16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Summer
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 11:20 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Summer »

Celeste kirjoitti:
Summer kirjoitti: Aikamoinen yhteensattuma toi jos akku on ollu ihan lopussa ja samalla Kassu katos. Luulis nyt lataavan akun täytee ku lähtee himasta sen verran kauas ettei ihan takas kävellä.

Minä en ihmettele tuota, ettei ole akkua ladannut, yhtään. On siksi monta kertaa tullut pauhattua samaisesta asiasta omalle pojalle, kun lähetään bilettään ja sitten ku yrittää soittaa niin akku on loppunu. :?
Aijaa. :roll: Muuten kun siinä asemakadun lähellä oli joku shelli. Miksiköhän Kassu ei mennyt sinne lämmittelemään? Kassu vaan päätti lähteä kävelemään kuskia vastaan vaikka oli jo muutenkin kylmä. Ja lopputulos oli mikä oli.. :cry:
theboss
Jack Taylor
Viestit: 17
Liittynyt: Ke Maalis 10, 2010 5:14 pm
Paikkakunta: suomi finland prkl

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja theboss »

vivy kirjoitti:
Sterling kirjoitti:
vivy kirjoitti:Mielestäni on aikalailla tarpeetonta spekuloida sillä, oliko (mahdollinen) paleltuminen kivuliasta vai ei. :roll: Itse kohtalaisen hypotermian kokeneena voin sen verran kertoa, että näitä lihaskramppeja/värinöitä tulee lähinnä hetken aikaa - ja varmaan moni on huomaamattaan näitä kovasti palellessaan kokenutkin. Tämän jälkeen olosta tulee sekava, kylmänvärinä ja krampit loppuvat. Ei todellakaan mitään kivuliasta, ainakaan minulla, ikävin tunne käsien ja jalkojen palelu ennenkö menivät aivan tunnottomiksi. Anteeksi OT.

Pidän hyvinkin mahdollisena, että K on ollut tuolla piilossa jotain/joitakin. Muussa tapauksessa en ymmärrä kyydin kanssa sovitulta paikalta lähtemistä - siinä ajassa kun ei nuori ihminen vielä palellu, vaikka kylmä olikin. Tietenkin, jos kyyti ei olekaan tullut silloin kun piti/väitti, on saattanut iskeä epätoivo.
No sä et kuollutkaan siihen hypotermiaan :D :D
Ja sulla on tainnut jäädä siitä kirjasta (vai mistä ikinä luitkin) oleellisia juttuja sisäistämättä. Lihasten värinä loppuu kauan ennen kuolemaa, ruumiinlämmön ollessa noin 32℃, itsellänikin se ehti jo lakata ennenkö sain apua. Siinä vaiheessa ihminen on jo todella sekava ja ei todellakaan tunne/tajua enää mitään. Toki en tiedä asiasta muuta kuin omia kokemuksia, kirjoista luettua ja lääkärien kertomuksia, itse en lääkäri ole. 8)
Pakko ny tähän kommentoida ku oon alalla töissä ja ihan omastaki kokemuksesta, että joo toki noit kramppei ja värinöi on siin aluks ja sillon on ihan helvetillisen kylmä, sit alkaa pikkuhiljaa paikat mennä tunnottomaks ja pää alkaa "sumentuu" siis paikan ja ajan taju alkaa ihan totaalisesten hämärtymään ja sit ihan viiminen vaihe on toi et alkaa riisuu vaatteita ja tulee semmonen lämmin olo.. Ite olin siin kuosis et en päässy enää edes omin jaloin pois kävelee et pari kaverii joutu ihan tukemaan et pääsin sisäl lämpimään, ja voin kertoa ettei ollut häävi kokemus, mut varsinaisii kipui ei oikeestaan ollu ku ihan siin alku vaihees ku viel tunsi sen kylmän.. Mut jos ny aiheeseen palataan nii ei silti olis mahdotonta et kassu ois menny jotain sinne terassille piiloon, ja sit siel oltuaan tarpeeks kauan nii seuraukset olis ollee mitä olleet.. Ja tohon kännykkä/akku juttuun sen verran et entinen kännykkä teki sitä et vaik sen täyteen latasit ja jos ment vaik pari ihan lyhyttäki puheluu tekee nii se oli sit ihan finaalis sen jälkeen, ja miksei sekin olis mahdollist et K lähteny kiireel sinne bileisiin eikä oo esim. huomannu tota akun tilaa tai sit ei oo ehtiny lataa yksinkertasest sitä akkuu, ihan omaa spekulointii, mutjuu.. Ja tohon kyyti juttuun, nii onks siit mitään todistei et K ois soittanu sil kuskille ja sopinu tapaamist vai onks se ihan jotain ns. huhu-puheita?
mitään en myönnä
Ilona80
Harjunpää
Viestit: 294
Liittynyt: Ti Syys 29, 2009 4:04 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Ilona80 »

