Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

dscullyalien kirjoitti: Ke Tammi 13, 2021 11:54 pm Mitä kaikkea tuolla siis olisi päällä, jos päivystetään kyytiä kotisohvalta?
Vai voiko kotisohvalla löhöily tarkottaa sitä että "mä aijon olla nyt kotona, kun tuut lenkiltä" vaikka aikeissa ois kadota heti kun ukko lenkkeilee kulman taa.

Ite uskon että löytyy elossa jostakin. ja että nimenomaan tarkoitus on se että ukko ei oo se joka löytää ensimmäisenä.
wine_1
Harjunpää
Viestit: 307
Liittynyt: Ti Marras 20, 2018 12:02 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja wine_1 »

Agentti22 kirjoitti: Ke Tammi 13, 2021 11:58 pm
wine_1 kirjoitti: Ke Tammi 13, 2021 11:55 pm Päivityksessä lukee, että huoli on suuri ja kaikki havainnot pyydetään ilmoittamaan suoraan hätäkeskukseen. Ei ole tainnut taksia näkyä? Itse arvaan, että on ajanut jonnekin syrjään aikeissaan päättää päivänsä. Ei kai kokenut kuski minnekään vesistöön ajaisi vahingossa?
En jaksa uskoa, että ajaisi. Sen sijaan tuli mieleen, että jos on nukahtanut rattiin ja päätynyt johonkin ryteikköön syrjäseudulla.
No tuo on tietysti mahdollista. Elossa tuskin on jos näin on käynyt. Aikaa on kuitenkin kulunut.
Avatar
Agentti22
Lauri Hanhivaara
Viestit: 129
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 10:38 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Onko nyt muuten mulla mennyt jotain lujaa ohi.

”Auton rekisteritunnus on SNS-438. Viimeisin havainto Syrjäläisestä ja autosta on Ristiinassa tiistai-iltana noin 17.50.

– Niina oli päivystysvuorossa ja minä lähdin lenkille. Oli puhe, että jos hänelle ei tule keikkaa, niin menemme saunaan. Kun tulin takaisin, Niina ja auto olivat poissa, joten käsitys on, että hän on lähtenyt keikalle, puoliso Mikko Syrjäläinen kertoo.”

Eli siis onko nämä havainnot 17:48 ja 17:50 nyt se yksi ja sama, tai näin itse käsitän. Vai mistä tieto, että havainto on klo 17:50 ja paikannus silloin?
”Tavallinen suomalainen mökki, ulkona kusiaisia ja sisällä paskiaisia.” - Trampas, Poliisin Poika.
TutkijaHKI
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: La Marras 07, 2020 6:28 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja TutkijaHKI »

Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:04 am Onko nyt muuten mulla mennyt jotain lujaa ohi.

”Auton rekisteritunnus on SNS-438. Viimeisin havainto Syrjäläisestä ja autosta on Ristiinassa tiistai-iltana noin 17.50.

– Niina oli päivystysvuorossa ja minä lähdin lenkille. Oli puhe, että jos hänelle ei tule keikkaa, niin menemme saunaan. Kun tulin takaisin, Niina ja auto olivat poissa, joten käsitys on, että hän on lähtenyt keikalle, puoliso Mikko Syrjäläinen kertoo.”

Eli siis onko nämä havainnot 17:48 ja 17:50 nyt se yksi ja sama, tai näin itse käsitän. Vai mistä tieto, että havainto on klo 17:50 ja paikannus silloin?
Ovat samoja, huomaa "n. Klo,17.50". Mies siis näki Niinan viimeksi, kun lähti lenkille, eli 17.48.
Avatar
Agentti22
Lauri Hanhivaara
Viestit: 129
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 10:38 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

Murhasta Tuli Totta kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:01 am Eiköhän taksareilla ole kaikilla autossa puhelinlaturi, koska autossa saatetaan viettää pitkiä aikoja kerrallaan, joten en usko akun noin vain loppuneen.
Joo mulla on kanssa autossa aina laturi mukana, koska tulee ajeltua pitkää päivää, mutta on niitäkin tilanteita ollut, että kiireessä on lähdetty heti kotoo ja laturi unohtunut. Tosin luulis sen olevan aina autossa, mutta mene ja tiedä.

