Hoitaja myrkyttäjänä

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
CJS
Harjunpää
Viestit: 327
Liittynyt: Ke Heinä 25, 2007 12:19 pm

Viesti Kirjoittaja CJS »

blackwidow kirjoitti:Minusta hoitaja teki näille vaikeavammaisille palveluksen, kun auttoi noi pois. Ei heillä käytännössä mitään elämää (siis normaalia elämää) kuitenkaan ollut.
Ohhoh. Tunsitkos kenties nämä vammaiset henkilöt ja tiesit kuinka kauheaa heidän elämänsä on? "Normaali" elämä ei tarkoita välttämättä hyvää elämää eikä "ei-normaali" huonoa. Suurin osa kehitysvammaisista ovat kuitenkin varsin iloista sakkia.

Ja satunnaisella hoitajalla on oikeus päättää ihmisten elämästä ja kuolemasta ihan miten lystää? Ja laitetaanko rikoslaki uusiksi? Mitataan kuinka "hyvää ja normaalia elämää" uhri on elänyt ja annetaan tuomio sen mukaan.

Pelottavaa.
Jack the Ripper
Adrian Monk
Viestit: 2650
Liittynyt: To Heinä 19, 2007 2:31 am
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Paljastuisikohan Suomessakin eka "Kuoleman enkeli" kuten Saksassa miessairaanhoitaja joka oli tappanut kymmeniä erityisellä cocktaililla....jenkeissä oli kanssa joku apuhoitajamies joka oli 10-20 tappanut ennen kiinnijäämistään...
Ihmetyttää kun vaahdotaan että abortti pitäis tehdä ettei tarviis ihmisiä aikuisina tappaa. Eikö abortti ole murha ja sikiö ihminen?? :x :x :x
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Spider
Olivia Benson
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 5:31 pm

Viesti Kirjoittaja Spider »

En tiedä mitä tuossa lehtijutussa tarkoitetaan vaikeasti vammaisten yksiköstä, mutta tiedän yhden joka käy tuolla näkövammaisen tyttärensä kanssa. Ei todellakaan ole vaikeasti vammainen niin kuin minä sen ymmärrän. Useimmilla ihmisillä (niin kuin minulla) tuo termi tuo mieleen kasviksen, joka istuu rullatuolissa pää kenossa kuola valuen...

Treen tyttö sen sanoi: "Armomurha on vähän kyseenalainen juttu, jos surmattava ei sitä itse kaipaa."
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Jack the Ripper kirjoitti: Eikö abortti ole murha ja sikiö ihminen?? :x :x :x
Sitähän se on, mutta sitä ei vaan haluta yleisesti myöntää, kun totuus sattuu. Tutkimuksissa on osoitettu, että pienet lapset lapset kokee kivun voimakkaampana ja erityisen herkkiä kivulle ovat keskoslapset.

Oikeastaan minullakaan ei ole mitään ihan alkuraskauden abortteja vastaan, mutta on tosi väärin, että niitä voidaan tehdä niinkin myöhäisessä vaiheessa kuin mitä toisinaan tehdään TEO:n murhaamiskoneiston luvalla.

Sitten samaan aikaan samat ihmiset, on jeesustelemassa siitä, että kuolemantuomiota ei saisi toteuttaa sähköllä, kun rikollinenkin on ihminen, joka tuntee kipua. Kuolemaantuomitulla on kuitenkin itse ollut mahdollisuus vaikuttaa kohtaloonsa, toisin kuin syntymättömällä keskosvauvalla.
Tattoo
Hetty Wainthropp
Viestit: 478
Liittynyt: To Heinä 05, 2007 2:28 am

Viesti Kirjoittaja Tattoo »

blackwidow kirjoitti:
CJS kirjoitti:
blackwidow kirjoitti:Minusta hoitaja teki näille vaikeavammaisille palveluksen, kun auttoi noi pois. Ei heillä käytännössä mitään elämää (siis normaalia elämää) kuitenkaan ollut.
Ohhoh. Tunsitkos kenties nämä vammaiset henkilöt ja tiesit kuinka kauheaa heidän elämänsä on? "Normaali" elämä ei tarkoita välttämättä hyvää elämää eikä "ei-normaali" huonoa. Suurin osa kehitysvammaisista ovat kuitenkin varsin iloista sakkia.

Ja satunnaisella hoitajalla on oikeus päättää ihmisten elämästä ja kuolemasta ihan miten lystää? Ja laitetaanko rikoslaki uusiksi? Mitataan kuinka "hyvää ja normaalia elämää" uhri on elänyt ja annetaan tuomio sen mukaan.

Pelottavaa.

