Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
natunen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2011 7:48 pm

Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja natunen »

Lapsuudessani, muistaakseni vuonna -94, naapurissani Hailuodon kirkonkylällä perheen isä surmasi puolisonsa, seitsenvuotiaan tyttärensä sekä lopuksi itsensä. Ennen kuolemaansa mies tuikkasi perheen kodin tuleen, ja omakotitalo paloi poroksi. Jos oikein muistan, kolmoissurma tapahtui kesäaikaan. Perheen tytär oli nimeltään Hanna Karjalainen. Muistaakohan kukaan tätä Hailuodon tapausta? En ole onnistunut löytämään veritekoon liittyviä lehtijuttuja tai muutakaan tietoa.
NancyDrew
Christopher Lorenzo
Viestit: 1579
Liittynyt: Ti Elo 10, 2010 8:02 am

Re: Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja NancyDrew »

En muista tällaista tapausta, vaikka olen käynyt Hailuodossa joka kesä. Luulen, että olen ollut siellä myös kyseisenä vuotena. Ehkä jopa silloin, kun tämä on tapahtunut.

Mielenkiintoista. Haluaisin tietää lisää.
natunen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2011 7:48 pm

Re: Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja natunen »

Tapahtuma-ajasta minulla ei ole täysin selkeää muistikuvaa. Surmatyöt saattoivat tapahtua myös keväällä tai loppukesästä. Olin tuolloin itse vasta menossa kouluun samana syksynä, joten vuodenaikojen vaihteluilla ei ollut minulle vielä suurta merkitystä tuolloin. Pienellä paikkakunnalla tällainen tragedia kosketti tietysti kaikkia saaren asukkaita, mutta se myös vaiettiin pian olemattomiin. Voisin kuvitella, että kyseisen perheen elämästä oli jo aiemmin nähtävissä merkkejä jonkintasoisista ongelmista, ja ihmisiä sitten hävetti, kun eivät olleet ajoissa puuttuneet asioihin. Tiedä häntä. Joka tapauksessa jutusta tuntuu olevan mahdotonta löytää minkäänlaista informaatiota.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Minulla on täti Hailuodossa perheineen, ja hän on sitä tyyppiä, että jos jotakin siellä tapahtuu, asia kantautuu tänne asti puhelimen välityksellä. On tullut myös useimpina kesinä ja ajoittain talvellakin Luodossa käytyä. Silti en ole kuullut tästä tragediasta mitään. Outoa. Asia on näköjään todella vaiettu pois päiväjärjestyksestä, mutta voin silti yrittää tädiltä kysyä kunhan tulee sopiva tilaisuus...
Nothing is quite what it seems
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17103
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Re: Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tapaus lienee tämä:

Hailuodon talopalo varmistui murhapoltoksi

Kolmen ihmisen hengen vaatinut omakotitalon palo tiistaina Hailuodossa on varmistunut tahallaan sytytetyksi. Palo oli sytytetty talon sisältä.

Hirsisen omakotitalon palossa ja sitä edeltävissä tapahtumissa sai surmansa kokonainen perhe, vanhemmat ja 7-vuotias tytär. Myös perheen koira menehtyi liekkeihin.

Oulun rikospoliisin aloittamissa tutkimuksissa on varmistunut, että perheen äiti oli kuollut väkivaltaisesti jo ennen tulipaloa. Aviomies oli sytyttänyt talon sisältä tuleen ja surmannut sen jälkeen itsensä. Lapsen kuolinsyy selviää oikeuslääketieteellisessä ruumiinavauksessa.

Poliisi sai hälytyksen palopaikalle Hailuodon keskustaan tiistaiaamuna kello 8.25. Palo eteni niin nopeasti, ettei ketään olisi ennätetty pelastaa.
HS 23.9.1993
natunen
Alokas
Viestit: 3
Liittynyt: Ti Maalis 01, 2011 7:48 pm

Re: Perheen kuolema Hailuodossa 1994

Viesti Kirjoittaja natunen »

Suurkiitokset! Aloin jo epäillä keksineeni koko jutun, kun ei tietoa löytynyt. Näköjään väärään vuoteenkin olen muistoissani tapauksen sijoittanut, anteeksi vain.
Vastaa Viestiin