v-a-45 kirjoitti:Itse en usko, että Kassu meni löytöpaikaan sattumalta. Olen jo aikoja sitten soittanut poliisille eräästä keskustelusta. Kassulla oli riitaa bilepaikassa ja lähti sieltä sen pariskunnan kanssa, kun pariskunta oli häipynyt oli joku tullut selvittämään sitä riitaa, eli mennyt Kassun perään ulos. Kassu oli juossut jonnekkin PUISTOON päin karkuun. Niinkuin täällä jo aikaisemmin sanoin, talosta vasemmalle pihan perällä on jumalaton lumikasa, niin oisko joku viskonut sen taakse ja aura sitten heittänyt lisää lunta päälle. Ei mennyt kovin harhaan. Sieltähän Kassu löydettiin ja vieressä oli se lasten leikkiPUISTO! Poliisi on edelleen siitä aivan varma, ettei kyseessä ole rikos ja jo alussa ei keskittynyt niin hyvin etsintöihin, koska ei uskottu elossa löytyvän? Vaasan poliisi puhuu itseään niin pussiin, jos ei epäillä rikosta niin miksi uskotaan kuolleen? Laiskoja paskoja koko Vaasan poliisilaitos ilmeisesti täynnä tai sitten todella tyhmiä. Eikä vieläkään anteenit nouse vaikka toistin jo aikasemmin sanomaani(miten hyvin sitten kirjannut ensimmäisen vihjeeni?). Vaikka Kassu olisi juossut peloissaan sinne löytö paikalle(ja odotellessaan kylmään kuollut) on mielestäni kyseessä rikos, vaikka ei olisikaan hakattu.
HUH HUH :shock: Ja tämä on se vihje, mitä soittaessasi poliisit naureskelivat taustalla ym?
Mun mielestä tämä vihje on sen kaltainen, että sen perusteella olisi täytynyt järjestää etsinnät asap ko. alueelle. Karttaa katsoen, ei siinä nyt ihan järjettömän montaa puistoa ole lähellä. Se Klementinkadun puisto ja tuo löytöpaikan läheinen.
Hienoa toimitaa, Vaasan poliisi!

Jos Kassu on lähtenyt jotakuta pakoon, olisi mielenkiintoista tietää miten tämä henkilö itse näkee tilanteen ja mitä on poliisille puhunut... :roll:
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

Onko se kännykkä kuitenkin vielä kateissa?

Sen verran vielä terassista jonka edestä K löytyi... Terassilla ei ollut ovea niinkuin muissa vaan ainoastaan ikkuna ja panelointia.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Summer
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 11:20 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Summer »

Ilona80 kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:Itse en usko, että Kassu meni löytöpaikaan sattumalta. Olen jo aikoja sitten soittanut poliisille eräästä keskustelusta. Kassulla oli riitaa bilepaikassa ja lähti sieltä sen pariskunnan kanssa, kun pariskunta oli häipynyt oli joku tullut selvittämään sitä riitaa, eli mennyt Kassun perään ulos. Kassu oli juossut jonnekkin PUISTOON päin karkuun. Niinkuin täällä jo aikaisemmin sanoin, talosta vasemmalle pihan perällä on jumalaton lumikasa, niin oisko joku viskonut sen taakse ja aura sitten heittänyt lisää lunta päälle. Ei mennyt kovin harhaan. Sieltähän Kassu löydettiin ja vieressä oli se lasten leikkiPUISTO! Poliisi on edelleen siitä aivan varma, ettei kyseessä ole rikos ja jo alussa ei keskittynyt niin hyvin etsintöihin, koska ei uskottu elossa löytyvän? Vaasan poliisi puhuu itseään niin pussiin, jos ei epäillä rikosta niin miksi uskotaan kuolleen? Laiskoja paskoja koko Vaasan poliisilaitos ilmeisesti täynnä tai sitten todella tyhmiä. Eikä vieläkään anteenit nouse vaikka toistin jo aikasemmin sanomaani(miten hyvin sitten kirjannut ensimmäisen vihjeeni?). Vaikka Kassu olisi juossut peloissaan sinne löytö paikalle(ja odotellessaan kylmään kuollut) on mielestäni kyseessä rikos, vaikka ei olisikaan hakattu.
HUH HUH :shock: Ja tämä on se vihje, mitä soittaessasi poliisit naureskelivat taustalla ym?
Mun mielestä tämä vihje on sen kaltainen, että sen perusteella olisi täytynyt järjestää etsinnät asap ko. alueelle. Karttaa katsoen, ei siinä nyt ihan järjettömän montaa puistoa ole lähellä. Se Klementinkadun puisto ja tuo löytöpaikan läheinen.
Hienoa toimitaa, Vaasan poliisi!