Oletko käynyt koskaan näissä vaikeavammaisten hoitokodeissa. Pelottavaa ja surullista, ovat kuule täysin riippuvaisia muista, osa eivät ymmärä mistään mitään yms. Onneksi nykyään on mahdollista ottaa näistä selvää jo ennen lapsen syntymistä joten tuskin tulevaisuudessa mitään noinkin jyrkkiä toimenpiteitä tarvitaan.Tämä on mun mielipide asiasta yleisellä tasolla..
p.s.mitä ihmettä kun Suomessa kaikkien täytyy olla aina samaa mieltä asioista (itse asun ulkomailla :wink: ).
No jos ei lähdettäis kuitenkaan natsi Saksan linjoille...

Mä katson että "palveluksen" tekeminen yleensä on sellainen jossa kysytään palveluksen saajan mielipide asiaan tai ainakin oletetaan että se siitä pitäää...vaikea kuvitella että hengen riistäminen olisi tällainen palvelus.

Mulla on vaikeastivammainen serkku, joka useinkin on noissa kuntoutuksissa tuollaisissa hoitolaitoksissa, tarvitsee siis ulkopuolisen henkilön apua aika monessa arjen asiassa.

Serkku on juuri sellainen pyörätuoliin sidottu kenopää;)

Mä siitä huolimatta häviän shakissa tälle kenopäälle, mennen ja tullen...ihminen on ihminen vaikka ei liikkumaan pystyisikään ja sen olisi vaikea tuoda esille asioita mitä haluaa, tai pysty selviämään edes normaaleista toimista, ei sellaisiakaan voi alkaa lopettamaan mielivaltaisesti niin kuin eläimiä.

Siinä vaiheessa kun aletaan tekemään tuollaisia kyseenalaisia "palveluksia" aletaan hätyytteleen sitä rajaa milloin ihmisiä voidaan pistää uuniin muistakin syistä.

Kovasti olisin surullinen ja vihastunut jos joku "hoitaja" päättäis päästää serkkupojan pois "kärsimästä".

Pitäisiköhän tuollaisten metodien puolustajat lopetta esim. niskalaukauksella, koska eivät ole kykeneviä ymmärtämään ihmisyyttä??
vasikka
Javier Pena
Viestit: 1862
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 5:05 pm

Viesti Kirjoittaja vasikka »

Muistaaka sitten, että jos minusta tulee totaali-kasvis niin se on ystävän palvelus, jos laitatte pallon pilkulle.
Geepo
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:36 pm

jaa-a

Viesti Kirjoittaja Geepo »

Henk. koht. olen armomurhan kannattaja kyllä+eutanasian. Niin karseelle ku se kuulostaakin.Mutta se siitä..

Piti vain kommentoida että itselläni on hyvä ystävä joka oli kesätöissä ja jatkaa syksyllä osa-aikatöissä mielisairaalassa hoitajana..Vastuulla täysin samat asiat kuin monia vuosia työskenneillä. Jakaa mm. lääkkeet kaapista asiakkaille jne. Kaveri ei vielä ole edes valmistunut.Opiskelee sosionomiksi,jäljellä 1,5 vuotta...Eli aika erikoista että harjottelijoille ja kesätyöntekijöille annetaan noin suuri vastuu..

(Kaverini aiemmin työskennellyt myös kemuleitten parissa)


Tiedän että aina voi osua nilkkaan jne. mutta asia on vaan niin,että luonnon oma karsinta ei nykyisin enää toimi...valitettavasti kaikenmaailman hoitokeinojen vuoksi
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Scarpetta
Aloitteleva Besserwisser
Viestit: 10
Liittynyt: Pe Elo 10, 2007 2:46 pm

Viesti Kirjoittaja Scarpetta »

Ylisen "kuntoutuskeskuksesta" sen verran vielä, että olen itse käynyt kyseisessä paikassa opiskeluaikoinani ja voin sanoa että tuo sana kuntoutuskeskus on siinä mielessä kyllä harhaanjohtava nimitys, sillä paikassa on todella paljon vakavasti vammaisia ihmisiä ns. kasviksia jotka ovat täysin sänkyyn hoidettavia (ruokinta mm. letkuruokintana). Toki paikassa on myös parempikuntoisiakin vammaisia. Itse en pystyisi kyseisessä paikassa olemaan töissä...Tuli niin sääli niitä ihmisiä...monet elävät koko elämänsä sängyssä täysin toisen ihmisen varassa..On onni olla "terve". Ja vielä tosiaan oma mielipiteeni noista hoitajien psykologisista testeistä. Eli ne ovat käytössä kouluihin hakijoille (siis hoitoalalle), mutta eivätpä ne tosiaan valitettavasti ole sellaisia pommin varmoja testejä, joilla voitaisiin karsia alalle soveltumattomat ihmiset pois. Sen olen minä ja moni muu käytännössä todennut.
Geepo
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:36 pm

Viesti Kirjoittaja Geepo »

Surku:+se että annetaan mm. downin syndroomalaisten lisääntyä keskenään...

no ehkä tähän joskus tulee muutos?!?!!vasta nykysinhän ollaan pystytty näitä tutkimuksia tekemään.

olkoonkin että jokainen lapsi on vanhemmilleen onni ja muuta lässynlässytystä,mutta vois kyllä miettiä muutakin kuin itseään...
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5189
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 8:18 pm

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Surku kirjoitti:Mun mielestä pitäisi olla jokin sellainen laki, että se olisi kiellettyä synnyttää vaikeasti vammaisia. Odotusajalla tulisi tehdä pakolliset tutkimukset ja jos siinä havaittaisiin, ettei sikiö synnyttyään pysty ikinä elää normaalia elämää, vaan olisi koko elämänsä jonkun toisen ihmisen holhottavana eikä välttämättä edes eläisi aikuiseksi - niin siinä tapauksessa pitäisi olla jokin pakko-abortti.

