Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Solver kirjoitti:Juu ohi aiheen menee, mutta tiedän kyllä M.E:n veljeksiä vaikkei mitenkään tähän liitykkään
Onko M.E.:llä ihan täysveljiä, ainakin velipuolia taitaa olla, tämän R.E.:n avokin poikia, joilla ei heistäkään ainakin yhdellä mikään normaali kohtalo.. Taitaa olla edesmennyt?
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

J.B.Fletcher kirjoitti: Olisinkin ymmärtänyt, jo I.E. olisi puolustellut isäänsä sillä, että isä on joutunut jo pienestä sekakäyttäjä-isänsä ja psykopaatti-äitinsä pieksämäksi, häiriintynyt ja joutunut väärään porukkaan. Mutta tuo tekojen vähättely ja uhrin mustamaalaaminen herättää kysymyksen onko tyttärelläkään omatunto ym. palikat kohdillaan.
Mä en kyllä näe tuossa mitään outoa. Ensinnäkin I.E itse sanoi että hänen äitinsä ei ole koskaan ollut huumejutuissa mukana. Miksi haukut äitiä psykopaatiksi? Joku myös aiemmin sanoi häntä murhaajaksi, ja joku toivoi hänelle vankilatuomiota, kun on sivullisena katsonut läpi sormien huumetouhuja omassa asunnossaan eikä ole ilmoittanut poliisille. Ei ole mitenkään outoa että lähiöperheissä on ainakin yksi joka käyttää jotakin ainetta. Ja samalla näissä perheissä on niitä jotka ei käytä ja katselee touhua sivusta. Mitä pitäisi tehdä? Ilmoittaa poliisille rakkaimmistaan?

Jos M.E olisi hakannut I.E:tä niin tuskin tytär puhuisi isästään noin lämpimästi. Tarkoittaako M.E:n tekemät jutut automaattisesti sitä, ettei hän voi rakastaa perhettään ja kohdella heitä hyvin?
Avatar
Teresa Banks
Frank Drebin
Viestit: 389
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 7:08 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Teresa Banks »

Petrus kirjoitti:
MinnaLiina kirjoitti:
oolu kirjoitti:.

Kuka sen M.E:n veli on, tietääkö kukaan?
Nyt meni taas ihan ohi, miten M.E.: veli liittyy ja mihin? :oops:
Myös M.E.:n veljen tytär tai poika on vangittuna. Näin kertoi I.E. aiemmin viestissään.
The king is gone but he's not forgotten
Is this the story of Johnny Rotten?
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Petrus kirjoitti:
Onko M.E.:llä ihan täysveljiä, ainakin velipuolia taitaa olla, tämän R.E.:n avokin poikia, joilla ei heistäkään ainakin yhdellä mikään normaali kohtalo.. Taitaa olla edesmennyt?
Tosin tästäkään en satavarma, mutta sama sukunimi kuin R.E.:n puolisolla ja taisi asua tuossa puutalossa? Tästäkin on jo aikaa iäisyys.. Hämäriä muistikuvia vain.
Solver
Lauri Hanhivaara
Viestit: 143
Liittynyt: To Maalis 19, 2009 4:45 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Solver »

juu ei taida olla täysveljiä.. Yhdellä ainakin ikävä kohtalo. Yksi ainakin ihan normaali eikä mikään narkki..
Lukijana
Sofia Karppi
Viestit: 422
Liittynyt: Pe Helmi 06, 2009 4:38 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Lukijana »

Sori J.B.Fletcher, luin viestisi aivan väärin. En löytänyt mitään nappia mistä voisin editoida viestiä.
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Teresa Banks kirjoitti:
Myös M.E.:n veljen tytär tai poika on vangittuna. Näin kertoi I.E. aiemmin viestissään.
Ai, no niinhän olikin, unohdin tuon :oops: Oliko tämä faktaa? Sitten täytyisi veli olla paljon M.E.:ä vanhempi, JOS kyse on tuosta pariskunnasta jossa nainen on 35-vuotias. Tosin pidätettiinhän niitä muitakin tuo aviopari... Huh miten sekavaa! :shock:
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Lukijana kirjoitti:
J.B.Fletcher kirjoitti: Olisinkin ymmärtänyt, jo I.E. olisi puolustellut isäänsä sillä, että isä on joutunut jo pienestä sekakäyttäjä-isänsä ja psykopaatti-äitinsä pieksämäksi, häiriintynyt ja joutunut väärään porukkaan. Mutta tuo tekojen vähättely ja uhrin mustamaalaaminen herättää kysymyksen onko tyttärelläkään omatunto ym. palikat kohdillaan.
Mä en kyllä näe tuossa mitään outoa. Ensinnäkin I.E itse sanoi että hänen äitinsä ei ole koskaan ollut huumejutuissa mukana. Miksi haukut äitiä psykopaatiksi? Joku myös aiemmin sanoi häntä murhaajaksi, ja joku toivoi hänelle vankilatuomiota, kun on sivullisena katsonut läpi sormien huumetouhuja omassa asunnossaan eikä ole ilmoittanut poliisille. Ei ole mitenkään outoa että lähiöperheissä on ainakin yksi joka käyttää jotakin ainetta. Ja samalla näissä perheissä on niitä jotka ei käytä ja katselee touhua sivusta. Mitä pitäisi tehdä? Ilmoittaa poliisille rakkaimmistaan?

