Natasha Kampusch

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Ilta-Sanomat kirjoitti:http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1532005

Kampusch osti vanhan vankilansa
15.05.2008 10:19

Kahdeksan vuotta pedofiilin vankina ollut Natascha Kampusch on ostanut kidnappaajansa Wolfgang Priklopilsin talon, jossa hän eli miehen vankina.

- Tiedän, että se groteskia. Minun täytyy maksaa lämmitys, vesi ja verot talosta, josta en koskaan toivonut asuvani, Natascha on sanonut Aftonbladetin mukaan.

Hän halusi talon mieluummin itse kuin että se olisi joutunut vandalismin kohteeksi tai purettavaksi uuden rivitalon alta. Hän ei myöskään halunnut, että talosta tulee nähtävyys.

Elokuussa tulee kuluneeksi kaksi vuotta siitä kun Natascha pääsi pakenemaan kidnappaajaltaan. Natascha oli pesemässä Wolfgang Priklopilsin autoa, kun miehen puhelin soi. Tällöin hän huomasi tilaisuutensa tulleen ja lähti juoksemaan pihasta.

Vielä samana iltana Priklopils heittäytyi junan alle.

IS
esmes-
Javier Pena
Viestit: 1817
Liittynyt: Ke Tammi 23, 2008 10:28 am

Viesti Kirjoittaja esmes- »

^niin ku häh? täh?? miksi sen piti mennä ostamaan talo jossa on ollut vankina?? eikö olis ollut nataschallekin parempi että rakennus olisi purettu ja rakennettu ne rivitalot tilalle? olisi unohtunut moinen kamaluus jos kerran menneisyydestään haluaa irti. en ymmärrä tätä.
"Jos jokaisen päivän kadoksissa olleen teinin perään laitettaisiin etsintäpartio, niin sillä saataisiin kyllä koko Suomi harrastamaan ulkoiluliikuntaa ympäri vuorokautisesti". -Sergei
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

http://www.bunte.de/meinung/blogs/was-m ... _4731.html


Natascha Kampusch Purchases Kidnapper's House

She was kept in its cellar against her will for over eight years, but now Natascha Kampusch has purchased the home that was once her prison. The 20-year-old told a German magazine why she bought the "house of horrors."

Speaking of her own time in captivity, Kampusch said: "It's a very dark past. It's as if I lost my memory and have now started a completely new life."

Nearly two years after her escape, Kampusch still requires the help of doctors, psychologists, teachers, social workers and her family, she told Bunte. She lives on her own and is currently homeschooling to catch up on years of missed education. "They're all trying to help me so that I can someday lead a normal life," she said, "but it's going to be tough for me." Kampusch said she was interested in medicine, technology and the arts, and that she would like to attend university as soon as possible.


http://www.spiegel.de/international/eur ... 79,00.html

Luulen että talon merkitys on tässä asiassa pienempi kuin mitä arvellaan. Eihän kukaan ole vielä ehdottanut että Fritzl talo pitää hajottaa maan tasalle.
Natascha kuvaa taloa 'kauhujen talona'. Hän on aina pelännyt sitä että joku haluaisi tehdä sinne jonkinlaisen 'Nataschan-vankilan' tyyppisen museon tai nähtävyyden.
Natascha halua ilmeiseti unohtaa menneet niin nopeasti kuin mahdollista. Natascha keskittyy tällä hetkellä opintoihin ja haluaa päästä joskus yliopistoon. Hän on erityisesti kiinnostunut taiteesta, lääketieteesta ja teknologiasta. Hän saa paljon tukea lääkäreiltä, sosiaaliviranomaisilta, psykologeilta ja omalta perheeltä.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Tämä ämmä on ollut minun silmissäni aina friikki, eikä kyllä yhtään auta epäfriikeyttämään tämä juttu sitä.

En vain yksinkertaisesti ymmärrä sitä, että ensin tullaan julkisuuteen, sitten sanotaan ettei haluta julkisuutta, sitten aletaan itkemään kun ei ollakaan enää julkisuudessa ja aletaan hankkimaan omia keskusteluohjelmia ja kiipeämään otsikoihin kun löytyy muita vangittuina olleita ämmiä ja sitten tehdään taas tälläinen tempaus.

