Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Jaguaari
Vic Mackey
Viestit: 1976
Liittynyt: Ti Elo 14, 2007 7:19 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Jaguaari »

Kova hinta idioottimaisuudella :( "kun viina vie".. Tietenkin voidaan vielä ajatella että jos joku onkin laittanut tyrmäystippoja hotellin ravintolassa iltapalalla, mutta kaikki tietää että todennäköisintä tässä on että lapsesta viis, lähden radalle... Helvetin surullista ja säälittävää. Jos tämä perhe on sama mistä edeltävästi joku mainitsi, niin ottaisko opikseen vai kiihtyykö juominen?
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1277
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja maxi »

Destiny kirjoitti:Mikä on, että ei voi olla kännäämättä, kun lapset ovat mukana lomalla?? Mies oli yksin vastuussa lapsestaan ja katsoi silti, että hänen voi lähteä vetämään lärvit, kun lapsi nukkuu yksin hotellihuoneessa ulkomailla! Sääli lapsia, joita kuitenkin oli osattu tehdä, mutta vastuu tuntui olleen tälle isälle täysin vieras käsite. Pitää oikein ulkomaille mennä dokaamaan ja raahata vielä lapsi mukaan! Olisi pysynyt kotonaan raskaana olevan vaimonsa kanssa.

Tämä on asia, josta ei enää tulisi vaieta. Näitä suomalaisia isejä ja äitejä ympäri kännissä lapset mukanaan näkee turistikohteissa aivan liian usein. Ihan kuin sellainen käytös olisi yleisesti hyväksyttyä. Ja tämä jätti lapsensa yksin ulkomailla hotelliin vain, jotta pääsee ryyppäämään. Voi vain kuvitella lapsen hädän (ja ehkä pettymyksen, jos tiesi isänsä viinaan meneväksi), kun isä oli vieressä, kun hän alkoi nukkumaan, mutta poissa, kun heräsi. Lapsi parka. Vihaksi pistää.

Komppaan Destiny sinua. Todella vastuutonta isältä ja hintalappu perheelle kova. Isän ei tarvitse välittää enää mistään kun paluulento tapahtuu sinkkiarkussa. Ei jäänyt pojalle kivaa lomamuistoa.
Elämä on laiffii
PoliisimestariSisu
Rico Tubbs
Viestit: 1230
Liittynyt: To Elo 14, 2014 6:41 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja PoliisimestariSisu »

Jaguaari kirjoitti:Kova hinta idioottimaisuudella :( "kun viina vie".. Tietenkin voidaan vielä ajatella että jos joku onkin laittanut tyrmäystippoja hotellin ravintolassa iltapalalla, mutta kaikki tietää että todennäköisintä tässä on että lapsesta viis, lähden radalle... Helvetin surullista ja säälittävää. Jos tämä perhe on sama mistä edeltävästi joku mainitsi, niin ottaisko opikseen vai kiihtyykö juominen?
Tyrmäystipat ovat tosiaankin juuri niin vittumaisia, kuin on annettu ymmärtää. Kahdesti minut on huumattu, mutta onneksi herätty kämpiltä, omaisuus tallella eikä edes perse ollut kipeä. Joku pikkutavara kuten sytkäri tms. on voinut tippua taskusta, mutta muuten herätty kuin normaalina krapula-aamuna.

Pelkällä viinalla ei ole ikinä mennyt yhtä pahasti filmi poikki, joten olisin ollut uhri kaikelle mahdolliselle. Ei ihan 50eur baarissa riitä saamaan minua siihen kuntoon.
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Spider »

OT:

Kannattaa kirjoittaessaan muistaa, että näiden uutisten keskeltä näkee yhden silmänräpäyksen perheen elämästä, ei koko stooria. Kovin henkilökohtaisia ovat joidenkin tunnereaktiot nimittäin. Ei kannata kuitenkaan uskotella itselleen tai muille puhuvansa juuri tämän perheen lasten suulla. Jos näet valokuvan hevosen hännästä, et voi väittää tietäväsi miltä kyseinen hevonen näyttää. Tai jos olet ihan väärässä, kuului häntä sittenkin ponille. Jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Tiedoksi: Jos näet missä tahansa maailman kolkassa suomalaisen perheen, joiden lasten tilanne huolestuttaa sinua, voit ilmoittaa Suomen sosiaaliviranomaisille asiasta. Mikäli et saa selville asianosaisten nimiä, voit ilmoittaa huolesi esim. hotellin respaan tai matkanjärjestäjälle. Toki asiosaisille voi em. lisäksi puhua suoraankin, jos on oikein noheva ja hallitsee sellaiset sosiaaliset taidot, ettei tapaa narikkajonoissa saada turpaansa. Asian jälkikäteen rääpiminen netissä on jeesustelua.

