Neloismurha Kuusjoella 1975

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Rusty »

LeavenworthCJ kirjoitti:Itse olisin ylipäätään kiinnostunut ainoastaan niistä asioista jotka tiedetään aivan 100% faktaksi. Tässä Jarmon tapauksessa niitä lopulta on aika vähän. Se lienee paikkansa pitävää että Ruotsissa asuu ja nimen vaihtanut. Kaikki muu taitaa olla vaan jotain kuulopuhetta.

Olisi mukava tietää mistä ihmeestä nämä jotkut täällä "tietävät" niin paljon tästäkin tapauksesta. Osaan minäkin suomi24 lukea ja sieltä "tietoa" etsiä mutten usko kyllä helposti noita juttuja kun voivat olla kenen tahansa kertomia.

Luulisi että Jarmon henkilökohtaisesti tunteviakin olisi sentään olemassa vielä aika paljon. Toisaalta voi olla että linnatuomion jälkeen kukaan entinen tuttava ei ole ollut tekemisissä.
Minun mielestä tässä viestiketjussa on hyvin paljon faktaa. Tapahtuma on edennyt juuri sillä tavoin kuin tässäkin viestiketjussa on kerrottu. Mistäkö tietoa tästä tapauksesta saa; esimerkiksi menemällä kirjaston lukusaliin lukemaan mikrofilmiltä vanhoja sanomalehtiä ja lukemalla Pohjolan poliisi kertoo teoksen vuodelta -77. Kylläpä rupeaa faktaa löytymään. Tosin PP kirjassa taitaa olla tekijän nimi kerrottu väärin kuten monissa muissakin tapauksissa, mutta itse teko on varmaankin tuonkaltainen kuin kirjassa kerrotaan. Kriittinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos itse ei tiedä niin se ei tarkoita etteikö joku muu voi tietää. :wink: Itseäni tässä tapauksessa lähinnä kiinnostaa se, että onko Jarmo joku tunteeton psykopaatti vai kykeneekö hän tuntemaan syyllisyyttä katumusta.

Jinx
Harjunpää
Viestit: 312
Liittynyt: Ti Touko 12, 2015 5:47 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Jinx »

Rusty kirjoitti:
LeavenworthCJ kirjoitti:Itse olisin ylipäätään kiinnostunut ainoastaan niistä asioista jotka tiedetään aivan 100% faktaksi. Tässä Jarmon tapauksessa niitä lopulta on aika vähän. Se lienee paikkansa pitävää että Ruotsissa asuu ja nimen vaihtanut. Kaikki muu taitaa olla vaan jotain kuulopuhetta.

Olisi mukava tietää mistä ihmeestä nämä jotkut täällä "tietävät" niin paljon tästäkin tapauksesta. Osaan minäkin suomi24 lukea ja sieltä "tietoa" etsiä mutten usko kyllä helposti noita juttuja kun voivat olla kenen tahansa kertomia.

Luulisi että Jarmon henkilökohtaisesti tunteviakin olisi sentään olemassa vielä aika paljon. Toisaalta voi olla että linnatuomion jälkeen kukaan entinen tuttava ei ole ollut tekemisissä.[/quot]

Minun mielestä tässä viestiketjussa on hyvin paljon faktaa. Tapahtuma on edennyt juuri sillä tavoin kuin tässäkin viestiketjussa on kerrottu. Mistäkö tietoa tästä tapauksesta saa; esimerkiksi menemällä kirjaston lukusaliin lukemaan mikrofilmiltä vanhoja sanomalehtiä ja lukemalla Pohjolan poliisi kertoo teoksen vuodelta -77. Kylläpä rupeaa faktaa löytymään. Tosin PP kirjassa taitaa olla tekijän nimi kerrottu väärin kuten monissa muissakin tapauksissa, mutta itse teko on varmaankin tuonkaltainen kuin kirjassa kerrotaan. Kriittinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos itse ei tiedä niin se ei tarkoita etteikö joku muu voi tietää. :wink: Itseäni tässä tapauksessa lähinnä kiinnostaa se, että onko Jarmo joku tunteeton psykopaatti vai kykeneekö hän tuntemaan syyllisyyttä katumusta.
Soita ja kysy häneltä itseltään jos asia niin paljon sinua kiinnostaa! Minusta jutussa on oleellisinta se, että tyyppi on rangaistuksensa kärsinyt, saanut elämänsä ja itsellensä hyvään järjestykseen sekä mikä kaikkein tärkeintä hän ei ole syyllistynyt uuteen henkirikokseen. Annetaan tyypin elellä rauhassa Ruotsissa ja jätetään tää mihinkään johtamaton arvailu ja jankkaus vähemmälle.

