja-Jack
Viestit: 516
Liittynyt: Ma Syys 14, 2015 11:31 pm

Re: Ari Saarilammi, Tallinna 24.11.2017

Viesti Kirjoittaja edna »

Bohemian Rhapsody kirjoitti:On puhuttu Arin epätavallisesta käytöksestä, mutta vähemmän epätavallisesta pukeutumisesta.

Minusta seikka on selvä. Ihminen, joka pukeutuu aina pukuun tai siististi rakastaa vaatteitaan.
Jos hän aikoo hukuttautua, hän pistää huonoimmat kuteet.
Ei siinä sen ihmeellisempää keittiöpsykologiaa tarvita.
Arin päällä oleva huppari oli uusi ja lahja häntä paljon vuosien ajan auttaneelta perheeltä. Samoin housut olivat siistit. Ehkä pukeutuminen osaltaan johtui huonosta ulkoilmasta, kun oli kävellen liikkeellä. Hänhän on vetänyt hupun päänsä yli hotellista poistuessaan. Ja oli menossa olutmaistajaisiin, lievästi epäviralliseen illanistujaiseen. Luulen jotenkin, että Ari on vahingossa tippunut veteen ja uimataidottomana ei ole osannut reagoida mitenkään vedestä ylösnousuun.
Vastaa Viestiin