Mainittakoon, että en tunne perhettä, eikä lapsen jättäminen yksin ilman selvinpäin olevaa valvojaa ole hyväksyttävää.

****
Asiaan:

Joka tuolla päin on reissannut, tietää että n. klo 20 tapahtuu jotain, mitä ei Suomessa käytännössä näe. Nimittäin aurinko laskee. Ja kun etelässä aurinko laskee, tulee pimeää. Ihan hel-ve-tin pimeää. Pääkaduilla vielä näkee jotain, mutta sivukaduilla valoja on vähän jos ollenkaan, kävelytiet ovat kapeita ja korkeuserot huomattavia. Autot ajavat kovaa. Jyrkkiä rappuja on joka paikassa. Näihin kun yhdistää alkoholin aiheuttaman tarkaavaisuusvajeen, niin on suorastaan ihme että tuolla jengi selviää ehjin nahoin ryyppyreissulta.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Destiny »

^voihan sitä sanoa jeesusteluksi tai miksi haluaa. Itse pidän tärkeänä, että tästä asiasta puhutaan ja puhutaan paljon. Aivan liikaa näkee holtitonta menoa. Vastuu se on sillä kännääjälläkin eikä vain kaikilla muilla. Hyssyttelyllä asia ei muutu.

Tyrmäys tiloista. Missä vaiheessa tyrmäys olisi tapahtunut? Silminnäkijä havaintojen mukaan kännissä oltiin jo lentokentällä ja juominen jatkuinhotellilla, minkä jälkeen lähdettiin taksilla ja jätettiin miksi sinne. Olen itse nähnyt kerran "tyrmäyksellä". Siinä ei montaa hetkeä mennyt, kun uhri oli ihan jalaton. Ehkä tapoja on sitten monia.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Spider »

Olkinukke. Hyssyttelyn ja yksittäisen perheen kohtalon rääpimisen välissä on monta hyvää vaihtoehtoa "puhua asiasta", siitä vaan valitsemaan. Siinäkin on eroa, tuomitseeko teon vai ihmisen.

**

Keksin aikuisen miehen tyrmäämiselle baarissa (vain) yhden todennäköisen motiivin. Turisteilla on usein käteistä omaisuutta mukana, mikä saattaa houkutella taskuvarkaita. Tässä skenaariossa taksi tuskin olisi ollut käteisrahan puuttuessa mahdollinen/todennäköinen kulkuväline takaisin hotellille. Ja mikäli uhrin omaisuutta olisi hävinnyt, olisi varmaankin tiedotettu, ettei ulkopuolisen osallisuutta voida poissulkea.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Destiny »

^ennen kuin huutele olkinukkea kannattaa lukea ajatuksella,mitä itse kirjoitti ja mihin vastattiin. Vastasin tähän: "Asian jälkikäteen rääpiminen netissä on jeesustelua.”, joten vastaukseni ei mene argumenttivirheeksi nimeltä olkinukke, ei sitten millään. Herää epäily tiedätkö oikeastaan edes mikä on olkinukke? Ja aika vaikea olisi ollut ketjun otsikon henkilöstä ja tapahtumista puhua etukäteen.

"Hyssyttelyn ja yksittäisen perheen kohtalon rääpimisen välissä on monta hyvää vaihtoehtoa "puhua asiasta", siitä vaan valitsemaan. Siinäkin on eroa, tuomitseeko teon vai ihmisen. " Tässähän sitä asiaa keskustellaan. Se nyt vaan on valitettavasti niin, että keskustelua ei tahdo syntyä asioista ennen kuin sattuu jotain ikävää. Asia menee kuuroille korville. Moni asia, jopa laki on saanut alkunsa jonkun yksittäisen ihmisen tekemisistä. Ja tällä on tuomittu henkilön A.A. teko.

Ot. Tuosta opiskeltavaa olkinukesta https://ajattelunammattilainen.fi/2012/ ... at-niista/
Viimeksi muokannut Destiny, To Tammi 18, 2018 1:56 pm. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
ktaina
Adrian Monk
Viestit: 2874
Liittynyt: To Helmi 05, 2015 10:52 am
Paikkakunta: Rannikolla tuulee

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja ktaina »

Tuskin on tyrmäystippoja tarvittu jos henkilö ottanut pitkin päivää..halvalla saa niin vedetään kaksin käsin..
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Spider »

Destiny hyvä,
Minä kirjoitin: "Asian [lue: tarina perheestä jossa aikuiset kännäävät lomareissun ja lapsista herää ulkopuoliselle huoli] jälkikäteen rääpiminen netissä on jeesustelua"
Sinä kirjoitit: "Hyssyttelyllä asia ei muutu."