LeavenworthCJ
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2013 1:19 pm
Paikkakunta: Suomi

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja LeavenworthCJ »

Rusty kirjoitti:
LeavenworthCJ kirjoitti:Itse olisin ylipäätään kiinnostunut ainoastaan niistä asioista jotka tiedetään aivan 100% faktaksi. Tässä Jarmon tapauksessa niitä lopulta on aika vähän. Se lienee paikkansa pitävää että Ruotsissa asuu ja nimen vaihtanut. Kaikki muu taitaa olla vaan jotain kuulopuhetta.

Olisi mukava tietää mistä ihmeestä nämä jotkut täällä "tietävät" niin paljon tästäkin tapauksesta. Osaan minäkin suomi24 lukea ja sieltä "tietoa" etsiä mutten usko kyllä helposti noita juttuja kun voivat olla kenen tahansa kertomia.

Luulisi että Jarmon henkilökohtaisesti tunteviakin olisi sentään olemassa vielä aika paljon. Toisaalta voi olla että linnatuomion jälkeen kukaan entinen tuttava ei ole ollut tekemisissä.
Minun mielestä tässä viestiketjussa on hyvin paljon faktaa. Tapahtuma on edennyt juuri sillä tavoin kuin tässäkin viestiketjussa on kerrottu. Mistäkö tietoa tästä tapauksesta saa; esimerkiksi menemällä kirjaston lukusaliin lukemaan mikrofilmiltä vanhoja sanomalehtiä ja lukemalla Pohjolan poliisi kertoo teoksen vuodelta -77. Kylläpä rupeaa faktaa löytymään. Tosin PP kirjassa taitaa olla tekijän nimi kerrottu väärin kuten monissa muissakin tapauksissa, mutta itse teko on varmaankin tuonkaltainen kuin kirjassa kerrotaan. Kriittinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos itse ei tiedä niin se ei tarkoita etteikö joku muu voi tietää. :wink: Itseäni tässä tapauksessa lähinnä kiinnostaa se, että onko Jarmo joku tunteeton psykopaatti vai kykeneekö hän tuntemaan syyllisyyttä katumusta.
Kyllä minä olen kahlannut joka ainoan tietolähteen tästä tapauksesta niin perinpohjaisesti kuin mahdollista. Poliisi kertoo kirjankin jutun olen lukenut moneen kertaan ja tuossa hyllyssä sekin seisoo. Tarkoitin näillä "suomi24 tiedoilla" lähinnä tätä kun itsekin olen kiinnostunut Jarmon myöhemmistä vaiheista, ja niistä tuntuu olevan todella niukalti mitään tietoa. Vankilareissuun asti kaikki on dokumentoitu, sen jälkeen oikeastaan mitään konkreettista on todella vähän. Kaikki perustuu vain jonkun kertomuksiin. Oulun yliopisto, ruotsiin muutto ja nimen vaihto taitaa olla ainoat todistettavissa olevat asiat siitä mitä vankilareissun jälkeen on tapahtunut. Tätä yritin alunperin tuossa selittää :wink:

peiteseppo
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 8:32 am

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja peiteseppo »

LeavenworthCJ kirjoitti:Kyllä minä olen kahlannut joka ainoan tietolähteen tästä tapauksesta niin perinpohjaisesti kuin mahdollista.
Kiihoitutko tapauksesta, vai mikä saa sinut noin uteliaaksi? Tutkinta-aineisto on julkinen. Tuomion jälkeen tuomittu on vapaa. Hänen menemiset ja tulemiset ei sinulle kuulu. Vainoaminen on myös tullut rikoslakiin rangaistavaksi.