Jos Kassu on lähtenyt jotakuta pakoon, olisi mielenkiintoista tietää miten tämä henkilö itse näkee tilanteen ja mitä on poliisille puhunut... :roll:
Nauroi? Kyllä hymy hyytyis siinä vaiheessa viimeistään poliisilla kun oma lapsi ois kateissa, että se siitä.
brann
Nikke Knakkertton
Viestit: 193
Liittynyt: Ti Helmi 16, 2010 3:00 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja brann »

Olet ilmeisesti v-a-45 siis keskustellut jonkun bileissä olleen kanssa vai mitä kautta sait tietoosi tuosta riidasta ja mahdollisesta paosta? Alkuunhan heti oli puhetta riidasta, mutta sitten taas toiset kielsivät sen... Olis kyllä kiva tietää, miksi poliisi on niin varma, ettei rikosta tapaukseen liity? Vai onko se sitten niin, että kun/jos ei ole fyysisesti pahoinpidelty, niin ei voida oikeastaan syyttää mistään.
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 452
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Sterling »

brann kirjoitti:Olis kyllä kiva tietää, miksi poliisi on niin varma, ettei rikosta tapaukseen liity? Vai onko se sitten niin, että kun/jos ei ole fyysisesti pahoinpidelty, niin ei voida oikeastaan syyttää mistään.
Kai niillä pitää olla aina joku konkreettinen todiste että epäilevät jotain.
On se kumma jos eivät ota näistä vihjeistä mitään huomioon, luottavat ehkä liikaa näiden kavereiden kertomuksiin(en tarkoita nyt lähimpiä kavereita).

Jos ruumiinavauksessa selviää jotain, niin luulisi että alkavat kuulustella uudelleen. Oletan että otattavat lääke-ja huumeseulat yms. Ainakin selviää Kassun humalatila.
Toinen juttu on sitten se, saadaanko me Minfossa niitä koskaan tietää :/
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1164
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Pohdin vielä tuota rikoksen mahdollisuutta...

Nämä ovat sitten vain ihan omia arvailujani. En pysty sanomaan ovatko asiat näin, pohdiskelen vain:

Uskon (en siis tiedä), että jos poliisi uhrin löydettyään ei paikalla havaitse mitään suoranaista rikokseen viittaavaa (esim. ulkoisia väkivallan jälkiä, vahvoja viitteitä uhrin piilottamisesta tms), he ilmoittavat, etteivät epäile rikosta tapahtuneeksi. Tämä ei mielestäni kuitenkaan tarkoita, että olisivat sulkeneet rikoksen mahdollisuuden pois.

Kasimirin tapauksessa uskon itse, että jokin rikos on mahdollisesti voinutkin tapahtua. Oliko sitten kyse heitteellejätöstä, uhkaamisesta (ja pakenemisesta) tai muusta, en osaa sanoa. Epäilen, että poliisi tiedottaa asiasta, vasta jos saavat asiasta varmaa näyttöä. Eivät siis, jos kyseessä "voisikin mahdollisesti" olla rikos.
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja vandt »

No on siinä jotain rikosta syytä epäillä, jos 16-vuotias on nauttinut alkoholia.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
aniko
Agentti Scully
Viestit: 651
Liittynyt: To Kesä 18, 2009 10:52 pm
Paikkakunta: Gamla Motown

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja aniko »

No pointti sekin, mutta ei alkoholin välittäjä saa tuomiota muusta kuin alaikäiselle välittämisestä, Kassu ne kuitenkin ihan itse joi. Se käsittääkseni on nyt faktaa että Kassulla oli kyyti sovittuna, mutta jostain syystä Kassu ei ollut paikalla silloin kun piti. Heitteillejätöstä voi olla vaikea ketään syyttää, koska heittellejätön pitää käsittääkseni tapahtua tietoisesti, ei niin että joku sanoo että kyyti on kohta tulossa, ja sitten toiset jättävät siihen yksin seisomaan. Eikä kuski Kassua yksin ole voinut kauaksi aikaa jäädä etsimään, eikä hänellä ehkä ollut kenenkään numeroa kelle soittaa. Poliisille olisi kuskin myöskin turha ollut tuossa vaiheessa soittaa.

Oikeuslääketieteellisen tuloksia odotellessa, oliko veressä tarpeeksi alkoholia selittämään kaiken, oliko siellä jotain muuta, nämä kertonevat tarvittavan.
Kuunsirppi
Lauri Hanhivaara
Viestit: 141
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 12:34 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Kuunsirppi »

Paikka josta Kasimir löytyi on itse asiassa puisto, vaikka se onkin talojen takapiha. Korttelia ympäröi n 300 asuntoa eri kerrostaloissa ja pihojen keskialue on jätetty puistoksi. Tällä puistolla on nimikin, mutta en millään jaksa muistaa sitä. Eräs kaupungin työntekijä kertoi puiston nimen joskus, mutta nyt en nyt muista. Puisto on muinoin toiminut kaupungin puutarhana.