aka: annat ymmärtää, että hyssyttely on se toinen (ja ainoa) vaihtoehto, ja että minä edustan tätä näkemystä. Tämä on virheellistä retoriikkaa/argumentointia, eikä vie keskustelua eteenpäin. Mielestäni sopii olkinukeksi, mutta voit kutsua millä nimellä tahansa. Laittamasi linkin lisäarvo tähän keskusteluun ei kyllä auennut minulle.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Destiny »

Spider kirjoitti:Destiny hyvä,
Minä kirjoitin: "Asian [lue: tarina perheestä jossa aikuiset kännäävät lomareissun ja lapsista herää ulkopuoliselle huoli] jälkikäteen rääpiminen netissä on jeesustelua"
Sinä kirjoitit: "Hyssyttelyllä asia ei muutu."

aka: annat ymmärtää, että hyssyttely on se toinen (ja ainoa) vaihtoehto, ja että minä edustan tätä näkemystä. Tämä on virheellistä retoriikkaa/argumentointia, eikä vie keskustelua eteenpäin. Mielestäni sopii olkinukeksi, mutta voit kutsua millä nimellä tahansa. Laittamasi linkin lisäarvo tähän keskusteluun ei kyllä auennut minulle.
Mikä tässä on niin vaikeaa? Lainasin sinulle kohtaa, mihin vastasin eli siihen, että jälkikäteen rääpiminen on jeesustelua. Ja tuo jos mikä on keskustelun tukahduttamista ei sen eteenpäin viemistä. Ja se, että annoin ainoaksi vaihtoehdoksi, on omaa päätelmääsi ja mutkien suoraksi vetämistä, minä en sellaista kirjoittanut. Jatkossa kiinnitä enemmän huomiota omiin argumentointivirheisiisi, äläkä yrittää päteä muiden mahdollisiin heitoilla, jotka eivät edes osuus maaliin. Linkki on lisäarvona sille, että sinä opettelisit ,mitä tarkoittaa esim olkinukke, jonka itse keskusteluun toit. Ehkä löydät siitä muitakin myös itseesi sopivia argumentointivirheitä. Linkin edessä oli muuten ot, eli sen ei ollut edes tarkoitus tuoda itse aiheeseen lisäarvoa. Oikeasti, ei kannata huudella, jos ei oikein osaa :wink: (ad hominem, huomasitko).

Aiheeseen. En usko tyrmäystippateoriaan.Jos pitää paikkansa, että kännissä oltiin jo lentokentällä alkaa yöllä jo kisakunto olla aika huono ja väsy painamaan.Takana on pitkä lento ja siirtymiset. Ehkä edellinen yökin oli ollut risainen. Vainajalla rikollista henkkareita mukanaan. Mutta oliko muuta? Jos oli esim rahaa,niin tuskin oli ryöstö kyseessä. Ja tutkitaanko asiaa paikan päällä edes sen enempää? Voi olla, että laitetaan onnettomuusmappiin ja se siitä.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Spider »

Keskustelutyylisi herättää epäilyksen, ettet ole koskaan "hävinnyt" yhtäkään väittelyä. Kannattaa muistaa, ettei se ole sama asia kuin olla oikeassa.

Tästä aiheesta voi keskustella myös omaisia kunnioittaen. Silti voi tuomita teon. Jos on hyvä keskustelija/argumentoija ja omaa vielä kaupan päälle empatiakykyä, tämän ei pitäisi olla kovin vaikeaa.

**
Itse aiheeseen minulla ei tässä kohdin ole lisättävää. Off topic loppuu.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
stereotypia
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Tammi 15, 2018 8:58 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja stereotypia »

Siinä oli Spiderilla harvinaisen hyvää argumentaatiota, kiitos!

Mietin itse aivan samaa, mitä hyötyä on kertoa kuolleen töppäilyistä ja omasta huolestaan vuosia sitten, jos ei aikuisena ihmisenä ole silloin puuttunut asiaan? Minua ainakin hävettäisi jos olisin seurannut vastaavaa sivusta, enkä olisi asiaa ottanut puheeksi/ilmoittanut viranomaisille. Tuntuu kaksinaismoralismilta päivitellä tätä tapausta sen tiedon valossa.
Destiny
Adrian Monk
Viestit: 2582
Liittynyt: La Huhti 14, 2012 2:11 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Destiny »

delila kirjoitti:Ei hittojen hitto. Toivon todella, että tämä on sattumaa, mutta äsken syttyi iso lamppu, meinaan noiden lasten nimistä, kun selailin henkilöiden sivuja.