Minusta se vain on jotenkin tosi julmaa ja vastuutonta synnyttää vammainen lapsi, jos on siis jo ajoissa tiennyt sen olevan vammainen. Ymmärrän kyllä, että jotkut uskonnolliset fanaatikot ja muut hörhöt eivät ikinä hyväksyisi tämmöstä. Se ei kuitenkaan ole mitään elämän kunnioittamista jos tieten tahtoen antaa lapsellensa tuskaisen ja avuttoman elämän vaikeasti vammaisena. :!:
Ihan pakko kommentoida, että nämä aatteeet sopisivat paremmin natsi Saksaan. :shock:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Geepo
Hercule Poirotin viikset
Viestit: 114
Liittynyt: Ma Huhti 23, 2007 6:36 pm

Viesti Kirjoittaja Geepo »

no ei ne natsisaksan jutut ihan täyttä sairasmielisyyttä olleet...
Heikot itkevät
Vahvat nauravat
Viisaat hymyilevät
anni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 8:32 pm

Viesti Kirjoittaja anni »

Jos syntyy vammaisena niin eihän muunlaisesta elämästä tiedä....
Siru
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 7:12 pm

Viesti Kirjoittaja Siru »

No huh huh...
Kun nyt tuli puhetta näistä kehitysvammaisista, pakko aukaista omakin sanainen arkkuni.

Kävipä niin onnellisesti, että hyvä ystäväni tuli raskaksi pitkän odottelun jälkeen. Hän piti itsestään huolta, vauva kasvoi hyvin masussa. Raskaus sujui onnellisesti eteenpäin, kunnes tuli aika neuvolaan jossa tarkistettiin vauvan kehitys niskapoimunäytteen avulla. Mitään yllättävää ei näkynyt ja kaikki jatkui normaaliin tapaan.

Raskausviikolla 24 ystävä alkoi ihmettelemään outoa tunnetta ja varasi ajan lääkärille. Ystävän mielestä vauva ei liikkunut tarpeeksi, toisin sanoen ei ollut aktiivinen potkija mahassa. Tutkimuksesta toiseen he kulkivat sairaalassa, kunnes tulokset valmistuivat ja tuomio oli valmis julistettavaksi. Lapsi on vaikeasti kehitysvammainen. Hammasta purren ystäväni vei raskauden loppuun ja synnytyssaliin päästyään oli jo henkisesti luovuttanut vauvan osalta.

Synnytys tapahtui keisarinleikkauksella ja toimenpiteen jälkeen väsynyt äiti kysyi kätilöltä, kuinka paha "tapaus" syntyi. Kätilö katsoi äitiä hieman oudoksuen (tiesi siis minkälaisesta tapauksesta on kysymys) ja sanoi vihdoin ystävälleni: "Ei ne lääkäritkään näköjään kaikkea tiedä".

Tänä päivänä tuo tyttö on kolmevuotias ja ainoa "vamma" mikä häneltä löytyy, on pieni karsastaminen oikeassa silmässä.

Eli se siitä. Mielestäni Luoja hoitaa jo alkuraskauden aikana sellaiset yksilöt pois maailmasta, jotka eivät tule täällä pärjäämään. Jätettäköön loppu päättämisen oikeus vanhemmille.
Siru
Nikke Knakkertton
Viestit: 177
Liittynyt: Ma Heinä 23, 2007 7:12 pm

Viesti Kirjoittaja Siru »

Ja se unohtui vielä lisätä, että suosittelen erittäin lämpimästi tutustumiskäyntiä kehitysvammaisten jne. hoitolaitokseen, koska sieltä ne aidoimmat ihmiset löytyy..
anni
Alibin satunnaislukija
Viestit: 64
Liittynyt: Pe Touko 11, 2007 8:32 pm

Viesti Kirjoittaja anni »

Tänä päivänä tuo laitokseen laittaminen ei ole enää niin yleistä, myöskin vammaisen lapsen"salailu" on vähäisempää.
Virossa on ihan yleistä että vammainen lapsi viedään suoraan synnäriltä äidiltä johonkin laitokseen..... (tämän olen kuullut äidiltä joka haki lapsensa pois laitoksesta, elävät tällä hetkellä suomessa ja lapsi pärjää oikein mukavasti kotona)
Vastaa Viestiin