Jyväskylän laukkusurma v. 2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Apazzi
Scooby-Doo
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Tammi 07, 2011 3:20 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Apazzi »

johnny rebel kirjoitti:Kuullaan se tämä kaikki myöhemmin,miks vielä täällä täytyy kaivaa arpia niillä joita kokoasia edes koske? kysyn? Ymmärrän et on murha.info/ keskustelua tottakai mut sit kaivetaan asioita viel liian syvältä! Nimiä, puh. numeroita, osoitteita ja mitä muuta? En puolusta ketään,mut menee pahasti kyl yli mun ja monien tajunnan tää.
Mä en kyllä ole nähnyt täällä ainuttakaan puhelinnumeroa, enkä kyllä osoitettakaan??? Nimiä kylläkin ja ne taas löytyy esim. FB:tä ilman mitään kaiveluakin. Jos tää keskustelu/spekulointi menee yli tajunnan, niin tosta mitä oikeesti on tapahtunut (murha/tappo) varmaan sitte kilahtaa lopullisesti. Se oikeesti vasta meneekin yli tajunnan ja varmaan aika monelta.
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

tää nyt vaan on tällasta spekulaatiota.

Mua ei kiinnosta puhutaanko ihmisten oikeilla nimillä vai keksityillä nimillä, mutta kunhan tiedämme puhuvamme samasta "henkilöstä". Itse en edes tiedä seutua jossa nää tyypit asuu, enkä ole siitä kiinnostunutkaan, sen kummemmin en ole myöskään kiinnostunut tietämään, ketä nää TODELLISUUDESSA on, siis en halua tavata kyseisiä ihmisiä koskaan.

Spekuloiminen on silti aika mielenkiintoista, koska kuten hyvin on tullut selville, niin aikamoisesta porukasta tässä on kysymys, vaikka totuus ei varmaan tule olemaan sen kummempi ja yksi jää vankilaan, muut pääsee vapaaksi, tai jotain muuta vastaavaa..

Miksi luette näitä, jos ette ole kiinnostuneita? Hus, pois! Itse en lue mitään mikä ei kiinnosta :lol:

Kaiketi tämä palsta on kai tehty tätä varten, että täällä voimme vähän pohtia asioita kaikessa rauhassa. Kaikella kunnioituksella uhreja kohtaan, sekä kuolleen, että vangittujen.
hmm
Scooby-Doo
Viestit: 21
Liittynyt: To Marras 08, 2007 2:17 pm
Paikkakunta: Nummela

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja hmm »

eyes kirjoitti:
Epäiltyjen tytär18.1.2011 15:37
Äitini ei tosta tapahtuneesta tiedä mitään ja saatiin kaikki vasta maanantaina kuulla Aijan kohtalosta.

...

Ja poliisien kanssa puhuin jo viime torstaina, tutkinnanjohtajalle olen soittanut muutamaan otteeseen ja on kertonut mitä on voinut/saanut kertoa.
Jos I.E. on kuullut tapahtuneesta vasta maanantaina (10.1.), niin kuinka on voinut jo torstaina (6.1.) puhua siitä poliisin kanssa?
Jos tiistaina 18.1. kertoo "viime torstaina" puhuneensa poliisin kanssa niin silloin varmaankin tarkoittaa edellisen viikon torstaita 13.1.

Torstai 6.1. oli murhayötä seuraava päivä, ennen kuin ruumis oli löytynytkään, tuskin poliisi silloin vielä ketään haastatteli.
pööpöti
Alokas
Viestit: 1
Liittynyt: Ke Syys 30, 2009 8:37 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja pööpöti »

Torstai 6.1. oli murhayötä seuraava päivä, ennen kuin ruumis oli löytynytkään, tuskin poliisi silloin vielä ketään haastatteli.
Eikös a:n viimeinen "oikea" FB-päivitys 5.1. koskenut kadonnutta puhelinta. Mielenkiintoinen yhteensattuma sekin :?:
Jäätynyt enkeli
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 1:29 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

piupali kirjoitti:Suomi24:

Vastailen tänne, kun murha.info ei anna rekisteröityä

Epäiltyjen tytär
18.1.2011 13:27

Jos niin tarkkaan tiedätte tapahtumapäivän (illan siis), niin ei tannut olla perjantai, ja lapsi oli pe-la yön äidilläni hoidossa ja neuvolan suosituksesta lapsi meni hoitoon, vaikka itse olin sitä aluksi vastaan, sillä olen henk.koht. sitä mieltä, että jos itse lapsen haluaa, se myös itse hoidetaan. Syytä miksi tyttäremme meni hoitoon, en kerro sillä se on henkilökohtainen.

