Helena Korlin: Matkatoimistovirkailijan surma 1979

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Kyllä on ollut pojalla kamala kohtalo, menettää äiti noin nuorena ja vielä väkivaltaisesti. Onneksi sentään näyttää vihdoinkin pojan elämä olevan menossa vähän paremmin raiteilleen.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

^ Niin aivan varmasti on äidin kauhea kohtalo vaikuttanut pojankin elämään aika pitkään.

On kuitenkin hyvää että myös uhrien omaiset voivat lukea vaikka tältäkin palstalta eri tapauksista ja ymmärtää että heillä on kohtalotovereita.

Henkirikoksien uhrien omaiset jätetään liiankin usein täysin tyhjän päälle, ilman minkäänlaista pitkäjänteistä apua ja neuvoa, tämä koskee erityisesti lapsia/nuoria, jotka eivät sitä itse aina vältämättä osaa hakea.
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

niin ja sen verran tuosta Jonin koulunkäynnistä vielä että suoritti tuon keravan tuomionsa aikana peruskoulun loppuun tenttimällä ja keskiarvo taisi olla 6.9 päästötodistuksessa
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Soittiko pojan isä Solistiyhtye Suomessa ?
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

villivadelma kirjoitti:Soittiko pojan isä Solistiyhtye Suomessa ?
Oikeassa olet soitti mutta ei Solistiyhtye Suomen loppuun saakka vaan selkävaivojen takia lopetti aiemmin
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

Taidat Kidius tuntea läheisesti Korlinin perheen ?
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

sanotaan se vaikka näin että erittäin läheltä olen seurannut tuon nuoren miehen vaiheita ja kaikkiin noihin tietoihin mitä tänne olen laittanut on lupa saatu.Joni on suunnitellut kauan kirjaa joka käsittelisi tuon tapauksen jälkeistä aikaa mutta ei ole löytänyt ketään joka olisi kirjoitustaitoinen ja auttaisi asiassa.Kysymyksessä enemmänkin Jonille tapa purkaa asioita joita pitänyt sisällään kaikki nämä vuodet kuin mikään muu.Joni ei suostunut ottamaan vastaan oikeastaan minkäänlaista apua mitä tarjottiin terapian ym.kautta.Vasta viime vuosina Joni on lopettanut pakoilun asioiden tiimoilta ja ruvennut käsittelemään niitä mistä kertoo myös tuo hoitoon hakeutuminen päihteiden takia.Kaikkia muita asiaan liittyviä henkilöitä ei mainita Jonin pyynnöstä täälläkään nimeltä kuin nuo jotka lehdissä olivat asian takia jo tuolloin.Jonin isä kuoli suht hiljattain ja tuon asian käsittelyn kautta hän rupesi käsittelemään tunteitaan ja on aikeissa vierailla äitinsä haudalla jossa hän on käynyt näiden vuosien aikana ainoastaan n.10 kertaa.Jotain jäljistä Jonissa kertoo sekin että hän ei pysty sanomaan edes mikä kuolin päivämäärä on hautakivessä,tapaushan sattui 30-31 välisenä yönä.
kahvitar
Jane Marple
Viestit: 1002
Liittynyt: Ke Huhti 11, 2007 12:14 pm

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Onko Joni tietoinen HUOMA-yhdistyksestä, joka on tarkoitettu Henkirikosten uhrien läheisille.

http://www.huoma.fi/
villivadelma
Jane Marple
Viestit: 1068
Liittynyt: Ke Huhti 18, 2007 8:14 am

Viesti Kirjoittaja villivadelma »

McAbre kirjoitti ekassa viestissään, että Björqvisteillä (eli murhaajan) suvulla oli vaikustusvaltaa, niin mistä moinen vaikutusvalta oli peräisin ?
McAbre
Sabrina Duncan
Viestit: 369
Liittynyt: Ti Heinä 03, 2007 9:57 pm
Paikkakunta: Väli-Suomi