Harmittaa se, että Kasimir ei hakenut apua ympärövistä kerrostaloista. Olisi vaikka rikkonut porraskäytävien ikkunat ja hakeutunut lämpöön. Surullista, muutama kynttilä palaa Kasimirin löytöpaikalla vieläkin ja muistuttaa tästä surusta.
Summer
Alibin satunnaislukija
Viestit: 50
Liittynyt: Su Maalis 07, 2010 11:20 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Summer »

Ehkä Kassu ei siks rikkonut jos sillä ei ollut mitään välineitä millä rikkoa. Toisaalta kun ajattelee jos ei olis enään mitään tehtävissä kun on niin kylmä niin kyllä mä ainakin vaikka sitten jalalla potkaisisin porraskäytävän oven lasia tai hakkaisin sitä ovea ihan täysillä että jos vaikka joku kuulis. Itse kun asuin joskus kerrostalossa, kuulin jopa kun alaovi naksahti kiinni ja auki joten miks en ois kuullut kun joku ois hakannut ihan täysiä sitä ovea. Jotenkin ihmetyttää edelleen miks Kassu ei hakeutunut shellille tai hotelliin? Ei siinä vaan oo kertakaikkisesti järkeä lähteä kävelemään jonnekin siinä säässä. Turhaapa sitä enään miettimään.. :(
Hope
Jack Taylor
Viestit: 16
Liittynyt: To Helmi 25, 2010 1:05 pm

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Hope »

Summer kirjoitti:Ehkä Kassu ei siks rikkonut jos sillä ei ollut mitään välineitä millä rikkoa. Toisaalta kun ajattelee jos ei olis enään mitään tehtävissä kun on niin kylmä niin kyllä mä ainakin vaikka sitten jalalla potkaisisin porraskäytävän oven lasia tai hakkaisin sitä ovea ihan täysillä että jos vaikka joku kuulis. Itse kun asuin joskus kerrostalossa, kuulin jopa kun alaovi naksahti kiinni ja auki joten miks en ois kuullut kun joku ois hakannut ihan täysiä sitä ovea. Jotenkin ihmetyttää edelleen miks Kassu ei hakeutunut shellille tai hotelliin? Ei siinä vaan oo kertakaikkisesti järkeä lähteä kävelemään jonnekin siinä säässä. Turhaapa sitä enään miettimään.. :(
Tuossa edellähän oli mainintaa että terasseilla oli jos jonkinmoista roinaa, koska remontti on ollut meneillä asunnoissa jossain vaiheessa. Eli varmasti sopiva väline olis löytyny, jos ikkunaa olis pitäny jollain rikkoa.
How about a nice hot cup of shut the fuck up?!
Tay77
Theo Kojak
Viestit: 1164
Liittynyt: Su Tammi 24, 2010 12:01 am

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja Tay77 »

Minua vaivaa edelleen se, miksi Kasimir on päätynyt juuri tuonne kyseiselle pihalle. Tuli mieleeni vielä yksi (erittäin kaukaa haettu!) teoria:

Aiemmin mainittiin, että ko. talossa ei tiettävästi asu ketään Kasimirin ystävää/kaveria. Olisikohan mahdollista, että talossa (tai vaikka juuri siinä tyhjässä asunnossa) olisi joskus aiemmin asunut joku hänen tuttunsa?

Jospa Kasimir on (syystä tai toisesta) poistunut odottamatta kyytiään ja ajatellut mennä lähellä asuvan tuttunsa luo mutta tämä onkin muuttanut pois? Jospa tämä tuttu ei ollutkaan niin läheinen, joten Kasimir ei välttämättä tiennyt/muistanut tämän muuttaneen muualle... Mahtaako tästä tyhjästä asunnosta näkyä ulospäin, että siellä ei asu ketään?

Taitaa olla parasta, että lopetan spekulointini tähän. Toivottavasti tämä juttu selviää joskus!
Ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmiä ihmisiä

gou övei, gou övei juu agli hipi, juu smel of narkotiks
MissHolmes
Ben Matlock
Viestit: 8828
Liittynyt: Ti Syys 11, 2007 2:19 pm
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Re: 16-vuotias Kasimir Ringvall katosi yöllä Vaasassa

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Muuten hyvä, mutta oliko se asunto tyhjä vai ei?
Jotenkin jäi sellainen kuva, että joku nainen antoi jossain haastattelun pojan löytyneen juuri hänen pihaltaan...
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin