Jokelan koulusurmat (ketju 3)

Suomessa tapahtuneet henkirikokset.
skoone
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4648
Liittynyt: Su Huhti 01, 2007 9:59 pm

Viesti Kirjoittaja skoone »

Vähän OTtä, mutta NYK:ssa oli ennen tätä "uutta" koulurakennusta pieni koulurakennus siinä kirkonmäen alla. Eräänä päivänä paikallinen valokuvaaja (joka asui kirkon ja koulun välissä/vieressä) räjäytti itsensä dynamiitillä. Niin hän hajosi taivaan tuuliin, mutta valitettavasti osa hänestä putosi sitten alas koulun pihan ja pyörätelineiden päälle. Esimerkiksi pää löytyi koulun nurkalta...
Muista lähdekritiikki!
Primavera
Jane Marple
Viestit: 1020
Liittynyt: To Touko 10, 2007 1:28 pm

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Tänään oli Auvisen kuolinilmoitus Hesarissa. Rehtorin ja parin - kolmen muun uhrin oli jo aikaisemmin. Joskus on vaikea tajuta, että ihan oikeita ihmisiä ne ovat olleet kaikki. Eivät mitään mielikuvitusmediapersoonia.
EuroJR
Jessica Fletcher
Viestit: 3334
Liittynyt: Ma Maalis 26, 2007 7:26 pm
Paikkakunta: Costa del Crime

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Villit huhut ne vaan jatkuvat. Eri lähteistä olen jatkuvasti saanut vinkkejä, joiden mukaan Pekan äiti olisi tehnyt itsemurhan hyppäämällä Jokelassa junan alle.

Korostan, että kyseessä on pelkkää huhupuhetta, enkä ole pyynnöistäni huolimatta saanut mitään todisteita asialle.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

EuroJR kirjoitti:Villit huhut ne vaan jatkuvat. Eri lähteistä olen jatkuvasti saanut vinkkejä, joiden mukaan Pekan äiti olisi tehnyt itsemurhan hyppäämällä Jokelassa junan alle.

Korostan, että kyseessä on pelkkää huhupuhetta, enkä ole pyynnöistäni huolimatta saanut mitään todisteita asialle.
Arvelen, että kyseessä on todellakin vain pelkkä huhupuhe. Pekan äiti on jonkin sortin julkkis joten luulisi että kuolemasta olisi jossain mediassa mainittu.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

EuroJR kirjoitti:Villit huhut ne vaan jatkuvat. Eri lähteistä olen jatkuvasti saanut vinkkejä, joiden mukaan Pekan äiti olisi tehnyt itsemurhan hyppäämällä Jokelassa junan alle.

Korostan, että kyseessä on pelkkää huhupuhetta, enkä ole pyynnöistäni huolimatta saanut mitään todisteita asialle.
Samoja huhuja kuullut myös. Viimeksi tällä viikolla. Muutenkin kuullut huhuja perheeseen liittyvistä asioista... Mutta mitäpä huhuista.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Ainakin kuolinilmoituksessa kaipaamaan jäi isä, äiti ja veli.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Aizerbaidzan kirjoitti: Arvelen, että kyseessä on todellakin vain pelkkä huhupuhe. Pekan äiti on jonkin sortin julkkis joten luulisi että kuolemasta olisi jossain mediassa mainittu.
En usko myöskään, että huhu pitää paikkaansa.

Julkkis? Tuusulan kunnanvaltuuston varavaltuutettu.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Aizerbaidzan
Angus MacGyver
Viestit: 6659
Liittynyt: Su Touko 13, 2007 12:22 pm

Viesti Kirjoittaja Aizerbaidzan »

Marsalkka kirjoitti:Julkkis? Tuusulan kunnanvaltuuston varavaltuutettu.
Eikös Pekan äiti ollut 90-luvun alkupuolella aktiivisesti musiikkibisneksessä? Kyllä sitä mainetta taisi silloin jonkin verran tulla.
Avatar
Marsalkka
Horatio Caine
Viestit: 6317
Liittynyt: To Elo 30, 2007 3:27 pm

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Aizerbaidzan kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:Julkkis? Tuusulan kunnanvaltuuston varavaltuutettu.
Eikös Pekan äiti ollut 90-luvun alkupuolella aktiivisesti musiikkibisneksessä? Kyllä sitä mainetta taisi silloin jonkin verran tulla.
No kyllähän kaikki Micco Vuorion tietää. ;)

http://www.kolumbus.fi/pikkulauri/micco.htm
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6783
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Viesti Kirjoittaja joey »

Marsalkka kirjoitti:Muutenkin kuullut huhuja perheeseen liittyvistä asioista... Mutta mitäpä huhuista.
Huhuja kiertoon vaan!