Aijan kanssa olimme kavereita, kunnes kuukausi sitten teki meille paskan tempun taas, niin emme ole olleet hänen kanssaan tekemisissä. Aijan kertomana (tosin Aija nyt kertoikin vähän omiakin satuja) se oli romani, joka häntä ja Royta puukotti. Uhri oli kusettanut meitä monessa asiassa jo pitkän aikaa ja käytti hyväksi auttamisen haluamme, velat maksamatta etc. ja me päätettiin, ettei enää olla tekemisissä, ettei aiheuta turhaa stressiä. Kyllä, Aijan ja ex-kihlatun tytär on Aijan äidillä Viitasaarella ja ihan Aijan ja entisen miehen sanoin huoltajuus on Aijan äidillä. Tyttö ei todellakaan ole Aijalla asunut koko elinaikanaan ja on saanut tavata vanhempiaan, viimeksi oli joka toinen vloppu, että Aija ja ex-mies saivat mennä Viitasaarelle tyttönsä luo. Ja niinkuin jo sanooin, tytön verestä löytyi rauhoittavaa syntyessä ja oli huostaanottoon saakka vastaanottokodissa, jossa vanhemmat saivat käydä tyttöään katsomassa.
Otetaan huomioon, että olimme Lappeenrannassa paljon Aijan ja entisen miehen kanssa tekemisissä ja silloin olisi voinut sanoa, että olimme ystäviä. Entinen mies nyt on pysynyt ja pysyy meidän kanssamme ystävänä. Käytti hänkin aikanaan huumeita, mutta on nyt ollut pitkään kuivilla ja tekee paljon töitä saadakseen tyttönsä itselleen.

Murha.infossa spekuloitiin isälläni olevan välejä middle pointin kanssa - isäni ja koko hänen ystäväpiirinsä on yleisesti sitä mieltä, että se on pellekerho. Sen voin myöntää, että isälläni on ystävä/ystäviä muiden isojen rikollisten kanssa.
Tiedän isäni joutuvan vankilaan ja että on jollain tapaa osallinen tuohon, mutta äitini ei liity asiaan millään tapaa, niin hänestä spekuloiminen vituttaa! Tiedän mitä sinä iltana piti tapahtua ja jos isäni olii ollut kotona, ei henkirikosta olisi tullut.
Vanhempani eivät kaveeranneet nuorempien kanssa, Aija kävi lähinnä huumeiden takia siellä ja ÄITINI EI LIITY HUUMEISIIN MILLÄÄN TAPAA, EIKÄ SAANUT/EDES HALUNNUT KUULLA HUUMEJUTUISTA (ja isäni teki kaikille selväksi, että äitini pidetään erossa niistä asioista!)! Puolisoni varoitti isääni Aijan kusettamisesta, sekä muusta toiminnasta ja moni muukin oli niin tehnyt (myös vangitun 19-vuotiaan veli). Eli vanhempani eivät uhria tienneet vasta kuin marraskuusta lähtien ja silloinkin näkivät Aijaa ja Royta vain kun he tarvitsivat jotain. Isälläni on selkään vahvoja lääkkeitä, joita tarvitsee liikkumiskykynsä vuoksi päivittäin, niin Aija ja Roy olivat varastaneet ne ja naurettavinta on, että varastivat vielä ruokaa jääkaapista :D Eikä Aija meillekään itsestään ilmoitellut, ellei ollut jotain vailla, käytti hyväksi ihmisiä. En sano, että oli oikein että näin kävi, mutta moni voi todeta, ettei siinä hyvä hävinnyt.. Moni Lappeenrantalainenkin voi kertoa millainen Aija todellisuudessa oli, varasti toisilta kotoakin. Varasti kaupoista vaatteita, tavaraa etc. ja ns. vaihtoi varastetut tavarat aineisiin.
Ja Aija on käyttänyt n. 16-vuotiaana heroiinia, päässyt siitä irti ja sen jälkeen käytti lievempiä (hästiä, buprea, essoa..). Ja koska siitäkin on ollut spekulaaitota, niin entisiä buprenistejä olemme mekin puolisoni kanssa, mutta muutimme Lappeenrannasta tänne päästäksemme kunnolla eroon huumepiireistä ja isäni ei meille aineita antanut ja tuki päihteettömyydessä!

