Mika Muranen - Kotka 1994

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja CCC »

rogues kirjoitti:
CCC kirjoitti:Kuulemma on Laukaan avovankilassa ja opiskelee Jyväskylässä.
koska on siirretty laukaaseen ? kun varmasti oli hämeenlinnassa 2 viikkoa sitten.
Onko ollut aiemmin Laukaassa?

Tietolähteeni on 100% varma että on ollut ihan lähiaikoina siellä, mutta ihan viime hetkistä ei ole tietoa.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
rogues

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja rogues »

ok! no ei onneksi kuulu kaveripiiriin. :D
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja CCC »

rogues kirjoitti:ok! no ei onneksi kuulu kaveripiiriin. :D
Ai Muranen vai?

Mutta siis oletko itse nähnyt siellä Hämeenlinnassa?

Kun se tieto tulee sieltä, kun Muranen on opiskellut siellä Jyväskylässä, mutta voihan olla niinkin että siirretty jonkun rikkeen takia pois Laukaalta nyt ihan viime viikkoina.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
rogues

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja rogues »

CCC kirjoitti:
rogues kirjoitti:ok! no ei onneksi kuulu kaveripiiriin. :D
Ai Muranen vai?

Mutta siis oletko itse nähnyt siellä Hämeenlinnassa?

Kun se tieto tulee sieltä, kun Muranen on opiskellut siellä Jyväskylässä, mutta voihan olla niinkin että siirretty jonkun rikkeen takia pois Laukaalta nyt ihan viime viikkoina.
olen itse istunut kesällä samassa pöydässä murasen kanssa kahvilla. ja sen jälkeenkin olen nähnyt samassa paikassa. on kuulemma aika yksinäinen ja syrjään vetäytyvä.
CCC
Neuvoja-Jack
Viestit: 578
Liittynyt: La Loka 27, 2007 12:11 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja CCC »



Kyllä se tässä ainakin viime aikoina on ollut takuuvarmasti Jyväskylässä opiskelemassa, mutta en sitten sijoituspaikkaa tiedä ihan 100%, tosin onhan Hämeenlinna aika kaukana.

Täytyy kysellä siltä, joka siitä tietää enemmän kunhan joskus saan kiinni.
Ammun ensin ja kysyn vasta sitten ;)

Ammattiväittelijän toteuttama kylmänviileä ja nopea perusneuvostoliittolainen pikakyykytys: http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?p=276372#p276372

"Onnistuu usein, kun vastassa amatööriräksyttäjä"
Frogley74

Re:

Viesti Kirjoittaja Frogley74 »

juki kirjoitti:
vasikka kirjoitti:En tiiä oliko tornihuhu, mutta väitettiin että armeijassa varusmies päivystäjänä ollessa ei enää päästy käsiksi rynkkyihin Murasen takia.
Pääsee vaan ei panoksiin.
Lainatakseni edellistä viestii. Olin saman aikaan Mika Murasen kanssa armeijassa. Muranen "asui" viereisessä tuvassa alokasaikaini ajan. Mies oli hiljainen ja syrjäänvetäytyvä.en tunne murasta tarkemmin. olen kuullut ettei mies osannut tehdä "pinkkaa " . Armeijan käyneet tietää mist puhutaan. Muranen oli käsittääkseni saanut ammuksensa ampumaleiriltä. Siihen aikaan ei kauheest tarkkailtu. Kovat annettiin käteen. Ehkä myöhemmin ihmeteltiin miksi niin vähän osumii taulussa . Sieltä muranen ammuksensa sai !
Totta on se siihen aikaan kuka tuli ensimmäisenä patterilla "joutui " hetkeksi päivystäjäksi ja sai myös asetelineiden avaimet.Seuraava yön kun muranen "pakeni oli ylimääräset päivystykset patterilla koko yön . En muista olisko jopa oikeita paukkui ollui saatavilla, jos Muranen ois tullu takaisin
696
Armas Tammelin
Viestit: 85
Liittynyt: Ti Syys 23, 2008 5:02 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja 696 »

Nykyään päivystäjällä on päiväsaikaan asekaappien avain mutta yöks yksikön valvoja (kapiainen) ottaa sen haltuunsa. Näin siis ainakin siellä missä itse palvelin jokunen vuosi sitten.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6657
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Iltalehden eilisessä paperiversiossa oli Mika Murasesta lyhyesti. Muranen on viime kesänä jättänyt Helsingin hovioikeuteen anomuksen päästä ehdonalaiseen vapauteen. Päätös hovista saattaa tulla minä päivänä hyvänsä.
Mike Manner
Jessica Fletcher
Viestit: 3149
Liittynyt: Ke Touko 28, 2008 10:37 am

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

^Olen sitä mieltä, että toivottavasti M.Muranen pääsee ulos linnasta...

