KARANNUT Meri Roine

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
MerryLea
Sabrina Duncan
Viestit: 353
Liittynyt: La Elo 21, 2010 6:21 pm

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja MerryLea »

Minä tiedän myös sen, että joissain noista laitoksissa olot on suorastaan järkyttävät! Mutta se, kun kehotin Meriä palaamaan, perustuu parhaan ystäväni kokemukseen, miten hänelle kävi kun ei palannut itse... Hän kärsii karkailunsa seurauksista vielä tänä päivänä, vaikka täysi-ikäiseksi tulemisesta on jo lähes 10 vuotta aikaa... Poliisin palautettua ystäväni laitokseen, hän uhkasi karata uudestaan, josta johtuen hänet määrättiin psykiatriseen pakkohoitoon, kunnes täytti 18. Perusteluna oli siis epävakaus. Oltuaan siellä hieman yli puoli vuotta pää täynnä rauhoittavia viemässä karkaamishaluja, päästettiin hänet sossun tukikämppään asumaan, ja hänelle määrättiin edunvalvoja. Joka on hänellä edelleen, koska sen kumoamiseen vaaditaan oikeuden päätös, ja sosiaalityöntekijä on se, jonka pitäisi uutta käsittelyä vaatia. Ja tämän edunvalvojan ansiosta ystäväni joutuu pärjäämään niin pienellä summalla rahaa, ettei sillä kukaan elä... Vaan eipä siitä sen enempää, halusin vaan kertoa myös tämän puolen asiasta. Että voi käydä niinkin, että viranomaiset eivät irrota otettaan myöhemminkään...
Mitäs helvettiä sitä tähänkin sanos...? Johan mä asiani kerroin... No, näkemiinkiitosseurasta&sillee! Ooksä viäl siäl? Saiskos sit vaikka jotain hyvää juotavaa!?
matlockb
Michael Knight
Viestit: 4476
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2010 6:17 am

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja matlockb »

MerryLea puhuu kyllä asiaa, viranomaiset voivat heittäytyä todella v-mäisiksi jos niistä siltä tuntuu, joten sen vuoksi niiden uhmaaminen/kiusaaminen kovin rankalla kädellä ei ole ehkä kauhean viisasta, mieluummin odottaa pari vuotta laitoksessa että pääsee pois kuin että kävisi kuten MerryLean kirjoittamassa esimerkkitapauksessa.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Esa, monille on kysymysmerkin aiheuttanut suhteesi Meriin ikäeron puolesta. Sanoit teidän tutustuneen ja olleen jo ystäviä pidempään kuin olette seurustelleet, tämä on usein positiivinen merkki parisuhteessa, että tuntee henkilön jo ennen parisuhteen alkua. Voisitko kuitenkin kertoa missä ja miten olette tavanneet ja tutustuneet, ehkä tämä auttaa monia ymmärtämään suhdettanne.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Esa Kulmala
Alokas
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Marras 08, 2010 3:29 pm
Paikkakunta: Tampere

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Esa Kulmala »

LAWoman kirjoitti:Voisitko kuitenkin kertoa missä ja miten olette tavanneet ja tutustuneet, ehkä tämä auttaa monia ymmärtämään suhdettanne.
Eräänä helmikuun 2009 kylmänä päivänä Keskustorin läpi kulkiessani päätin kaverini kanssa mennä nappamaan kupin kuumaa torilla olleesta helluntaiseurakunnan teltasta. Siinä kahvia jonottaessa tuli juteltua jotakin kaverini kanssa filosofiasta ja opiskelusta, kun tuntematon tyttö tuli uteliaana kysymään "puhutteko te filosofiasta?"

Kyllähän siinä puhuttiin :) Tyttö jäi kuuntelemaan yleistä jutustelua ja kyseli joitain asioita yliopistosta mainiten, että hänellä on ystäviä, jotka ovat myös yliopistolla. Kahvit haettuamme siirryimme nauttimaan kuumaa juomaa pöytään, jossa keskustelu siirtyi sitten opiskeluista itse filosofiaan. Keskustelun matkassa kahvi kului nopeasti ja kaverini jatkoi matkaansa ensimmäisen kupin jälkeen kohti omia menojansa. Itse en halunnut jättää näin hyvää keskustelua kesken, joten kävimme hakemaan lisää kahvia ja jatkoimme. Keskustelu tosiaan tempaisi mukaansa, tämä "tyyppi" vaikutti tietävän asiasta ja olleen ajatellut aihepiiriä syvällisesti... eikä kyse ollut vain oppineella kirjatiedolla brassailusta, vaan keskustelun aikana käytiin sivuttiin paljon henkilökohtaisia ajatuksia elämän filosofisista seikoista