Jalkaproteesi mummillamme oli polveen saakka, joten ei täysin kyvytön ollut toimimaan.

Ja miksi meidän tyttömme pitäisi huostaanottaa? Koska neuvolasta neuvottiin antamaan yhdeksi yöksi hoitoon? Voi herran jestas, jos se tekee meistä paskoja vanhempia, niin on se kumma, että lehdissä ja netissä hehkutetaan Aijaa hyvänä äitinä! Aija nyt pohjimmiltaan oli todella ihana, mutta se todellinen luonne sai kaikki vihaamaan häntä ja ihmiset kaikkoamaan ympäriltä.

Tuo vangittu 19-vuotias, en häntä ole tavannut kuin pari kertaa, mukavalta vaikuttanut enkä tuollaista olisi hänestä uskonut.

Ja onko kellään käsitystä, että toista ei vasikoida ja rikollispiireissä ei varsinkaan?
Olen menossa varmaan vasta sivulla 22, eli paljon on lukematta. Mutta jo ensimmäisestä suomi24 postauksesta jäi inhottamaan tämän 19-v.n empatian puute. Itsellään on pieni vauva eikä pysty näkemään sitä surua ja murhetta tämän surmatun lapsella mikä tulee kalvamaan häntä koko loppuelämän. Olkoon uhri narkannut ja tehnyt mitä vaan, mutta kaikki lapset haluavat tuntea oman vanhempana (kokemusta on).

OMA SPEKULAATIO tästä sotkusta (mikä on omituisin sotku ikinä): Uhri on tavalla tai toisella vaikuttanut tämän "jengin" vankeustuomioihin. Nykyinen aviomies on iskenyt uhrin ja vienyt naimisiin saattaakseen hänet tämän "familin" tykö. Uhri oli kirjoittanut 5 päivä että känny on kadonnut. Luuli varmaan olevansa turvassa tässä kämpässä. Känny on varastettu häneltä etukäteen, ettei pysty soittamaan apua.
Tämä koko poppoo on homman takana. Kukaan ei ole ollut missään tuttavilla vaan ovat taanneet toistensa alibit.
Eilisaamu
Martin Riggs
Viestit: 627
Liittynyt: To Touko 15, 2008 11:06 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Eilisaamu »

En myös näitä asianomaisia tunne, mutta heidän fb:n kaverilistoilta löytyy jotunen semmoinen nimi jotka tiedän, ja josta voi tietää että seura on kyseenalaista.

Itsekin ihmettelen I.E:n tunnekylmyyttä toisaalta, mutta toisaalta en ihmettele. kertoi että on itse myös käyttänyt aineita, eli jonkun pohjanmudan kautta on varmasti tietään kulkenut ja voi vain mielikuvitus heitellä arvauksia,-millainen elämä kaikkiaan ollut. jossain vaiheessa ihminen varmaan "kylmenee" ja tulee tunnevammaiseksi sillä tavalla että hän itse ns ymmärtää niitä jotka sitä tekee?
Eli tavallaan jotenkin näen I.E.n jutut että puhuu lähinnä omista Tunteistaan noita ihmisiä kohtaan,ei ajattele tätä kokonaisuutena kuten me ulkopuoliset. Tää uhri oli ollu paska hänelle sekä läheisilleen,jolloin ajatus on suora So What,ite kerjäsi-tyyliin. Mutta taas esim äiti on varmasti erittäin rakas, jolloin ei halua häntä vaikeuksiin.
I.E ei yksinkertaisesti tunne sitä empatiaa mitä pitäisi tuntea uhria, tai uhrin läheisiä kohtaan.
Ja koska ilmeisesti tietää motiivin tapahtuneeseen,on jopa itse motiivin kannattaja,- "ymmärtää" näitä tekijöitä eikä syyllistä?
En tiedä, mutta voin kuvitella että I.E varmaan juurikin lapsuutensa /nuoruutensa/menneisyytensä vuoksi ajattelee ja käyttäytyy aika lailla toisin kuin joku "naapurin maija".