Usein tälläiset teot saa kopioijia kun ihailija samastuu liikaa tekijään. Hänen kirje on juurikin sellainen joka saa tietynlaiset henkilöt samaistumaan häneen.

Nyt kun kerran sinua sairaalloisesti kiinnostaa mitä hänelle kuuluu:

Harrastaa metsästystä, kalastusta ja käy kuntosalilla. Elää aivan tavallista tuon ikäisen miehen elämää. Yksi poikkeavuus hänessä on, jota en halua tuoda ilmi. Meillä kaikilla on erilaisia taipumuksia.

Jos käyt joulun aikaan Gävlessä, voit törmätä häneen. Hän ei ole olkipukin sytyttäjä, katsoa toki saattaa..

Terveisiä, kun kumminkin luet tätä :wink:
Ei ole voittajaa valuutalle.

LeavenworthCJ
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2013 1:19 pm
Paikkakunta: Suomi

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja LeavenworthCJ »

peiteseppo kirjoitti:Kiihoitutko tapauksesta, vai mikä saa sinut noin uteliaaksi? Tutkinta-aineisto on julkinen. Tuomion jälkeen tuomittu on vapaa. Hänen menemiset ja tulemiset ei sinulle kuulu. Vainoaminen on myös tullut rikoslakiin rangaistavaksi.
Toki rikostapaukset kiinnostaa. Sen takia varmaan me useimmat täällä foorumilla keskustellaankin. Eihän mikään asia periaatteessa kenellekkään kuulu. Ihminen on perusluonteeltaan utelias ja pienellä paikkakunnalla tällainen tapaus ei unohdu. Siitä keskustellaan, ja jos siitä kerran keskustellaan niin ihan yhtä hyvin voidaan kysellä paikkansa pitäviä asioita spekuloinnin sijaan. Vainoaminen? Jotain rajaa tähänkin. Kyllä asioista kysellä ja jutella saa ilman että se on vainoamista. Eri asia olisi puuttua tekijän elämään.
peiteseppo kirjoitti:Usein tälläiset teot saa kopioijia kun ihailija samastuu liikaa tekijään. Hänen kirje on juurikin sellainen joka saa tietynlaiset henkilöt samaistumaan häneen.
Ahaa. Voi olla näinkin. Itse en kuitenkaan ole kokenut tällaista samaistumista vaan tapaus kiinnostaa paikallishistorian näkökulmasta, sekä myöskin psykologisessa mielessä.
peiteseppo kirjoitti:Nyt kun kerran sinua sairaalloisesti kiinnostaa mitä hänelle kuuluu:

Harrastaa metsästystä, kalastusta ja käy kuntosalilla. Elää aivan tavallista tuon ikäisen miehen elämää. Yksi poikkeavuus hänessä on, jota en halua tuoda ilmi. Meillä kaikilla on erilaisia taipumuksia.

Jos käyt joulun aikaan Gävlessä, voit törmätä häneen. Hän ei ole olkipukin sytyttäjä, katsoa toki saattaa..
Ei minua sairaalloisesti mikään tapaukseen liittyvä kiinnosta. Ei kiinnosta tekijän yksityiselämä, eikä se mitä kahvilaatua hän juo.

Päällimmäisinä kysymykset a) onko tekijä syyllistynyt vakaviin rikoksiin vankilan jälkeen b) onko pystynyt elämään normaalia elämää, kiinnostavat minua. Ja myöskin se, mitkä asiat näistä spekuloinneista pitää paikkansa ja mitkä ei (ammatti, opiskelu, työ yms.) Minusta on tekijänkin kannalta tavallaan hyvä ettei mitkään typerät spekulaatiot leviä.

Kerrot tekijästä kuin tuntisit hänet henkilökohtaisesti? Onko näin? Olisi mukava tietää mihin tietosi perustuu.
peiteseppo kirjoitti:Terveisiä, kun kumminkin luet tätä :wink:
No ompas dramaattista!

Hyvää joulun odotusta sinnekin suuntaan ja toivottavasti pystyt jatkossa keskustelemaan täällä palstalla vähemmän provosoivasti ja syytellen.

joona.linna
Poliisikoira Rex
Viestit: 263
Liittynyt: Ti Kesä 11, 2013 6:53 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja joona.linna »

Vai harrastaa metsästystä, Kuusjoen poika! Epäilen.

