40v nainen surmattiin Ulvilan Paluksen kylässä 10.-14.6.2011

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Ulvilassa epäilty naisen henkirikos

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

On alibissa.Kirjoittelen kun saan lehden käsiini.
kurvijor
Sabrina Duncan
Viestit: 357
Liittynyt: Ti Heinä 12, 2011 4:09 pm

Re: Ulvilassa epäilty naisen henkirikos

Viesti Kirjoittaja kurvijor »

Ulvilan Paluksen kylässä sijaitsevasta omakotitalosta löytyi viime kesäkuussa 40-vuotiaan naisen ruumis. Tapaus tuli poliisin tietoon, kun ystävät olivat huolestuneet naisen kohtalosta ja menneet tämän asunnolle. Ystävät olivat nähneet naisen makaamassa ja lattialla oli ollut verta. Välittömästi tämän jälkeen otettiin puhelu hätäkeskukseen. Ilmoittaja kertoi havainnoistaan ja totesi, etteivät he uskalla mennä tarkemmin katsomaan. Hälytysajoneuvojen päästyä paikalle talon pihalla oli odottamassa viisi uhrin ystävää. Kenelläkään heistä ei ole mitään osuutta itse rikokseen. Poliisit totesivat verijälkiä vainajan alla. Keittiön lattialta löytyi laahausjälki. Lisäksi makuuhuoneen oven karmissa ja keittiön jääkaapin kahvassa oli verijälkiä. Poliisin tiedustelun perusteella päästiin tekijän jäljille. Naisen kuoleman aiheuttajaksi epäiltiin pian samanikäistä Tommi Tapani Marjamäkeä, joka asui Vanhassa Ulvilassa. Marjamäen asuntoon määrättiin kotietsintä, mutta asunto oli tyhjä. Mies löytyi erään asunnon yläkerrasta nukkumasta eikä tehnyt poliiseille vastarintaa.


Vain pullo viinaa


Kaikki alkoi tapahtumapäivänä siitä, kun Marjamäki oli puhelinyhteydessä entuudestaan tuntemansa naisen kanssa. Puhelun aikana nainen pyysi tuomaan kaljaa, ja näin tapahtuikin.
- Hain kaljaa Toejoen kaupasta.
Uhri oli asunnollaan yksin, kunnes Marjamäki saapui sinne.
- Minusta hän oli hyvässä kunnossa sinne saapuessani. Jäimme hänen kanssaan kahdestaan.....Minulla oli viinaa jäljellä ja nainen joi niitä kaljoja.
- Olimme molemmat aika kännissä, vaikka olin juonut sen päivän aikana vain pullollisen viinaa ja ehkä noin kymmenkunta kaljaa. Omasta mielestäni olin niin järjettömässä kunnossa, etten ole pitkään aikaan ollut semmoisessa kunnossa. Olen joskus juonut paljon enemmän enkä ole tuollaiseen kuntoon tullut, Marjamäki kertoi esitutkinnassa.
Ryypiskelyn lomassa tapahtui jotain sellaista, mikä aiheutti Marjamäessä valtavan raivonpuuskan. Yhtäkkiä hän havahtui siihen, että naisen kasvot olivat veressä.
- Seisoin oviaukolla ja katsoin naista. Aavistin, että siellä on jotain tapahtunut, koska siellä asunnolla ei ollut muita. Itselläni oli käsissä verta ja niin sitä oli myös naisen kasvoilla. Ei ole muuta mahdollisuutta kuin että meille on tullut jotain riitaa. Minulla oli olo, että minä olen sen aiheuttanut.
- Nähdessäni naisen siinä lattialla minulle tuli paniikki, että tästä pitää päästä nopeasti pois. Olisi tietenkin ollut järkevää soittaa poliisit paikalle, tai ambulanssi tai jotain, Marjamäki selitti poliisille.


"Hengitti, kun poistuin"


Väkivallan kieltä puhunut mies otti naisen asunnolta kannettavan tietokoneen mukaansa, mutta heitti sen jälkeenpäin metsään. Hän anasti myös naisen nokia- merkkisen kännykän sekä ruokaa jääkaapista.
- Yritin ottaa pihalla ollutta skootteria haltuuni, mutta en onnistunut siinä. Sitten otin polkupyörän, jolla poljin Tampereen pikatien suuntaan. Jatkoin kaverini luokse, mutta en kertonut mitä oli tapahtunut, koska se oli itselleni epäselvää.
Kun poliisi otti Marjamäen kiinni, hänen käsissään todettiin verta.
- Minulla on käsitys, että olen häntä lyönyt. En tiedä miksi, enkä sitä montako kertaa. En muista edes sitä, missä kohtaan asuntoa se tapahtui
Marjamäen mukaan uhri hengitti vielä, kun hän poistui asunnolta.
- Silloin oli yö, koska oli niin pimeää, Marjamäki kertoi kuulusteluissa.
Tapahtumien kulku on ollut Marjamäelle itselleenkin mysteeri. Poliisi tutki tapahtumaa tappona.
- Järkytyin nähdessäni naisen makaamassa siellä makuuhuoneen lattialla kasvot veressä. Ajatukset olivat sekaisin sillä hetkellä. En oikein tiennyt mitä ajatella. En tiennyt, mitä oli tapahtunut. Tottakai mieleeni tuli, että minä olen sen aiheuttanut. Jos olen sen tehnyt, pidän sitä enemmän tuottamuksena kuin tahallisena tekona. Minulla ei ole mitään muistikuvaa siitä, miksi tuollainen on tapahtunut. Mitään riitaa en muista, eikä meillä ole aikaisemminkaan mitään riitaa ollut, Marjamäki totesi esitutkinnassa.