En tiedä mitä toivottais I.E:lle tai muille noille jo täysi-ikäisille porukoille...mun empatia-vamma tulee tässä kohti vastaan.
jotka tällaiseen on sotkeutunut tai ylipäätään tuohon elämäntyyliin....
Sillä juurikin se, että joo minun puolesta siitä vaan, tieten tahtoen, jopa ihannoiden omaa lifestailiaan, elävät väkivaltaisesti ja huumekuvioissa ja mitä lie paskaa...SILTI haluavat tehdä ja tuoda lapsia siihen elämään mukaan..!!!
SE PISTÄÄ VIHAKSI NIIN PALJON.
LewA
Scooby-Doo
Viestit: 24
Liittynyt: Ma Tammi 25, 2010 5:37 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja LewA »

Juu ja edelleen täältä Kaliforniasta käsin...

Tässä keississä pistää silmään, että puollustellaan avoimesti ja julkisesti pidätetyn isän tytär ja co toimesta sairaan väkivaltaisia tekoja...se on julkisena toimintana uutta ellei peräti ens kerta Suomessa (ulkopuolella (myös) poliittisesti hakaristikakkuja leipovien touhujen)...

Miksi "murhasta todennäköisin syin" vangitun miehen "tytär" on netissä äänessä...(saa toki olla, mutta miksi on?)...?

Miksi jo kolmesta äärimmäisestä rikoksesta tuomittu "jkl yliopiston opiskelija" oli jo nyt (kaikista aiemmista jostain syystä ennen-aikaisesti vapaaalla) toteuttamassa tämän myös---? Ja millaisiahan hourupää poliittisia kakkuja tässä yritetään leipoa...? Kuten nimim "ylälaude" tms yritti keskustelua ohjata... Rankoja maaleja...

Tietyt tuomarit, virkamiehet, yms ,,,huumekauppiaat ja huoraavat narkkarit...

Alistamisten ja hyväksikäyttämisen ketjua ei ole saatu loppumaaan...
Jäätynyt enkeli
Nikke Knakkertton
Viestit: 166
Liittynyt: Pe Tammi 08, 2010 1:29 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja Jäätynyt enkeli »

Haluan SPEKULOIDA lisää: Uhrin FB:n rakkaudenosoitukset ovat jotensakkin ylitsepursuavia verraten eroon edellisestä miehestä.Jos uhrin lapsi on ollut mummolassa ja aviomies linnassa? Tarkoitan että uhri on voinut olla vaikka kuinka kauan tämän porukan "hallinnassa" pakotettuna. Hääkuvien ilmeet ovat jotenkin kireitä.
Edelleen siis spekuloin että uhri on huijattu rakastumaan ja naimisiin tämän Roy:n kanssa kosto mielessä.

Toivon tämän järjettömän tapauksen uhrin omaisille rauhaa ja voimia kestää koko kauheus.
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Kenen profiilin kautta näette niitä hääkuvia ja hakaristikakkuja? Itse en ole sattunut näkemään, vaikka olenkin tutkaillut... Ihmettelenkin nyt jutussa tätä mitä sanoin aiemminkin; uhri ei varmasti ole ainoa narkki, joka pyörii nurkissa vain kun tarvii jotain, varastelee, jättää velat maksamatta, huijaa jne. Miksi hän on tälle porukalle kuitenkin se, joka pääsi hengestään muka tämän asian takia? En usko, jotain muuta tässä myös on. Uhrin avioliittoa myös ihmettelen...tietysti päätökset ovat hieman päättömiä näin epävakailla ihmisillä, mutta miten ovat miehensä kanssa päätyneet yhteen, kun varmaan suurimman osan ajasta mies on ollut vankilassa?

Edit: vielä uhrin puhelimen hukkaamisesta: oli hukannut sen iltana, jona oli tarkoitus viettää leffailta. Taisi sitten karata kuitenkin mopo käsistä johonkin muihin touhuihin... Olisikohan vetänyt porukan kanssa aineita ja luullut sekopäisenä hukanneensa puhelimen, jonka yksinkertaisesti joku oli tietentahtoen häneltä vienyt?
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
Avatar
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4942
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 8:58 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Suora lainaus suomi24-foorumilta tänä aamuna:
0RAID! VEIKKO HOPEA19.1.2011 08:05 LAITTAHAN SE JUORUKERHOMAINEN FOORUMINPASKASI SIIHEN KUNTOON, ETTÄ SINNE VOIVAT IHMISET KIRJOITTAA VASTINEITAN!
Nyt kyllä vähän harmittaa, että murhainfolle rekisteröityminen näyttää joskus vievän useampiakin päiviä. Olisi ollut niin mielenkiintoista seurata noita yllä mainittuja vastineita täällä online.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
MinnaLiina
Remington Steele
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Marras 15, 2010 12:09 am

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja MinnaLiina »

Hei I.E!

