Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Avatar
jukuripää
Christopher Lorenzo
Viestit: 1623
Liittynyt: Pe Loka 05, 2012 6:30 am
Paikkakunta: Nyhtänköljä

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja jukuripää »

Alex Ross kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 3:51 am Kuinka usein muuten on tapahtunut tällaista, että näin kauan kadoksissa ollut henkilö löytyy elossa? En muista itse ainoatkaan tapausta. Yleensä elossa löytyvät löydetään 1-2 päivän sisällä ja ovat yleensä teinejä.

Toistan tämän: Nyt kun henkilö onkin elossa, niin mielestäni tämä koko ketju pitäisi poistaa henkilön itsensä takia, jotta hänen ei tarvitse lukea täällä olevia erittäin asiattomia spekulaatioita, joissa ei ole vain arvailtu katoamisen syytä, vaan arvioitu myös henkilöä itseään. Sanoisin, että tämä on jopa ylläpidon velvollisuus. :!:
Olen kanssasi samaa mieltä; tämä ketju kuvineen ja spekulointeineen joutaa poistoon!
Kaikki eiliset ovat menetettyjä päiviä.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

jukuripää kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 7:05 am
Alex Ross kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 3:51 am Kuinka usein muuten on tapahtunut tällaista, että näin kauan kadoksissa ollut henkilö löytyy elossa? En muista itse ainoatkaan tapausta. Yleensä elossa löytyvät löydetään 1-2 päivän sisällä ja ovat yleensä teinejä.

Toistan tämän: Nyt kun henkilö onkin elossa, niin mielestäni tämä koko ketju pitäisi poistaa henkilön itsensä takia, jotta hänen ei tarvitse lukea täällä olevia erittäin asiattomia spekulaatioita, joissa ei ole vain arvailtu katoamisen syytä, vaan arvioitu myös henkilöä itseään. Sanoisin, että tämä on jopa ylläpidon velvollisuus. :!:
Olen kanssasi samaa mieltä; tämä ketju kuvineen ja spekulointeineen joutaa poistoon!
Olen samaa mieltä että tämän voisi poistaa Juulin ja läheisten hyvinvointia ajatellen. Tätä asiaa muutenkin riepoteltu useissa keskustelupaikoissa ja suurimmaksi osaks negatiiviseen sävyyn
Lies have short wings
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 978
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Alex Ross kirjoitti: Su Helmi 13, 2022 9:27 pm

Suomen lainsäädäntöä tulisi muuttaa siten, että katoaminen pitäksi aikaa omasta tahdosta ilman, että ilmoittaa asiasta mihinkään, pitäisi olla rangaistava teko.
Luulen että tää vaan pidentäisi joidenkin ihmisten katoamisia. Jos alunperin on oltu ryyppyreissulla tai jotakuta piilossa tai erämaassa henkeä vetämässä tai jotain muuta, ja sitten uutisista luetaan että olis rangaistusta tiedossa katoamisesta niin ei ehkä tee mieli ilmoittautua vaikka alkuperäinen syy olisi jo ohi.
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

kukaan, joka päättelee pystyvänsä Minfon ylläpitoa määräämään tekemään sitä sun tätä, katsokaa aiempia ketjuja.

Onko yhtäkään ketjua poistettu jonkun yksittäisen hiihtäjän mielipiteen vuoksi?
,
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 8:20 am
jukuripää kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 7:05 am
Alex Ross kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 3:51 am Kuinka usein muuten on tapahtunut tällaista, että näin kauan kadoksissa ollut henkilö löytyy elossa? En muista itse ainoatkaan tapausta. Yleensä elossa löytyvät löydetään 1-2 päivän sisällä ja ovat yleensä teinejä.

Toistan tämän: Nyt kun henkilö onkin elossa, niin mielestäni tämä koko ketju pitäisi poistaa henkilön itsensä takia, jotta hänen ei tarvitse lukea täällä olevia erittäin asiattomia spekulaatioita, joissa ei ole vain arvailtu katoamisen syytä, vaan arvioitu myös henkilöä itseään. Sanoisin, että tämä on jopa ylläpidon velvollisuus. :!:
Olen kanssasi samaa mieltä; tämä ketju kuvineen ja spekulointeineen joutaa poistoon!
Olen samaa mieltä että tämän voisi poistaa Juulin ja läheisten hyvinvointia ajatellen. Tätä asiaa muutenkin riepoteltu useissa keskustelupaikoissa ja suurimmaksi osaks negatiiviseen sävyyn
Ole ihan mitä tahansa mieltä haluat, kukaan ei poista ketjua sinun käskystäsi.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

En ole yrittänyt käskeä ketään, Juulin ja läheisten parasta ajattelin niinkun tossa näkyi moni muukin toivovan.
mutta spekulaatiot sitten jatkukoon.
Järkeä siinä ei taida enää olla kun henkilö on jo löytynyt
Lies have short wings
psavo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 4:04 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja psavo »

SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 2:13 pm En ole yrittänyt käskeä ketään, Juulin ja läheisten parasta ajattelin niinkun tossa näkyi moni muukin toivovan.
mutta spekulaatiot sitten jatkukoon.
Järkeä siinä ei taida enää olla kun henkilö on jo löytynyt
Tämän koko sivuston idea perustuu eri tapausten spekulointiin. Mitä mielikuvituksellisimpia teorioita esitetään, sen mukavampaa, niitä on lueskella.
Ei tätä ole tehty miksikään viralliseksi sivustoksi, josta viranomaiset tai omaiset hakisivat apua tutkintoihin, vaan tämä on puhtaasti ajanvietettä täällä oleville ihmisille.
Vaikka näissä on pohjalla oikeita, toisinaan surullisiakin tapahtumia, on täällä kirjoittelevien ihmisten mielipiteet tapahtumien kulusta puhdasta fiktiota ja kun asia sitten joskus tulee virallisesti päätökseen, saattaa jonkun esittämä teoria tuurillaan pitää hyvinkin paikkansa tapahtumien kululle.
Ei näitä keskusteluja pidä mennä mielivaltaisesti poistelemaan, vaikka nykyisenlainen mielensäpahoittamisen kulttuurin edustajat sitä yrittääkin saada toistuvasti tehtyä.
Kenenkään ei ole pakko tänne sivuistolle tulla näitä keskusteluja lukemaan, jos ei tällaisesta eri skenaarioiden pallottelusta tykkää.
Ehkä olisi tarpeen lisätä tuonne foorumin otsikkoon, amerikkalaistyyppisesti varoitus siitä, että sivusto sisältää mitä lennokkaampia näkemyksiä eri tapausten tapahtumien kulusta ja se saattaa aiheuttaa toisille mielensäpahoittamista, joten herkkien ei kannata näitä keskusteluja lueskella. Silloin asiasta olisi ennakkoon varoitettu, jolloin kaikki itkeminen jälkikäteen olisi turhaa.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

psavo kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 2:42 pm
SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 2:13 pm En ole yrittänyt käskeä ketään, Juulin ja läheisten parasta ajattelin niinkun tossa näkyi moni muukin toivovan.
mutta spekulaatiot sitten jatkukoon.
Järkeä siinä ei taida enää olla kun henkilö on jo löytynyt
Tämän koko sivuston idea perustuu eri tapausten spekulointiin. Mitä mielikuvituksellisimpia teorioita esitetään, sen mukavampaa, niitä on lueskella.
Ei tätä ole tehty miksikään viralliseksi sivustoksi, josta viranomaiset tai omaiset hakisivat apua tutkintoihin, vaan tämä on puhtaasti ajanvietettä täällä oleville ihmisille.
Vaikka näissä on pohjalla oikeita, toisinaan surullisiakin tapahtumia, on täällä kirjoittelevien ihmisten mielipiteet tapahtumien kulusta puhdasta fiktiota ja kun asia sitten joskus tulee virallisesti päätökseen, saattaa jonkun esittämä teoria tuurillaan pitää hyvinkin paikkansa tapahtumien kululle.
Ei näitä keskusteluja pidä mennä mielivaltaisesti poistelemaan, vaikka nykyisenlainen mielensäpahoittamisen kulttuurin edustajat sitä yrittääkin saada toistuvasti tehtyä.
Kenenkään ei ole pakko tänne sivuistolle tulla näitä keskusteluja lukemaan, jos ei tällaisesta eri skenaarioiden pallottelusta tykkää.
Ehkä olisi tarpeen lisätä tuonne foorumin otsikkoon, amerikkalaistyyppisesti varoitus siitä, että sivusto sisältää mitä lennokkaampia näkemyksiä eri tapausten tapahtumien kulusta ja se saattaa aiheuttaa toisille mielensäpahoittamista, joten herkkien ei kannata näitä keskusteluja lueskella. Silloin asiasta olisi ennakkoon varoitettu, jolloin kaikki itkeminen jälkikäteen olisi turhaa.
Totta, samoista syistä täällä olen niinkuin moni muukin. Ja spekulointi kiinnostaa itseänikin. Eniten vaan mietin juuri sitä miltä Juulista tuntuu jos lukisi näitä. Kun on vielä elossakin. Mutta jos kokee tämän loukkaavana niin toivon mukaan sitten itse pyytää poistoa.
Lies have short wings
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Mua alun perin jo ihmetytti miten tämä on laitettu murhainfoon ilmeisesti melkein samantien kun kadonnut. Ei ollut mitään viitteitä rikoksesta silloinkaan? Vai onko tapana että tänne tulee lähes kaikki katoamiset. Ihmisiä katoaa jatkuvasti erilaisista syistä mutta ei niitä täällä vatvota jos ei rikos liity..?
Lies have short wings
Oliver
Harjunpää
Viestit: 303
Liittynyt: Ti Tammi 16, 2018 8:41 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Oliver »

Eiköhän ihmisellä, joka katoaa reiluksi viikoksi, ole muutakin miettimistä kuin että mitä jossain Minfossa kirjoitellaan. Ei tämä mesta oikeasti ole paikkaa, jota koko maailma seuraa silmät tapillaan. Jos tässä jotain poistamisia alettaisiin vaatia niin varmaan jotkut Ulvila- ja Bodomketjut olisivat ekana listalla.
On täällä puitu paljon pienemmän kohun katoamisiakin ihan heti. Tässä tapauksessa oli poliisit ja Maikkarit jne päällä välittömästi - ihan ilman Minfoa.
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Oliver kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 3:04 pm Eiköhän ihmisellä, joka katoaa reiluksi viikoksi, ole muutakin miettimistä kuin että mitä jossain Minfossa kirjoitellaan. Ei tämä mesta oikeasti ole paikkaa, jota koko maailma seuraa silmät tapillaan. Jos tässä jotain poistamisia alettaisiin vaatia niin varmaan jotkut Ulvila- ja Bodomketjut olisivat ekana listalla.
On täällä puitu paljon pienemmän kohun katoamisiakin ihan heti. Tässä tapauksessa oli poliisit ja Maikkarit jne päällä välittömästi - ihan ilman Minfoa.
Joo kiitos infosta. Mä oon suht uusi täällä eikä niin noi tavat tuttuja. Ainakin hyvä varoitus että ei kannata turhaan kadota ettei päädy minfon spekulaatioihin :lol:
Lies have short wings
psavo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 4:04 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja psavo »

SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 2:46 pm
Totta, samoista syistä täällä olen niinkuin moni muukin. Ja spekulointi kiinnostaa itseänikin. Eniten vaan mietin juuri sitä miltä Juulista tuntuu jos lukisi näitä. Kun on vielä elossakin. Mutta jos kokee tämän loukkaavana niin toivon mukaan sitten itse pyytää poistoa.
Mutta miksi ihmeessä hän edes lukisi näitä? Toki jos katoamisen mediavaikutus kiinnostaa, niin silloin saattaa näitä keskusteluja hakemalla hakea ja toisaalta jos katosi omasta vapaasta tahdostaan, niin varmaan osasi tiedostaa, että tuollainen katoaminen tulee aiheuttamaan ihmisissä kiinnostusta ja se taas sitten saa mielikuvitukset laukkaamaan.
Pitää ihmisissä itsessään löytyä sen verran filtteröintiä, että ei varta vasten kaivele sellaisia asioita, joita ei halua nähdä. Muutenhan koko internetin saa sulkea, koska varmasti jokaiselle asialle löytyy joku, joka ei sitä haluaisi siellä olevan.
Tällaiseen cancel kulttuuriin pitää saada stoppi, ennen kuin ollaan Orwellin 1984:än mukailemassa maailmassa.
Avatar
Tabula Rasa
Sofia Karppi
Viestit: 415
Liittynyt: To Syys 24, 2015 8:51 am

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja Tabula Rasa »

SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 1:09 am Ihmettelen itsekin missä ollut niin pitkään. Kai on sen itse jo luultavasti kertonut.
Kaukana Helsingistä.
Työttömyys, viina, kirves ja perhe
Lumihanki, poliisi ja viimeinen erhe
Avatar
SP78
Frank Drebin
Viestit: 380
Liittynyt: Su Tammi 16, 2022 7:03 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja SP78 »

Tabula Rasa kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 3:34 pm
SP78 kirjoitti: Ma Helmi 14, 2022 1:09 am Ihmettelen itsekin missä ollut niin pitkään. Kai on sen itse jo luultavasti kertonut.
Kaukana Helsingistä.
Joo. Tiedän todennäköisesti kaupungin jos se ystäväni antama havainto oli oikea.
Lies have short wings
psavo
Susikoski
Viestit: 49
Liittynyt: To Joulu 27, 2018 4:04 pm

Re: Juuli, 30v - Kadonnut Helsingissä 4.2.2022

Viesti Kirjoittaja psavo »

Mutta kuten aiemminkin jo mainitsin, niin olisi kaikin puolin näköjään helpointa, jos tuossa foorumin otsikossa ilmastaisiin, tämän sisältävän, kuvitteellisia skenaarioita mahdollisista tapahtumien kulusta ja ne voi aiheuttaa toisille mielipahaa, joten lukeminen omalla vastuulla, koska selkeästi osalle lukijoille sen tiedottaminen näyttää olevan tarpeen. Siitä näkisi sitten en tulevaisuuden lapsosetkin, mikä tällä sivustolla on keskusteluissa kyseessä.
Vastaa Viestiin