Jos M.E olisi hakannut I.E:tä niin tuskin tytär puhuisi isästään noin lämpimästi. Tarkoittaako M.E:n tekemät jutut automaattisesti sitä, ettei hän voi rakastaa perhettään ja kohdella heitä hyvin?[/quote

Suomessa toimii sellanen oikeus järjestelmä että sä et ole syytön jos sun asunnosta raahataan kamaa ulos ja siellä vedetään aineita vaikka itse henkilökohtaisesti ei itse myykkään tai käytä! Se on katsos avunanto huumausaine rikokseen josta yleensä tuomio annetaan ehdollisena! Ei niitä poliiseja kiinnosta puolustus et no kun se oli mun mies ja en halunnut ilmoittaa, se on oma valinta jos on sellasen ihmisen kanssa ja vaarantaa niin oman kun läheistensä elämän omalla toiminnallaan! Kukaan nainen ei ole silloin todellakaan syytön jos katsoo läpi sormien tuollasta toimintaa!
Life. It´s just fucking thing after nother...
J.B.Fletcher
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Cabot Cove, Maine

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja J.B.Fletcher »

Lukijana kirjoitti:
J.B.Fletcher kirjoitti: Olisinkin ymmärtänyt, jo I.E. olisi puolustellut isäänsä sillä, että isä on joutunut jo pienestä sekakäyttäjä-isänsä ja psykopaatti-äitinsä pieksämäksi, häiriintynyt ja joutunut väärään porukkaan. Mutta tuo tekojen vähättely ja uhrin mustamaalaaminen herättää kysymyksen onko tyttärelläkään omatunto ym. palikat kohdillaan.
Mä en kyllä näe tuossa mitään outoa. Ensinnäkin I.E itse sanoi että hänen äitinsä ei ole koskaan ollut huumejutuissa mukana. Miksi haukut äitiä psykopaatiksi? Joku myös aiemmin sanoi häntä murhaajaksi, ja joku toivoi hänelle vankilatuomiota, kun on sivullisena katsonut läpi sormien huumetouhuja omassa asunnossaan eikä ole ilmoittanut poliisille. Ei ole mitenkään outoa että lähiöperheissä on ainakin yksi joka käyttää jotakin ainetta. Ja samalla näissä perheissä on niitä jotka ei käytä ja katselee touhua sivusta. Mitä pitäisi tehdä? Ilmoittaa poliisille rakkaimmistaan?

Jos M.E olisi hakannut I.E:tä niin tuskin tytär puhuisi isästään noin lämpimästi. Tarkoittaako M.E:n tekemät jutut automaattisesti sitä, ettei hän voi rakastaa perhettään ja kohdella heitä hyvin?
Ymmärsit täysin väärin, luepas mun kirjoitus uudestaan. Tarkoitin M.E.n vanhempia. En myöskään kertonut heidän olevan yhtään mitään, vaan esitin esimerkin. Olisi pitänyt laittaa sana esim. siihen, pahoittelut. Taidan lisätä sen tuohon tekstiin.

Toiseksi en tiedä missä lähiössä itse olet pyörinyt, mutta niissä lähiöissä, joissa itse ole pyörinyt ei ole normaalia, että perheistä löytyy narkkeja tai edes viihdekäyttäjiä. Se nimenomaan on outoa. Jos puoliso käyttää tai myy, on syytä vaihtaa puolisoa.

edit En pystynyt muokkaamaan vanhaa viestiä, mutta lauseen olisi pitänyt kuulua näin: Olisinkin ymmärtänyt, jo I.E. olisi puolustellut isäänsä sillä, että isä on esim. joutunut jo pienestä sekakäyttäjä-isänsä ja psykopaatti-äitinsä pieksämäksi, häiriintynyt ja joutunut väärään porukkaan.
Eikä pidä sivuuttaa viestejä, joihin viittasin.
Pöytälaatikkodekkaristi
J.B.Fletcher
Susikoski
Viestit: 36
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 11:27 am
Paikkakunta: Cabot Cove, Maine