Nyt voisit taas jotain jo kommentoida ja valaista meitä tyhmiä tietämättömiä, olet ollut liian kauan "hiljaa".

Uhrin siis oli tarkoitus saada vain kidutusta, mutta mopo lähti käsistä ja 19v. lanko tappoi sen?

Onko se selitys, jolla teidän perhe pelastetaan?

Voit ihan avoimesti kertoa meille :D , vaikka se hieman outoa onkin :roll:
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak
Viestit: 1137
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2009 12:37 pm

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

maija turjukka kirjoitti:Suora lainaus suomi24-foorumilta tänä aamuna:
0RAID! VEIKKO HOPEA19.1.2011 08:05 LAITTAHAN SE JUORUKERHOMAINEN FOORUMINPASKASI SIIHEN KUNTOON, ETTÄ SINNE VOIVAT IHMISET KIRJOITTAA VASTINEITAN!
Nyt kyllä vähän harmittaa, että murhainfolle rekisteröityminen näyttää joskus vievän useampiakin päiviä. Olisi ollut niin mielenkiintoista seurata noita yllä mainittuja vastineita täällä online.
Minua ei hirveästi harmita 8) . Täällä on kuitenkin ihan kiva lukea suht asiallisia tekstejä joista vielä saa selkoakin.

Mielestäni on erikoista vaatia I.E:ltä kovin suuria empaattisia kannanottoja uhria kohtaan, kun hän on tämänkin verran elämäänsä avannut tänne ja Suomi24:lle.
On hänellä sen verran rankka elämä takana, että en yhtään ihmettele ettei kykene kummempaan.
Tämä ei ole mikään puolustus häntä ajatellen vaan toteamus.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Mä olen samaa mieltä että onneksi kirjautuminen ei käy hetkessä, ehkä osalla kerkiää verenpaine tasaantua ennenko tulee tänne kiroamaan ja huutamaan. Nyt on hetki aikaa miettiä ennneko painaa tosiaan lähetä nappia. On tosiaan saanut infolaiset ihmisten verenpaineet nousemaan joka mua kummastuttaa että tälle topikille lähes ollaan vihasia, samoin meille mutta eihän nää "kiukkupussit" poikkea meistä millään tapaa kun itse lukevat ja imevät tietoa kun pesusienet. Se että I.E meni kirjoittamaan kesken eräisestä jutusta jossa on HÄNEN vanhempansa epäiltyinä osoittaa todella suurta typeryyttä mun mielestä ja se jos joku löi vettä myllyyn. On niin paljon epäkohtia sen tytön kirjoituksissa että kun niitä ajattelee ni selkäpiitä karmii! Mä odotan kun eilen "rekisteröityneet" tulee ja avaa verbaaliset lahjansa että mitä kaikkea saammekaan kuulla factana ja fiktiona!

Jään odottamaan uutta tietoa asiasta ja ennen kaikkea poliisien tiedotuksia!
Life. It´s just fucking thing after nother...
LAWoman
Christopher Lorenzo
Viestit: 1604
Liittynyt: To Maalis 11, 2010 5:36 pm
Paikkakunta: Länsirannikko

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja LAWoman »

Toivottavasti myöskin Alibi saa kunnon jutut lehteensä, mietinkin eilen että tästä saisi kokonaisen lehden aikaiseksi...
There's a killer on the road
His brain is squirmin' like a toad
Take a long holiday
Let your children play
If ya give this man a ride
Sweet memory will die
Killer on the road, yeah.
jenni82
Agentti Scully
Viestit: 676
Liittynyt: To Huhti 17, 2008 1:28 am
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Surmattu nainen löytyi laukusta Jyväskylässä

Viesti Kirjoittaja jenni82 »

Aluksihan tää oli vaan spekulaatiota ja herranjestas noita alkupään salaliitto teorioita mutta nythän I:E itse vahvistikin muutamat asiat ja juttu meni vakavaksi koska nyt jutussa on "asianosainen" mukana joka itse aiheuttaa lisää epäilyitä kirjoittamalla tietoa jonka sanoo olevan totta mutta kuiteskin jos se ei ole itse paikalla ollut ni sillä ei oikeaa tietoa voi olla koska kaikki on otettu kiinni ja ne ei tästä jutusta saa puhua vaikka todennäkösesti saavatkin lapsilleen soittaa!
Life. It´s just fucking thing after nother...
Lukittu