Sekä minä että hän selvästi nauttiin tästä keskustelusta

Jossakin vaiheessa -kuumasta kahvista huolimatta- havahduin siihen tosiseikkaan, että olin jäässä ja että olisi ehkä parasta lähteä kotiin -pikku jutustelu oli kestänyt päälle kaksi tuntia :) Esittelimme itsemme toisillemme keskustelun loppuu, seikka joka oli unohtunut keskustelun temmattua kummatkin mukaan jo alun alkaen. En voinut uskoa kun hän mainitsi ikänsä... Olin kohtuu ällikällä löyty käytyäni moisen keskustelun 15-vuotiaan kanssa, sanoinkin hänen vitsailevan, mutta hän oli tosissaan. Samalla mä sain opetuksen ihmisten samaistamisesta heidän ikäänsä, itse keskustelussa oli vain kaksi tavertaista keskustelijaa -_-

Lopuksi vaihdoimme vielä sähköpostiosoitteita, koska juttu jäi selvästi kesken ja sitä piti jatkaa... Kesti pari kuukautta ja jatkoimme juttua. Siitä juttu jatkui ja jatkui, ja jatkuu edelleenkin -tosin filosofian sijaan jutun keskiöön on tullut kaksi kokijaa.

Ja tästä mä löydän itseni kirjoittamasta tästä aiheesta tänne yhden kylmänä kevätpäivänä haetun kahvikupin seurauksena. :o

Mun kirjoittelu tästä eteenpäin tänne foorumille ei palvele enää mitään tarkoitusta ilman, että jutussa tapahtuu mitään muutosta. Olen selvittänyt tänne tapauksen taustoja, nykytilannettta ja hieman enemmänkin. Se, mitä tulin tänne tekemään on mielestäni jo tehty

Kiitän kaikkia läsnäolostanne tähän asti, palaan asiaan mikäli se on tarkoituksenmukaista
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Vaikuttavaa, kiitokset.
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: Vastailua

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Esa Kulmala kirjoitti: Aikaisemmassa postauksessani käsittelin lyhesti aihepiiriä, joka liittyy laitosolosuhteiden ja niissä tehtyjen arvioiden objektiivisuuden ja neutraaliuden kritiikkin. En vetoa itseeni auktoriteettina, vaan kirjoittamani perustuu ihmistieteisiin ja niiden toimitaa&vaikutuksia tutkiviin lähteisiin. En myöskään opiskelujeni puolesta ole ummikko yhteiskunta- ja kasvatustieteiden saralla, sekä psykologian suhteen. Esittämäni instituutiokriittiset näkökulmat(esim. laitoksissa sovellettavan psykologian kohdalla) pohjautuvat lähteisiin, joiden alkuperä liittyy hyvin lähelle niitä tutkimuksen aloja, jotka näkyvät lopuksi käytäntöinä laitoksissa.

Ne teoriat ja näkemykset, jotka tuolla käytännön elämän intituutioissa vaikuttavat kulkevat pitkän matkan tiedon tuottajilta ennen kuin päätyvät tiedon käyttäjille. Alkuperäiset teoriat ja tutkimuksetkaan eivät ole ongelmattomia, saati niiden soveltaminen käytännössä sellaisten tomesta, joilla ei juuri ole nimeksikään tuntemusta ja tietoa tutkimuksen alkuperästä, taustasta ja ongelmista sekä teoreettisen tiedon suhteesta todellisuuteen, jota niillä kuvataan.

Lisäksi käytännön instituutiot ovat useimmiten erittäin arvovärittyneitä, samoin kuten monet kasvatustieteelliset tutkimuksetkin ponnistavat valmiilta annetulta arvopohjalta.

Eettiset näkökulmani liittyvät taas hyvin vahvasti mm. näiden asioiden kanssa painiessa heränneisiin ajatuksiin, sekä omaan pohdintaani
Olipa mielenkiintoista luettavaa, oletko itse kirjoittanut tekstin? Suoraan sanottuna, tämän ed. lainatun tekstin perusteella on hyvin vaikea uskoa, että ikäsi voisi olla 22 vuotta.

Toinen asia, mikä mieltä vaivaa on se, että onko Meri ollut itse kontaktissa kotiinsa tai Leinolaan ja jos on, niin puhelimitse/netin välityksellä?

Miksi Meri ei kirjoita itse tänne tuntojaan, miksi tarvitaan välikäsi?
Esa Kulmala kirjoitti:Mun kirjoittelu tästä eteenpäin tänne foorumille ei palvele enää mitään tarkoitusta ilman, että jutussa tapahtuu mitään muutosta. Olen selvittänyt tänne tapauksen taustoja, nykytilannettta ja hieman enemmänkin. Se, mitä tulin tänne tekemään on mielestäni jo tehty

Kiitän kaikkia läsnäolostanne tähän asti, palaan asiaan mikäli se on tarkoituksenmukaista
Miksi lopetat nyt, kun olet saanut kuuluvuutta?
Esa Kulmala kirjoitti:En voinut uskoa kun hän mainitsi ikänsä... Olin kohtuu ällikällä löyty käytyäni moisen keskustelun 15-vuotiaan kanssa, sanoinkin hänen vitsailevan, mutta hän oli tosissaan.
Esa Kulmala kirjoitti:Olen tuntenut Merin noin puolitoista vuotta ja olemme seurustelleet tässä 7 kuukautta,
Juu, eli Meri on ilmeisesti syntynyt alkuvuodesta, että tuo kohta natsaisi...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Mitäs se rosamarine nyt kyseenalaistaa...? Mitenniin ei voi olla 22v, monesti se biologinen ikä ei vastaa henkistä ikää. Ne on numeroita... :roll:
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
vandt
Jack Bauer
Viestit: 917
Liittynyt: La Heinä 05, 2008 10:00 pm

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja vandt »

Kärsinyt_ kirjoitti:Mitäs se rosamarine nyt kyseenalaistaa...? Mitenniin ei voi olla 22v, monesti se biologinen ikä ei vastaa henkistä ikää. Ne on numeroita... :roll:
Numeroita, jotka antavat hyvin tarkastikin suuntaa yksilön "henkisestä iästä".
Samoihin asioihin kiinnitin huomiota kuin rosamarine.
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

No joopa joo... Eipä ole kovin moni arvannut ainakaan minun ikääni oikein... :roll:
Ei kirjoituksistani, eikä minut nähdessään... :lol:

Ne on numeroita! Joskus hyvin suuntaa antavia, mutta monesti hyvinkin yllättäviä... Ikään vaikuttavia tekijöitä voivat olla elämänkokemuksetkin, jotka monesti muokkaavat ihmistä toisenlaiseksi.
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
Jaakos
Harjunpää
Viestit: 293
Liittynyt: Su Helmi 01, 2009 12:10 am

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Jaakos »

Voihan Esakin olla Masa ja Kujalla eikä Kulmala. Mistä me tiedetään. :)
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Damien »

Olipa se nyt henkinen tai fyysinen ikä mikä tahansa, tähän tapaukseen liittyy jo kaksi ihmistä jotka
ovat hieman harhateillä.
Eniten kiinnostaa mitkä ne seikat ovat jotka jouduttivat Merin laitokseen ja vanhemmat väsymään?
Älkääkä nyt syöttäkö enää tuota "ihmisen pitää saada olla vapaa sielu ja saada oikeus päättää omista
asioistaan" tuubaa.. :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Eikös Merin vanhemmat olleet "himouskovaisia"...? Joskus syvästi uskovaiset perheet eivät yksinkertaisuudessaan voi hyväksyä muunlaisia elämänasenteita kuin raamatussa.
Lestadiolaiset, helluntailaiset, vapaa seurakuntalaiset yms. ?
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5197
Liittynyt: Ti Marras 11, 2008 1:26 pm
Paikkakunta: Karvatunturi aka käpykumpu
Viesti:

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Damien »

^Tai vice versa. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Kärsinyt_
Harjunpää
Viestit: 308
Liittynyt: Ke Loka 06, 2010 3:21 pm
Paikkakunta: EP (/Tampere)

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja Kärsinyt_ »

Mitenniin päinvastoin? 8)
Kiitos ja Anteeks, risa aita!

- Tervetuloa maailmaan, täällä pärjätä saa omillaan! -

Sääliä saa kuka vaan, mut kateus pitää ansaita!
rosamarine
Adrian Monk
Viestit: 2645
Liittynyt: Ma Huhti 30, 2007 10:03 am

Re: KARANNUT Meri Roine

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Kärsinyt_ kirjoitti:Eikös Merin vanhemmat olleet "himouskovaisia"...? Joskus syvästi uskovaiset perheet eivät yksinkertaisuudessaan voi hyväksyä muunlaisia elämänasenteita kuin raamatussa.
Lestadiolaiset, helluntailaiset, vapaa seurakuntalaiset yms. ?
No entäpä ikäero? 14-15 vuotias ja 20-21 vuotias? Lakihan sanoo myös oman sanansa siihen...
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Vastaa Viestiin