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja J.B.Fletcher »

Ja mitä tuleen spekuloitiin lapsista ja perheenjäsenistä, niin edelleenkin korostan, että meitä sivullisia kiinnostaa mistä ja millaisia ovat osalliset, mitä he ajattelevat ja kuinka elävät eli miksi näin pääsi käymään. Tämä palsta kai on sitä varten? Pahoittelen, jos olen väärässä.
I.E. tuli itse lisänneeksi bensaa liekkeihin, kuten nyt huomaan. Jossain joku sanoi, että olisi oudompaa, jos tämä tapaus ja sen taustat eivät kiinnostaisi. On sen verran käsittämätön murha jälleen kerran, ilmeisesti raakakin. Selitystä me haemme, jokaisen mielessä pyörii kysymys miksi?
Pöytälaatikkodekkaristi
Petrus
Harjunpää
Viestit: 340
Liittynyt: Ma Elo 18, 2008 10:45 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Petrus »

Nimenomaan se on se "MIKSI" johon tässä vastausta halutaan, ihan jokaisen tappamiseen osallistuneen kohdalta..
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Jos tosiaan on niin että yksi kiinniotetuista on M.E:n veljen lapsi ni laittaa pikkasen kysymysmerkkiä tästä suvusta että kolmessa sukupolvessa tappajia (huom. Jos on mukana ollut). Tässä tosiaan olisi paikallaan se pakko sterilisaatio suvulle joilla ilmeisesti mustaveri kulkee geeneissä..
Life. It´s just fucking thing after nother...
Sippura
Neuvoja-Jack
Viestit: 556
Liittynyt: Pe Tammi 22, 2010 3:12 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Heitänpä vähän omaa spekuani kehiin, kun tuntuu kummalliselta, että uhri meni lankonsa kanssa johonkin asuntoon, jonka isäntäväki lähti Uuraisille, ja sitten lanko tappoi uhrin siellä ja asunnon omistaja palasi kuin ritari korjaamaan jälkiä, kun oli niin auttavainen nuoria kohtaan. :roll:

Voisikohan olla, että uhri meni hakemaan asunnosta huumeita eikä uskaltanut mennä yksin, vaan pyysi lankoaan mukaan turvaksi. I.E:n mukaanhan uhrilla tuntui olevan aiempia velkoja maksamatta, joten saattoi olla pelottavaa mennä sinne yksin. Vai, olisiko heidät mahdollisesti houkuteltu sinne jollain verukkeella ja päätetty antaa vähän "opetusta".

En jotenkin jaksa uskoa langon yksin (jos lainkaan) tappaneen veljensä vaimoa. Jotain kummallista tässä jutussa on mikä haisee tosi pahalle. Ettei olisi peräti lavastus. Lanko-parka on saattanut olla niin "pöllyissä" ettei itse muista mitä todella tapahtui.
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
ylälauteiden mies
Remington Steele
Viestit: 233
Liittynyt: Su Heinä 29, 2007 11:39 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja ylälauteiden mies »

sekopiä kirjoitti:
Teresa Banks kirjoitti:
ylälauteiden mies kirjoitti:Hieman aihetta sivuten:
Kyseinen hemmo toimi aikoinaan freelance-valokuvaajana,.
Jäin miettimään, onko hän tuttu menneiltä ajoilta... alkaako etunimi M:llä?
alkasko sukunimi t:llä
Thats right.

Täytyypä jutustella aiheesta hieman, kun hemmon seuraavan kerran tapaan. Tiedän toki missä tätänykyä asustelee, mutta en ole juurikaan edes ns. "sivukirjastossa" nähnyt.

Mielenkiintoisia kytköksiä kylläkin tiettyjen paikallisten henkilöiden välillä ilmenee, kun naamakirjaa hetkisen selailee - ja varsinkin hieman syvemmältä osan taustoja tuntien, niin edellytyksiä on kyllä iltapäivälehtien lööppeihin pääsemiseksi jatkossakin...

Oikeita unelmavävyjä. 8)
- Itsemurhalentäjää ei ruusuin palkita -
johnny rebel

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja johnny rebel »

Kuullaan se tämä kaikki myöhemmin,miks vielä täällä täytyy kaivaa arpia niillä joita kokoasia edes koske? kysyn? Ymmärrän et on murha.info/ keskustelua tottakai mut sit kaivetaan asioita viel liian syvältä! Nimiä, puh. numeroita, osoitteita ja mitä muuta? En puolusta ketään,mut menee pahasti kyl yli mun ja monien tajunnan tää.
Lukittu