Nora Bhatia

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Lara Croft
Alokas
Viestit: 4
Liittynyt: La Tammi 31, 2009 4:10 pm
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja Lara Croft »

Surullinen tapa kuolla yksinään metsään pakkasella...
...Itselleni olisi käynyt samanlailla 13-v, kun "suuriin sydänsuruihin" join (liikaa?!), ja sammuin helmikuiseen metsään, pakkasta 15 astetta. Minulla kävi onni, ja kaverit löysivät ajoissa ja toimittivat sairaalaan; elonaikaa hangessa ollessa olisi ollut puoli tuntia. Itselläni ei ole pienintäkääm muistikuvaa ko. tilanteesta.
Niin ja päällisin puolin olin ihan tavallinen koululainen, enkä mikään "ongelmanuori".

Voimia Noran omaisille.

***********

Kaikkien päivät on laskettu etukäteen
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Etsijä.
Etsinnät aloitettiin virallisesti eilen. Siihen saakka maastoa haravoi vanhemmat ystäviensä avustuksella.

Minä peräänkuulutan sitä, että päätös etsintöjen aloittamisesta olisi pitänyt tehdä heti.
Varsinkin, kun kyseessä on lapsi ja ulkona pakkasta.

Hyvällä lykyllä tyttö olisi voinut löytyä jo tuolloin viime torstaina.

Tässä maassa etsitään kyllä marjaan syksyllä eksynyttä mummoa lämpökameroilla, mutta nuori saa paleltua metsään, kun oletetaan, että on lähtenyt jonkun matkaan.

Minä en missään nimessä arvostele vapepan toimia. Olen tässä miettinyt olisiko minulla oikeasti aikaa liittyä ryhmään.

Minä arvostelen sitä elintä, joka päättää siitä milloin on aiheellista järjestää suuretsintä. Ja toivon, että tämä tapaus opettaa jotain.

Meillä kenelläkään ei ole tietoa siitä, onko tyttö todella juonut kokonaisen pullollisen. Tuntuu aika uskomattomalta, että olisi. Pienempikin määrä riittää siihen, että käy ''lepäämään''.

Tämä on ikävä sattuma. Mutta minusta jokaisesta ikävästä sattumasta pitäisi myös oppia jotain.

Olisiko auttanut jotain, jos opetteja olisi sanonut nähneensä viinapullon? Olisiko se muuttanut tutkinnan/etsinnän suuntaa?
En usko.

Mutta se, että tyttö oli nähty hangessa pullon kanssa, olisi pitänyt olla jo hälytin siitä, että kauas ei ole ehtinyt. Välttämättä.

Jaksamista omaisille ja ystäville!
Nuotio & Äreät Tiput
Avatar
Rorschach
Hetty Wainthropp
Viestit: 496
Liittynyt: Ma Syys 08, 2008 9:29 am

Viesti Kirjoittaja Rorschach »

^missholmesilta kaunis vastaus. Harmi vain, ettei siinä oltu pohdittu lainkaan niitä juttuja, mitä etsijä toi viestissään esille. Aiheen vierestä vastaaminen - mikä ihana tekosyy jatkaa purnausta.
"Eikä liene rangaistus / jos käymme hetken yhtä matkaa / kun hirviöiksi paljastumme / onko hyvät päivät valhetta sittenkään" A.W. Yrjänä / CMX
delila
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:38 pm
Paikkakunta: Kohtalaisen keskellä.

Viesti Kirjoittaja delila »

Pullo löytyi siis samasta paikasta, kuin laukku, eli ennen tyttöä. Mietityttää vaan, että mihinkähän hän on ollut ilm. viinahuuruissaan suuntaamassa mielestään (tuskin suuntavaistoa paljon ollut, jos on reippaasti viinaa ottanut). Tahtonut kotiin päin, vaiko vielä pahan olon(?) vallassa tahtonut painua pidemmälle metsään.

Olen itse ollut ns. angstijuoja, eli nuorempana join ihan normaalisti kavereiden kanssa viihteellä, mutta myös sitten salaa yksin pahaan olooni. Onneksi aina päädyin kotiin, vaikka matkalla, kun yksin kännissä taivalsin, mielessä kävi kaikenlaista.
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Se vaan on ikävä ja karu tosiasia, että joskus apu ei ehdi ajoissa perille. Voimia omaisille ja tsemppiä etsijöille. Teette arvokasta työtä.
Norsula
Neuvoja-Jack
Viestit: 584
Liittynyt: To Loka 16, 2008 5:52 pm

Viesti Kirjoittaja Norsula »

Pääseköhän noihin vapaaehtosiin etisjöihin ihan noin vain vai tartteekohan koulutuksen? Kiinnostais.
Enni
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: La Kesä 30, 2007 8:46 pm

Viesti Kirjoittaja Enni »

Sain tuosta MTV3:n videosta sen kuvan että matka oli hiihtoladulle päin kun siinä sanottiin mielestäni että löytöpaikasta lähin hiihtolatu oli 10m alarinteeseen ja paikka jossa Nora oli istunut 10m ylärinteeseen.
Avatar
Helmi Evita Holmes
Susikoski
Viestit: 33
Liittynyt: Ke Elo 20, 2008 12:23 am
Paikkakunta: Tukholma

Viesti Kirjoittaja Helmi Evita Holmes »

Ei tässä tiedä mitä sanoa. Nyt ei oikein riitä sanat spekulointiinkaan, paljon ajatuksia, ja paljon on täälläkin jo sanottu. Taidan jättää omat "analyysini" myöhemmälle.

Mutta osanottoni vanhemmille, kavereille, muille omaisille.
Ikävää, kovin ikävää... :(
delila
Martin Riggs
Viestit: 625
Liittynyt: Su Elo 17, 2008 12:38 pm
Paikkakunta: Kohtalaisen keskellä.

Viesti Kirjoittaja delila »

Enni kirjoitti:Sain tuosta MTV3:n videosta sen kuvan että matka oli hiihtoladulle päin kun siinä sanottiin mielestäni että löytöpaikasta lähin hiihtolatu oli 10m alarinteeseen ja paikka jossa Nora oli istunut 10m ylärinteeseen.
Mtv3:n video lienee sama, kun aamulehden sivulla oleva? Jälkimmäistä koitin avata, mutta eihän tämän mokkulan nopeus täällä korvessa riitä. Puhe kuului, kuva pätki.
surfergirl
Jack Bauer
Viestit: 978
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 11:20 pm

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Surullinen loppuratkaisu :´( Voimia kaikille läheisille ja kiitos arvokkaasta työstään vapaaehtoisille etsijöille.
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

http://www.poliisi.fi/poliisi/home.nsf/ ... endocument


5. Etsinnän suorittaminen

Milloin kadonneeksi ilmoitetun henkilön tiedetään olevan kyvytön huolehtimaan itsestään (lapsi, vanhus, sairas henkilö) tai olosuhteet muutoin ovat sellaiset, että henkilö on hengen tai terveyden vaarassa taikka henkilön epäillään joutuneen rikoksen uhriksi, tulee tutkinta- ja etsintätoimenpiteet aloittaa viipymättä siitä, kun katoamisilmoitus on vastaanotettu. Arvioitaessa etsinnän käynnistämisen kiireellisyyttä on otettava huomioon mm. vuoden aika, sääolot ja olosuhteet muutoin.

Laitan vain tähän vielä tämän otteen poliisin ohjeista katoamistapauksissa.

Olen päättänyt ottaa selvää miten pystyn liittymään vapepaan.
Ihan vain siksi että minusta tuntuu, että yhdestäkin silmäparista on apua edes vähän.
Vaikka siinä vaiheessa, kun osan on mentävä lepäämään.
Laitan tarkempia ohjeita kiinnostuneille omaan ketjuun jahka olen selvittänyt kunnolla.
Nuotio & Äreät Tiput
specialhousingunit
Neuvoja-Jack
Viestit: 530
Liittynyt: La Loka 13, 2007 10:06 pm

Viesti Kirjoittaja specialhousingunit »

Kyllähän totuus on, että lopputulos olisi ollut sama, vaikka etsinnät olisi olleet miten massiiviset. Siitä paikasta, missä Nora viimeksi nähtiin, on löytöpaikalle kilometri. Sitä ei kauaa kävele. Kun Nora tuupertui metsään, niin siitä hetkestä kului korkeintaan tunti, niin sydän pysähtyi. Oli syy sitten alkoholi myrkytys tai hypotermia. Vaikka Nora olisi löydetty hetkellä jolloin hänestä tehtiin katoamis ilmoitus, niin sekin olisi ollut myöhäistä.
Jos lämpökameralla varustettu kopteri olisi ollut ilmassa heti ilmoituksen jälkeen, niin sekään ei olisi voinut enää pelastaa tilannetta.
Ei etsintöjä voi lopputuloksesta syyttää. Syyt on ihan muualla, jos niitä yleensä onkaan. Etsijöitä voi vain kiittää ja kunnioittaa omistautumisesta etsintään.
specialhousingunit = SHU = aika paska paikka
debbie

Viesti Kirjoittaja debbie »

Ruumis löytyi suht läheltä seutua, jossa tytön oli viimeksi nähty liikkuvan. Se, että meni viikko ennen kuin ruumis löydettiin, kyllä ihmetyttää - vaikka en ketään siitä halua yrittää syyllistääkään. Ihmettelen vain. Kadonneet kun useimmiten löytyvät läheltä eivätkä kaukaa.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^^Tässä linkki poliisin ja Vapepan yhteistoimintaa säätelevään ohjeeseen, melkoisen tarkkaa touhua näyttää olevan niin vastuun kuin valtuuksienkin suhteen.

http://www.sral.fi/vapepa/poliisi-vapepaohje-2003.rtf

Muita minfoketjuja, joissa on käsitelty VaPePan toimintaa:

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... pa&start=0

http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... epa#131170

Eiköhän noita kursseja taas ensi kesänä järjestetä ympäri Suomea... Kannattaa kysellä SPR-ltä ja paikallisten metsästysseurojenkin väeltä.


-R.I.P Nora Bhatia-
Viimeksi muokannut maija turjukka, To Helmi 05, 2009 9:16 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ladybird
Armas Tammelin
Viestit: 84
Liittynyt: Su Elo 03, 2008 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja Ladybird »

Kannattaa ottaa huomioon sekin, että poliisi tarkisti myös ihmisten antamia "perättömiä" vihjeitä. Ei siis voitu käyttää heti kaikkia resursseja tytön etsimiseen paikan päältä, kun täytyi tutkia myös vihjeet joita tuli ympäri Suomen.

Varmasti myös tuo virheellinen tieto viimeisestä havainnosta asemallakin sekoitti pakkaa.

Kyllä minustakin tuntuu oudolta, että menee viikko ennen kuin tyttö löydetään noin läheltä viimeistä havaintopaikkaa, mutta koska en tiedä kadonneen etsinnästä tarpeeksi enkä ollut itse mukana etsimässä, en voi ketään kritisoidakaan.

Pääasia nyt kuitenkin on, että tyttö löytyi eikä omaisten tarvitse elää enää epätietoisuudessa.
Vastaa Viestiin