Suomessa joutuu tänä päivänä ensimmäistä asettaan hakiessa ns.pällitestiin, psykologin ja kahden poliisin haastatteluun ja perustelut on oltava hyvät metsästäjäntutkinto on ehdoton!

Miten on mahtanut paikallinen poliisiviranomainen antaa aseenkatoluvan ex-Leväselle tai joo voihan metsästystä harjoittaa tehokkaalla lupavapaalla jousellakin, niin kuin teki M.Muranen kohde oli vain eläinten sijasta naapurit.

Jospa Jarmo on esitellyt vanhaa metsästyskortti Suomesta ja saanut aseenkantoluvat, mahtoiko paikallinen Börje-Poliis kysyä mitä silloin nuorena ammuskelit Kuusjoella?

Silti ei tulis kyllä mieli lähteä Jarmo-Jägerna (ex.Leväsen) kanssa gå jakten.
Vainajat eivät vaikene

Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Jinx kirjoitti:
Rusty kirjoitti:
LeavenworthCJ kirjoitti:Itse olisin ylipäätään kiinnostunut ainoastaan niistä asioista jotka tiedetään aivan 100% faktaksi. Tässä Jarmon tapauksessa niitä lopulta on aika vähän. Se lienee paikkansa pitävää että Ruotsissa asuu ja nimen vaihtanut. Kaikki muu taitaa olla vaan jotain kuulopuhetta.

Olisi mukava tietää mistä ihmeestä nämä jotkut täällä "tietävät" niin paljon tästäkin tapauksesta. Osaan minäkin suomi24 lukea ja sieltä "tietoa" etsiä mutten usko kyllä helposti noita juttuja kun voivat olla kenen tahansa kertomia.

Luulisi että Jarmon henkilökohtaisesti tunteviakin olisi sentään olemassa vielä aika paljon. Toisaalta voi olla että linnatuomion jälkeen kukaan entinen tuttava ei ole ollut tekemisissä.[/quot]

Minun mielestä tässä viestiketjussa on hyvin paljon faktaa. Tapahtuma on edennyt juuri sillä tavoin kuin tässäkin viestiketjussa on kerrottu. Mistäkö tietoa tästä tapauksesta saa; esimerkiksi menemällä kirjaston lukusaliin lukemaan mikrofilmiltä vanhoja sanomalehtiä ja lukemalla Pohjolan poliisi kertoo teoksen vuodelta -77. Kylläpä rupeaa faktaa löytymään. Tosin PP kirjassa taitaa olla tekijän nimi kerrottu väärin kuten monissa muissakin tapauksissa, mutta itse teko on varmaankin tuonkaltainen kuin kirjassa kerrotaan. Kriittinen saa olla ja pitääkin olla, mutta jos itse ei tiedä niin se ei tarkoita etteikö joku muu voi tietää. :wink: Itseäni tässä tapauksessa lähinnä kiinnostaa se, että onko Jarmo joku tunteeton psykopaatti vai kykeneekö hän tuntemaan syyllisyyttä katumusta.
Soita ja kysy häneltä itseltään jos asia niin paljon sinua kiinnostaa! Minusta jutussa on oleellisinta se, että tyyppi on rangaistuksensa kärsinyt, saanut elämänsä ja itsellensä hyvään järjestykseen sekä mikä kaikkein tärkeintä hän ei ole syyllistynyt uuteen henkirikokseen. Annetaan tyypin elellä rauhassa Ruotsissa ja jätetään tää mihinkään johtamaton arvailu ja jankkaus vähemmälle.
Tämän palstan tarkoitus on keskustella henkirikoksista ja pohtia asioita monelta eri kannalta. Se ei tekijää pitäisi häiritä jos ihmiset pohtivat mitä hänelle kuuluu tai mitä hän tekee tuomionsa jäkeen. Näyttäähän tuo sinuakin kiinnostavan kun kerran tätä viestiketjua tulit lukemaan. Totta kai me annetaan Jarmon elää rauhassa Ruotsissa vai millä tavoin me olemme häntä häirinneet? Tuskinpa minä Jarmolle soitan, mutta jos soitan niin kerronko sinulta terveisiä. Jarmon ystävänä varmaan tiedätkin mahtaako hän puhua vielä sujuvaa suomea kun itselläni tuo ruotsin kielen taito on vähän heikkoa. :lol:

peiteseppo
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 8:32 am

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja peiteseppo »