On voinut ajatella, että akku riittää, mutta sitten onkin sattunut jotain. Omassa omenassa ei ainakaan akku kestä kovin hyvin pakkasta.
”Tavallinen suomalainen mökki, ulkona kusiaisia ja sisällä paskiaisia.” - Trampas, Poliisin Poika.
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:04 am Onko nyt muuten mulla mennyt jotain lujaa ohi.

”Auton rekisteritunnus on SNS-438. Viimeisin havainto Syrjäläisestä ja autosta on Ristiinassa tiistai-iltana noin 17.50.

– Niina oli päivystysvuorossa ja minä lähdin lenkille. Oli puhe, että jos hänelle ei tule keikkaa, niin menemme saunaan. Kun tulin takaisin, Niina ja auto olivat poissa, joten käsitys on, että hän on lähtenyt keikalle, puoliso Mikko Syrjäläinen kertoo.”

Eli siis onko nämä havainnot 17:48 ja 17:50 nyt se yksi ja sama, tai näin itse käsitän. Vai mistä tieto, että havainto on klo 17:50 ja paikannus silloin?
Juuri tää viittaa siihen että oma katoaminen. Tosin syy katoamiseen voi silti olla ukossa.
Avatar
Agentti22
Lauri Hanhivaara
Viestit: 129
Liittynyt: Su Heinä 19, 2020 10:38 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Agentti22 »

PohjolanTommi kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:07 am
Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:04 am Onko nyt muuten mulla mennyt jotain lujaa ohi.

”Auton rekisteritunnus on SNS-438. Viimeisin havainto Syrjäläisestä ja autosta on Ristiinassa tiistai-iltana noin 17.50.

– Niina oli päivystysvuorossa ja minä lähdin lenkille. Oli puhe, että jos hänelle ei tule keikkaa, niin menemme saunaan. Kun tulin takaisin, Niina ja auto olivat poissa, joten käsitys on, että hän on lähtenyt keikalle, puoliso Mikko Syrjäläinen kertoo.”

Eli siis onko nämä havainnot 17:48 ja 17:50 nyt se yksi ja sama, tai näin itse käsitän. Vai mistä tieto, että havainto on klo 17:50 ja paikannus silloin?
Juuri tää viittaa siihen että oma katoaminen. Tosin syy katoamiseen voi silti olla ukossa.
Tarkoitan nyt siis sitä, että jos aviomies nähnyt viimeksi Ninan klo 17:50 lähtiessään lenkille ja palannut reilun tunnin päästä, niin mistä tiedetään, ettei Nina ole lähtenyt kotoa esimerkiksi 18:20? Onko jossain sanottu siis varmaksi taksin laitteiden käynnistys/sammumisaika?
”Tavallinen suomalainen mökki, ulkona kusiaisia ja sisällä paskiaisia.” - Trampas, Poliisin Poika.
Avatar
MissMallard
Axel Foley
Viestit: 2469
Liittynyt: Ke Syys 16, 2015 4:24 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja MissMallard »

Milloin on edellinen havainto kadonneesta? Siis edellinen ennen tätä aviomiehen lenkille lähtöä jne?

Oliko Staffan Sevonin murhaaja Loimula joka oli jotakin tehnyt tuolloin älykellolleen. Vaihtoi päivämäärää älykelloon lenkkeilyn osalta tms ja vääristi tältä osin omaa alibiaan. Tämä tuli vain mieleen menneistä tapauksista enkä väitä tälläisiä tässä tapahtuneen.
leepi
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: Ke Tammi 13, 2021 9:11 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja leepi »

lammas1 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:00 am Jos aikajana on niin että miehen lenkille lähdön ja laitteiden poismenon välillä on 2 minuuttia niin. Mistä.mies tiesi minuutilleen ajan milloin.oli nähnyt? Oliko hän katsonut kelloa kun sulki oven? Tai laittanut älykelloon jonkin mittauksen päälle?' Muuten harvoin.minuutilleen tietää tekemisiään.
Sauna oli siis laitettu päälle ja lenkki kesti tunti.7min. Kuinka kauan sähkösauna lämpiää? Tuntuu aika pitkäksi lenkkeilyajaksi ennen saunaa.Tosin onhan mies voinut aatella että vaimo menee jo aiemmin saunaan.
Jos taksin laitteet meni pois päältä 2minuuttia miehen lähdön jälkeen ja taksi oli sillon Ristiinan keskustassa, niin onko se ollut poissa taksiyrittäjän pihasta jo silloiin?
Kahdessa minuutissa oli siis joku soittanut, kuski oli ottanut tilauksen, laittanut takin päälleen ja hakenut henkilön joka olisi aiheuttanut laitteiden mykistyksen?
Kuinka pitkälle taksi olisi teoriasa kotipihalta päässyt.2minuutissa?
Taitaa olla vain 2 vaihtoehtoa, joko itse tai mies?'
Saunan voi ajastaa tai ei nykypäivänä ole kovin harvinaista AinaValmis-kiuas. Näytti talossa olevan varmaankin sähkökiuas. Tunti ei ole kovin pitkä lenkkeilyaika, sekin on henkilökohtaista. Aviomiehen nykyistä olemusta kun vertaa Kaappaus Keittiössä-ohjelman aikaan, niin uskon lenkkeilyä tapahtuvan usein ja pidempään.
arvaamitä
Armas Tammelin
Viestit: 87
Liittynyt: Ke Marras 04, 2015 9:12 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja arvaamitä »

Sherlok kirjoitti: Ke Tammi 13, 2021 7:27 pm
arvaamitä kirjoitti: Ke Tammi 13, 2021 7:05 pm Useampi auto firmassa mutta ei mitään seuranta systeemi autoille ilmeisesti minkäänlaista sitten.
Ei katoaisi auto niin helposti, jos varastetaan tai vaikka jotain vielä ikävempää kun nyt on kuskikin kateissa.
Eikä tälläistä ensimmäistä kertaa suomessa tapahdu.
Jutussa sanottiin että taksin taksilaitteet on pois käynnistä >virta pois.
Kannattaisi käyttää muitakin paikannus välineitä, ihan jo oman turvallisuudenkin takia.
Omaan puhelimeenkin voi laittaa paikannuksen google tilillä ja antaa sille luvan antaa se sijaintitieto vaikka puolisollekin tai jollekkin jos haluaa, edellyttää tietysti että suhde kestää tälläisen. Lapsilla voi olla ainakin puhelimissaan joku paikannin päällä, google on helppo ja ilmainen..

No se siitä.. Ei tiedetä missä on taksi ja kuski.. Aika huonolta vaikuttaa tälläinen oli käynyt mitä hyvänsä, jotain ikäväähän on sattunut mikä on täysin selvä asia.
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:11 am Tarkoitan nyt siis sitä, että jos aviomies nähnyt viimeksi Ninan klo 17:50 lähtiessään lenkille ja palannut reilun tunnin päästä, niin mistä tiedetään, ettei Nina ole lähtenyt kotoa esimerkiksi 18:20? Onko jossain sanottu siis varmaksi taksin laitteiden käynnistys/sammumisaika?
Juu ei sitä sanotakaan missään, mutta jos tahtoo kauas päästä ennen kun huomataan, niin toki lähtee heti kun pääsee jos oletetaan nyt että ukostaan rauhaan halusi hetkeksi.
lammas1
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Loka 31, 2014 11:36 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja lammas1 »

Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:11 am
PohjolanTommi kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:07 am
Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:04 am Onko nyt muuten mulla mennyt jotain lujaa ohi.

”Auton rekisteritunnus on SNS-438. Viimeisin havainto Syrjäläisestä ja autosta on Ristiinassa tiistai-iltana noin 17.50.

– Niina oli päivystysvuorossa ja minä lähdin lenkille. Oli puhe, että jos hänelle ei tule keikkaa, niin menemme saunaan. Kun tulin takaisin, Niina ja auto olivat poissa, joten käsitys on, että hän on lähtenyt keikalle, puoliso Mikko Syrjäläinen kertoo.”

Eli siis onko nämä havainnot 17:48 ja 17:50 nyt se yksi ja sama, tai näin itse käsitän. Vai mistä tieto, että havainto on klo 17:50 ja paikannus silloin?
Juuri tää viittaa siihen että oma katoaminen. Tosin syy katoamiseen voi silti olla ukossa.
Tarkoitan nyt siis sitä, että jos aviomies nähnyt viimeksi Ninan klo 17:50 lähtiessään lenkille ja palannut reilun tunnin päästä, niin mistä tiedetään, ettei Nina ole lähtenyt kotoa esimerkiksi 18:20? Onko jossain sanottu siis varmaksi taksin laitteiden käynnistys/sammumisaika?
Auto on paikannettu Ristiinan keskustaan käsittääkseni laitteistosta. Ja mies on taas nänhyt auton kuljettajan kotonaan. eroa näillä 2min
PohjolanTommi
Alibin satunnaislukija
Viestit: 56
Liittynyt: La Heinä 25, 2020 10:40 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja PohjolanTommi »

arvaamitä kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:13 am Kannattaisi käyttää muitakin paikannus välineitä, ihan jo oman turvallisuudenkin takia.
Omaan puhelimeenkin voi laittaa paikannuksen google tilillä ja antaa sille luvan antaa se sijaintitieto vaikka puolisollekin tai jollekkin jos haluaa, edellyttää tietysti että suhde kestää tälläisen. Lapsilla voi olla ainakin puhelimissaan joku paikannin päällä, google on helppo ja ilmainen..

No se siitä.. Ei tiedetä missä on taksi ja kuski.. Aika huonolta vaikuttaa tälläinen oli käynyt mitä hyvänsä, jotain ikäväähän on sattunut mikä on täysin selvä asia.
Mieti teoria, jos se uhka onkin omassa kotona, haluatko paikantua joka liikkeelläsi!?
Kummisetä
Jessica Fletcher
Viestit: 3249
Liittynyt: Ma Joulu 16, 2019 4:52 pm

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Kummisetä »

lammas1 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:16 am
Agentti22 kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:11 am
PohjolanTommi kirjoitti: To Tammi 14, 2021 12:07 am

Juuri tää viittaa siihen että oma katoaminen. Tosin syy katoamiseen voi silti olla ukossa.
Tarkoitan nyt siis sitä, että jos aviomies nähnyt viimeksi Ninan klo 17:50 lähtiessään lenkille ja palannut reilun tunnin päästä, niin mistä tiedetään, ettei Nina ole lähtenyt kotoa esimerkiksi 18:20? Onko jossain sanottu siis varmaksi taksin laitteiden käynnistys/sammumisaika?
Auto on paikannettu Ristiinan keskustaan käsittääkseni laitteistosta. Ja mies on taas nänhyt auton kuljettajan kotonaan. eroa näillä 2min
Ketjun 2. viesti:
"Rikosylikonstaapeli Ismo Venäläinen Itä-Suomen poliisista vahvistaa viimeisen näköhavainnon auton liikkeistä tehdyn Ristiinan keskustassa tiistaina noin kello 17.50."
qurqo kirjoitti: To Loka 26, 2023 9:01 pm Ei renkaat mustaa piirrä, kuin lukkiutuneena.
:mrgreen:
Portinvartija
Alokas
Viestit: 9
Liittynyt: Ma Joulu 21, 2020 1:49 am

Re: Mikkeli, Ristiina: Tilataksin kuljettaja kadonnut autoineen 12.1.2021

Viesti Kirjoittaja Portinvartija »

Katoaminen tuntuu oudolta. Taksiyrittäjillä on todella tiukkaa näin korona aikana ja jos vielä edellinen tilikausi meni miinukselle, niin hätä on suuri selvitä kaikista velvoitteista.
Tässä skenaariossa on vain kaksi mahdollisuutta, joko katoaminen on itse aiheutettu tai sitten on joutunut rikoksen uhriksi.
Miksi sitten yhdessä ison tilataksin kanssa olisi Kadonnut?
Skenaario yksi. Masennus ja firman heikko tilanne ajanut tekemään jotain peruuttamatonta. Onko vesistöt tarkastettu jos on ajanut heikoille jäille ja sulaan jonne auto ja itse kohdehenkilö vajonnut? Eilinen lumimyrsky myrsky on sitten peittänyt jäljet..
Toinen skenaario on sitten se vielä rumempi, eli syyllinen löytyy lähipiiristä ja en poissulje puolisoa.
Eli puoliso on syyllinen ja aiheuttanut katoamisen ja hukuttanut auton vesistöön ja lenkkeillyt sieltä kotiin saunaan.
Tämän jälkeen tehnyt katoamisilmoituksen.
Kolmas vaihtoehto on sitten se joku ulkopuolinen tekijä, joka voi olla entinen työntekijä, muu jolla on syytä aiheuttaa auton ja henkilön katoaminen.
Pidän tätä mahdollisuutta hyvin pienenä ottaen huomioon Ristiinan kokoisen paikkakunnan.
Vastaa Viestiin