Uhri pelkäsi?


Marjamäen ja naisen välinen suhde jäi esitutkinnassa epäselväksi. Erään todistajan mukaan Marjamäki oli soitellut naiselle usein ja kysellyt "onko otto päällä". Todistaja kertoi, että kiinnostus oli ollut yksipuolista.
- Nainen sanoi, ettei hän halua sitä Tommia asunnolleen. Kuulosti aivan siltä, että hän pelkäsi Tommia. Nainen sanoi, että se jatkuvasti soittaa ja pyytää, että pääsisi tämän luokse. Hän kysyi, mitä sen kanssa pitää oikein tehdä. Minäkin varoitin häntä sanomalla, että älä nyt vaan sitä sinne pyydä, todistaja selvitti esitutkinnassa.
Kihlakunnan syyttäjä Anne Raitoharju luki Porin oikeustalolla syytteen taposta. Syyttäjän mukaan Marjamäki on tappanut naisen tämän kodissa tekemällä ruumillista väkivaltaa, josta on aiheutunut uhrille ainakin ruhjehaava ylähuuleen sekä kallon sisäinen kovakalvonalainen verenvuoto, minkä seurauksena nainen on menehtynyt.
- Marjamäki on jättänyt uhrin verissään ja liikkumattomana lattialle makaamaan, sulkenut ikkunaverhot sekä asunnon ulkooven, vienyt mennessään uhrin matkapuhelimen sekä kannettavan tietokoneen ja vielä työntänyt uhrin kulkuvälineenä olleen skootterin varastorakennukseen pois näkyviltä. Näin menetellen Marjamäki on huolehtinut siitä, että uhrilla ei ole ollut mitään mahdollisuuksia saada vammoihinsa hoitoa ajoissa. Kihlakunnansyyttäjä Raitoharju perusteli kovaa syytettä.
Marjamäelle luettiin myös vaihtoehtoinen syyte pahoinpitelysta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta. Tekovälineenä oli omat nyrkit. Tommi Tapani Marjamäki tuomittiin pahoinpitelystä ja törkeästä kuolemantuottamuksesta 3 vuodeksi ja 9 kuukaudeksi vankeuteen. Marjamäki oli myös aiemmin tuomittu neljästä pahoinpitelystä ja heitteillepanosta vuoden ja kahden kuuukauden vankeuteen. Samankaltaisen teon jatkuessa oikeus käytti koventamisperustetta antaessaan tuomion 40 - vuotiaan naisen surmasta.
Avatar
tuuli
Sofia Karppi
Viestit: 449
Liittynyt: Pe Tammi 28, 2011 1:54 am
Paikkakunta: Pori

Re: Ulvilassa epäilty naisen henkirikos

Viesti Kirjoittaja tuuli »

Olimme molemmat aika kännissä, vaikka olin juonut sen päivän aikana vain pullollisen viinaa ja ehkä noin kymmenkunta kaljaa.
Selvä. Helposti äijällä sitten nousikin päähän.. :roll:

Kuulin jotain huhua joskus, että tämä mies olisi ollut uhrin entinen miesystävä tms ja taustalla olisi ollut jotain mustasukkaisuutta, mutta ei tainnut sitten pitää paikkaansa. Tai sitten sekoitan johonkin muuhun.

Aika harkitusti mies toiminut kuitenkin, vaikka on ollutkin "niin järjettömässä kunnossa".

Melko olematon tuomio, vaikka käytettiinkin koventamisperustetta.
-KKK-
Harjunpää
Viestit: 300
Liittynyt: Ke Helmi 27, 2008 9:38 pm

Re: Ulvilassa epäilty naisen henkirikos

Viesti Kirjoittaja -KKK- »

tuuli kirjoitti:Kuulin jotain huhua joskus, että tämä mies olisi ollut uhrin entinen miesystävä tms ja taustalla olisi ollut jotain mustasukkaisuutta, mutta ei tainnut sitten pitää paikkaansa. Tai sitten sekoitan johonkin muuhun.
Minä taas olen kuullut että miehen sisko olisi ollut naisen entinen naisystävä (tämä murhattuhan tykkäsi siis tytöistä) ja että mies puolusti sisarensa kunniaa.
Vastaa Viestiin