Eiköhän tuon talon ostonkin olisi voinut helposti hoitaa nimettömänä ja ei-julkisuudessa, mutta näemmä sitä julkisuutta on pakko hakea jostain aina.

Joku mättää tässä naikkosessa, en tiedä mikä. Mutta jokin ja pahasti. Tietenkin vaikea sanoa miten ihminen käyttäytyy tuollaisen jälkeen, mutta jotenkin tämän käytös on ollut ihan luonnotonta ja ihan kuin koko sieppaushomma olisi jonkinlainen julkisuustempaus vain.

Edit: Ja koska sitä sanaa ei selkeästi ollut tässä viestissä vielä tarpeeksi, niin pari kertaa vielä: Julkisuus julkisuus julk julk. ;)

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

HerlockSholmes
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 10:11 am

Viesti Kirjoittaja HerlockSholmes »

Onhan tämä Natascha ilmeisesti käärinyt hyvät hillot tämän oman tapauksensa kanssa.

Ilta-Sanomien tämän päivän jutun mukaan lahjoittanut 25 000 € Elisabethille muksuille.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkom ... id=1532315
Howler
Axel Foley
Viestit: 2291
Liittynyt: Ti Syys 04, 2007 10:42 am

Viesti Kirjoittaja Howler »

^ Joskus taisi olla puhetta, että Natascha teki jonkin miljoonasopimuksen, vai muistanko väärin?
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Edellisistä ja varsinkin vodkan kommenteistä näkee selkeästi miten raukkamaista tälläinen puskasta ampuminen voi olla.

Kyllä se on joidenkin mielestä niin mukava netissä nimettömänä herjata rikoksen uhreja ja tehdä rikollisista sankareita.

Kaikenpuolin halveksuttavaa!

p.s. Luulen Vodka että sinulle käy vielä jonain päivänä erittäin huonosti. Tämä on siis pelkkä veikkaus/ennustus, ei muuta. :!:
Viimeksi muokannut Harriet Makepeace, La Touko 17, 2008 4:34 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Harriet Makepeace kirjoitti:Edellisistä ja varsinkin vodkan kommenteistä näkee selkeästi miten raukkamaista tälläinen puskasta ampuminen voi olla.

Kyllä se on joidenkin mielestä niin mukava netissä nimettömänä herjata rikoksen uhreja ja tehdä rikollisista sankareita.

Kaikenpuolin halveksuttavaa!
Kyllä se joidenkin mielestä on niin mukava netissä nimettömänä herjata toisia nimettömiä ja tehdä syyttömistä rikollisia.

Kaikenpuolen halveksuttavaa!

En pidä Natamikäliestä, onko se nyt mielettömän väärin? En ymmärrä mokoman käytöstä, en pidä sen ulkonäöstä ja muutenkin koko juttu on minusta paisunut aivan liian isoksi ja huomionhakuiseksi kirjoineen, sopimuksineen ja muine shitteineen.

Ja mitä tulee tuohon rikollisista sankareiden tekemiseen, niin olkoon. Kyllä, pidän joitakin rikollisten tekemiä tekoja hyvinä ja fiksuinakin, mutta keiden, se onkin eri juttu. Tämä foorumi on leimannut tosi pahasti tiettyjä ihmisiä, mutta toisin kuin monia muita, minua se ei häiritse juurikaan. Puhukoon ihmiset mitä tykkäävät, ei kaada minun maailmaani.

Lisäksi, pidän useitakin uhreja mielenkiintoisina ja kiinnostustani herättävänä, eikä tulisi mieleenkään sanoa montaa pahaa sanaa heistä - paha puoli vain on, että suurin osa niistä taitaakin olla aika tehokkaasti kuollut. ;)

Jos maailmassa on olemassa joku pyhä laki, jonka mukaan kaikista uhreista pitää automaattisesti pitää ja heitä symppistellä parhaansa mukaan, niin kertokaa ihmeessä siitä. Käsittääkseni ihmisistä ei vain ole pakko pitää, eikä mikään laki maailmassa pakota semmoiseen.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Editoin vähän edellistä viestiäni.

Joten siinä mun vastaukseni.
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Harriet Makepeace kirjoitti:Editoin vähän edellistä viestiäni.

Joten siinä mun vastaukseni.
Ja se aiempi editoitu:
Harriet Makepeace kirjoitti:p.s. Luulen Vodka että sinulle käy vielä jonain päivänä erittäin huonosti. Tämä on siis pelkkä veikkaus/ennustus, ei muuta. :!:
Minä en luule.

Olen varma siitä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Harriet Makepeace kirjoitti:
p.s. Luulen Vodka että sinulle käy vielä jonain päivänä erittäin huonosti. Tämä on siis pelkkä veikkaus/ennustus, ei muuta. :!:
Tämänhän voisi ottaa uhkauksena, kuten vihjasit minun tehneen Maza poloiselle. Mutta tämä on vain spekulaatiota tietenkin, minun osaltani. :!:

:lol:
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

Loka kirjoitti:
Harriet Makepeace kirjoitti:
p.s. Luulen Vodka että sinulle käy vielä jonain päivänä erittäin huonosti. Tämä on siis pelkkä veikkaus/ennustus, ei muuta. :!:
Tämänhän voisi ottaa uhkauksena, kuten vihjasit minun tehneen Maza poloiselle. Mutta tämä on vain spekulaatiota tietenkin, minun osaltani. :!:

:lol:
Mikäli koet minut syyllistyneen laittomaan uhkaukseen niin ilman muuta voi kääntyä viranomaisten puoleen. Tietysti olen varautunut puolustamaan itseäni tässä tapauksessa lakimieheni avulla, sillä ilman muuta tiedän kirjoittavani palstalle, jossa on paljon rikollista ainesta.

Mutta mitä Nataschan julkisuudenhakuisuuteen tulee niin pakenemisen jälkeen Natascha on saanut satoja haastattelupyyntöjä ja hän on vastannut ainoastaan muutamaan.

MM. oikeuskäsittelyn yhteydessä natascha kieltäytyi vastamaan toimittajien kysymyksiin.

She refused to answer questions from reporters outside.

http://www.dailymail.co.uk/pages/live/a ... ge_id=1811
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Viesti Kirjoittaja Loka »

Harriet Makepeace kirjoitti: Mikäli koet minut syyllistyneen laittomaan uhkaukseen niin ilman muuta voi kääntyä viranomaisten puoleen. Tietysti olen varautunut puolustamaan itseäni tässä tapauksessa lakimieheni avulla, sillä ilman muuta tiedän kirjoittavani palstalle, jossa on paljon rikollista ainesta.
En koe olevani asianomistajana tässä, joten jätetään frami vodkalle joka varmasti vain nauraa kirjoitukselle.

Ja lakimies on tietenkin hyvä olla kirjoittaessaan harmittomalle internettipalstalle, itselläni se löytyy perheestä. Kai jokaisella on valmiiksi palkattuna? Olishan se hurjaa, jos joku ihan suojatonna tänne kirjoittaisi. :shock:
Harriet Makepeace

Viesti Kirjoittaja Harriet Makepeace »

En todellakaan ymmärä mikä sinuun on mennyt viimeaikoina, Loka. Bodom-osiossa olet aikaisemmin tehnyt erittäin hyviä kirjoituksia rautaisella logiikkalla, josta voit olla ylpeä.

Sinun ja mazan väliset nokittelut eivät tietysti kuulu minulle, olen myöntänyt että asiaan koskeva kommentointi meni minulta överiksi.

Kuulemma tämä harmiton palsta on poikinut jo muutamia rikosilmoituksia/tutkintapyyntöjä, joten itse olen ilmanmuuta varautunut kaikentyyppisiin tapauksiin puoliin ja toisiin.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

VoDKa kirjoitti:sitten aletaan itkemään kun ei ollakaan enää julkisuudessa
Onko hän tällaista itkenyt?
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Vastaa Viestiin