Terveiseni oli suunnattu Gävlen katukahvila miehelle (Leväselle). Hän rikastaa nyt Ruotsalaista kulttuuria, ei niin kuin Somalit ja Valjakkalat, ei myöskään Slussenin siltojen alla, vaan oikealla ammattitaidolla. On kuin kuka tahansa.

Kun kasvatetaan tunnekylmäksi, niin silloi tunteet on kielletty tai ohitettu, siksi hän pystyi surmaamaan perheensä. Ei perhesurman tekijä aina ole perheen isä, on hienoa että joskus poikakin tekee isän työt, mutta ei äitinsä kanssa.

Suomessa ei muuten anneta aseenkantolupia, mutta hallussapitolupia saa tietyin edellytyksin. Ruotsissa lupakäytäntö on Suomen kaltainen, siellä tutkitaan henkilöhistoria viimeisen 10 vuoden ajalta. Eivätkä Leväsen tekemä perhesurma vuodelta 1975 näy Ruotsissa, ellei hae Interpolin tiedoista, mutta sitä ei paikallispoliisi ala tekemään lupaharkinnassa, eikä se olisi edes juridisesti oikein, mies kun on asunut yli 20 vuotta Ruotsissa ja ottanut Ruotsin kansallisuuden, viettäen virheetöntä elämää.

Nimimerkille: LeavenworthCJ. A) Ei ole jäänyt kiinni, B) Kyllä.
Ei ole voittajaa valuutalle.

Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Rusty »

peiteseppo kirjoitti:Terveiseni oli suunnattu Gävlen katukahvila miehelle (Leväselle). Hän rikastaa nyt Ruotsalaista kulttuuria, ei niin kuin Somalit ja Valjakkalat, ei myöskään Slussenin siltojen alla, vaan oikealla ammattitaidolla. On kuin kuka tahansa.

Kun kasvatetaan tunnekylmäksi, niin silloi tunteet on kielletty tai ohitettu, siksi hän pystyi surmaamaan perheensä. Ei perhesurman tekijä aina ole perheen isä, on hienoa että joskus poikakin tekee isän työt, mutta ei äitinsä kanssa.
Vanhempiin en ota kantaa, mutta tuskinpa Jari veli ja Merja sisko sentään Jarmoa ovat kasvattaneet ja ansainneet kohtaloaan. Kun kerran tunnet tämän Suomen lahjan Ruotsin valtiolle näin hyvin, kerroppa montako kertaa Jarmo on katunut sitä, että hän vei elämän alle 20 vuotiailta sisaruksiltaan, joilla olisi ollut elämä edessä ja jotka olisivat todennäköisesti vieläkin elossa, jos suuri ja mahtava Jarmo ei olisi päättänyt heidän kohtalostaan. Vai onko Jarmo vain tyynesti päättänyt, että tehty mikä tehty ilman tunnontuskia? Samalla kun hörpitte joulukahvianne siellä Gävlen katukahvilassa, niin voisit näyttää Leavenworthin kuvaamaa kuvaa Leväsen perheen hautakivestä. Siinä on kiistattomasti suurin ja merkityksellisin asia minkä Jarmo on elämässään saanut aikaan. Jos hän todella on sinut asian kanssa nykyään, niin hän voi vaikka sytyttää virtuaalikynttilän uhrien muistolle...jos kykenee tuntemaan empatiaa.

peiteseppo
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 8:32 am

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja peiteseppo »