Viesti Kirjoittaja McAbre »

villivadelma kirjoitti:McAbre kirjoitti ekassa viestissään, että Björqvisteillä (eli murhaajan) suvulla oli vaikustusvaltaa, niin mistä moinen vaikutusvalta oli peräisin ?
Tarkkaa tietoa ei ole, mutta arvelisin että ruotsinkielisellä (?) suvulla oli ns. vanhaa rahaa ja suhteita sinne tänne jo sukupolvien ajalta.
"Rahaa on tullut ja sitä on myös mennyt"
-Albert Järvinen-
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

mä poistun,ehkä pakenen niinkuin aina tähän mennessä.halusin pitää salassa mut varmasti huomasitte että Joni ja minä mentiin välil sekasin.eli minä olen se Joni ja siks mul on lupa kaikkeen mitä kirjotan.en varmaan enää tule vierailee sivuilla mut on hienoo huomata et äitini ei ole unohtunut,kaikkea hyvää teille kaikille
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

kidius kirjoitti:mä poistun,ehkä pakenen niinkuin aina tähän mennessä.halusin pitää salassa mut varmasti huomasitte että Joni ja minä mentiin välil sekasin.eli minä olen se Joni ja siks mul on lupa kaikkeen mitä kirjotan.en varmaan enää tule vierailee sivuilla mut on hienoo huomata et äitini ei ole unohtunut,kaikkea hyvää teille kaikille
enkä jaksa enää en oo tappamas itteeni mut suosittelen kuuntelee steen1 jarden träkin:huomaa et maailmas on muutakin ku minä heh en osaa sanoa paremmin
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

ja erityinen kiitosÖ:tiedät kyl mihin osotteeseen,olen ollut yhteydessä huoma yhdistykseem.kiitos
kidius
Jack Taylor
Viestit: 19
Liittynyt: Ke Syys 12, 2007 11:53 pm

Viesti Kirjoittaja kidius »

tuohn b:n sukuun:koska en halua ikävyyksiä osapuolille jotka eivät kuulu tapaukseen läheisesti niin surmahan tapahtui geelin veljen omistamassa asunnossa ja tuo veli pitää kahvilaa helsingissä.tiedän paikan ja olen siellä jopa vieraillut ja tuo veli kertoi että jos vain voi auttaa ni tekee sen,en ole ollut yhteydessä moniin vuosiin mutta huumeiden käyttöaikana antoi mulle n.3000 markkaa rahaa kun valehtelin että tarttin ne vuokraan.eli veli kantaa syyllisyyttä tapahtuneesta vaikka ei siihen liity mitenkään.rahaa suvulla on ja kaikki ne niin sanottua vanhaa rahaa mutta tuo "lypsy"jäi ainoaksi.eli annetaan menneiden olla ja niitten jotka eivät tapaukseen liity jatkaa elämäänsä.kadun että käytin veljen tunnontuskia hyväkseni mutta tein silloin mitä pidin oikeana.nyt ymmärrän paremmin,hän on kärsinyt lähes yhtä paljon kuin minäkin vain eri syistä.rauhaa ja rakkautta kaikille.t:mie
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)
Viestit: 17104
Liittynyt: Pe Kesä 22, 2007 9:32 am

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Tästä surmasta on artikkeli myös Rikosposti -lehden joulukuun -93 numerossa. Otsikon yhteydessä on piirros kuolettavasta iskusta ja ikkunan takana olevasta roska-astiasta. Itse jutussa ei ollut juuri mitään sellaista, mitä ei muissa medioissa ole julki tuotu.

Mietin juttua lukiessani -niin tämän, kuin myös monen muun murhan/tapon yhteydessä tulee ilmi tämä ruumiin pilkkominen, sahaaminen, paloittelu -tai ihan miten sitä nyt kutsutaankaan. Mikä kynnys ihmisellä tällöin ylittyy kun vaikkapa ryhtyy sahaamaan toista ihmistä poikki. Ruumiin hävitys kiinnijäämisen pelossa? Onko tämä se voima, mikä saa tekemään moista. Vai se, että vielä kostetaan, ikään kuin hengenriisto ei riittänyt.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
Vastaa Viestiin