Jätkä on myöntänyt tekonsa, elänyt ok. linnassa ollessaan ja ei ole mussuttanut minkään lehden sivuilla siitä, että "Miten minut oikusmurhattiin" jne...
Ts. kärsinyt rangaistuksensa siististi ja tosiasiat tunnustaen.
Ihan ok... Tässä maassa vapautuu erittäin paljon sekaisimminkin olevia vankeja, jotka löytää itsensä hetken kuluttua linnasta kahta kauheammasta tuomiosta tuomittuna...
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
pjpj
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 10:54 am

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja pjpj »

En tiedä onko heppu yhteiskuntakelpoinen,mutta aikanaa hyvin lähellä tapahtumapaikkoja asuneena tiedän,et melkoista kauhua aiheutti Karhulassa..Alus oli vihamiesten autojen renkaiden puhkomista ja spraymaalilla töhrimistä..Muistan myös,että erästä entistä koripallovalmentajaa jahtas Luovin pururadalla moottorisahankaa,kun tämä ilmoitti,ettei koiria saa vapaana ulkoiluttaa..Silloin pidätystä edellisenä iltana,nuori kun olin silloin päätin ilta 21.00 lähteä kiskomaa salaröökin vanhemmilta,mut poliisiauto ja pasi oli parkkeeraanu melkein talon eteen ja sanoi,että meneppäs poika takaisin sisälle,Muranen on maisemissa..Pidätystilanteen näin myös..Täst ei mitään tietoa tietty ole,mut kirjoitin kuitenkin..
seppoilmari
Martin Beck
Viestit: 776
Liittynyt: Pe Huhti 25, 2008 11:37 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja seppoilmari »

Mike Manner kirjoitti:^Olen sitä mieltä, että toivottavasti M.Muranen pääsee ulos linnasta...

Jätkä on myöntänyt tekonsa, elänyt ok. linnassa ollessaan ja ei ole mussuttanut minkään lehden sivuilla siitä, että "Miten minut oikusmurhattiin" jne...
Ts. kärsinyt rangaistuksensa siististi ja tosiasiat tunnustaen.
Ihan ok... Tässä maassa vapautuu erittäin paljon sekaisimminkin olevia vankeja, jotka löytää itsensä hetken kuluttua linnasta kahta kauheammasta tuomiosta tuomittuna...
Tämä on kyllä aivan totta ja maan lakien ja käytäntöjen mukaan asian pitäisi olla kunnossa, se mitä tulevaisuus tuo tullessaan onkin sitten toinen juttu.
Mrs H.
Susikoski
Viestit: 38
Liittynyt: Ma Loka 06, 2008 11:03 am

Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja Mrs H. »

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi Muranen on näin kauan suorittanut elinkautista vankeusrangaistustaan.
Julkisuudessa on annettu tieto että ek kestää tänä päivänä keskimäärin 14 vuotta. Muranen on ollut 16v kiinni ja ainakin erään iltapäivälehden mukaan suorittanut tuomiotaan moitteetta.
Miksi siis näin "pitkä" aika?
Jos joku viisaas osaisi vastata niin paljon kiitoksia :D
<Nunquam minus solus quam cum solus>
Jimt
Lauri Hanhivaara
Viestit: 140
Liittynyt: La Elo 08, 2009 7:40 pm

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja Jimt »

Juuri tästä tapauksesta en tiedä paljon mitään (kukapa muu tietäisikään paitsi Murasen lähipiiri ja hoitajat), mutta eiköhän selitys löydy Murasen historiasta naapurustoa terrorisoineena kilahdusherkkänä hulluna. Huolimatta moitteettomasta istumisesta Murasen kaltaisten tyyppien rikoksen uusintariski on huomattava, koska heillä ei ole itsehillintätaitoja. Muranen on käynyt vankilassa vihanhallintakursseilla ja voi vaan rukoilla että oppi on mennyt perille. Sillä eiköhän tämäkin herra pääse lähiaikoina vapaaksi kuten tapana Suomessa on.
pjpj
Vähänniinkuharrastaja
Viestit: 94
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 10:54 am

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja pjpj »

Kylläkai jotkut psykologit on tutkinut herran aivokäyrät ja tullut siihen tulokseen,ettei oo varaa ottaa riskiä..Mies joka tappaa liikuntakyvyttömän naisen ja tämän aviopuolison ja tuurauskeikalla olleen aamupostinjakajan on syytä pitää kaukana maanpäällisestä elämästä..

Toki vois lähettää koekaniinina vaikka venukseen ja saada sitämyötä arvokasta tietoa kuinka lähelle "lämmintä"planeettaa sukkula tai ihminen pääsee..Tieteellisesti arvokasta työtä.. :oops: :oops:
Avatar
Virdon
Sherlock John Holmes
Viestit: 8132
Liittynyt: To Maalis 05, 2009 1:03 am
Paikkakunta: Minas Tirith

Re: Mika Murasen tapaus

Viesti Kirjoittaja Virdon »

Mrs H. kirjoitti:Olisi mielenkiintoista tietää, miksi Muranen on näin kauan suorittanut elinkautista vankeusrangaistustaan.
Julkisuudessa on annettu tieto että ek kestää tänä päivänä keskimäärin 14 vuotta. Muranen on ollut 16v kiinni ja ainakin erään iltapäivälehden mukaan suorittanut tuomiotaan moitteetta.
Miksi siis näin "pitkä" aika?
Jos joku viisaas osaisi vastata niin paljon kiitoksia :D
No, ainakin minun mielestäni siihen että hän on näinkin "pitkään" istunut elinkautista rangaistustaan riittää se, että hän on kuitenkin tappanut kolme ihmistä. Suomen elinkautinen voi tulla vähemmästäkin kyllä, joten pidän ihan sopivana että tämmöinen Muranen kuuluu niihin jotka ovat keskiarvoja pidempäänkin tuomiotaan lusineet.
Onnellisuutta on se ettei vituta ihan joka päivä.
Vastaa Viestiin