Rusty kirjoitti:voisit näyttää Leavenworthin kuvaamaa kuvaa Leväsen perheen hautakivestä. Siinä on kiistattomasti suurin ja merkityksellisin asia minkä Jarmo on elämässään saanut aikaan. Jos hän todella on sinut asian kanssa nykyään, niin hän voi vaikka sytyttää virtuaalikynttilän uhrien muistolle...jos kykenee tuntemaan empatiaa.
Kyllä hän varmaan tietää tappaneensa perheensä, tai siis Levänen tappoi. Levästä ei enää ole olemassa, sama ihminen on kuitenkin olemassa, mutta hän aloitti elämän puhtaalta pöydältä ja tuo perhesurmasta saatu tuomio on lusittu. Mitä sitä kynttilöitä sytyttelemään, niitä kun on joulun alla niin paljon muutenkin. Gävlen olkipukkikaan ei pidä kynttilöistä.
Ei ole voittajaa valuutalle.

Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Rusty »

"Mun tarkotuksena oli myös tappaa Sakari P.; mua ottaa aivoon tommoset lellivauvat, yhden lapsen perheet, joissa muksu saa kaikkea kun vaan sormeen liikauttaa ja saa tehdä noin melkein mitä vaan. Olis tehny mannaa mielelle kun olis tienny, että Kaija ja Tarmo siellä parkuu lapsensa menoa. Voi juku se olis ollu hieno juttu, mutta emmä uskaltanu mennä P:lle illalla enkä mä viittiny yötäni viettää ruumistalossa joten mä lähdin pois. Sit Peni on varmaan siellä nälissään kun mä laskin sen irti. Mul ei sielu piisaa koiran tappamiseen. Sillon kerran mä meinasin saada oikeen shokin kun isä sano, että osta pienoiskivääri kun sil voi ampua variksia!!! Kääk. Kyl mä vielä ihmisten tapon ymmärrän mut eläviä luontokappaleita."

Postikortti ystävälle, Sakari P:lle:

"Saku! Mun piti Murhata sut mutta se oli teknillisesti mahdotonta silloin. Raportti meidän kuolemasta on Salon Seudun Sanomien päätoimittajalla. Jarmo."

Lähde: Poliisi kertoo 1977

Kaikki edellinen teksti on Pohjolan poliisi kertoo kirjasta. Jarmolle ei edes riittänyt oman perheensä tappaminen, hän suunnitteli jopa ystävänsä tappamista. Puutteellisesta kasvatuksesta voi syyttää vanhempiaan, mutta ei koko maailmaa kuten Jarmolla tuntuu olevan tapana. Kummasti on myös takki kääntynyt vuosien aikana. Kuusjoen aikoihin Jarmo oli niin radikaaliviherhippi, että jopa variksien listiminen teki pahaa, mutta kyllä nyt metsästys herralle näyttää kelpaavan. En ihmettele yhtään, jos Jarmo ei katuisi tekojaan. En myöskään ihmettelisi, jos hän riittävän suuren paineen alaisena tekisi uudestaan jotain peruuttamatonta. Minä en tämän tyypin kanssa lähtisi koskaan metsästämään, en luottaisi häneen koskaan!

Siru83
Adrian Monk
Viestit: 2724
Liittynyt: Su Heinä 12, 2009 9:18 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Siru83 »

Sillon kerran mä meinasin saada oikeen shokin kun isä sano, että osta pienoiskivääri kun sil voi ampua variksia!!! Kääk. Kyl mä vielä ihmisten tapon ymmärrän mut eläviä luontokappaleita."
Ei sovi yhteen sen kanssa, että harrastaisi metsästystä. Eikä sovi asuinpaikkakaan. Tuskin peiteseppo oikeasti on koskaan Jarmoa tavannut.

LeavenworthCJ
Scooby-Doo
Viestit: 29
Liittynyt: Pe Tammi 25, 2013 1:19 pm
Paikkakunta: Suomi

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja LeavenworthCJ »

Siru83 kirjoitti:Tuskin peiteseppo oikeasti on koskaan Jarmoa tavannut.
Samaa mieltä. En valitettavasti usko että peiteseppo tietää koko tapauksesta yhtään mitään, kunhan vain pätee. Perustan väitteen melko harhaisiin viesteihin joita saanut muissa ketjuissa lukea. Jutut menee ainakin omalta osalta tuohon puutaheinää kategoriaan, että taas vaan joku älyvapaa levittää tuntemattomasta syystä pelkkiä keksittyjä juttuja. Tästä asiasta en tämän enempää ala tappelemaan, vaan jatkan itse tapauksen parissa.