Vuonna 2013 meitä (v)ihastutti etelänreissulla matkaseurana pariskunta, joilla oli vanhempi tummempi-ihoinen poika (kuten näyttää tällä parilla olevan äidin edellisestä liitosta), sekä taapero nimeltä Sisu. Sisun nimi jäi muistiin, koska humalaiset vanhemmat JA isovanhemmat kyllä jaksoivat nimeä huutaa, ja tekivät jo lentokentällä itsensä tärkeiksi, kun Sisun piti päästä ensimmäisenä turvatarkastuksesta ja Sisun piti päästä ajoissa koneeseen ja Sisun piti jaloitella ennen lentokonetta ja ja..

Isovanhemmat asuivat meidän kanssamme samassa hotellissa, vanhemmat lähellä, lapsiystävällisemmässä. Vanhemmat olivat pitkin reissua "vaan" sellaisessa perinteisessä, suomalaisessa, auringonpolttamassa pikkupöhnässä, mutta varsinkin tämä vaariksi tulkitsemani olkihattu oli menomatkalla todella vauhdissa, ja tulomatkalla suku roudasi hänet puolisammuneena koneeseen (muistaakseni lapsille sanottiin "vaarilla on nyt vähän väsy"), jossa saimme onneksi nauttia siitä, että hattu kellahti naamalle, ja sen alta kuului koko matkan vain tasainen kuorsaus.

Tämä vanhempi poika myös hengasi isovanhempien kanssa meidän hotellilla, ja riehui yksikseen altaalla (ei lastenallas), kun isovanhemmat keskittyi siemailemaan lomajuomia. Sivusta seurattiin tätä hieman huolestuneena, koska viisi vuotta sitten tuokaan poika ei niin vanha ollut.

Nyt muuten jäi sitten vähän vaivaamaan, että onko tämä ko. pariskunta ollut vanhemman pojan ja Sisu-taaperon kanssa Rodoksella 2013.. Jos joku pariskunnan tuntee, niin vahvistakoon/hylätköön ajatukseni..
Jos taas kyse on täysin eri pariskunnasta, niin voi vaan todeta, että ihme, ettei vahinkoja käy useammin.

Edit. Reissussa oltiin siis 05/2013. Perheen äiti on kirjoittanut 02/2013 näin:
February 18, 2013 ·
...
Katseli Sisun kanssa etelän reissuja. Pikku mies kiljahteli onnesta nähdessään uima-altaiden kuvia. Tää äiti kiljahtelisi onnesta jos pääsisi just nyt sellaisen ääreen kera kylmän drinkin. Kesä tule jo!
Onpas surullinen tarina jonkun perheen lomamatkasta. Alkoholi on matkan pääasia. Drinkki ensimmäinen ajatus lomamatkasta lasten kanssa. Voi, voi :cry:

Näitä näkee valitettavan usein. Turha on täälläkään viestituojaa ampua. Aikuisten pitäisi pystyä kantamaan vastuunsa ilman, että viranomaiset (ja kanssaihmiset) holhoavat heitä maailman ääriin.
Helvetin kosto kiehuu sydämessäni- Yön kuningatar
maxi
Rico Tubbs
Viestit: 1277
Liittynyt: La Loka 14, 2017 8:52 am
Paikkakunta: Joulupukin maa

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja maxi »

Se tässä vielä on, että lapset oppii käyttäytymään samalla tavalla kuin aikuiset. Viinasta lomareissuilla tehdään hyväksyttävä ja lapset saavat aikuisilta hyväksyttävän esimerkin. Siirretään perimää jälkikasvulle enkä tarkoita yksinomaan tätä kyseistä tapausta vaan kaikkia niitä ryyppyjuhlia, lomareissuja, synttäreitä, ja ties vaikka mitä kissanristiäisiä joiden pääartikkelina on viina ja kalja.
Itse en ole ottimiehiä koskaan ollutkaan ja hyvin olen pärjännyt vaikka nuorena jo kuulin kuittailuja että ilo ilman viinaa on teeskentelyä no minulla on muuten ollut hauskaa ja olen osannut ottaa ilon irti ilman rohkaisuja ja seuraavanakin aamuna on ollut työkuntoinen ja ajokuntoinen.
Elämä on laiffii
Trina
Harjunpää
Viestit: 338
Liittynyt: Pe Syys 09, 2011 12:45 pm

Re: Ari Ahonen, 35, Madeira 12.1.18

Viesti Kirjoittaja Trina »

No Ari katosi ja löytyi, valitettavasti kuolleena.
Syvin osanottoni hänen perheelleen. Ei auta nyt enää vittuilla ihmisen alkoholinkäytöstä.
- Kasvatan omenoita ja haluan antaa sinullekin yhden. Katso, leikkaan omenan kahtia ja syön itse toisen puolen - näet, että omena ei voi olla myrkytetty!
Vastaa Viestiin