T: nuuskija
Avatar
VoDKa
Ainesta Watsoniksi
Viestit: 4913
Liittynyt: Ke Marras 07, 2007 5:17 am
Paikkakunta: Better place.

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Ainahan noita huhuja riittää ihan kenestä tahansa ja jos ei, niin äkkiäkös niitä keksii uusia.

Yllättävän nopeasti Suomi hiljeni tästä asiasta, jopa paljon nopeammin kuin uskalsin odottaa. Tietenkin vuodenaikakin vaikutti kovasti, ihmiset tuskin halusivat muistella tätä kun joulu lähestyi jne., mutta siitäkin huolimatta niiden alkukohujen jälkeen olen yllättynyt, että nyt on asenne melkein tasoa "Mikä Jokela? En ole kuullutkaan.".

Kuolinilmoituksen nähneet; mainittiinko siinä, että PeA olisi jo haudattu (ja mikäli näin, satuttiinko mainitsemaan että minne?). En kyllä hirveästi usko että haudan paikkaa julkistettaisiin (ja parempi niin), melkein toivon että PeA on tuhkattu ja tuhka siroteltu sitten jonnekin, niin ettei idiooteilla jää mahdollisuutta käydä tuhoamassa/sotkemassa hautaa/muistomerkkiä.

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Ilmoitus oli siis lauantain 22.12. Hesarissa, ja löytyi vielä laiskuuttani (tosin minulle tulee vain viikonlopun Hesarit) kotoa sisältä.

Ilmoituksessa mainitaan sanatarkasti:

"Siunattu läheisten läsnä ollessa 9.12.2007."

Eli ei hautaamisesta mitään.
murhavaari
Harjunpää
Viestit: 305
Liittynyt: Ti Huhti 24, 2007 8:54 pm
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja murhavaari »

VoDKa kirjoitti:Yllättävän nopeasti Suomi hiljeni tästä asiasta, jopa paljon nopeammin kuin uskalsin odottaa. Tietenkin vuodenaikakin vaikutti kovasti, ihmiset tuskin halusivat muistella tätä kun joulu lähestyi jne., mutta siitäkin huolimatta niiden alkukohujen jälkeen olen yllättynyt, että nyt on asenne melkein tasoa "Mikä Jokela? En ole kuullutkaan.".
No en nyt sanoisi että asia olisi jo unohdettu. Tänäänkin on uutisoitu mm.
----
Jokelan uhreille kuntoutusrahaa Kelalta 28.12.2007, klo 10.32 (päivitetty 28.12.2007 klo 18.09)

-----

Tuossa Jokelan tapauksessa vaan ei ole kauheasti sellaista materiaali tarjolla mitä voisi esimerkiksi mediassa suuremmin jauhaa . Uhrit ovat esitelty tv:ssä, sosiaalitanttoja ja kallonkutistajia on myös haastateltu. Tuhon jälkiä ja korjauksia on näytetty.

En oikein keksi miksi tuota tapausta pitäisi vielä jauhaa, asiaan kannattaa palata kun poliisi saa valmiiksi omat tutkimuksensa jne.

Tekijän lopullista syytä tuskin kuitenkaan saadaan selville. On myös huomattava, että kun media ei puhu tapauksesta, myös väärät kouluihin tehdyt uhkaukset häviävät.

Samoin muutaman vuoden päästä voisi tutkia miten hyvin tuo kriisin hoito lopulta meni tässä tapauksessa. Miten se vaikutti koulun oppilaisiin jne. Muutenkin uskon että tapauksesta puhutaan vielä pitkään ja paljon erilaisten ammattilaisten kesken. Esim. poliisit käyvät tapahtumaa läpi, ehkä opettajat ja rehtoritkin.
Tiina
Sherlock Holmes
Viestit: 7241
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 6:48 pm
Paikkakunta: Suomessa ollaan.

Viesti Kirjoittaja Tiina »

^Itse kuulin jo 3 päivää tapauksen jälkeen, kun uutisissa jotain asiasta sanottiin, että: Pitääkö tästäkin jutusta VIELÄ jauhaa? :shock:

Niin...
Ihmisiä on erilaisia, jotkut ei halua kuulla ikävistä asioista mitään.
Jotkut taas tutkii ja pohtii perusteellisesti.
Avatar
Mäsä-Masa
Neuvoja-Jack
Viestit: 571
Liittynyt: Ti Joulu 04, 2007 2:33 am

Viesti Kirjoittaja Mäsä-Masa »

Jokelan uhrit ansaitsevat jo hautarauhan, kiitos.
"Moon Leka-Veka, soot Mäsä-Masa", sanoi koulutoveri minulle ennen muinoin.
Vastaa Viestiin