Oma amatööripsykologinen analyysini Jarmosta on seuraavanlainen. Parinkympin ikäisenä ihminen on vielä käsittämättömän nuori ja kehittymätön. Kenen tahansa sen ikäisen touhut on todella impulsiivisia ja monesti kaikki temput lähtee ns. yli. Harkintakyky on olematon ja tulevaisuutta ei ajatella. Tämä yhdistettynä jonkinasteisiin mielenterveysongelmiin on varmaakin ollut tämän teon takana. Lienee paljon myös roolia koti-oloilla. Jotenkin tuosta Jarmon pitkästä viestistä jää sellainen vaikutelma että kotona ei suhde vanhempiin ollut kovinkaan normaali ja terve.

Itse koen tapauksen lähinnä traagiseksi. Kokonainen perhe katosi maailmankartalta yhdessä hetkessä ja tekijä joutuu vain elämään tämän asian kanssa. Itse uskon siihen, että ihminen voi todellakin muuttua, iän, terapian ja muiden kokemuksien kautta. En näe mitenkään mahdottomana että tekijä olisikin pystynyt elämään ihan uuden elämän tämän jälkeen. Vaikeaa se varmaan on ollut. Teko ei unohdu, ja pyörii varmaan jatkuvasti alitajunnassa. Ties kuinka vaikeita tilanteita on elämän varrella tämän johdosta ollut. Miten oma uusi perhe suhtautuu asiaan, työpaikka, työkaverit, yms. Jos edes tietävät. Itse uskon että läheiset tietävät kyllä. Tekijän on vain tultava toimeen asian kanssa, ei voi muutakaan.

peiteseppo
Remington Steele
Viestit: 236
Liittynyt: Ke Elo 21, 2013 8:32 am

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja peiteseppo »

LeavenworthCJ kirjoitti:jatkan itse tapauksen parissa.
Tapaus on jo tutkittu 1975 ja tekijä tuomittukin. Tutkinta-aineisto on julkinen. Voit tilata sen suotaan kotiisi. Jarmokin on elossa, eli voit soittaa suoraan hänelle jos jokin vaivaa mieltäsi. Ymmärrän toki että tapus kiihoittaa juurikin sen siskon naimisen osalta, mutta valitettavasti niin ei päässyt käymään.

Vastaavasti voit ottaa lautan ja mennä Nackaan erääseen konditoriaan syömään leivoksia ja juomaan kahvia. Siellä saattaa käydä myös unelmiesi mies.

Kyllä, hän metsästää ja kalastaa, tosin harrastuspohjalta. On luontoihmisiä.
Ei ole voittajaa valuutalle.

Rusty
Sabrina Duncan
Viestit: 374
Liittynyt: Ti Heinä 24, 2007 8:46 pm

Re: Neloismurha Kuusjoella 1975

Viesti Kirjoittaja Rusty »

peiteseppo kirjoitti:Tutkinta-aineisto on julkinen. Voit tilata sen suotaan kotiisi. Jarmokin on elossa, eli voit soittaa suoraan hänelle jos jokin vaivaa mieltäsi.
Itse uskon, että Peiteseppo voi hyvinkin tietää tai tuntea Jarmon. Miten näitä oikeuden päätöksiä voi tilata kotiinsa ja pitääkö perustella joku syy tilaukseen? Peiteseppo, Jarmon numerohan löytyy tuolta netistä. Kun kerran tiedät hänestä jotain, niin mitäpä luulet Jarmon ajattelevan jos ihan oikeasti joku päivä soisi puhelin ja soittaja kysyisi Kuusjoen tapahtumista? Menisikö luuri kiinni vai antaisiko setä avoimesti pienen haastattelun historiastaan? Kaikista parasta olisi kun tekisi yllätysvierailun suoraan kotiin. Päästäisikö Jarmo kotiinsa juomaan kupposen kahvia ja muistelemaan kultaista -70 lukua vai menisikö ovi kiinni. :|

Vastaa Viestiin